• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zeggen internationale media over de GP van Maxico

Auteur: Author, gepost 31 oktober 2016 om 13:07 – 52 Reacties

Dit zeggen internationale media over de GP van Maxico


Een tamelijk rustige Grand Prix van Mexico kreeg een staart waar je U tegen zegt, niet in de laatste plaats door Max Verstappen. Hoog tijd om eens te onderzoeken wat de internationale media hierover te zeggen hebben.

Formula1.com
Te beginnen met een klein zijstapje, want ook Daniel Ricciardo had het nodige te melden. De Australiër vond vlak na de race (toen Verstappen z’n straf al had gehad en Vettel nog niet) dat de Duitse Ferrari-coureur z’n podiumplek niet had verdiend. Seb bewoog nogal driftig tijdens het remmen en juist dat is niet meer toegestaan.

Overigens doet Ricciardo ook nog een boekje open over z’n teammaat, door te stellen dat diens moves af en toe ook op het randje zijn. De officials hebben echter duidelijk gemaakt wat wel en niet mag (mede op verzoek van Vettel) en dus zat Vettel fout. De wedstrijdleiding was het daarmee eens, getuige de straf die Sebastian kreeg.

WEB.de
Door naar onze oosterburen die wel pap lusten van wat Verstappen-actie. Zij besteden eerst aandacht aan een interessante quote van Nico Rosberg, die claimt dat hij na de start een kamikaze-Red Bull (Max dus) moest ontwijken. Vervolgens komt de fittie tussen VES en VET aan bod. De Duitsers zoomen vooral in op de inmiddels beruchte radio rant van Vettel, waarbij ook raceleider Charlie Whiting een veeg uit de pan kreeg. Dat heeft mogelijk gevolgen voor de Duitse coureur.

BBC.com
De immer correcte Britse publieke omroep geeft eerst het woord aan Max. Die laat optekenen dat Vettel misschien een beetje gefrustreerd is en dat hij (Max) z’n tijdstraf belachelijk vindt. Verstappen heeft het idee dat hij door de officials wordt tegengewerkt om te ‘racen’ en hij vindt het opmerkelijk dat de beide Mercedessen geen straf kregen voor hun afsnijroutes in de eerste ronde van de race.

Vettel lijkt wat te zijn afgekoeld als de Beeb hem een microfoon onder de Duitse Nase duwt. Sebastian geeft aan nog eens goed naar de beelden te zullen kijken om uit te vlooien of hij de deur inderdaad wat rigoureus sloot voor Daniel Ricciardo. Verder heeft de Duitser intussen z’n excuses aangeboden aan Charlie Whiting. Gut, alles gut.

The Guardian
Ook The Guardian zoomt in op het relaas van Daniel Ricciardo betreffende de onverdiende podiumplaats van Sebastian Vettel. Verder gaan de Britten op Vettel FM, oftewel het gezeur van de Duitser over de teamradio. “Am I the only one, or are you nog seeing what I’m seeing?”. Een behoorlijk veelzeggende quote, dunkt ons.

Verder geeft Ricciardo aan niet te begrijpen waarom de Mercedessen niet op de vingers werden getikt voor hun ontwijkende acties door het gras. “I also didn’t understand the start, how can you be leading the race, defend, go off the track and not get a penalty?” Wij weten het ook niet Daniel.

Sports.Yahoo.com
De Amerikanen van Yahoo smullen van de pittige uitspraken van Max over het gedrag van Vettel. Ze schrijven zelfs dat er geen klappen zijn gevallen toen Vettel (begeleid door Ferrari-personeel) alsnog naar het podium stiefelde. Euh, had je klappen verwacht dan? Het feit dat Verstappen stelde dat Vettel misschien terug naar school moet om fatsoenlijk te leren spreken, is voor de Amerikanen goud.

Dan wordt nog even de vergelijking tussen de acties van Verstappen en Rosberg getrokken, waarbij Max aangeeft niet te snappen waarom hij wel en de leider in het kampioenschap niet is bestraft.

