• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Aston Martin Vulcan AMR Pro drukt je plat

Auteur: jaapiyo, gepost 29 juni 2017 om 11:36 – 9 Reacties

Afbeelding De Aston Martin Vulcan AMR Pro drukt je platAfbeelding De Aston Martin Vulcan AMR Pro drukt je platAfbeelding De Aston Martin Vulcan AMR Pro drukt je platAfbeelding De Aston Martin Vulcan AMR Pro drukt je platAfbeelding De Aston Martin Vulcan AMR Pro drukt je platAfbeelding De Aston Martin Vulcan AMR Pro drukt je platAfbeelding De Aston Martin Vulcan AMR Pro drukt je platAfbeelding De Aston Martin Vulcan AMR Pro drukt je plat

AMR
Het is dan wel een vulkaan, maar ‘de grond is lava’ spelen wordt erg lastig in deze extreme Vulcan.

Aston Martin staat erom bekend hun modellen eindeloos te voorzien van upgrades, tweaks en facelifts. Hoewel een Vantage V8 uit 2005 en een Vantage V8 AMR Pro uit 2017 dezelfde basis delen, zijn het daardoor toch behoorlijk verschillende auto’s. Maar heeft het pad van de geleidelijke verbetering ook zin voor een gelimiteerd carbon circuit-beest met een prijskaartje van een paar miljoen?

Jazeker! Tenminste, Aston Martin denkt van wel en daarom zie je hier de Vulcan AMR Pro. Aston heeft nog eens kritisch gekeken naar de Vulcan en besloten dat hier en daar nog wat dingetjes beter konden. De atmosferische V12 met 820 pk laten ze ongemoeid, maar de versnellingsbak is wel voorzien van wat nieuwe software. De meeste aandacht is echter uitgegaan naar een felkleurige livery de aerodynamica. De Vulcan AMR Pro heeft daardoor een enorme bak downforce.

Boven de voorste wielkasten zijn ‘louvres’ geplaatst die helpen met het reduceren van lift. Op Le Mans zijn die inmiddels verboden, maar daar hoeft Aston met de Vulcan geen rekening mee te houden (helaas?). Aan de joekelige frontsplitter zijn twee vaantjes gehangen die moeten helpen bij het insturen. De voluptueuze spoiler bestaat nu uit twee lagen en heeft er een gurney-flap bijgekregen om de wind efficiënt van het carbon af te zagen.

Al met al heeft de Vulcan AMR Pro hiermee een kleine 25 procent meer downforce dan de Vantage GTE die won op Le Mans. Bovendien heeft Aston de neerwaartse kracht wat beter gebalanceerd over de auto, waardoor deze nu vooral op het midden van de vulkaan drukt. Dat komt volgens Aston zowel ten goede aan de tractie op de achterwielen als de responsiviteit van de neus.

Slecht nieuws is er overigens ook nog (als je nog geen Vulcan hebt). Aston gaat níet méér Vulcan’s bouwen, maar als je er een (of meer) van de 24 hebt kan je bij ze terecht voor een ombouwkitje. Zou jij het doen, of vond je de originele Vulcan mooier?

Ook interessant!

  • Aston Martin Valkyrie AMR Pro
    Aston Martin Valkyrie AMR Pro is nu eindelijk af
  • Heb jij 1,75 miljoen euro over voor een Aston Martin Vantage?
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amr-pro, Aston Martin, vulcan

Vorig bericht: « Zo kreeg Audi alle ogen gericht op de nieuwe A8
Volgend bericht: Fusilli! Ricciardo akkoord met Ferrari over opvolging Vettel »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    29 juni 2017 om 11:54

    Die vleugel schroefde ik vroeger als kind nog niet eens op mijn auto’s in NFSU, laat staan dat ik het op een Aston van een paar miljoen zou willen.

    Login om te reageren
  2. elemento zegt

    29 juni 2017 om 11:58

    Toch vind ik geile bak

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    29 juni 2017 om 12:06

    Mooi is anders, maar Chris Harris was er niet uit te slaan!

    Login om te reageren
  4. freeze zegt

    29 juni 2017 om 12:08

    Voor de restwaarde zou ik het maar doen maar als je deze kan betalen maakt dat ook niet meer uit

    Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    29 juni 2017 om 12:11

    In elk geval nog altijd een stuk mooier dan de Valkyrie.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    29 juni 2017 om 12:17

    Tuurlijk kun je dit kopen. Track afhuren. Beetje rond rijden. Dat is het wel.

    Login om te reageren
  7. 2wheeler zegt

    29 juni 2017 om 12:23

    Als je deze auto koopt wil je het beste van het beste. Als daar lelijke spoilers bij horen, so be it.

    Login om te reageren
  8. MoeWat zegt

    29 juni 2017 om 12:55

    Ik wacht wel op de Mercedes project !
    Dit doet gewoon pijn aan mijn ogen.
    Lijkt wel een auto uit GTA

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    29 juni 2017 om 13:34

    Lekker dan, koop je het ‘summum’ qua Aston’s. Zeggen ze een jaar later feitelijk gewoon dat ze nog eens gekeken hebben en het eigenlijk maar een half ass job was. Dus voor een extra xxxx bedrag is ie zoals ie had moeten zijn…. Vind dit ook net anders dan bijv. een 458 en een Speciale. Dat is gewoon een opgefokte versie van. Dit had al het neusje van de zalm moeten zijn. Waren alleen de staart vergeten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North