• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘De 630 pk sterke Mercedes S65 AMG komt in november’

Auteur: ricardo, gepost 1 augustus 2013 om 18:07 – 44 Reacties

Afbeelding ‘De 630 pk sterke Mercedes S65 AMG komt in november’Afbeelding ‘De 630 pk sterke Mercedes S65 AMG komt in november’Afbeelding ‘De 630 pk sterke Mercedes S65 AMG komt in november’Afbeelding ‘De 630 pk sterke Mercedes S65 AMG komt in november’Afbeelding ‘De 630 pk sterke Mercedes S65 AMG komt in november’Afbeelding ‘De 630 pk sterke Mercedes S65 AMG komt in november’Afbeelding ‘De 630 pk sterke Mercedes S65 AMG komt in november’Afbeelding ‘De 630 pk sterke Mercedes S65 AMG komt in november’

Mercedes S65 AMG
Twee weken geleden maakte Mercedes de S63 AMG wereldkundig, waarmee de sterkste achtcilinder officieel is. Nu kunnen we ons dus gaan opmaken voor S-Klasse-varianten met vier cilinders extra. Oftewel: de S600 en S65 AMG.

Over de Mercedes S65 AMG W222 kunnen we kort zijn. Mercedes zal hetzelfde 6.0-liter V12 blok hanteren. Geruchten wijzen erop dat het vermogen van 612 pk naar 630 pk stijgt op 630 pk blijft staan, en het koppel wederom elektronisch wordt begrensd op 1.000 Nm. Iets dat bij ons meteen de vraag opriep of hij er ook als 4Matic komt, wat door insiders vervolgens werd bevestigd.

De auto zou verder 91 kg aan gewicht verliezen ten opzichte van zijn voorganger, en de 0-naar-100 sprint “onder de vier seconden” kunnen afleggen. Ronduit spectaculair voor het statige kantoor op wielen dat de S W222 is. Verder meldt Car&Driver dat zijn onthulling op de Los Angeles Auto Show is, die on november begint. De IAA (september) wordt dus overgeslagen. Vervolgens wordt in januari de minder hardcore en meer op luxe gerichte S600 in Detroit onthuld.

Krijgen we op de IAA dan helemaal geen S-Klasse-nieuws? Jawel, maar met een biologisch mueslirandje. Daar krijgen we de S500 plug-in hybrid te zien. Een auto met een V6 en een elektromotor, gevoed door een accupakket dat aan het stopcontact of laadpaal is op te laden. Deze zou op zijn vroegst begin 2015 de markt raken. Maar hé, tot die tijd kan de stekkerbrigade in het topsegment zich zoet houden met de plug-in Panamera.

Impressie: Milano Artworks

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
    Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, s-klasse, s65, w222

Vorig bericht: « Bizar. Rus neemt politieagent mee voor motorkapritje
Volgend bericht: Porsche 911 trekt de fluwelen jas aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3246cm252kw zegt

    1 augustus 2013 om 18:11

    Dat zijn wel echte prestaties voor zo’n wagen! Pfff ik zou hem graag is in de 65 amg versie in de bochten proberen :-D

    Login om te reageren
    • baap zegt

      1 augustus 2013 om 18:57

      @3246cm252kw: Het zal wel geen bochtenridder worden heb ik het op..

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        1 augustus 2013 om 19:47

        @baap: je weet maar nooit met die technieken van tegenwoordig…. Maar het lijkt me inderdaad flink werken om zo’n villa door de bocht te slingeren…

        Login om te reageren
        • sls63amg zegt

          1 augustus 2013 om 21:13

          @3246cm252kw: dat word het volgensmij ook niet net als een oudere sl 65 van 2004 was ook beter in rechte stukken, ik weet dat je het daarmee niet kan vergelijken maar de s kan de zelfde dingen als die sl

          Login om te reageren
          • 3246cm252kw zegt

            1 augustus 2013 om 21:21

            @sls63amg: de sl blijft ook wel een hele grote roadster inderdaad! Heerlijke wagens, met pracht afwerking! Overigens vind ik de 2004 generatie de mooiste sl ooit.

            Login om te reageren
    • bempi zegt

      1 augustus 2013 om 23:01

      @3246cm252kw: ik kan je nu al vertellen dat ‘jij’ uit de bochten flikkert Haha !

      Login om te reageren
  2. Corrado16v zegt

    1 augustus 2013 om 18:13

    Zo, dat kan niet anders dan een beest van een wagen worden! Kan niet wachten op de rijtest!

    Login om te reageren
  3. nickjdeg zegt

    1 augustus 2013 om 18:15

    Hij is wel super dik

    Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    1 augustus 2013 om 18:16

    Nu nog hopen op een 3-spaaks stuurwiel op de optielijst…

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      2 augustus 2013 om 00:13

      @jack_abarth: idd dit ziet er niet uit.

      Login om te reageren
  5. martijn1993 zegt

    1 augustus 2013 om 18:19

    De S65 van de vorige generatie had toch ook al enige tijd 630 pk in plaats van 612?

    Login om te reageren
    • tdu2zonda zegt

      1 augustus 2013 om 18:25

      @martijn1993: ja klopt. Dat dacht ik ook!! De laatste generatie van de w221 had dat.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        1 augustus 2013 om 23:04

        @tdu2zonda: kleine correctie. Het is niet “W221” maar “V221”, W221 was alleen de korte versie, de V221 was alleen de lange versie. De twaalfcilinders (S600 en S65 AMG) waren dus V221’s.

