• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het blufpoker van Red Bull houdt maar niet op

Auteur: ricardo, gepost 13 oktober 2015 om 17:13 – 48 Reacties

De blufpoker van Red Bull houdt maar niet op


De top van Red Bull blijft maar statements droppen in de media: wij geen competitieve motor, de F1 geen Red Bull- en Toro Rosso-auto’s.

Teambazen die blèren uit de F1 te zullen stappen als er iets niet naar hun zin wordt aangepast is eigenlijk niets nieuws. Zelfs de grootste en meest succesvolle teams doen en deden het. Maar de daad wordt nooit bij het woord gevoegd. In het geval van Red Bull ook niet, we zeggen het maar gewoon. Alle uitspraken over een abfahrt zijn slechts onderdeel van een politiek spel, in de hoop dat de Formule 1-organisatie bijspringt in de motorencrisis van het energiedrankjesmerk.

Iets dat Bernie Ecclestone graag zou doen, maar niet kan: “Ik bouw immers geen motoren.” aldus de F1-wijsgeer onlangs.

Maar dat weerhoudt Red Bull-adviseur Helmut Marko er niet van om in de krant Die Welt te roepen dat ze ook satellietteam Toro Rosso terugtrekken als er geen motorendeal komt. Want “waarom zouden we een team financieren dat Max Verstappens coureurs opleidt voor Ferrari en Mercedes?” vraagt Marko zich af. Alleen blokjes voor Toro Rosso, zoals onlangs werd gesuggereerd, lijkt hiermee van de baan.

Ondertussen melden steeds meer insiders dat er een deal met Ferrari ophanden is. Zelfs Opa Mol, die zich meestal niet uitlaat over geruchten, zei daar zondag tijdens de GP van Rusland iets over. Tel daarbij op dat Carlos Sainz – die zondag liet zien de nieuwe Max Verstappen te zijn – in een interview heeft aangegeven dat “de situatie er nu beter uitziet” en “alles op zijn plek lijkt te vallen” qua motorendeal, en we kunnen er vanuit gaan dat Max en Carlos volgend jaar met een Ferrari-tor rijden. Iets dat nog voor het eind van deze maand bekend zal worden. En ze zullen wel moeten, want om de 2016-bolides te mogen ontwerpen moet voor november bekend zijn welke motor ze gaan gebruiken.

We call your bluff, Helmut.

Ook interessant!

  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Dit verwacht Red Bull van Ferrari in 2022
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, Red Bull Racing, toro-rosso

Vorig bericht: « GELEKT: dit is de BMW M2!
Volgend bericht: WTF: Aston Martin DB4 GT Zagato moet €14 mln. opbrengen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Junior540 zegt

    13 oktober 2015 om 17:19

    Lijkt me raar dat ze geen f1 auto mogen ontwerpen, mag ik toch ook….

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      13 oktober 2015 om 17:21

      @junior540: ook jouw ontworpen auto komt nergens als je er geen motor in stopt

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        13 oktober 2015 om 17:38

        @mrrallycross: 2.0 tditjes van vw zijn er in overvloed… klinkt nog beter ook…

        Login om te reageren
      • agera zegt

        13 oktober 2015 om 17:41

        @mrrallycross: met motor waarschijnlijk ook niet

        Login om te reageren
      • Junior540 zegt

        13 oktober 2015 om 19:43

        @mrrallycross: maar dat betekent niet dat je niet mag ontwerpen, net als de f1 auto die Red Bull hadden ontworpen voor grand tourismo, dat hadden ze dus ook niet mogen doen want ze hadden er geen daadwerkelijke motor voor?

        Login om te reageren
  2. mashell zegt

    13 oktober 2015 om 17:25

    Misschien is de verkoop van peperdure mierzoete energiedrankjes wel ingestort en moet er zonder gezichtsverlies te leiden geld worden bespaard?
    Het valt mij op dat als ik futloze (want waarom anders energie drankjes) jongeren zie ze de goedkopere merken drinken.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      13 oktober 2015 om 18:27

      @mashell: Deze soap heeft niets met de financiering van team RedBull te maken, maar is een gevolg van de vechtscheiding van RB En Renault.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        13 oktober 2015 om 18:30

        @martinus: Altijd knap dat iemand die onderhuidse perikelen ook kent.

        Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      13 oktober 2015 om 18:54

      @mashell: het lijkt me sterk dat Red Bulls F1 team afhankelijk is van de verkoop van haar drankjes. Afgelopen jaar heeft Red Bull meer verdiend aan (zelf bedachte) sportevenementen dan met de verkoop van de energiedrankjes zelf. En al zouden er dan wat minder drankjes verkocht worden zal dit over het gehele te spenderen budget nihil zijn.

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    13 oktober 2015 om 17:26

    Dan moet Ferrari Torro Rosso maar gewoon helemaal opnemen. Alfa Romeo stickers erop en gaan. De man met de zwarte trui moet zich er maar eens mee gaan bemoeien.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      13 oktober 2015 om 18:25

      @trustmeiamanengineer: Jos en Max’ zijn manager hebben al met Mercedes’ leider Toto Wolff gesproken.

      De kansen dat Max volgend jaar in het Mercedes F1 team rijdt zijn dus groter dan dat hij kiest voor Ferrari.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        13 oktober 2015 om 18:50

        @martinus: Dus je weet zeker dat ze ook niet een gesprekje met Arrivabene hebben gehad?

        Login om te reageren
      • mrford zegt

        14 oktober 2015 om 06:57

        @martinus: sterker nog, max heeft zich zelf al getrakteerd op een nieuwe C63 AMG. Dus Mercedes zou wel eens goed kunnen!

        (Weet ik omdat een vriend van me bij de dealer werkt waar Jos z’n auto’s koopt en in onderhoud heeft…)

        Login om te reageren
  4. clarkson zegt

    13 oktober 2015 om 17:33

    Ik hoop dat jullie gelijk hebben met die bluf. Enne sainz is niet de nieuwe max hè, hoe durven jullie dat te zeggen!

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      14 oktober 2015 om 09:33

      @clarkson: Mee eens.
      Max is Max omdat ie mensen opjaagt en (mooi) inhaalt.
      Carlos reed van 20 naar 8 of zo, maar heeft alleen Ric en Max ingehaald bij de 2e herstart, om vervolgens de plaats aan Ric weer te verliezen.
      Carlos had dezelfde strategie als Perez. Kan me niet herinneren dat Perez in gevechten iemand heeft ingehaald. In dat geval is Perez meer een held.
      En Carlos heeft ook nog 2 aardige fouten gemaakt in de wedstrijd.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    13 oktober 2015 om 17:40

    Een beetje bluf is het wel. Maak het nou eens goed met tenat

    Login om te reageren
  6. ghj13 zegt

    13 oktober 2015 om 17:42

    Wat gebeurd er als er geen motorendeal komt en Red Bull de penaltie voor vroegtijdig verlaten van de F1 niet betaald?
    Dan zit Red Bull zonder motoren en kunnen ze niet racen, maar ze zijn nog wel ‘lid’ van de F1.
    Iemand die daar inzicht in heeft?

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      13 oktober 2015 om 18:17

      @ghj13: dan heeft rbr een rechtzaak aan zn broekhangen, omdat contract.

      Login om te reageren
    • postzegel zegt

      13 oktober 2015 om 18:49

      @ghj13: denk dat Red Bull dan in 2016 gewoon met de oude auto aan de start verschijnt, met oude motoren en de auto(‘s) tijdens de kwalificatie al uitvalt. Geen kosten. Wel “meedoen” en geen boete wegens te vroege exit. Showtje opvoeren is echt niet zo moeilijk.