Sport1.de
Ook deze Duitse site zoomt nogal in op het gescheld van Vettel. Daarnaast wordt ingezoomd op de move die de Ferrari-coureur maakte om Ricciardo van zich af te houden en de mening van Ricciardo daaromtrent. Verder diept Sport1 het gezeur van Vettel nog wat verder uit door zijn commentaren over achtereenvolgens Massa, Alonso en Carlos Sainz.

Raisport.it
Door naar Italië. Rai Sport tekent op dat Ferrari-teambaas Arrivabene woedend was na de aan Vettel opgelegde straf. Diezelfde Vettel blijft stellig volhouden dat hij genoeg ruimte liet voor Daniel Ricciardo. Fijn Sebastian, maar dat is niet het criterium op basis waarvan je bent bestraft. Van lijn wisselen tijdens het remmen mag niet, dat deed je wel en dus is de straf terecht opgelegd.

Ook interessant!

  • Vettel: "Verstappen had moeten winnen in Bahrein"
  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Ferrari, Formule 1, journalistiek, Maurizio-Arrivabene, Max Verstappen, mexico, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Vettel kan geschorst worden, wat terecht zou zijn
Volgend bericht: De allereerste RAUH-Welt Porsche kan van jou zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. oetelaar zegt

    31 oktober 2016 om 13:13

    Altijd fijn om via de internationale media nog een beetje te kunnen ‘natafelen’. Bedankt voor het rondje AB.

    Login om te reageren
  2. str8six zegt

    31 oktober 2016 om 13:13

    Wat maakt ’t uit wat de internationale media ervan vinden? Het gaat erom wat WIJ ervan vinden! *wappert met een AB-vlag*

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      31 oktober 2016 om 13:26

      @str8six: Zo’n AB-vlag. Kan ik die ergens bestellen?

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        31 oktober 2016 om 13:57

        @viezefreddyw: http://www.comeonblueflags.com

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    31 oktober 2016 om 13:22

    Het is ook best lastig voor gevestigde namen als een jonkie het beter doet…..

    Login om te reageren
  4. heidekonijn zegt

    31 oktober 2016 om 13:22

    Kyvat is een l*l, Raikonnen is een oude z*k, Vettel is een z**ker, Lauda is een graft*k. Rosberg is nummer tw** Nice going.
    Aan dit tempo wordt het dus formule Max. Waar een ollander helemaal alleen op of langs het circuit kan rijden zoals het hem uitkomt en achteraf de wereld eens goed zijn mening zegt. En op één of andere manier toch nog chronisch achter zijn teammaat eindigt. Lachen.

    Lijkt me dat ipv de nieuwe Schumacher of Senna we een nieuwe Jacques f*cking Villeneuve hebben.

    Login om te reageren
    • gt500eleanor zegt

      31 oktober 2016 om 14:01

      @heidekonijn: verder alles goed met je?

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        31 oktober 2016 om 14:17

        @gt500eleanor: Primadelima. Jij?

        Login om te reageren
      • bmwalpina zegt

        31 oktober 2016 om 14:35

        @gt500eleanor: aan zijn naam te zien woont ‘ie op de Veluwe, dus ik kan me voorstellen dat hij met wat opgekropte frustratie zit ;-)

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      31 oktober 2016 om 14:35

      @heidekonijn: Ik hou niet van konijn, alhoewel goed door gegrild. ….

      Login om te reageren
    • CRX zegt

      31 oktober 2016 om 15:01

      @heidekonijn: Ik denk dat ik het grotendeels met je eens ben. Hoewel ik mezelf Max-fan noem, maak ik me zorgen over hoe hij zich op en naast de baan gedraagt en uit. Hij begint een beetje op zo’n omhoog gevallen voetballertje te lijken die denkt dat de zon pas onder mag gaan als hij daar toestemming voor heeft gegeven.
      Ik hoop echt dat hij zijn puber-branie (want dat is het volgens mij) snel terug brengt naar normale proporties.

