• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De auto van oprichter Ettore Bugatti kopen?

Auteur: autoblogger, gepost 4 juni 2009 om 21:47 – 35 Reacties

Bugatti type 57c coupe


Echt een hebbedingetje, de persoonlijke Bugatti Type 57C Coupe (1936) van Ettore Bugatti. Helemaal in hippe duotone met groen en zwart, die man had smaak!

Deze Bugatti kan het record verbreken dat onlangs door de Ferrari Testarossa 250 werd gezet; de duurste auto ooit verkocht op een veiling. De Bugatti Type 57 C Coupe zal worden geveild op het 2009 Pebble Beach Concours d’Elegance.

De auto wordt beschouwd als een zeer historisch stukje automobiel. Hij werd gebouwd voor Bugatti oprichter Ettore Bugatti als een verjaardagscadeau. De fabriek heeft de auto tijdens de Tweede Wereldoorlog zeer goed beschermd en deze bleef dus volledig intact. Ettore overleed in augustus 1947 en de fabriek besloot de auto te houden, later werden er zelfs wat upgrades aan toegevoegd. De auto verliet rond 1950 de fabriek en heeft sindsdien slechts een paar eigenaars gehad, welke de auto allemaal overprotective behandelden (logisch). De Type 57 C Coupe is volledig origineel en er zijn geen herstelwerkzaamheden aan gedaan oid.

Met dank aan klassiekerrally voor de tip!

Ook interessant!

  • Bugatti bezoekt Nürburgring met €20 miljoen aan auto's
  • Bugatti Sur Mesure
    Je kunt officieel geen nieuwe Bugatti meer kopen
  • Bugatti heeft eindelijk een zwarte auto gemaakt
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Klassiekers, pebble-beach

Vorig bericht: « David Carradine is niet meer (Death Race 2009)
Volgend bericht: Antonov gaat samen met Lifan produceren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stefan-Venema zegt

    4 juni 2009 om 21:48

    Een droom, niet meer, niet minder :D

    Login om te reageren
  2. JoVanWittenberg zegt

    4 juni 2009 om 21:50

    Leuk hebbeding, maar ik zou er niet mee durven rond rijden, stel dat iemand er tegenaan botst… Veel geld voor in de garage, wel tof dat je dan kunt zeggen dat ie ooit nog van de oprichter van Bugatti is geweest!

    Login om te reageren
  3. gijsmarree zegt

    4 juni 2009 om 21:50

    klassiekers hebben zoveel meer stijl en klasse dan die nieuwe meuk

    Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    4 juni 2009 om 21:52

    Eens met Jo. Als je zo’n ding dan toch koopt, zet em lekker in de huiskamer of salon ofzo. Ik zou m’n hart vasthouden op de openbare weg.

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    4 juni 2009 om 21:54

    man .. dat ding is nog te lelijk om in mijn garage te staan ..

    Login om te reageren
  6. ErikkNL zegt

    4 juni 2009 om 21:57

    Ik zou er ook niet mee gaan rijden als ik het geld ervoor had. Misschien is dit nog wel een goede investering voor de toekomst :) Zullen zat mensen interesse hebben in deze auto! Zag laatst nog een oude Bugatti in Aerdenhout staan, bleek het een volkswagen replica te zijn :D Kon geen foto’s maken, want het was ’s avonds!

    Login om te reageren
  7. StakkiTargi zegt

    4 juni 2009 om 22:00

    Maar 1 foto?

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    4 juni 2009 om 22:01

    Ik zou hem dagelijks aftrappen. Het blijft een auto. :D

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    4 juni 2009 om 22:06

    @RenesisHP .. goed zo ..

    dan zie je dat bij de meeste hun “emotie” in hun portomonee zit ..
    ja ja .. de meeste noemen hun zelf nog “autoliefhebber” ook ..

    zullen hun leven in een leasebak slijten ..

    Login om te reageren
  10. Ary zegt

    4 juni 2009 om 22:06

    deze gaat voor minimaal 10 miljoen onder de hamer

    Login om te reageren
  11. micheloo0 zegt

    4 juni 2009 om 22:08

    Ik ben er zeker van dat die t record dubbel en dik gaat verbeteren en dt t lang gt duren eer dt geklopt wordt.
    –edit: huh wat?–

    Login om te reageren
  12. dakarbemo zegt

    4 juni 2009 om 22:09

    heel mooi stukje auto historie. ik zou em in het buggati museum willen zien ooit.

    ps: bij wie doet het artikel over david carradine?? bij mij doet ie het niet.