      Login om te reageren
  7. toniominestrone zegt

    13 oktober 2015 om 17:46

    Daaaag,daaaag, Red Bull, verwend kind, nog even en zij gaan stampvoeten! , had je maar niet zo tegen Renault aan moeten schoppen, een merk dat wel een historie in de F1 heeft!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      13 oktober 2015 om 18:21

      @toniominestrone: RedBull en Renault hebben een vechtscheiding en TorroRosso wordt kind van de Rekening.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        13 oktober 2015 om 19:00

        @martinus: Ik denk dat het ernstiger is en ook Red Bull straks met lege handen staat!

        Login om te reageren
    • michael_steel zegt

      14 oktober 2015 om 11:02

      @toniominestrone: Dat zelfde RB heeft wel enorm veel voor de F1 betekend. Dat er met zo’n team op deze manier wordt omgesprongen is een regelrechte schande voor de sport. Iedereen klaagt over dat arme Renault. Fuck them, zie hoe Renault om gaat met Lotus, dan weetje al genoeg. Renault heeft wel degelijk verzaakt in de ontwikkeling van de motoren, en de klant aan zijn lot overgelaten. Ik zou het heel goed kunnen begrijpen als RB deze sport de rug toe keert. Pure politiek gekonkel van Mercedes, Ferrari en Renault. Ik heb er geen goed woord voor over. Het is precies het zelfde verhaal als met de EU, niet Brussel bepaald maar Frankrijk en Duitsland.

      Login om te reageren
  8. volvokaj zegt

    13 oktober 2015 om 18:00

    Hopen dat het geen 2015 motor wordt! Anders is Max strax de nieuwe Stevens…

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      13 oktober 2015 om 18:20

      @volvokaj: Max is dan de nieuwe Jos. Die had ook weinig geluk met het kiezen van zijn Teams.

      Login om te reageren
      • cthijs zegt

        13 oktober 2015 om 19:04

        @martinus: hopelijk laat hij zich niet adviseren door zijn pa

        Login om te reageren
  9. motoragent zegt

    13 oktober 2015 om 18:22

    A.s. donderdag is er een vergadering ingelast door de FIA waar alle motorleveranciers bij aanwezig zullen zijn, gaat waarschijnlijk over (het opheffen van) de engine freeze, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat er niets gezegd gaat worden over de motorensituatie bij RBR en TR.

    Cosworth is trouwens ook aardig personeel aan het werven op dit moment, maar een link met RB lijkt me onwaarschijnlijk…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 oktober 2015 om 19:56

      @motoragent: als Bernie Cosworth noemt en je weet dat ze voor 2014 al een v6 turbo voor de F1 ontwikkeld hadden…. Waarom niet? Het grootste probleem Is echter niet de brandstofmotor… Die hybride meuk met terugwinning en afgifte daar zit het nieuwe en dat Is de grootste hobbel voor een nieuwe motorleverancier.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        13 oktober 2015 om 20:18

        @w0o0dy: Ik verwacht niet dat Cosworth sinds 2014 volledig gefucussed bezig is geweest met het doorontwikkelen van het motorblok, en Honda bewijst helaas dat het niet zo makkelijk is om aan te haken bij de rest, zelfs met 100% commitment. Qua prestaties denk ik niet dat het motorblok aan de verwachtingen van RB kan voldoen.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          13 oktober 2015 om 20:24

          @motoragent: Honda claimt dat hun motor (de verbrandingsmotor) beter is dan die van Renault…. waar ze tekort komen is op het vlak van “harvesting energy” en Deployment (inzetten van de hybride energie). De hybride meuk is dus het probleem, niet het motorblok zelf.