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        31 oktober 2016 om 16:18

        @crx: Precies wat ik bedoel. Als konijn der *Limburgse* (kuch) heide stond ik op de eerste rij als cheerleader, anderzijds ben ik dankzij al die wortels best goed van zicht en zie ik de Jacquesf*ckingvilleneuvigheid van kilometers ver aankomen. Heb ik gewoon geen zin in. Dat hij eerst zich maar eens bewijst en we praten verder.

        Verdere bedenking : iedereen gaat er maar vanuit dat hij met de leeftijd beter wordt. Ik zie niet in waarom dat een zekerheid zou zijn. Mogelijk piekt hij nu.

        Nog even een realitycheck : hij haalt het simpelweg niet van Ricciardo. Ricciardo haalde het niet van Vettel. Vettel haalde het niet van Schumacher in zijn prime. Schumacher haalde het niet van Senna in zijn prime. Senna had moeite met Prost. Prost had moeite met Lauda. Vergeleken met Rosemeier, Nuvolari en Fangio waren al de voorvernoemenden een bal of twee te klein. We hebben het dus over wat in F1 termen over de 8e rang.

        Of anders : Senna won met een McLaren met een rot chassis en een overjaarse Ford DFV motor. Max wint niet met de tweede beste auto van het veld. Sorry als ik niet op mijn rug lig te kreunen van aanbidding.

        Login om te reageren
        • Nerekop zegt

          31 oktober 2016 om 20:27

          @heidekonijn: beetje een hele kromme vergelijking. Hoezo haalde RIC het niet bij Vettel? Waste hem de oren in hun laatste seizoen samen!

          Verder raakt de hele vergelijking om VES een 8e rangs coureur te noemen in die kolderieke reeks natuurlijk kant nog wal.

          VES gaat gewoon voor goud en stoot af en toe zijn neus. Maar F1 is leuker dan het de afgelopen 20 jaar geweest is.

          Het zal wel dat Nederlandse trekje zijn: je mag goed zijn, maar niet te goed. Dan vinden ze je niet meer leuk.

          En nee, we hoeven niet allemaal fan te zijn natuurlijk. Maar dit slaat i.m.o. als een tang op een varken/l*l op een drumstel.

          Login om te reageren
          • heidekonijn zegt

            31 oktober 2016 om 20:51

            @nerekop: Zo moeilijk is dat niet : de afgelopen 10 races eindigde tweede / derde rangspiloot Ricciardo 8 keer voor Verstappen. Stop me als ik te technisch word.

            Dat op de man spelen is echt flauwtjes trouwens. Teken dat je weet dat je ongelijk hebt en het met argumenten niet kan halen. En als ik nou eens helemaal geen Nederlandse Limburgse Heidekonijn ben? Maar zover denken we niet. Kijk, dat is nou weer wel lekker Nederlands. ;-)

            Login om te reageren
          • heidekonijn zegt

            31 oktober 2016 om 20:56

            @nerekop: En in 2014 eindigde Vettel meer op het podium en in top 5 dan Ricciardo, valt dus moeilijk te zeggen dat Ricciardo de betere was.

            Even zonder Oranje bril : lees hier even. Een pak genuanceerder en scherper dan waar Autoblog nu mee aan het klikbaiten is.

            http://blog.axisofoversteer.com/2016/10/2016-formula-one-grand-prix-of-mexico.html

            Login om te reageren
            • Nerekop zegt

              31 oktober 2016 om 21:08

              @heidekonijn: zucht… in 2014 scoort RIC 71(!) punten meer dan VET en je wilt alsnog beweren dat VET de betere was? Ik denk dat dit genoeg zegt over wie er met een gekleurde bril naar de zaken kijkt. Ik geef toe dat VES echt niet zomaar even RIC opzij zet. In tegendeel zelfs op dit moment. Maar elke F1 kenner snapt dat je als ex-rookie niet zomaar midden in het seizoen instapt in een auto die niet om jouw wensen is gebouwd en vervolgens een teamgenoot die al in zijn 3e seizoen bij RB en zijn 6e seizoen totaal zit, de baas bent. Nee, ook niet Senna als je die wilde noemen in 1988. Die had al 4 jaar ervaring en kende een normale voorbereiding van het seizoen waarin hij kampioen werd.

