• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijn

Auteur: Author, gepost 31 oktober 2016 om 14:10 – 37 Reacties

Afbeelding De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijnAfbeelding De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijnAfbeelding De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijnAfbeelding De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijnAfbeelding De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijnAfbeelding De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijnAfbeelding De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijnAfbeelding De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijn

De allereerste Rauh-Welt Porsche kan van jou zijn
Subtiel is ‘ie niet, uniek is ‘ie wel.

Ook Nakai-san van Rauh-Welt Begriff moest ergens beginnen en die eer ging naar de Porsche 911 op bijgaande plaatjes. Uiteraard is de body met de hand (en een saffie in de mondhoek) vervaardigd. Verder luistert het beestje naar de naam Pandora One.

Pandora’s doos ligt echter niet onder de forse ducktail op de bips, want alle plek daar wordt al ingenomen door een 3,6-liter zescilinder boxer. Deze krachtbron is voorzien van een turbo zodat de output nu meer dan 450 pk bedraagt. De G50 ‘bak met vijf verzetten stuurt het koppel naar alle wielen.

Veel oempf vraagt om een degelijke wegligging en dito remmen. Over dat laatste praat collega/Brake Whisperer @Jaapiyo u graag bij. De Porsche werd voorzien van KW racevering met hydraulisch liftsysteem, flinke Brembo’s en 17 inchers van Rotiform mét een stel verse Toyo Proxes R888’s. Check verder vooral het sfeervolle interieur. Dat houten stuur diggen wij wel.

De body is een feest van herkenning voor de volgers van RWB, maar in plaats van een dikke 993 GT2-achtige vleugel doet deze jongen het zoals gezegd met een uit de kluiten gewassen ducktail. Verder konden we niet de gehele lijst aan modificaties in dit artikel opnemen. Het overzicht van aanpassingen én de prijs van deze kekke kar checkt u DAAR. Wie alleen benieuwd is naar de prijs: hij mag mee voor 219.888 USD.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, groen, occasion, Porsche, RAUH-Welt, tuning

Vorig bericht: « Dit zeggen internationale media over de GP van Maxico
Volgend bericht: Fall in love met de herfstknallers van Volvo »

Lees Interacties

Reacties

  1. freddydedegoe zegt

    31 oktober 2016 om 14:12

    Wat irritant dat de toeren teller scheef zit

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      31 oktober 2016 om 14:32

      @freddydedegoe: Dat is een Porsche ding. Op het circuit zit je veel in de hogere toeren. Die zitten nu beter in de gezichtsveld

      Login om te reageren
    • MDA zegt

      31 oktober 2016 om 14:35

      @freddydedegoe: Oh boy…. heiligschennis!! De ‘scheve’ teller, met de 5000 RPM vol in het gezichtsveld, en de redline niet ver ervan, is een trademark voor alle raceporsches. Net als de contactsleutel links voor de ouderwetse Le Mans start. Ken u klassiekers! ;)

      Login om te reageren
      • bmwkevin zegt

        31 oktober 2016 om 16:13

        @MDA: heiligschennis of niet. Mijn ocd gaat opspelen bij dit soort dingen.

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      31 oktober 2016 om 14:43

      @freddydedegoe:
      Hoort in iedere racewagen zo te zitten, de naald van je toerenteller moet recht omhoog staan bij je maximale aantal toeren.
      Dat geldt ook voor je andere tellertjes als temperatuur, dit zodat je in één oogopslag kunt zien dat alles in orde is als je met ware doodsverachting over het rechte stuk dendert en zo geen tijd hoeft te verdoen.
      Kneiter van een rode lamp hoort erbij, als die gaat branden heb je een serieus probleem (koelvloeistof of oliedruk cq olie temperatuur bij een Porsha)

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      31 oktober 2016 om 15:21

      @freddydedegoe: ja vind ik ook altijd erg lelijk

      Login om te reageren
  2. kilum zegt

    31 oktober 2016 om 14:13

    -edit: merci! Gefixt-

    OT: Lekkere bak. Maar doe mij toch maar een originele.

    Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    31 oktober 2016 om 14:15

    Wielkasten van achter zijn veel te extreem. Meh… doe toch maar niet.

    Login om te reageren
    • robinvanbeek zegt

      31 oktober 2016 om 14:44

      @misterdrogba: ik vind het juist wel dik!

      Login om te reageren
      • strijkijzer zegt

        31 oktober 2016 om 15:22

        @robinvanbeek: ik stiekem ook wel?. Ben sowieso wel fan van dik restomodden

        Login om te reageren
    • kapitein zegt

      31 oktober 2016 om 15:12

      @misterdrogba: Mee eens, ik vind de rest best gaaf, maar de verhoudingen kloppen zo niet echt meer.

      Login om te reageren
  4. n0zem zegt

    31 oktober 2016 om 14:19

    Zodeknetter! Wat zalig extreem! Extreem zalig!

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    31 oktober 2016 om 14:22

    Ik sla even over. Een beetje te veel van het foute

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    31 oktober 2016 om 14:24

    Prachter. Wel radiootje vervangen voor een wat netter exemplaar. Of gewoon zonder.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      31 oktober 2016 om 15:36

      @pomoek: Een nieuw type Becker Mexico Retro dan maar.
      Dat bedrag kan er nog wel vanaf voor dit soort auto’s.
      Áls je er al één kunt vinden…

      Login om te reageren
  7. Darahan zegt

    31 oktober 2016 om 14:32

    Wat een gaaf ding. Ook geweldig die terugkomende stiksels, zo lijkt het een beetje een Singer’s dirty big bottomed sister.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    31 oktober 2016 om 14:36

    Ik vind helemaal sexy!

