• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“De Audi RS6 komt al in 2012”

Auteur: ricardo, gepost 28 maart 2011 om 18:34 – 49 Reacties

Audi RS6 rendering

Normaliter wacht Audi eigenlijk veel te lang voor ze met een RS-versie van een bepaald model op de proppen komen. Het meest recente voorbeeld is de RS3 op basis van de A3, die over ongeveer 18 maanden wordt afgelost door zijn opvolger. Toch heeft een bobo bij Quattro GmbH ons ooit beloofd dat ze nu eindelijk eens zullen opschieten met het bewerkstelligen van nieuwe RS-spielerei. Deze wens van veel Audifielen lijkt uit te komen, want het schijnt dat de nieuwbakken RS6 volgend jaar al op de markt komt.

Jaja, we weten het. Eerst maar eens de S6 introduceren. Maar die auto wordt hoogstwaarschijnlijk eind dit jaar -samen met de A6 Avant- al geïntroduceerd, eveneens vrij snel. Ergens in 2012 (nog niet bekend op welke grootse autoshow) brengen de mannen van Quattro GmbH vervolgens de nieuwe en derde generatie RS6 richting zijn potentiële klanten. Daarna kan het nog wel even duren voordat ‘ie daadwerkelijk bij de dealers staat, maar het is toch een grote verandering in de RS-strategie van Audi.

Over de motorisering is officieel nog weinig bekend, maar we weten inmiddels dat Audi samen met Bentley een nieuwe V8-motor aan het bakken is. Jep, de V10 is voorgoed verleden tijd. Ongeblazen zou deze achtcilinder in de S6 moeten komen te liggen (400+ pk) en met hulp van wat turbovernuft zal deze krachtbron in de RS6 meer dan 550 pk ophoesten. Al deze pk’s zullen meer dan nodig zijn willen ze de aanstaande M5, met z’n 575 pk, voorblijven.

Audi RS6 logo

En dan is het nog het vage gerucht dat de RS6 alleen als Avant op de markt zal komen. Regelrechte kul, als je het ons vraagt, maar voor de aardigheid hebben we de verkoopcijfes van de huidige RS6 opgevraagd bij Audi AG. Zoals verwacht is de RS6 in Avant-vorm veruit het populairst. In totaal werden er van het type RS6 (C6) 5.454 auto’s verkocht. En slechts 993 (!) stuks daarvan reden als Sedan de showroom uit, de overige 4.461 RS’jes waren allemaal stations-met-heul-veel-pk’s. Tel daarbij het feit op dat ook de RS7 ooit het levenslicht zal zien, en de vraag naar een RS6 Sedan kan wel eens nóg verder terug vallen. Oké, we sluiten het dus niet uit.

Tot nu toe zijn de speculaties omtrent de next-gen RS6 afkomstig van zogenaamde ‘bronnen’ bij Audi. Zelf ontkennen nog bevestigen ze ook maar hoe de ventieldopjes eruit komen te zien. Kortom, het blijft nog even afwachten hoe de vork precies in de steel zit.

Ook interessant!

  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, rs6, s6

Vorig bericht: « Rijtest en video: Mercedes SLK
Volgend bericht: TV-tip: Belga Sport over Gilles Villeneuve (Canvas 21:10) »

Lees Interacties

Reacties

  1. citroenvtr zegt

    28 maart 2011 om 18:36

    eindelijk zouden ze nu wel weer een rs6+ maken

    Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      28 maart 2011 om 22:33

      @citroenvtr: daarvoor hebben we toch MTM?

      Login om te reageren
  2. bramvdwerf zegt

    28 maart 2011 om 18:38

    Ik ben heel benieuwd wanneer de nieuwe a6 avant op de markt komt?! Iemand?

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      28 maart 2011 om 18:43

      @bramvdwerf: Audi NL wilde het nog niet bevestigen, maar het is zo goed als zeker dat de Avant op de IAA Frankfurt (begint 15 september) wordt onthuld.

      Login om te reageren
  3. agera zegt

    28 maart 2011 om 18:40

    Is niet zo gek natuurlijk de E 63 AMG rijdt al een tijdje rond en de M5 komt binnenkort. Om de concurrentie bij te benen moeten ze niet te lang wachten.

    Overigens denk ik dat de RS6 avant weer de mooiste zal worden van de “drie grote”.

    Login om te reageren
  4. corvandegroppel zegt

    28 maart 2011 om 18:40

    Wat een sjonniebak op die eerste afbeelding:P

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      28 maart 2011 om 18:42

      Vind de eerste afbeelding echt heel gruwelijk.
      Als hij zo er uit komt te zien is hij perfect.
      Vooral met die R8 V10 velgen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        28 maart 2011 om 19:40

        @ascari15: Ja perfect he, net zo smal als de A6.

