De accijns op brandstof gaat per 1 januari 2016 omhoog

Auteur: , 104 Reacties

Omdat het prijsverschil met België en Duitsland nog niet groot genoeg is.

De accijns op brandstof gaat per 1 januari 2016 omhoog

Een vatje Brent ruwe olie – de maatstaf voor oliehandel in Europa – zakte gisteren voor de eerste keer in zeven jaar onder de 40 dollar. Dit omdat oliekartel OPEC opnieuw heeft aangekondigd de productie niet te verlagen. In de hoop olieboeren uit de VS en Canada, waar het duurder is om olie te winnen, uit de markt te prijzen. Maar ho, voordat u straks revvend naar het tankstation drift in de hoop er een lage peutprijs aan te treffen: de overheid komt zijn piece of the pie nog even claimen, al een maffioso die zijn onderdrukten steeds verder afperst.

De belasting op benzine, diesel en lpg wordt begin volgend jaar namelijk opnieuw verhoogd, aldus TankPro. Op benzine wordt na 1 januari 78 cent accijns geheven (+1 cent), dieselaccijns komt op 49,5 cent uit (+0,6 cent) en van de literprijs lpg is straks 18,6 cent accijns (+0,2 cent). In buurlanden België en Duitsland worden de accijnzen niet verhoogd.

Maar wacht, er is meer. Want naast accijns, wat al een vorm van belasting is, komt er ook nog BTW (met de ‘B’ van belasting) bovenop, naast een paar procent voorraadheffing. Het komt er op neer dat van de anderhalve euro voor een liter benzine ruim 1 euro naar de schatkist gaat.

Een percentage dat zelfs de Cosa Nostra als crimineel zou bestempelen.



104 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
De grootste criminelen zitten zoals altijd weer in Den Haag.
Stelletje klootzakken bij de overheid. Beginnen de benzineprijzen in Nederland eindelijk weer een beetje acceptabel te worden, moeten zij het weer zo nodig verpesten met accijnsverhogingen.
En nog steeds bukken wij Nederlanders braaf als we genomen worden….tijd om af te rekenen met het rode potlood, laat Geert maar eens in de poep roeren.
@406_v6: Ja, in Duitsland gaat het wel goed met de benzineprijzen. Daar heeft ook eerst een gek rond lopen roeren, dus misschien werkt je idee op de lange termijn inderdaad.
@FelixF: dat is de gedachte ja…
@406_v6: hahah ik hoop echt dat Geert eens een keer aan de macht komt..

Alleen zo kunnen mensen als jij er achter komen dat Geert niks bij zal dragen. Alleen een hoop populistisch gelul en inspelen op onderbuik gevoelens, dat is wat hij kan.
Geloof me, de dag dat “jouw” Geertje aan de macht komt is de dag dat Nederland definitief naar de klote zal zijn. En vervolgens vertrekt hij met z’n buitenlandse vrouw naar een warm land met veel buitenlanders en laat hij jou in de poep zitten waar hij in geroerd heeft.
@ziekegeest: het is niks “mijn Geertje”, ben altijd anti-Geert geweest, als je m’n reactie goed gelezen hebt hebben we in Nederland iemand nodig die de boel eens goed opschudt. Het huidige establishment maakt er ook een teringzooitje van en ik zie in het hele politieke spectrum niemand die dat oplossen kan. Geert is zo langzamerhand de enige die blijkbaar voldoende kiezers achter zich heeft om in de poep van Den Haag te gaan roeren, geef ‘m die gelegenheid, bakt ie er niks van gaan we weer naar het stemhokje.
@406_v6: dat is het nou juist, Geert schotelt zijn het volk/zijn aanhangers voor dat hij problemen op zal lossen en dat hij Nederland een beter land zal maken. Zodra hij daadwerkelijk aan de macht komt zal de zure waarheid boven water komen: geen oplossingen en meer ellende. Gewoon een beetje realistisch blijven denken en je zult zien waartoe hij in staat is: niks.
@ziekegeest: nederland is al naar de klote door de roverheid, dus geert zou volgend jaar aan de macht moeten komen?
@gwnbmw: @toniominstrone @tfsi ben ook geen fan van het huidige kabinet maar elk weldenkend persoon kan inzien dat Geert weinig positiefs in te brengen heeft.
@ziekegeest: geert opzich is een heel slim iemand, met ideen die iedereen heeft. het is alleen de manier waarop hij ze naar buiten brengt. laten we als voorbeeld de meer/minder kwestie nemen. hij vraagt in de rechtbank: is het strafbaar om dit te zeggen? het antwoord is nee. het is alleen niet zo netjes om te zeggen, maar eigenlijk was elke hollander er het er toch mee eens?
@ziekegeest: O kijk daar hebben we er weer 1.
En diegene die nu aan het roer staan die doen het zeker wel goed? Deze linkse partijen maken Nederland kapot.
@ziekegeest: jouw nick name zegt genoeg!
@406_v6: Die roeptoeter die tot nu toe elke vorm van verantwoordelijkheid nemen vakkundig uit de weg is gegaan?
@potver7: ja, zie jij een betere oplossing? dat wat er nu zit -en zat- maakt er ook een teringzooi van op alle gebieden, dus veel beroerder kan t niet worden op een hoop vlakken.