          Datzelfde zou ongetwijfeld voor Cosworth ook gelden… die motor dat lukt wel. Die MGU-K en de MGU-H icm met de Energy store (opslag van energie) daar komt een nieuwe leverancier waarschijnlijk kennis tekort. Vooral in het soepel en efficiënt laten samenwerken van de componenten…

          http://kaoticmotorsports.kaoticradio.com/wp-content/uploads/2014/09/2014_renault_f1_energy_power_unit_engine_09-0124.jpg

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            13 oktober 2015 om 20:28

            @w0o0dy: en een leuk stukkie tekst voor wie wat meer wil weten over de magie onder de kap van een F1 auto

            http://www.formula1-dictionary.net/engine_power_unit_and_ers.html

            Login om te reageren
          • motoragent zegt

            13 oktober 2015 om 22:11

            @w0o0dy: Mee eens, ik heb het over ‘motorblok’, maar bedoel daarmee de power unit in zijn geheel. Cosworth zou dus niet zelf het hybridesysteem kunnen ontwikkelen denk je?

            Cosworth heeft ervaring genoeg om een goed motorblok neer te zetten (en dan bedoel ik inderdaad wel het motorblok op zichzelf), daar ben ik zeker van. De reden dat ze het de laatste jaren in de F1 niet zo goed deden lag gewoon aan het chassis waar hij in toe gepast werd. Williams heeft het met vlagen nog vrij aardig kunnen doen met de Cossie V8.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              13 oktober 2015 om 22:18

              @motoragent: Cosworth kan het best alleen… Maar niet in de 6 maanden oid die we nog hebben. Als er een deal mogelijk zou zijn om de MGU-K en MGU-K en de versnellingsbak van Renault te combineren met een ander motorblok zou dat voor alle betrokkenen interessant kunnen zijn.

              Renault kan zeggen, de motor is niet van ons (als het fout gaat), de Hybride spullen wel (als het goed gaat), RedBull kan zijn gezicht redden en wellicht meedoen voor de prijzen en kan relatief snel een nieuw blok in het bestaande chassis inpassen met de bestaande versnellingsbak enzo…. Relatief goedkoop en getest dus betrouwbaar. maar wel een gok.

              Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 oktober 2015 om 22:56

      @motoragent: ik hoop dat in de meeting van donderdag een ander maximaal brandstofverbruik wordt afgesproken voor Honda en Renault. Zij kunnen dan meer power van de verbrandingsmotor inzetten en zo competatiever zijn zonder mega kosten. Als die limiet (bijvoorbeeld 110kg per uur en per race) alleen geldt voor de race en niet voor de kwalificatie dan starten ze weliswaar nog steeds achterin maar kunnen een beterere racepace en dus ook andere indeling van de race gebruiken om naar voren te komen..

      Login om te reageren
  10. HZW zegt

    13 oktober 2015 om 18:29

    Ik denk dat als er al een motordeal gaat komen, dat dit zeker 2015 motoren betreft.
    Ferrari (en ook Mercedes) hebben al aan gegeven zeker geen 2016 motoren te gaan leveren aan RedBull.
    En “Blufpoker” is het zeker niet, dat hebben ze al eerder getoond in andere disciplines waar ze sponsor waren.

    Login om te reageren
    • wif1 zegt

      13 oktober 2015 om 18:41

      @HZW: Precies, en ik geef ze nog groot gelijk ook. Red Bull heeft geen ambities om mee te rijden als veldvulling. Zonder een Ferrari of Mercedes krachtbron ben je daar wel tot veroordeeld, hoe goed jouw chassis ook mag zijn. Verspilde moeite en geld, dus dan is een vertrek de meest voor de hand liggende stap. Mercedes en Ferrari zijn zich, net als Bernie, bewust van het feit dat de kijkcijfers van de F1 al 2 jaar behoorlijk aan het kelderen zijn. Een uitgedund startveld met 2 top teams aangevuld met twee satelliet teams en een handvol prive teams zal die trend alleen maar bevorderen.

      Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    13 oktober 2015 om 18:58

    Red bull heeft zichzelf de ruiten in gegooid.
    Ik kan de frustratie begrijpen als je 4x achter elkaar kampioen wordt en dan een seizoen later middenmoot team worden omdat je motor vermogen te kort komt

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    13 oktober 2015 om 19:37

    @ricardo:waarom wel dit artikel met weinig nieuwswaarde en geen stukje toevoegen over de meeting van aanstaande donderdag waar de 4 motorleveranciers met de Fia om de tafel gaan over de motor regelementen voor 2016 en verder?