        Login om te reageren
  5. veyronlover zegt

    28 maart 2011 om 18:41

    als dat hem op die afbeelding word is ie wel fcking nice hoor

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      28 maart 2011 om 19:24

      @veyronlover: -1

      Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      28 maart 2011 om 20:48

      @veyronlover: +1

      Login om te reageren
    • audirs6ravant zegt

      28 maart 2011 om 20:54

      @veyronlover: +1

      Login om te reageren
    • heiligehandgranaat zegt

      28 maart 2011 om 22:07

      @veyronlover: +1

      Login om te reageren
  6. xilver zegt

    28 maart 2011 om 18:42

    Doen zoals op het prentje… dan wordt die superdik!

    Login om te reageren
  7. Stefan-Venema zegt

    28 maart 2011 om 18:45

    Nu maar hopen dat hij een stuk lichter wordt dan de C6, een kilo of 300/400.

    Login om te reageren
    • Stefan-Venema zegt

      28 maart 2011 om 18:46

      @Stefan-Venema: 300/400 kilo lichter uiteraard :wink:

      Login om te reageren
  8. Bonnoh zegt

    28 maart 2011 om 19:01

    Al in 2012?!?! ik zou zeggen Pas in 2012!!

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      28 maart 2011 om 19:24

      @Bonnoh: Misschien klinkt volgend jaar beter…

      Login om te reageren
  9. mightymike zegt

    28 maart 2011 om 19:11

    Dit is echt DE ultieme gezinswagen! Zeker met de 578 pk v10 er in. Ze kunnen er ook de 5 Potter van Audi in leggen met een goeie turbo er op. Als er maar weer 600pk uit komt dan komt alles goed. De rs5 moet ook echt standaard meer vermogen krijgen de 450 pk is echt niet inverhouding met de RS emblemen

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      28 maart 2011 om 19:26

      @mightymike: Ja man, 450pk das echt veel te weinig…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        28 maart 2011 om 20:36

        @bozewolf: Tuurlijk, zo belachelijk cijfertje, dat schiet toch niet op… ;)

        Login om te reageren
  10. mortsel2640 zegt

    28 maart 2011 om 19:26

    ik gok +600 pktje

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    28 maart 2011 om 19:36

    De M5 was overigens veel populairder als sedan dan als Touring :D

    19.523x M5 (E60) Sedan
    1.025x M5 (E61) Touring
    20.548x M5 Totaal

    Login om te reageren
    • agera zegt

      28 maart 2011 om 19:46

      @robbie: Dat dacht ik ook al en misschien bij Audi omgekeerd meer avant modellen verkocht als de sedan versie. Persoonlijk vind ik de M5 als sedan mooier en de RS6 als avant mooier

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      28 maart 2011 om 20:37

      @robbie: Heb je ook cijfers voor de E AMG?

      Login om te reageren
  12. Northwestern zegt

    28 maart 2011 om 19:38

    Jajajajajaja! Lekker knallen met een RS6, dat wordt vast een feest :)

    Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    28 maart 2011 om 19:39

    Doet u mij de sedan maar. Van de C6. Of van de C5, ook goed! Als de nieuwe RS6 net zo sjonnie uitpakt als wat die malloot heeft gephotoshopt hoef ik ‘m niet. Bovendien is hij nog steeds de brede wielkasten vergeten.

    Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    28 maart 2011 om 19:40

    @Flamingo: +1

    Login om te reageren
  15. kets zegt

    28 maart 2011 om 19:51

    de RS3 kwam echt veel te laat gelukkig komt de RS6 eerder

    Login om te reageren
  16. love4sportcars zegt

    28 maart 2011 om 19:59

    waarom leasen ze die niet? :D

    Login om te reageren
  17. bramvdwerf zegt

    28 maart 2011 om 20:02

    Is het vrij snel dat de avant aan het eind van dit jaar wordt gepresenteerd? beetje vreemd dat de sedan al te koop is 9 maanden later pas de avant?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 maart 2011 om 20:13

      @bramvdwerf: dat gebeurd (bijna) altijd. Op deze manier heeft Audi (en andere merken) namelijk de kans om het model 2x onder de aandacht te brengen.

      Login om te reageren
  18. Homer55 zegt

    28 maart 2011 om 20:22

    Die grille verneukt eigenlijk heel de voorkant. Omdat ze daaraan niks kunnen veranderen plaatsen ze maar 2 enorme goals in de bumper als zogenaamde luchtinlaat of kenmerk van een RS of iets dergelijks. Ziet er niet uit en ze blijven het maar volhouden. Doen BMW en Mercedes stukken beter vind ik. Een ander reden om eerder voor BMW of Mercedes te gaan.