              Maar goed, het gaat ons niet lukken om het eens te worden hierover. Dat heb ik al lang gemerkt. Dus ik zou zeggen: agree to disagree!

              Login om te reageren
    • budha zegt

      31 oktober 2016 om 19:15

      @heidekonijn: Oh god, de Nederlandse maaiveldmentaliteit!

      Leuk hoor, dat je een bliksemcarrière hebt, de jongste F1-winnaar ooit bent, al verschillende keren op het podium van de hoogste raceklasse hebt gestaan… als je maar normaal doet.

      Zo’n grote mond terwijl je niet eens je teamgenoot structureel iedere race verslaat, terwijl je toch al bijna het hele seizoen in andermans stoeltje zit. Dan ben je gewoon arrogant.

      Dusssss….

      Login om te reageren
  5. zwepp zegt

    31 oktober 2016 om 13:31

    De F1 is een heerlijke soap geworden. GTST is er niks bij!

    Login om te reageren
  6. dillinger2016 zegt

    31 oktober 2016 om 13:32

    Jah nou watbzijn wij ermee geholpen wat de anderen ervan denken…en vooral over Maxiee

    Login om te reageren
  7. duckmefaddy zegt

    31 oktober 2016 om 13:34

    Wel fijn dat ze niet echt max aan het af kaffen zijn. Had de shitstorm al aan zien komen

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    31 oktober 2016 om 13:35

    Mwoa, niks nieuws eigenlijk? Op de RTL site wordt wel redelijk gehakt gemaakt van Verstappen. Ik moet het stiekem toch met Verstappen eens zijn. De “niet bewegen tijdens het remmen” regel is onzin. De actie van Verstappen in Japan en die van Vettel in Mexico was gewoon mooi racen. De auto’s zijn veilig genoeg, bovendien speelt dit zich af op relatieve lage snelheden. het meest gevaarlijke wat ik gezien heb was Sainz die zijn grote vriend Alonso het gras op duwde. Dat had verkeerd kunnen aflopen. Maar zelfs in dat geval denk ik dat de kans op een fataal ongeluk relatief klein is.

    Ik kan mij op zich wel voorstellen dat je als coureur van pak ‘m beet 34 niet meer zit te wachten op opgefokte tieners die er alles aan doen om je voorbij te komen of achter je te houden. Dus wordt via de rijders briefings de jonge honden te verstaan gegeven zich rustig te houden tijdens de race en geen rare fratsen uit te halen. Voorzichtig aan , dan breekt het lijntje niet. En wee je gebeente als je tijdens de race iets te dicht bij de koplopers in de buurt komt. Stel je voor dat een Mercedes coureur met iemand anders dan een andere Mercedes coureur om de winst moet gaan strijden! Het idee alleen al!

    Lekker rustig cruisen op zondagmiddag en dan 1 of 2 weken vakantie voordat je weer aan de bak “moet”. Zo willen deze mannen het graag zien.

    Login om te reageren
    • cliosport2000 zegt

      1 november 2016 om 09:54

      @pomoek: Ik ben het groot en deels met je eens, maar de F1 regels worden niet enkel en alleen gemaakt om fatale ongelukken te voorkomen natuurlijk ;). Als je opeens opzij beweegt als iemand je inhaalt en daarmee bijvoorbeeld de voorvleugel eraf sloopt bij je concurrent, heeft hij hier natuurlijk erg veel nadeel van. Ook al is het niet fataal. Ik denk dat de regel vooral voor dit soort incidenten bedoeld is, fatale ongelukken gebeuren niet meer zo snel als vroeger gelukkig :).

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        1 november 2016 om 12:37

        @cliosport2000: Dat is zeker waar. Maar in het geval dat jij beschrijft, het beschadigen van de auto van je tegenstander, zou je volgens mij gewoon kunnen straffen. Maar er blijft zeker een grijs gebied over, dat los je eigenlijk niet op.

        Login om te reageren
  9. ericc zegt

    31 oktober 2016 om 13:45

    En Max heeft weer niks misdaan. Gaat het zo verder met AB na elke race? Win eerst nog wat races voor je een arrogante houding aanneemt Maxje.