    Daar zal ongetwijfeld gesproken worden over een oplossing voor RedBull en Toro Rosso.

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      14 oktober 2015 om 08:38

      @w0o0dy: Zullen we de uitkomst van die meeting even afwachten?

      Login om te reageren
  13. baasbas zegt

    13 oktober 2015 om 19:53

    Een bluf call je niet. Die re-raise je

    Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    13 oktober 2015 om 19:56

    Als Ferrari idd motoren gaat leveren aan RB dan vraag ik mij af wat ze daarvoor in ruil krijgen van Bernie/FIA. Nog meer inspraak? Nog een groter deel uit de opbrengsten?

    Kan namelijk niet geloven dat Ferrari gaat leveren alleen voor de prijs van de motoren. We zullen het wellicht nooit weten maar durf het wel aan dat de deal veel zoeter is gemaakt voor Ferrari dan alleen de prijs van de motoren.

    Er staan namelijk te veel en te grote belangen op het spel voor alle partijen.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      14 oktober 2015 om 09:53

      @Rick-dos: Nou, wat Ferrari krijgt is dat ze mee kunnen doen aan een competitief circus.
      In theorie klonk het allemaal erg aardig. Turbo’s, hybride; F1 ontwikkeld voor de echte wereld.
      In het echt is het een ramp: 1 keer ontwikkelen en vervolgens een stop erop. Het is nog een wonder dat Honda in wilde stappen eigenlijk.
      Nu zie je dat er 3 prive achterhoede teams zijn (Manor reken ik niet mee als team) die klagen over de verdeelsleutel: ze zijn volop bezig om een zo goed mogelijke auto te bouwen, maar zien in dat ook al doen ze het goed, ze nooit het geld terug zien wat een de 4 top teams terug krijgen: ze doen dus mee voor jan doedel, want uiteindelijk gaan ze t op budget verliezen.
      En nu heb je zelfs dat een top team niet rond kan shoppen voor een nieuwe competitieve motor.
      Kortom: bij Ferrari en bij MB zijn ze aan het uitrekenen wat een F1 zonder RB/STR waard is, waar ze zelf evt een 3e auto in mogen/moeten zetten en waarbij de verplichte middenmoot ook nog mee wil doen. Is dat meer waard dan een F1 waar ze een extra concurrent hebben die allen concurrent is omdat ze het van hun eigen onderdelen voorzien?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        14 oktober 2015 om 10:32

        @gregorius: Als dat het geval geweest zou zijn dan zou de deal allang rond zijn geweest. Ferrari weet echter ook dat als ze een gelijkwaardige motor zouden leveren zij een levensgroot risico lopen om op regelmatige basis verslagen te worden door RB. Een pr nachtmerrie ondanks dat RB met een Ferrari motor rijdt. Daarbij; stel dat Audi over twee jaar instapt bij RB en in die tussentijd laat RB Ferrari alle hoeken van het circuit zien, dan heeft Ferrari daar nog jaren last van want iedereen zal dan refereren aan de overbruggingsperiode van RB.

        Aan de andere kant is het natuurlijk in het belang van Ferrari en F1 om een topteam als RB in F1 te houden.

        Maar nu ben jij Ferrari, je zit in een fantastische situatie in de onderhandelingen want behalve jij wil niemand RB motoren leveren, nu ben je in onderhandelingen met RB aan de ene kant en Bernie/FIA aan de andere kant. Waar denk jij dat je tijdens die onderhandelingen de meeste nadruk op gaat leggen? Op het eerste natuurlijk want zo kun je het maximale uit de onderhandelingen halen.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          14 oktober 2015 om 10:48

          @Rick-dos: Als ik Ferrari was, zou ik iig willen dat RB geen MB’s krijgt; want dan zijn ze echt zoek.
          Liefst wil ik ze F2015’s geven; maar als het moet, doen we F2016s (mocht het dus zo zijn dat ik al Ferrari heb berekend dat F1 met RB erbij meer waard is).

