• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De auto die niet gebouwd mocht worden: Alfa GT Cabrio

Auteur: robbie, gepost 10 april 2011 om 21:28 – 39 Reacties

Alfa Romeo GT Cabrio


Wat je hier ziet is het enige exemplaar van de tot nu toe strikt geheim gehouden Alfa Romeo GT Cabrio. Deze auto is in 2003 gebouwd door Bertone en tot 6 april jongstleden geheim gehouden. Bertone had deze open versie van de GT gebouwd om Alfa zover te krijgen om dit model in productie te nemen. Helaas besloot Alfa Romeo dat niet te doen.

Bertone was ook verantwoordelijk voor het design van de dichte GT en daarom besloten ze voor Alfa ook een open versie te ontwikkelen. Bertone was namelijk naarstig op zoek naar modellen die ze in hun eigen fabriek konden bouwen. Helaas besloot Alfa om de open GT niet te bouwen, wel lieten ze concurrent Pininfarina de Brera en Spider bouwen en ontwerpen. Die modellen zijn echter dramatisch geflopt, er zijn namelijk slechts 12.488 Spiders en 21.786 Brera’s gebouwd. Van de GT zijn in totaal 80.832 exemplaren gebouwd en als er een cabrio had bestaan waren dat er ongetwijfeld veel meer geweest. Het is overigens wel ironisch dat Fiat/Alfa Romeo vorig jaar de fabriek van Bertone heeft overgenomen. (via: autonews.com)

Ook interessant!

  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
  • Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
    Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
  • Alfa Romeo Giulia 'GT Junior' is niet speciaal, wél fraai

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, alfa-romeo-gt, bertone, Cabrio

Vorig bericht: « 5x 2 VIP-passen voor Gran Turismo Zandvoort winnen?
Volgend bericht: Kies maar: Nico Rosberg of Michael Schumacher »

Lees Interacties

Reacties

  1. mbman zegt

    10 april 2011 om 21:33

    Gelukkig niet gebouwd.alfa cabrios staan nou niet bekend dat ze de torsie onder controle hebben.Normale alfa’s rammelen al als een gek.

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      10 april 2011 om 21:34

      @mbman: Onder welke steen heb jij geleefd?

      Login om te reageren
      • mbman zegt

        10 april 2011 om 21:36

        @Vanquish: Heb niet onder een steen gelegen.Heb verschillende alfas gereden.Design is schitterend in sommige gevallen.Maar qua bouwkwaliteit lopen ze gewoon achter.

        Login om te reageren
        • trigger565 zegt

          10 april 2011 om 21:50

          @mbman: toch alleszins de laatste 10 jaar geen Alfa meer gereden…Je mening is dan ook zo waardevol als die van m’n grootvader over nieuwe gsm’s (om maar even een voorbeeld te geven)

          Login om te reageren
          • C220AMG zegt

            10 april 2011 om 22:56

            @trigger565: Scheelt dat bovenstaande GT bijna 10 jaar oud is…

            Login om te reageren
            • Vanquish zegt

              10 april 2011 om 23:36

              @C220AMG: De GT rammelt volgens mij allang niet meer.

              Login om te reageren
            • trigger565 zegt

              11 april 2011 om 12:41

              @C220AMG: Dateert van 2004, dus al lang geen rammelalfa meer…

              Login om te reageren
  2. Vanquish zegt

    10 april 2011 om 21:34

    Volgens mij hadden hier nog best wel kopers voor geweest. Maar dicht vind ik ‘m stukken stijlvoller.

    Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    10 april 2011 om 21:34

    Dat ziet goed uit!

    Login om te reageren
  4. floryn zegt

    10 april 2011 om 21:34

    @Robbie
    Waarom denk je de productieaantallen van de GT dan naar een vierzits GT Cabrio te kunnen extrapoleren? Welke argumenten heeft Alfa Romeo ervan weerhouden om het model in productie te nemen?

    Ik kan wel begrijpen dat een auto als deze veel beter met Renault’s, Peugeot’s en A4’s kan concurreren en daarom meer vraag zou genereren, maar het ontwerp is dan weer minder mooi dan dat van de Spider.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 april 2011 om 21:42

      @floryn: volgens mij extrapoleer ik helemaal niks. Ik doe alleen de uitspraak dat het logisch zou zijn dat er redelijk wat exemplaren verkocht zouden worden.

      Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      11 april 2011 om 09:21

      @floryn: Extrapoleren? Ik heb geen cijfermatige voorspellingen gezien, wellicht nog even de betekenis opzoeken.

      Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    10 april 2011 om 21:53

    De prijsstelling van de Brera en Spider zijn denk ik een groter probleem geweest dan de auto’s op zich. De GT had als cabrio waarschijnlijk minder gekost, maar ik zou absoluut niet deze boven een Spider hebben gekozen. Kloterige distributie en een positionering in de markt die niet waargemaakt kon worden door matige motoren… tja dan roep je het over je merk af. Aan de Brera/Spider op zich lag het niet.

    Login om te reageren
  6. tvrspeedsix zegt

    10 april 2011 om 21:55

    To bad,.. GT altijd een prachtige auto gevonden. Een Cabrio had een belangrijke duit in het spreekwoordelijke (Alfa)zakje kunnen doen. Maar helaas brachten ze die dikke slome pad van een Brera, welk totaal niet bracht wat ie zou moeten brengen. Namelijk de verwezenlijking van het betreffende conceptmodel.

    Login om te reageren
  7. Orichy zegt

    10 april 2011 om 22:12

    Ik begin echt te denken, dat Alfa Romeo het aan zichzelf te danken heeft, of in iedergeval zijn bestuurders te danken heeft, dat het er nu niet rooskeurig uitziet. Dat is jammer voor de historie van Alfa Romeo, want het had er blijkbaar veel beter uit kunnen zien, maar er is bij Alfa Romeo veels te veel mis gegaan.