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      31 oktober 2016 om 13:51

      @ericc: max die een arrogante houding heeft, wanneer dan??? En voor jou informatie hij heeft dit seizoen al een wedstrijd gewonnen hoor. Is al knap zat in je 2e jaar F1 en dan ook niet de beste auto hebben

      Login om te reageren
      • Rice09 zegt

        31 oktober 2016 om 14:10

        @thefmanl: nog knapper is het om in je eerste jaar in de F1 al te winnen zonder het geluk dat de nummer 1 & 2 zich uit de race rijden, ene Lewis Hamilton wist dat 4 keer te doen in zijn debuutjaar ;)

        Login om te reageren
        • wif1 zegt

          31 oktober 2016 om 14:26

          @Rice09: Als Ocon had gedebuteerd in een Mercedes dit jaar had ie er ook een paar gewonnen. Ocon had dat geluk niet, Hamilton destijds wel. Want hoeveel races heeft Hamilton gewonnen in 2013 met zijn mercedes toen deze niet oppermachting was? Precies, net zoveel al Max in zijn 2e seizoen, te weten 1.

          Login om te reageren
          • Rice09 zegt

            31 oktober 2016 om 15:02

            @wif1: De macht van Mercedes van nu vergelijken met die van Mclaren in 2007 is niet helemaal fair. Mclaren was namelijk niet oppermachtig in 2007, check de statistieken maar even. Ferrari won 9 races en Mclaren 8.

            Login om te reageren
            • wif1 zegt

              31 oktober 2016 om 15:38

              @Rice09: Als mijn vergelijking niet fair is dan slaat jouw eerste vergelijking al helemaal de plank mis… De McLaren van 2007 had vele malen meer kans om te winnen tov de Red Bull nu. Het verschil 9 en 8 staat in schril contrast met 17 om 2

              Login om te reageren
        • rhellema zegt

          31 oktober 2016 om 15:30

          @rice09: Dus als je meerdere races hebt gewonnen dan mag je wel arrogant zijn? Verstappen deed gewoon wat zijn team hem opdroeg en ventileerde na de race zijn mening. Wat betreft zijn opmerking over Vettel heeft Verstappen in mijn ogen gewoon een punt. Vettel is zo arrogant om Whiting via de boordradio volledig van kant te maken, iets wat een coureur op dit niveau gewoon nooit mag doen, hoeveel stoom er ook uit je oren komt. Maar blijkbaar mag Vettel dat volgens jouw redenering want veel races gewonnen en 4 x wereldkampioen!

          Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        31 oktober 2016 om 14:44

        @thefmanl: Ik moet zeggen dat Max zijn reactie na de race ook wel genuanceerder had gekund. Vettel een klein kind noemen etc. Gewoon rustig antwoord geven dat je het er niet mee eens bent en verder gewoon je mond houden.

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      31 oktober 2016 om 15:24

      @ericc: Er zijn er hier anders genoeg die de straf van Verstappen terecht vinden dus je opmerking dat Verstappen niets fout kan doen klopt niet helemaal. Als je geen fan bent van Verstappen dan is dat prima, maar om nou iedereen over één kam te scheren vind ik een beetje jammer.

      Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    31 oktober 2016 om 13:50

    Met een beetje mazzel hebben we volgens jaar ook een inhaalverbod tijdens de race..
    Is de startopstelling ook meteen de uitslag.

    Wat een gedoe allemaal met al die regeltjes.

    Login om te reageren
  11. mrmiyagi1982 zegt

    31 oktober 2016 om 13:52

    Mahaax maahaax maahaax… max verstappuuuhhhh… maahaax maahaax gniffel gniffel

    Login om te reageren
  12. fiscaal zegt

    31 oktober 2016 om 13:55

    waar ik niks over lees; Max heeft wel Rosberg (ingehaald en was de plaatst daarna wel direct weer kwijt), maar dat zegt m.i. wel wat over de Red Bull wagen (steeds competitiever en volgend jaar hopelijk spannender aan de top). Ik kan me dit seizoen niet herinneren dat de Mercedes coureurs door anderen ingehaald zijn (met de zelfde banden).