    Login om te reageren
  9. streetwell zegt

    31 oktober 2016 om 14:36

    Dit is absoluut niet de eerste door Rauh Welt gebouwde Porsche, maar wel de eerste op Amerikaanse bodem. In opdracht gemaakt voor Mark Arcenal, die ook de officiële verdeler is van Rauh Welt in Noord Amerika. Hij was eerst gifgroen, maar nu dus in een wat minder opvallende kleur gespoten.

    http://www.speedhunters.com/2011/11/car_feature_the_illest_rwb_porsche/

    Login om te reageren
    • fisto zegt

      31 oktober 2016 om 15:10

      @streetwell: klopt inderdaad dat dit zeker niet de eerste RWB Porsche is. Juist een vrij recente volgens mij. Daarnaast is dit ook niet Pandora One. Pandora One is een vrij bekende 964, terwijl dit me een 911 van de eerste generatie lijkt. Wellicht is dit wel de eerste 1st gen 911 die door RWB is aangepakt. Puik werk overigens als je het mij vraagt. Sowieso vind ik RWBs altijd erg gaaf. Het is lekker over de top, maar heeft toch iets authentieks doordat alle 911s lijken op de raceversies van de verschillende generaties. Zo is bovenstaande 911 duidelijk geinspireerd op een 74er 911 RSR.

      Login om te reageren
      • streetwell zegt

        31 oktober 2016 om 15:46

        @fisto: Dit is of beter was Pandora One, hij is juist omgebouwd met zogenaamde backdate onderdelen om hem er ouder uit te laten zien. In origine is dit een Porsche 964 Carrera 4 uit 1990.

        Login om te reageren
  10. gietturbo zegt

    31 oktober 2016 om 14:47

    Itt tot wat in de eerste alinea staat is hij voor een rwb juist erg subtiel!
    Geen mega spoiler maar subtiele ducktail.
    Als ik nog ergens een ton had liggen zou ik het wel weten!

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      31 oktober 2016 om 15:26

      @gietturbo: 2 ton

      Login om te reageren
      • hight96 zegt

        31 oktober 2016 om 22:42

        @crackdavid: Misschien heeft ie nog maar 1 ton nodig, weet jij veel…

        Login om te reageren
    • streetwell zegt

      31 oktober 2016 om 15:45

      @gietturbo: Dit is of beter was Pandora One, hij is juist omgebouwd met zogenaamde backdate onderdelen om hem er ouder uit te laten zien. In origine is dit een Porsche 964 Carrera 4 uit 1990.

      Login om te reageren
      • streetwell zegt

        31 oktober 2016 om 15:46

        @gietturbo, deze reactie hoort hier niet thuis ;) hij was voor iemand anders bedoelt.

        Login om te reageren
  11. ovlov70v zegt

    31 oktober 2016 om 16:45

    Ik vind mooi. Heeeeeeeel mooi.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    31 oktober 2016 om 16:47

    Blijft gaaf, maar liever een Singer.

    Login om te reageren
  13. jeroenwz zegt

    31 oktober 2016 om 17:15

    Leuk! Maar liever doorsparen voor een Singer 911. Iets subtieler, maar daarom in mijn ogen veel mooier!

    Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      31 oktober 2016 om 17:16

      @jeroenwz: zucht, eerst lezen (zie dutchdriftking) en ook “Veel” ipv “iets”.

      Login om te reageren
  14. gokartmozart zegt

    31 oktober 2016 om 17:19

    Een auto als in een cartoon en een schrik voor de purist maar ergens is het toch supervet.

    Login om te reageren
  15. olavmol zegt

    31 oktober 2016 om 17:27

    Helaas is dit niet de eerste RWB.
    Dit is de eerste in Amerika gebouwde RWB. Nakai-san gaat een keer of 4 per maand per vliegtuig naar een land waar hij de auto van de opdrachtgever vakkundig met een metaalschaar bewerkt.
    De echte eerste RWB is uiteraard de auto van de meester zelf.
    Dat is de Stella Artois
    https://nineelevenophilia.files.wordpress.com/2012/05/5374135547_018488aee1_o.jpg

    Login om te reageren
  16. barteld zegt

    31 oktober 2016 om 19:41

    Stiekem best dik ?

    Login om te reageren
  17. hennyhuisman zegt

    31 oktober 2016 om 19:58

    erg mooie velgen! ik vraag me af hoe die op een moderne 911 zouden staan

    Login om te reageren
  18. rolov zegt

    31 oktober 2016 om 21:24

    Ik vind hem vreselijk dik. En die kleuren tegenwoordig. Zo vreselijk geil. Of die singers hebben ze ook zulke kleuren. Ouderwetse kleuren noem ik het. Zo mooi .

    Login om te reageren
  19. pinut187 zegt

    31 oktober 2016 om 21:31

    Wat een beest wat een creatie, hulde.. Komogroengrijs..

    Login om te reageren
  20. hight96 zegt

    31 oktober 2016 om 22:44

    Ik wil hem! Nog even doorsparen en ooit eentje voor mezelf laten maken…

    Login om te reageren
  21. gerhardgrun89 zegt

    1 november 2016 om 00:37

    VETTE DIKKE BAK! Like! Heerlijk die achterkant :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North