    OT: Een mooi ogende auto, jammer maar helaas, er zullen nog meer van dit soort voorbeelden zijn. Het is meestal niet een op zichzelf staand idee.

    Login om te reageren
  8. racerx zegt

    10 april 2011 om 22:18

    In ieder geval veel mooier dan de Alfa Spider. Gemiste kans dus.

    Login om te reageren
  9. Den zegt

    10 april 2011 om 22:31

    Leuk, ziet er beter uit dan de dichte. Jammer!

    Login om te reageren
  10. mightymike zegt

    10 april 2011 om 22:50

    Best een gave bak zo

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    10 april 2011 om 22:53

    Leuk, maar de GT heb ik eigenlijk nooit echt zo speciaal gevonden. Deze dus ook niet.

    Snap ook niet goed waarom de Brera zo matig verkocht. Ik vond het een prachtig ding. Misschien te duur? Weet niet hoor, hoeveel kostte die, en vooral, hoe was de verhouding met de directe concurrenten… ?

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    10 april 2011 om 23:07

    Voor de GT heb ik altijd wel een zwak gehad. Jammer dat deze er niet gekomen is.
    De Brera/Spider zijn dan wel mooi (zoals JC zou zeggen: I can’t look at the rear end of a Spider without getting sexually excited. ;) ), maar duur en zwaar. Niet echt wat je van een Alfa verwacht.

    Login om te reageren
  13. tvrspeedsix zegt

    10 april 2011 om 23:14

    Is er nog een foto van de achterkant? De achterkant van de coupe GT is een van de mooiste van alle Alfa’s.

    Login om te reageren
  14. Atenza zegt

    10 april 2011 om 23:30

    De achterkant vond ik juist niet zo mooi van de GT. Ben dus ook wel benieuwd naar deze kont. Leuk ding hoor!

    Login om te reageren
  15. mout zegt

    10 april 2011 om 23:45

    De Alfa Coupe zonder de achterkant van een poepende pitbull. Maar ja, op een cabrio blijft daar niet veel van over.

    Login om te reageren
  16. Stopwearingpants zegt

    11 april 2011 om 00:11

    Vroeger noemde je alfa in één adem met ferrari, gvd alfa zometeen met opel en dat is gewoon niet alfa waardig. Neem voortaan alfisten in het bestuur ipv de ‘zakenmannen’ ik wil weer echte alfa’s zien.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 april 2011 om 01:05

      @Stopwearingpants: wat zijn echte Alfa’s? En is dat wat de consument wilt? De consument wilt een lage bijtelling, zuinig, wegligging dat tussen comfortabel en sportief zit en in het geval van Alfa een wat leukere styling..

      Login om te reageren
      • norge zegt

        11 april 2011 om 06:57

        @Atenza:Echte Alfa’s ?
        Sportwagens met hoogtoerige 4/6 cilinders met achterwielaandrijving en …………

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          11 april 2011 om 08:44

          @norge: want daar hadden ze er zoveel van.. ? We hadden even de prachtige 8C Competizione. Daarvoor de GT, GTV en Spiders.. nou nou..

          Login om te reageren
      • gregorius zegt

        11 april 2011 om 08:59

        @Atenza: dat is de consument in NL; klein gedeelte van de afzetmarkt!
        In andere landen valt dat best mee!

        Login om te reageren
  17. Jokkebrok zegt

    11 april 2011 om 08:19

    waarom maken ze geen 159 coupe…

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 april 2011 om 08:42

      @Jokkebrok: omdat dat de Brera al is..?

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        11 april 2011 om 20:53

        @Atenza: Die heeft een behooorlijk mislukte achterkant, het lijkt meer op een hatch!

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          12 april 2011 om 00:28

          @Jokkebrok: dan lijkt de GT weer op een 2-deurs sedan ;)

          Login om te reageren
  18. HDM zegt

    11 april 2011 om 08:53

    Maar goed dat ie niet gekomen is, totaal geen indrukwekkend lijnenspel te vinden, vooral bij een Italiaan kan dat volgens mij gewoon niet. Tis dat ik aan de grille, velgen en tekst kan opmerken dat het een Alfa is anders had ik em echt nooit herkend.

    Login om te reageren
  19. GOD zegt

    11 april 2011 om 10:14

    De GT is wel een leuk karretje om te zien.
    Wel een beetje een rivella achtige styling maar dat maakt de auto juist interesant. Ik zie bijna dagelijks een zilveren GT staan. Ik kijk er telkens weer naar.
    Deze cabrio uitvoering had van mij wel mogen komen.

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    11 april 2011 om 11:47

    Ik denk dat dit wel goed zou hebben verkocht, al vind ik persoonlijk niets aan Cabrio’s.

    Login om te reageren
  21. brunel zegt

    11 april 2011 om 12:48

    Wat een stelletje kneuzen zijn die CEO’s van grote autoconcerns toch, altijd de foute beslissingen maken en niet weten wat de klanten willen.
    Ik zie bijvoorbeeld niet waarom een volbloed Italiaanse 4 zits GT cabrio niet aan zou slaan…

    Login om te reageren
  22. Nico94 zegt

    11 april 2011 om 15:27

    Jammer. Hij ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    13 april 2011 om 19:14

    Als ik dit zo zie dan zou ik zeggen dat dit wel goed zou verkopen! Erg jammer dat ze hem nooit gemaakt hebben…

    Login om te reageren
  24. deltabelg zegt

    16 april 2011 om 17:35

    ik heb zelf 260 000km met men GT en dat rijdt nog bijzonder goed…

    niet te begrijpen dat ze de cabrio nooit op de markt hebben gebracht

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North