En voor alle duidelijkheid, ik ben tot nog toe altijd TEGEN Geert geweest, maar zo langzamerhand hebben we steeds harder iemand nodig die de boel eens opschudt.
@406_v6: alles is een betere oplossing dan wilders het roer in handen geven. Dat het op dit moment op alle gebieden een teringzooi is ben ik ook niet eens. En dan niet gelijk van die dooddoeners als de zorg noemen.
@knipperlichtje: OV? Aankoop/verkoop banken? Teevendeal? Bonnetjes kwijt? Brieven door de shredder? Defensie met te weinig munitie? Uitkleden van de sociale voorzieningen voor ouderen en hulpbehoevenden? Privatisering van diverse sectoren waaronder ziektekosten verzekeringen? En zo kan ik nog wel even doorgaan zonder jouw “dooddoener” de zorg genoemd te hebben.
@406_v6: OV is altijd al een probleemkind geweest, perfect OV is een utopie. De situatie van nu is tijdelijk omdat de NS nog materieel in bestelling heeft staan. Ons OV is lang niet zo slecht als je denkt. Aankoop van banken was een noodmaatregel die achteraf een juiste beslissing bleek te zijn, de overheid heeft banken gered en daarmee een hele hoop ellende voorkomen, met verkoop zie ik niet echt een probleem, als een bank weer op eigen voeten kan staan vangt de overheid haar geld weer terug. Al het gedoe met Teeven is al jaren oud, wat kan dit kabinet daar nou aan doen? Wat Teeven in het OM heeft gedaan heeft ook werkelijk niets te maken met de huidige regering. Uitkleden van de sociale voorzieningen is ook al zo’n langlopend probleem, de huidige verzorgingsstaat is niet meer te financieren door de toenemende vergrijzing. De oplossing is helaas hard, langer doorwerken en minder van de staat verwachten, je eigen boontjes doppen dus. Privatisering van diverse sectoren was/is min of meer een vereiste om lid te mogen zijn van de EU, aangezien lidmaatschap van de EU een goud goed is moeten we dat ook dulden. Daarbij is privatisering in lang niet alle gevallen slecht. Conclusie: je bent vast lang niet dom, maar je mist de achtergrondverhalen. Dat is geen probleem, ik heb zelf ook niet alle kennis in pacht, maar dat gebrek aan achtergrondinformatie bij burgers weet wilders altijd in zijn voordeel te gebruiken, daar moeten we voor waken.
@knipperlichtje: lidmaatschap van de EU goud goed?? Nee, dat brengt weinig goeds helaas. De oorspronkelijke gedachte was mooi, maar zo langzamerhand zijn we zo ver dat de EU straks nog gaat bepalen wanneer en hoe lang jij op de poepdoos mag zitten en hoeveel velletjes -EU voorgeschreven qua productie, transport, opslag, labeling en voorzien van een gebruiksaanwijzing in 38 talen- je mag gebruiken voor het afvegen.