        Login om te reageren
        • tdu2zonda zegt

          2 augustus 2013 om 00:25

          @ej20g: och ja klopt. Bedankt! :)

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            2 augustus 2013 om 13:19

            @tdu2zonda: geen dank, moest het even zeggen.:)

            Login om te reageren
    • ricardo zegt

      1 augustus 2013 om 18:29

      @martijn1993: True. Tekst aangepast.

      Login om te reageren
  6. Pordon zegt

    1 augustus 2013 om 18:22

    De huidige S65 AMG heeft ook al 630pk dus geen verandering daar blijkbaar

    Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    1 augustus 2013 om 18:25

    Hmm.. Los Angeles Auto Show.. had het kunnen weten, aangezien de vraag naar power daar nooit ophoudt..

    Login om te reageren
  8. godfather zegt

    1 augustus 2013 om 18:27

    Prijs?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      1 augustus 2013 om 18:33

      @godfather: Als je moet vragen….

      Login om te reageren
      • godfather zegt

        1 augustus 2013 om 18:35

        @norge: dan kun je het hoogstwaarschijnlijk wel betalen, anders HOEF je het niet eens te vragen;)

        Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          1 augustus 2013 om 19:49

          @godfather: tonnetje of 3 net als de laatste…

          Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    1 augustus 2013 om 18:32

    Ben vooral benieuwd naar de S Coupe. En dan in de 65AMG uitv. Vond de vorige CL in 65AMG trim ook echt heel gaaf.

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    1 augustus 2013 om 18:35

    Zo meneer de directeur kan lekker sportief achterin zitten, en nog een kippeboutje extra voor zijn ontbijt nemen want de auto is nu toch lichter dus voor de prestaties hoeft tie het niet te laten.

    Login om te reageren
  11. MullerG zegt

    1 augustus 2013 om 18:45

    Zouden dit de nieuwe S600 en S65 zijn die op de Nürburgring getest worden?

    http://youtu.be/GDkQaajiGoc

    Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    1 augustus 2013 om 18:58

    Toppunt van luxe wat me nog niet opgevallen was in het interieur. Bij de knop voor het mediasysteem zit een steuntje waar je je handpalm overheen legt zodat je geen lamme hand krijgt van het bedienen.

    Lol…

    Login om te reageren
    • matje140 zegt

      1 augustus 2013 om 19:31

      @jack_abarth: daar kun je het inderdaad goed voor gebruiken, maar eigenlijk zit daar een toetsenbord van 1 t/m 9 onder (zoals je op oude Nokia’s enz vindt) om een nummer mee in te toetsen (zoals je op diezelfde Nokia ook deed).

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        1 augustus 2013 om 19:43

        @matje140:

        Aha, weer wat geleerd vandaag.

        Login om te reageren
  13. The360box zegt

    1 augustus 2013 om 19:04

    Mooi dashboard scherm, dat wel.

    Login om te reageren
  14. meneer zegt

    1 augustus 2013 om 19:35

    Het design spreekt me niet aan, maar de prestaties des te meer!

    Login om te reageren
  15. azenomei zegt

    1 augustus 2013 om 20:08

    De S is me voorlopig nog een slagje te groot. Misschien eerst maar eens een cls.

    Login om te reageren
  16. keesje1987 zegt

    1 augustus 2013 om 20:12

    Snelle taxi…….

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      1 augustus 2013 om 21:52

      @keesje1987: en je punt is..?

      Login om te reageren
      • keesje1987 zegt

        1 augustus 2013 om 22:21

        @lambo4all: Snell taxi……. iets groter lettertype instellen misschien?

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          2 augustus 2013 om 13:14

          @keesje1987: goed? Slecht? Totaal nutteloze zielige opmerking? (Ik gok dat laatste)

          Login om te reageren
          • keesje1987 zegt

            2 augustus 2013 om 13:21

            @lambo4all: Last van een zonnesteek ofzo? :-)

            Login om te reageren
  17. baklava zegt

    1 augustus 2013 om 20:55

    Het is en blijft een beest. Zou overigens toch eerder voor een Bentley gaan.

    Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      1 augustus 2013 om 22:43

      @baklava: VW? Of bedoel je de oude Bentleys?

      Login om te reageren
  18. jeroen92 zegt

    1 augustus 2013 om 21:04

    *kwijl kwijl*

    Login om te reageren
  19. laulau zegt

    1 augustus 2013 om 21:56

    Baas boven baas.. Had wel wat meer pk’s verwacht

    Login om te reageren
  20. bempi zegt

    1 augustus 2013 om 23:03

    650 pk was net ff lekkerder geweest, maar dit is echt ver over de top. Zelfs de 7 serie kan hier niks tegen inbrengen.

    Login om te reageren
  21. amglover zegt

    1 augustus 2013 om 23:53

    Kan niet wachten op mijn droomauto

    Login om te reageren
  22. F1Tim zegt

    2 augustus 2013 om 14:44

    Nu blijkt eens te meer dat die twaalfcilinders meer en meer enkel voor Azië bestemd is. Het verschil met de S63 is namelijk teruggebracht tot 45 pk en 100 Nm…

    Login om te reageren
  23. jayamg zegt

    3 augustus 2013 om 14:18

    sooooooo!!!!!!!
    ik wordt dan ook maar taxi chaffeur …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North