    Login om te reageren
  13. GOD zegt

    4 juni 2009 om 22:16

    Ik vind er geen bal aan en had hem naar de sloop gebracht.
    ik kan klasiekers waarderen maar dit is een lelijk oud hok

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    4 juni 2009 om 22:19

    Ja maar dat Bauhaus motorblok is saaigaaf. ;)

    Login om te reageren
  15. akie zegt

    4 juni 2009 om 22:20

    ik bied 3.000.000 en een bounty

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    4 juni 2009 om 22:28

    @ GOD: vlak na de oorlog gebeurde dat ook met veel Bugatti’s. Ze waren toen gewoon waard wat het staal opbracht. Meer niet :)

    Login om te reageren
  17. Polygoon zegt

    4 juni 2009 om 22:29

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  18. R-R zegt

    4 juni 2009 om 22:42

    Kijk dat is nu eens een interessante wagen. Zal de Royale wel niet overtreffen zeker qua opbrengst

    Login om te reageren
  19. G_deGroot zegt

    4 juni 2009 om 23:00

    Wat een ricer-kleurstelling.

    Bugatti blauw er overheen spuiten aub :)

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    4 juni 2009 om 23:03

    Het is dat die schermen er nog wat van maken, de koets is wel heel erg hoekig…

    Login om te reageren
  21. integralechubasco zegt

    4 juni 2009 om 23:11

    mooie automobiel… eppies moeten er met hun takken vanaf blijven…

    Login om te reageren
  22. integralechubasco zegt

    4 juni 2009 om 23:22

    in een tijd dat alle fabrikanten nog koetsen als voorbeeld namen week ettore af en bedacht dat het voorruit beter schuin kon in plaats van rechtop staand….

    Login om te reageren
  23. SyriX zegt

    4 juni 2009 om 23:51

    zoiets heeft iegelijk geen financieel waarde, het is net alsof je een prijskaartje aan de torren van Pizza hangt. Priceless

    Login om te reageren
  24. Laue zegt

    4 juni 2009 om 23:55

    hier kun je toch niet in rondrijden? dit model is gewoon niet te verzekeren!

    Login om te reageren
  25. EnzoR zegt

    5 juni 2009 om 00:32

    zal wel duur zijn. maar nee liever een ferrari uit de jongere jaren dan deze. ziet er echt niet uit :O

    Login om te reageren
  26. floryn zegt

    5 juni 2009 om 01:25

    gaaf ding en vooral er mee gaan rijden wat mij betreft. De rekening voor herstelwerkzaamheden is dan wel hoog maar een eigenaar van zo’n mobiel heeft de morel plicht om dat te kunnen betalen (begin er anders niet aan). ZOu wel leuk zijn om m nog een de mille miglia te zien rijden. Waarschijnlijk is het ook nog een behoorlijk vlotte bak. De bugatti atalante van jay leno is vologens hem behoorlijk vlot.

    Login om te reageren
  27. BmwMPower zegt

    5 juni 2009 om 06:18

    Een zwarte Volkswagen? Die wil ik wel! ;)

    Login om te reageren
  28. gschoots zegt

    5 juni 2009 om 07:49

    Jay Leno heeft een replica, een originele is zelfs voor hem te duur…. 8)
    Ralph Lauren heeft hem wel, die heeft blijkbaar iets langer geld gespaard.

    Persoonlijk houd ik niet zo van Bugatti’s, ik vind de waarde imposanter dan de auto’s zelf.

    Login om te reageren
  29. ferrari zegt

    5 juni 2009 om 08:17

    zal wel rond de 12miljoen gaan opleveren. wel gewaagde kleuren, zeker voor die tijd!

    Login om te reageren
  30. sjazz zegt

    5 juni 2009 om 08:19

    dit soort auto’s zijn stijliconen uit vervlogen tijden.
    mooi omdat ze apart zijn, uit tijden waarin niet alle auto’s op elkaar leken.
    historisch erfgoed dat gekoesterd moet worden.

    Wat zijn de specs verder van deze machine?

    Login om te reageren
  31. PCCB zegt

    5 juni 2009 om 09:30

    Ik vind’t een hele mooie oldtimer. Prachtige kleurencombinatie zelfs. Maar ik heb er ook het geld niet voor over eigenlijk.

    Login om te reageren
  32. joep zegt

    5 juni 2009 om 09:44

    @gschoots, er zijn dacht ik ook nog maar twee originele atlantique’s dus het aanbod is ook enigszins beperkt…

    Login om te reageren
  33. Rick-dos zegt

    5 juni 2009 om 12:57

    Voordeel is wel dat je met een fietsband reparatieset je band kan plakken…

    Login om te reageren
  34. Jorden zegt

    5 juni 2009 om 19:26

    een veyron zwart/groen dan maar…
    In tegenstelling met de ferrari kan ik hier de miljoenen niet aan afzien.

    Login om te reageren
  35. NLBUURMAN zegt

    5 juni 2009 om 21:08

    ben ik nou scheel of is dat rechterachterspatbord (galgje-woord) naar de kl*te?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North