Privatisering was alleen maar goed voor de banken -die zo’n traject begeleiden- de aandeelhouders en de bestuurders, de consument is er per definitie niks mee opgeschoten. Goed OV kun je vinden in de landen om ons heen, waarbij niet EU lid Zwitserland de kroon spant qua goed OV.
De Fyra faal was volstrekt overbodig geweest als “we” gewoon treinen in Frankrijk of Duitsland hadden gekocht; ProRail en de NS hebben dienstverlening aan de reiziger vrijwel op nul staan.

De zorg was betaalbaar vóór de privatisering van de ziekenfondsen, zorgverzekeraars gaan nu zo ongeveer op de stoel van de arts zitten en bepalen wat er voorgeschreven gaat worden, gevolg is dat meer patiënten onnodig veel langer in dure zorgtrajecten zitten. Fysiotherapie is vrijwel uitgekleed tot niks, gevolg is dat mensen doorgaan tot klachten chronisch worden en er soms operatief ingegrepen moet worden, wat is dan je winst? Mensen in verpleeghuizen kan niet meer want te duur, ondertussen blijven de managers van die instellingen met bakken geld er vandoor gaan….

Ziekenhuizen moeten nu contracten afsluiten met zorgverzekeraars “hoeveel” ingrepen zus
@406_v6: De EU is inderdaad een supranationale organisatie. Dat maakt voor Nederland echter niet uit. Onze grondwet schrijft voor dat we een incorporatiestelsel hebben, alle verdragen, EU of niet-EU, werken direct in ons recht door. EU-voorschriften hebben allemaal de beste bedoelingen om er voor te zorgen dat bedrijven in de EU maximaal met elkaar concurreren, het mag niet zo zijn dat land x hogere eisen aan labels, transport en opslag stelt waardoor producenten in land y een betere concurrentiepositie hebben t.o.v. producenten in land x omdat ze in hun land aan minder dure eisen hoeven te voldoen. Het enige nadeel aan de EU is dat er geen directe democratie in te vinden is, dat zou goed zijn om het volk een stem te geven. Goed OV kost geld, dan worden de kaartjes duurder, dan zijn we ook weer boos, ons OV is nu goed genoeg, hoewel er op dit moment tijdelijke problemen zijn. In de zorg gaat inderdaad niet alles goed, het zou beter zijn als er een vaste zorgverzekeraar per regio zou komen zodat preventie hoger op de kalender kan komen. Dat gaat helaas niet werken, omdat je dan weer met de concurrentie in de knel komt.
@406_v6: @Autoblog, zorg er nu eens voor dat reacties met een “en” teken niet afgebroken worden….
@406_v6: hopelijk is dit nu verholpen, er is sinds vorige week een nieuwe versie!
@406_v6: Het is altijd makkelijk om de problemen in je eigen land te zien en hoe andere landen — op die specifieke onderwerpen — het beter doen.
Maar als je in een ander land gaat wonen, zie je daar ook de problemen die er zijn.

Er bestaat geen perfect land. Het gaat erom hoe we het oplossen.
Denken dat 1 roeptoeter alle problemen oplost, omdat hij het hardste schreeuwt, is natuurlijk geen heilzame oplossing. Als je naar zijn trackrecord kijkt: Wat heeft hij aantoonbaar aangepakt en kun je hem credits voor geven? Ik kan niets opnoemen wat hij ooit heeft bijgedragen. Steeds als het moeilijk werd, rende hij weg.
@bmw1cabrio: nou, ik ben anders verdomde blij dat ik geëmigreerd ben als ik lees hoe de situatie in Nederland is en wat de overheid voor klotegeintjes uithaalt. Inderdaad is geen enkel land perfect, maar zó uitgemolken worden door de overheid is gewoon schandalig.
@knipperlichtje: goed verwoord
@knipperlichtje:

perfect ov een utopie ?