          Waarom t zolang duurt: zolang MB nee zegt, zit je in een luxe situatie. Zolang optie F2015 nog altijd geen 100% nee is, geef je nog niet toe aan F2016.
          En dan zal t moment komen dat er met echt geld gestrooid gaat worden; wieweet dat Ferrari daar op wacht.
          Er was natuurlijk ook schoonmaak bij Ferrari; misschien dat ze ook nog 1 of 2 belangrijke RB mensen mogen willen inhuren?
          Misschien dat ze als onderhandelings positie bij ome Bernie ook zeggen dat ze meer ontwikkelings-tokens mogen hebben om dat gat met MB te kunnen overbruggen.
          Anyway, Ferrari kan hoog inzetten zolang MB echt nee zegt.

          Maar nu gaat MB ook aan dezelfde tafel zitten en dat is natuurlijk weer niet leuk voor Ferrari.

          Prachtig onderwerp dit!

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            14 oktober 2015 om 11:21

            @gregorius: Precies mijn punt in mijn eerste comment. ;)

            Als er een deal komt dan zit er wel wat meer in die deal dan alleen de koopprijs.

            Ga maar na, Bernie zit met zijn handen in z’n grijze haren omdat hij twee teams dreigt kwijt te raken waarvan er één een topteam is en het ander een kweekvijver voor talent. Ook dreigt hij dan 4 goede coureurs kwijt te raken waarvan één smaakmaker. Hij heeft er dus ook belang bij om een deal rond te krijgen en ik vraag mij dus af wat hij aangeboden heeft in de deal. Reken maar dat hij iets heeft aangeboden om zo de deal rond te krijgen. Als hij dat namelijk niet zou doen dan is hij geen speler in de onderhandelingen en heeft hij dus ook geen invloed op de uitkomst.

            Het kan natuurlijk ook tactiek zijn van Ferrari om de boel te traineren om zo RB minder tijd te geven voor de ontwikkeling van z’n auto. Ik heb namelijk RB hard horen schreeuwen dat ze er uitstappen maar heb nog steeds geen deadline gehoord. Ik bedoel er moet toch eens een punt komen dat RB zegt tot zover en niet verder anders hebben we bijvoorbeeld niet genoeg tijd om de auto (goed) te ontwikkelen?
            Misschien is dat ook wel een teken aan de wand dat het allemaal goed gaat komen. Anders hadden ze allang een knoop doorgehakt.

            Wat ook wel een teken van zwakte is is dat ze in de media roepen dat Renault ook nog een optie is. Dat is ook een tactiek voor de onderhandelingen die sterk zou zijn ware het niet dat ze en public de ruzie tussen RB en Renault hebben uitgevochten. Dat ze dus teruggaan naar Renault is onzin en doorheen te prikken door de tegenpartij. Maar ook hier weer, het feit dat ze dat als optie op tafel gooien zegt mij dat ze er op gebrand zijn om in de F1 te blijven.

            Denk dus dat het allemaal met een sisser gaat aflopen.

            Login om te reageren
  15. skylinefan zegt

    13 oktober 2015 om 21:56

    Als Mercedes dan met een derde auto gaat rijden staan er straks 3(!!) op het podium, daar word ik niet echt blij van.

    Login om te reageren
  16. Rob zegt

    13 oktober 2015 om 22:56

    Kunnen we niet team Autoblog oprichten?

    Ik wil de kantine wel runnen. Want die vieze zoete troep die ze bij Red Bull in kantine hebben is de grondslag van al hun problemen. Dat kan gewoon niet anders….

    Login om te reageren
  17. driftje zegt

    14 oktober 2015 om 16:17

    Enge, enge vent die Helmut Marko. En de FIA geeft ook nog toe in de vorm van de nieuwe motorleveranciers regel…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North