    Login om te reageren
  13. dagdromer zegt

    31 oktober 2016 om 13:57

    Tsja. Of ea netjes kan je over discussiëren, maar dit is wel racen. Bijna iedereen is het er over eens dat bv DTM, BTCC enz zo mooi was door de deurklink gevechten. Porsche supercup ook. Natuurlijk is een auto met open wielen kwetsbaarder. Dat terzijde, die mannen zitten daar om te winnen niet om 2e te worden, toch. In mijn beleving een goede zaak dit soort coureurs. Spanning wil je zien, en coureurs die de grens opzoeken. Overigens is de reactie van Vettel wel wat overdreven, dat past dan weer niet. Kom op mannen, en de FIA, niet zo zeuren en racen. Brood en spelen voor het volk.

    Login om te reageren
  14. basjaski zegt

    31 oktober 2016 om 14:07

    Vettel had wel gelijk dat ie flipte….Ferrari zei 2x tegen Vettel dat Verstappen vertelt is hem er langs moest laten (waaronder Vettel verstond dat de FIA het gezegd had), terwijl red bull het op eigen houtje had gezegd…Verstappen herinnerde zich bocht 1 en Hamilton, dus hij zegt tegen zn team ”let me know if the FIA says anything”

    Dus Vettel boos want hij dacht dat Verstappen hem naar Ricciardo duwde, en dat de FIA hier niets tegen doet, en Verstappen ging er vanuit dat hij geen penalty kreeg

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    31 oktober 2016 om 14:11

    Ik vind het hele verhaal niet echt slim gespeeld door RB. Denk niet dat je nog op enig krediet hoeft te rekenen mocht dat nodig zijn. Op de baan, maar ook daarbuiten. Je ligt onder een vergrootglas de komende tijd, zie je ook wel aan de snelle uitspraak door de baancommisie. Die zaten er bovenop. En dat is ook een beetje het probleem volgens mij. In de jaren 80/90/00 zag je die ‘under investigation’ dingen veel minder. Bij echte ongelukken etc, prima natuurlijk. Maar dat ‘verdedigen’ van Vettel is toch gewoon racen. Reglementair zal het niet mogen maar daar zit je toch op zondag voor te kijken, actie. Spektakel. En hoewel ik Vettel’s frustratie kan indenken vind ik het wel erg jammer dat het inmiddels zo’n drammer is geworden. Alles is verkeerd, vlaggen, tegenstanders, team, baan, auto, Charlie, Red Bull, wind tegen, zeehondenraces etc etc. Dat je daar allemaal tijd voor hebt.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      31 oktober 2016 om 14:18

      @e34m5touring: Helemaal mee eens. Maar die regel is er nu eenmaal dus is de straf correct. Dat die regel bullshit is is een compleet ander verhaal. Ze moeten juist al die achterlijke regels schrappen wat mij betreft. Maar zolang die regels bestaan moet je jezelf er aan houden. Breek je die dan zit je fout en dus is een straf op zijn plaats.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        31 oktober 2016 om 14:24

        @kilum: Is ook zo. Ik heb niks tegen die penalty, voor beide niet overigens. Max liet zich daar niet van z’n sportiefste kant zien vind ik. Enige goodwill kun je voorlopig gewoon vergeten. Maar die regel moet er gewoon niet zijn. Slaat toch nergens op. Ze hoeven elkaar niet van de baan te rammen maar een beetje pushen mag toch wel, in NASCAR zeggen ze, Rubbing is Racing. Beetje verfswappen mag best ;)

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          31 oktober 2016 om 14:49

          @e34m5touring: Dat kan ik alleen maar met je eens zijn. Dat je maar 1 verdedigende move mag maken vind ik op zich wel prima. Anders rijd straks iedereen slalommend over de baan. Maar moving under breaking vind ik niets mis mee. Maar dan wel dus maar 1 keer.
          En als we het dan toch over de sport verbeteren hebben. DRS mag van mij weg. En die “luchtvervuilers” woordoor je gewoon weer “schone” lucht krijgt achter die wagens en dus kunt slipstreamen. Dat is veel toffer om te zien dan die DRS passeer acties. En het werkt niet alleen op 2 vast gestelde rechte stukken.