Zeker nog nooit in JAPAN geweest????????????????????????????
@desjonnies: wel altijd op tijd, maar ook niet perfect: http://www.japan-guide.com/e/e2020.html
@desjonnies: de gemiddelde aber heeft net 4 weken stagewerk gedaan, ff 50 salarisstrookjes wachten dan kun je een fatsoenlijk gesprek voeren met de kinders hier
Waardeer je geduld wel though
@406_v6: er is een hoop mis in de huidige politiek, maar de meeste zaken die jij noemt zijn in de huidige vorm alleen op te lossen met belastingverhoging en dat is gijzeling van de economie. Daarom zou de staat alleen kerntaken moeten regelen, dan kunnen de belastingen verlaagd worden, zal de economie groeien en gaat minder geld bij de overheid verloren aan subsidie en inefficiëntie. En dat is wilders niet van plan, hij heeft voor die problemen geen plan.
@406_v6:
Je bent het standaard voorbeeld van iemand die alle slechte dingen benoemt (dat kan ik ook nog wel) zonder te bekijken waardoor die zijn ontstaan. Laat staan hoe ze opgelost dienen te worden.

Want wat denk je nou, dat Geert die problemen allemaal op gaat lossen? En hoe dan? In ieder geval niet door de belastingen te verlagen. Want hij zal er toch ook de centjes voor nodig hebben.

Niet dat ik vóór belastingverhogingen ben, al is het maar omdat ze bijna altijd omhoog gaan en niet omlaag. Maar het zomaar overal tegenaan schoppen is zó makkelijk. Daarbij, ook Geert zal, als hij ooit aan de macht komt, terecht komen in de politieke mengelsmoes. En dat weet hij zelf ook wel.
@potver7: jammer dat ik je maar 1 plusje kan geven.
@potver7: Hoe bedoel je dat Wilders verantwoordelijkheid uit de weg gaat? Hij zit in de oppositie heeft dus niet zoveel om verantwoordelijk voor te zijn en de dingen die hij roept en waar hij dus verantwoordelijk voor is, daar blijft hij tot nu toe altijd achter staan. Ik weet niet of Wilders bevordelijk zal zijn voor de belangen van Nederland in het buitenland maar op zijn harde toon na en zijn kapsel, kun je hem nog niet zoveel verwijten.
@dutchcourage86: de man is een raspopulist en zegt altijd wat hem op het moment goed uitkomt. Het ene moment is hij boos over de zorg, het andere moment wil hij belastingverlaging, die twee dingen zijn niet met elkaar te verenigen. Soms zijn zijn uitspraken ook staatsrechtelijk onmogelijk, hij zegt dingen die gewoon niet kunnen. Maar het grootste probleem wat ik met Wilders heb is zijn stelselmatig beledigen van moslims, de man is een bron van segregatie en zijn acties zijn absoluut niet bevorderlijk voor de samenleving. Hij staat overigens volgend jaar weer terecht voor groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie.
@knipperlichtje: ja inderdaad, laat hem ook is nazi’s gaan beledigen ofzo.. Moslims zijn echt niet de enige die de joden weg willen..
@knipperlichtje: op het moment? hij roept al 10 jaar hetzelfde en leeft in een isolement

als er een ‘eckte’ politicus is die er niet is om z’n zakken te vullen (hij kan het niet eens uitgeven aan een vakantie…) is hij het wel..

Uiteindelijk is dat slappe zooitje juist populistisch bezig, al helemaal icm die 80000 godwinnen die er gedropt worden elke dag
@knipperlichtje: Heb je het in je relaas nu over Samsom of over Pechtold, het is me niet helemaal duidelijk welke populist je hier aanhaald.
@dutchcourage86:
Wilders ergens achter staan??

Hij heeft nog nooit benoemd hoe hij zijn plannen realistisch uit denkt te voeren. Debatten gaat hij categorisch uit de weg en als iemand in zijn partij het ergens niet mee eens is dat kan die ophoepelen.