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    28 maart 2011 om 20:31

    Dat is leuk nieuws! En die RS6 sedan hoeft voor mij niet…
    De RS6 “moet” je gewoon in z’n Avant trim bestellen…
    Zeker bij de “oude” was de Avant de logische keus…

    Login om te reageren
  20. As_long_as_it_is_fast zegt

    28 maart 2011 om 20:40

    Ik dacht dat de RS6 er niet meer kwam.. En de vorige had 580pk, kan me toch niet inbeelden dat ze gaan inboeten op pk’s. Ik ga me aansluiten bij eerder genoemde getallen die zeggen 600+. Sterker nog, ik zeg 610pk. Ik zag de avant RS6 dit weekend nog in dat heerlijke blauw, hoe geweldig dat ie was…

    Login om te reageren
  21. mbman zegt

    28 maart 2011 om 20:50

    Ik dacht eerst dat het eem a6 was uit 2004 met een nosejob.Slaapvewekkend dat design

    Login om te reageren
  22. Megakix zegt

    28 maart 2011 om 21:57

    Die rendering is …. eeehm….nou, laten we zeggen dat de velgjes er nogal sjonnie ingepleurd zijn ? ;-)

    Login om te reageren
  23. wrx19 zegt

    28 maart 2011 om 22:51

    logisch; ik vind soieso de modellen er niet beter op worden als er aan het einde van hun levensfase ineens een topmodel aan wordt toegevoegd*kuch* RS3 *kuch*, daarbij, nu hebben de komende M5 en E63 er iig weer een geduchte concurrent bij!

    Login om te reageren
  24. Benjamin1 zegt

    28 maart 2011 om 23:04

    Nouja, leuk om over op te scheppen voor alle A6 rijders met 2.0 TDI. ja hij bestaat ook met 570 pk v10 motor…

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      29 maart 2011 om 09:05

      @Benjamin1: Want er rijden natuurlijk geen BMW 5jes en Mercedes Etjes rond met een 2L diesel die het leuk vinden op te scheppen over een M of AMG…

      Login om te reageren
  25. Tommy2 zegt

    28 maart 2011 om 23:48

    Eerst zien, dan geloven. De S6 komt pas eind 2011 dus de RS6 zal echt niet voor 2013 op de markt komen.

    Login om te reageren
  26. tvr1974 zegt

    29 maart 2011 om 00:14

    Ik denk dat ze als eigenaar van Porsche het 4.8 bi turbo blok uit de Cayenne wat updaten met hun eigen TFSI technology en dan heeft dat blok ipv 550 al snel 600 pk… Dan nog wat verdere gewichtsbesparingen en voila..
    Dat ze de auto nu al zo kort uitbrengen na de (nog niet verschenen)nieuwe M5 is natuurlijk slim.. Potentiele kopers voor die M5 zullen nu misschien wel denken, ik kan ook nog ff wachten op die Audi.. Maar 1 ding is zeker; de RS moet op dieet.. (is ook goed gelukt bij de nieuwe cayenne en de nieuwe touareg dus zal VAG vast wel lukken…

    Login om te reageren
  27. SimonMc zegt

    29 maart 2011 om 00:14

    Logisch, Audi voelt de hete adem van de komende M5 in z’n nek.

    Daarbij, al die mensen die de nieuwe M5 niet in bedwang kunnen houden, moeten toch naar een makkelijker merk kunnen overstappen he? ;)

    Login om te reageren
  28. mightymax zegt

    29 maart 2011 om 00:59

    Tja het is natuurlijk weer heerlijk speculatie voer… Maar goed Audi kennende zal het denk ik ook 600pk+ worden. Waarom? De huidige rs6 heeft er al 580 en omdat pk piemel meten erg stoer is onder de potentiële kopers moeten ze wel met een ” voorsprong” ( grote kuch) op de concurrenten komen.

    Verder zal wel een beesd van een auto worden, de huidige vind ik al als kanon afgaan :p De rijervaring is ook indrukwekkend op zijn zachts gezegd. Mocht je toch voor de RS6 gaan, doe jezelf en de rest van petrolminded nederland een plezier en bestel de avant. Het is toch de mooiste tenopzichte van de sedan en het plaatje klopt gewoon.
    Het is net als de M5, die hoort gewoon ook te heersen als sedan. Dat is ook weer het perfecte plaatje.

    Maar goed wie ben ik om te bepalen wat wel en niet hoort :p

    O ja, voordat ik het vergeet, die fotosoep hierboven …. Tjezus wat een über pauper hok is dat zeg…

    Login om te reageren
  29. MLTB zegt

    29 maart 2011 om 08:44

    Jippie, weer een Audi. Bah,

    Login om te reageren
  30. tymen zegt

    29 maart 2011 om 10:23

    heel mooie lijnen echt totaal nieuw dan die oudeversie

    Login om te reageren
  31. Tommy2 zegt

    29 maart 2011 om 17:36

    “Ongeblazen zou deze achtcilinder in de S6 moeten komen te liggen (400+ pk)”

    Die zin klopt niet trouwens, de S6 heeft ook een (enkele) turbo op dat blok. Ongeblazen is al een tijdje passé. ;)

    Login om te reageren
  32. janklaassen zegt

    29 maart 2011 om 18:59

    Deze wordt toch weer de rapste van De Drie. Doet Audi heel goed, die S-/RS-modellen!

    Login om te reageren
  33. speedie zegt

    29 maart 2011 om 23:49

    Een Audi RS6 in transporter 4 :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North