          Login om te reageren
          • kilum zegt

            31 oktober 2016 om 14:50

            @kilum: en die luchtvervuilers ook*

            Login om te reageren
  16. n0zem zegt

    31 oktober 2016 om 14:16

    Gut, alles gut.

    Is dat de Nederlandse, Britse of Duitse “gut”?

    Login om te reageren
  17. ericd zegt

    31 oktober 2016 om 14:47

    Wie de Britse verslaglegging volgt, weet dat Eddie Jordan en David Coultard wel schik hebben in de Flying Dutchman. Laten we wel wezen, als Max in een Mercedes had gezeten, was ie lekker met Hamilton in de strijd om het F1 kampioenschap. Hopen maar dat de Renault motor volgend jaar wel wat competitiever is. Maar ja, dat zeggen we ook al jaaaaaaren onderhand van het eertijds roemruchte McLaren.

    Login om te reageren
  18. tvr1974 zegt

    31 oktober 2016 om 14:56

    Hebben mensen de uitleg gelezen van Whiting?http://www.rtlgp.nl/item/96438/whting_legt_uit_waarom_verstappen_wel_straf_kreeg_ Want ik zeg.. had er een muur gestaan/grindbak gelegen had je een hele andere race gehad. En dan zijn uitleg.. ging bij Hamilton niet om positie??? Dus als verstappen pak m beet 5 rondjes voor dat Vettel direct achter m zat steeds de bocht had afgesneden en zo dus tijd gewonnen dan had er niks aan de hand geweest?? Apart verhaal van whiting

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      31 oktober 2016 om 15:04

      @tvr1974: Ja dat vond ik ook een beetje onzin. Hij haalde de bocht niet. Als hij de baan af was gegaan maar daarna de korste weg terug naar het circuit had genomen zoals hij hoorde te doen dan was hij terug gevallen tot ergens halverwege het veld of verder. Dus dit ging zeker wel om een positie.

      Wat betreft de gewonnen tijd natuurlijk niet. Want dat werd door de SC eigenlijk ongedaan gemaakt. Ik denk dat als die er niet was geweest dat de stewards er nog wel even naar gekeken hadden.

      Login om te reageren
  19. yipikaye zegt

    31 oktober 2016 om 15:38

    Na een jarenlange saaie optocht, komt er eindelijk wat spanning in de F1.

    Login om te reageren
  20. taxman zegt

    31 oktober 2016 om 15:58

    Wat zou er gebeurd zijn als die Vettel niet zo achterlijk tekeer zou zijn gegaan over de radio. Wat een klunzen daar bij Ferrari.

    Login om te reageren
  21. rvvm zegt

    31 oktober 2016 om 16:56

    Fantastische foto!

    Login om te reageren
  22. manocobra zegt

    31 oktober 2016 om 17:08

    Ik denk dat Vettel een beetje gefrustreerd loopt omdat hij vroeger veel wedstrijden heeft kunnen winnen en nu niets meer, en al wie sneller is dan hem moet van die woorden slikken zoals fu…ck enz.
    Ik was ik zeg wel ik was een fan ven hem, maar dat is verleden tijd.
    En wat betreft Hammilton en Rosberg in de eerste ronde wel die moeten dan ook maar vijf straf seconden krijgen. Waarom Max wel en die anderen niet???

    Login om te reageren
  23. pinut187 zegt

    31 oktober 2016 om 20:59

    Het wiel is rond, lekker racen en niet zoveel zeiken.

    Login om te reageren
  24. lemster zegt

    1 november 2016 om 00:26

    Ik vind het een terechte uitslag. Ik vind het vooral jammer dat Max dat niet zelf ook erkent. Hij maakte een fout en kreeg terecht straf. Als hij had gezegd dat hij vond dat hij terecht straf kreeg, dan was z’n kritiek op Vettel en met name Hamilton veel geloofwaardiger.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North