Het is een hele enge kerel. Wel een vent met lef – want zo’n prettig leventje heeft hij nu niet – waar wat hij er mee denkt te bereiken is mij een raadsel.
@406_v6: Want Geert heeft concrete oplossingen klaar. Oh nee wacht..
@ttcate2:

– Amsterdam € 50 Miljoen KWIJT !!!!!!!!!!!!!!!!!!
– Fyra
– Begrotingstekort http://www.destaatsschuldmeter.nl/
– Onderwijs
– Gezondheidszorg
– Openbaar vervoer

Dat waren ‘oplossingen’ van de gevestigde orde……
de grote grap is dat de brandstofaccijns nooit omlaag gaat. ook niet als de olieprijzen weer door het dak schieten.

eens gegeven blijft gegeven, zie het kwartje van ome wim.
@406_v6:

Love you.
Niet dat Geert nou zo’n goeie peer zal zijn, maar het hele Haagse zooitje kan wel wat Révolucion gebruiken !

De grap is ik was in Venezuela, lang, lang geleden en de benzine werd met $0,06 verhoogd van omgerekend $ 0, 13 naar $ 0,19 per liter !

Er reden tanks door de straten van Caracas !
@desjonnies: Hier in NL rijden steeds meer Outlanders door de straten.
@406_v6:
En jij gelooft echt dat die geflipte peroxideclown zou helpen? Zijn economische plannen zitten nog het dichtst tegen de SP aan. No fucking way dat er ook maar één belasting omlaag zou gaan. Hooguit de accijns op zware Van Nelle, het ‘arbeidsongeschikt’ white-trash electoraat moet tenslotte wel wat te draaien hebben.
@mgmgb:

Nee, van de rest wordt je vrolijk !

Laat er maar eens wat röring in de tent komen
@desjonnies:
Ja, eigenlijk wel. Van een aantal tenminste.
@mgmgb: ik wil zo langzamerhand wel wat steun van de regering want ik heb de PHEV rondgerekend met een benzineprijs van 2 euro en nu kom ik dus niet uit😂
@kobus1967:
Tja… Dan had je ook geen leasehoertje moeten kiezen.
@mgmgb: Ja, Geert wordt verweten om op uiterlijke kenmerken af te gaan, doe jij gelukkig niet!
@toniominestrone:
Geloof me, zijn focus op uiterlijke kenmerken/afkomst vind ik met afstand het minst verwerpelijke aan zijn ideeën. En ja, ook dat vind ik verwerpelijk.
@406_v6: nee, dan toch liever 2 euro de liter. Of verhuizen natuurlijk.
Goh dit zagen we natuurlijk niet aankomen..

Er tanken steeds meer mensen over de grens dus laten we maar nog meer belasten om het te compenseren en er zo voor te zorgen dat er nog meer mensen over de grens gaan tanken
En dat terwijl ik nu in Spanje zelfs maar €1,12 betaal voor een liter benzine. Word straks weer huilen aan de Nederlandse pomp als ik terug ben…
@Kartmans: Dat wordt jerrycans inslaan en met een overbeladen auto vol benzine terug naar Nederland rijden!
@Edge: Inderdaad…en onderweg kom je ook langs landen waar je wat mooier vuurwerk mag kopen, kan je daar ook nog wat van meenemen.
Gelukkig worden de brandstofkosten wel gecompenseerd door de spotgoedkope auto’s en de lage motorrijtuigenbelasting in Nederland.

Oh wacht….
Ik zit echt te dicht bij de duitse grens om in Nederland te blijven tanken
Die 5 miljard ‘belastingvoordeel’ van dat nieuwe belastingplan moet toch érgens van betaald worden?
@potver7: Nee, is meer bedoeld om het pluche warm te houden, danwel een riante wachtgeld in stand te houden.
Ik mis me c kadettje op gas. Nee wacht ik mis vooral het lachen om de prijs van een volle tank.
ik denk dat de prijs stijging eerst wel meevalt door de relatief lage olie/brandstof prijs. Als de prijs van olie/brandstof hoger word zal het btw deel ook hoger zijn en dan is het toch best wat duurder.
Dit kon je allang zien aankomen. De belastingen en accijnzen op peut zijn allemaal een percentage van de basisprijs. Nu de basisprijs omlaag gaat, gaan ook de inkomsten voor de overheid omlaag.

Maar de roverheid, genaamd rupsje Nooit Genoeg, wil altijd meer en meer, want ‘we’ moeten het gedrocht EUSSR blijven financieren.
@gijsso:

Accijns is vast bedrag.
Anyone surprised?
Ik vraag me echt af of mensen die deze regelingen verzinnen zelf geen auto’s hebben. Er wordt al zo veel aan belasting betaald op auto’s: btw, wegenbelasting, bpm en accijnzen op brandstof. Hoe komt iemand er in godsnaam op om het nog hoger te maken.
De natte droom van links holland, auto’s enkel voor de heersende klasse.
Ik vind de benzineprijzen nu te laag. Maakt autorijden te goedkoop. Die verhoging nu vind ik acceptabel, probleem is alleen dat de verhoging niet wordt teruggedraaid als het OPEC weer gaat verhogen.

Nu is de auto goedkoper dan de trein/ov. En dat lijkt mij ihkv duurzaamheid slecht. Daarom zie ik liever dat de EU dit meer gelijk trekt. Gelukkig is er geen populisme in Europa dus dat zullen ze in Brussel wel voor elkaar krijgen …
@pret: je kunt sarcasme ook te serieus brengen hè. Gezien de inhoud moet het natuurlijk wel sarcastisch zijn, maar het is moeilijk te herkennen…
@lekbak: ik ben oprecht in mijn mededeling dat ik brandstof te goedkoop vind op dit moment. Als je het afzet tegen de kosten die generaties na ons moeten maken om de schade ervan ongedaan te maken is het zelfs een schijntje. Waarmee ik niet wil betogen dat we dan maar snel de brandstof prijzen moeten verdriedubbelen ofzo, maar de prijs moet wel omhoog zodat de markt eindelijk eens serieus achter alternatieven aangaat (en kom niet met onzin dat waterstof niet haalbaar is en te inefficiënt. Waar een wil is is een weg).

Mijn sarcasme was gericht op de EU. zolang het in de rest van Europa geen discussie mag zijn zal er nooit wat gebeuren met die slappe hap daar in Brussel.

Ik ben, zolang het ongelijk is met buurlanden, overigens wel van mening dat hoe dichter bij de grens de prijs van brandstof overeen moet komen met de buurlanden, en dat derhalve die benzinestations dus minder accijns zouden moeten betalen. Maar dat zou waarschijnlijk wel weer oneerlijke staatssteun zijn in de ogen van de EU.



@pret: goedkopere brandstof is geen oplossing. Het is ook geen weg naar een oplossing. Een straf werkt niet. Stimulans, mits goed uitgevoerd, kan wel werken.

Er zal door de overheid gestimuleerd moeten worden dat er minder vervoerd wordt. Minder mensen die minder lang reizen van en naar het werk. Minder goederen die van hot naar her worden gestuurd omdat het toevallig beter uitkomt.

Ook zal er minder verspild moeten worden. Minder verpakkingsmateriaal, minder verspilling van voedsel bij supermarketen, dat soort dingen.
@pret: toevallig een verhaal gehoord van mijn ouders over hun reis naar Groningen met het OV afgelopen dinsdag. Je kent het wel, 65+ers, zo’n hip vrij reizen kaartje kopen, kopje warme choco onderweg…Normaal duurt vanuit regio 040 naar regio 050 met de trein al zo’n 4 uur tov +- 2,5 uur met de auto, maar er kwam ook nog eens vertraging bij. En wel 3,5 uur op de heenreis en 1 uur op de terugreis.

Ondanks al die jaloeziebelasting op autobezit waarmee de roverheid de burger zijn zelfstandigheid en comfort probeert af te nemen ten faveure van dat veevervoer is het OV namelijk gewoon van het caliber Bangladesh hier.
@jaapiyo: ik heb tien jaar lang met de trein door heel het land gereisd. Ondanks bezit van tot soms wel 4 auto’s (maar geen van allen kon aan boord van het schip waar ik werk). De trein is financieel best een alternatief als je met korting buiten de spits rijdt. Maar qua tijd is het echt dramatisch. Structureel ook trouwens, het verhaal van je ouders is echt geen uitzondering.
@pret: dat de auto momenteel goedkoper is dan het OV heeft totaal niets met de “te lage brandstofprijzen” te maken, maar met het eveneens “veel te dure OV”.
Dus je argument slaat kant noch wal
En we betalen toch wel met z’n allen. Want hoe kom jij anders op je werk en dergelijke. Het is ook geen belasting meer maar gewoonweg dwang.
@lexaudi: pleonasme alert
De jaarlijkse verhoging van de brandstofprijzen met een inflatiecorrectie. Dat is dus geen nieuws.

En dan nog, +0,2 cent voor een litertje LPG erbij. Op een tankbeurt van 50 liter kost me dat dus 10 cent extra.
@escort77: Wat jij zegt moeten we voor waken, geloof me. Ja, het kost je ‘maar’ 10 cent extra. Maar vergelijk het eens met onze buurlanden, je betaalt veel meer dan de bedoeling kan zijn. Op jaarbasis kan je dus zo maar, pak ‘m beet, 500 euro duurder uit zijn met al je getankte liters dan zij. Dan ben je wat mij betreft van de pot gerukt. Net als de BTW verhoging van 19 naar 21%. Het lijkt allemaal zo weinig, maar in de werkelijkheid is het veel.
@viezefreddyw: 10 cent per tankbeurt, dan kost me dat op jaarbasis ongeveer 7,50 euro. Ik kan me daar niet druk om maken.

Autorijden wordt een dure hobby, daar ben ik het mee eens, maar van alle autogerelateerde kosten is die inflatiecorrectie wel het laatste waar ik me zorgen om maak.
@escort77: Ik doel er eigenlijk meer op dat het een opeenstapeling is van regeltjes en dergelijke. En als je vergelijkt wat jij uitgeeft op jaarbasis aan je brandstof met de Ooster- en Zuiderburen kom je hoger uit dan de 7,50 die jij opnoemt. Ik snap wel wat je bedoelt, maar op een gegeven moment mag het wel een keer klaar zijn om de automobilist in Nederland zijn geld uit zijn zakken te kloppen.
Alles wordt van je afgejat hier in dit godvergeten land. Altijd weer die belastingen aan accijnzen, de automobilist is de grootste melkkoe van de roverheid!
het verbaast mij hoeveel mensen hier maar al te graag méér méér méér willen overmaken richting de overheid.

vooral als je ziet waar zij het vervolgens aan spenderen
Niet normaal, op de barricades mensen! Brandstof wordt een cent duurder!! Op naar t malieveld! Staken! Nooit meer auto rijden! Meer zeiken, minder doen! Pak aan overheid!!! :|
Ik geef gelukkig geen fuck, weet al vijftien jaar niet wat het goedje kost.Een tankpas en de poetser die je auto voltankt doen de rest.
Ach ja, we kunnen met ze allen zeiken op dure benzine (ik ben er zelf ook heel goed in) het feit is gewoon dat we als land bepaalde inkomsten nodig hebben om de uitgaven te bekostigen. En dan kan je beter de benzine duur maken dan het voedsel. Feit blijft wel dat de uitgaven die door onze overheid beslist worden lang niet altijd overeenkomen met onze mening. Maar daar is nou een democratie voor…..
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21593262/__Rutte___Beste_kabinet___.html

Ok, oud nieuws, maar ik kan echt wel kotsen op dit kabinet.
Jan op de werkvloer wordt genaaid waar het kan, en de hoge pipo’s gaan weer zakken vullen,etc:
http://zorgkrant.zorgportaal.nl/index.php/bericht/8805-toezichthouders-thuiszorgorganisatie-verdubbelen-hun-salaris.html

Het is dat ik de middelen niet heb, anders was ik echt allang vertrokken.
ik snap dat de Roverheid geld moet binnen harken, maar kijk niet alleen naar Jan en Truus, maar ook eens naar Jean-Hubert, Philippe of Maria-Louise van Weasberge-Habsburg.
@156v6power: die betalen 52% inkomstenbelasting over iedere cent boven de 66.000. Dat komt voor uit het draagkrachtbeginsel, ons systeem van inkomstenbelasting is zo links als het maar kan, daar zie ik echt geen sociale problemen. We leven nog altijd in een kapitalistische samenleving met een sociaal element, verschil mag (en moét) er zijn.
zeg @norge heb ie nog een plekje vrij in je schuur? dan kom ik daar over een paar jaar namelijk wonen… of ik verhuis over 10 jaar naar belgie, dat kan ook…
@gwnbmw: Als je hoort hoe duur het hier is om auto te rijden….
@norge: serieus, is het bij jou zo verschrikkelijk?
en dan te weten dat je vandaag in belgie voor 97 cent een litertje diesel kan tanken!
Hartelijk dank roverheid. Ik blijf gewoon lekker over de grens tanken. Gun mijn zuur verdiende centjes wel aan onze Heimatties.
Wat een gezeik allemaal.
We hebben het hier nog nooit zo goed gehad.
Probleem is dat mensen niet met geld om kunnen gaan.
Elkaar opnaaien met grotere auto’s, vakanties en de laatste nieuwe telefoons.
@Hubert:

Quote van jou :

” Probleem is dat mensen niet met geld om kunnen gaan ”

Klopt.

De overheid komt ALTIJD geld te kort !

En daar wordt ik altijd zo moe van !!!!
Nederland doet dit zelf door elke 4 jaar ongeveer hetzelfde zooitje ongeregeld in het pluche te stemmen. Dus nu gewoon bukken en je laten nemen :’)
He wat een verrassing!
Lees ik het nu goed? Er komt volgend jaar 1 cent bij de benzine die toch al aan het zakken is, dat is toch niet zo heel schokkend. Dat wij bij elke tankbeurt een arm of been moeten inleveren is (helaas) al gewend.
Godverdomme. Weer. En in België gaat de accijns op benzine zelfs omlaag komend jaar…
Tja ze hebben groot gelijk, zolang mensen in de file blijven staan en elke dag met de auto op pad gaan, een parkeerplek moeilijk te krijgen is in de binnenstad….,
De automobilist laat voorlopig zijn heilige koe niet staan…..en dat weten ze heel goed in Den Haag…..

Leuk is iets anders
Het wordt ons echt niet gegund….
Over een paar jaar is het 2 keer per week naar België rijden
Daarom woont ik net over de grens in Duitsland 350 euro wegenbelasting per jaar voor een mooie diesel.
Ik heb gehoord dat ze het torentje enzo willen opknappen omdat het er na jaren hard werken vuil was geworden misschien dat ze daar die extra centjes wel nodig hebben




@cthijs: hard werken? Dat kennen ze niet hoor
Rekening rijden in Full Effect dus. Geen kastjes met elektronica voor nodig.
Dat word weer vullen net over de grens dan, wat ik al deed. Scheelt echt ontzettend veel inmiddels
Ach laat die Hollanders maar lekker betalen.
10 minuten rijden, en ik tank weer voor 1,24€
En meteen de auto vol knallen met een week eten en drank bij de Real.
Het werdt al eens doorvertelt aan veele van ons ” de overheid duldt geen concurrentie ” steel niet of nixx wat ze opfokt dan weet je al wie de grootste dieven zijn precies diegene die jouw en mij willen vertellen hoe we moeten leven. En voor degene die mij wilt vertellen dat ik moet kijken naar mijn spelling of mijn nl geschrift. Kijk naar je hoofd en vertel even wat je ziet, je begrijpt vast wel wat ik beduul :) en anders ga terug naar je eigen land! Owhnee je hebt geen eigen land alleen een koophuis waar je je hele miezerige leven voor moet betalen. Geen zorgen als je me lief aankijkt, kan ik je wel een leuke hectare grond sponsoren en voor degene die op mij willen reageren op wat dan ook.. I dont give a damn go tell it to your momma hahha sorry voor degene die wel beschaafd zijn, ben sommige mensen hun gedrag zat vandaar voor de rest hou ik van heel de mensheid die ongeacht van waar mensen komen? Ookvan mensen houden en zich niet laten manipuleren door media etc.. Buenas noches

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).