De lente in Nederland lijkt onderhevig te zijn aan een terugroepactie, en komt met enige vertraging. Voor wie al wel aan het shoppen is voor een dakloze voiture: misschien is deze 1M Cabrio iets.
Het punt is: we hebben te maken met een fugazi. In de basis is het gewoon een BMW 125i Cabrio met een 3.0-liter zescilinder onder de kap, goed voor 218 Germaanse paarden die hun furie op de achterwielen loslaten. De huidige eigenaar heeft hem alleen volgehangen met zoveel mogelijk (originele) BMW 1 Serie M Coupé-onderdelen.
Het lijstje aanpassingen omvat onder meer:
- BMW 1M voorbumper
- BMW 1M achterbumper
- BMW 1M voorvleugels
- BMW 1M zijskirts
- BMW 1M zijspiegels
- BMW 1M-achtige uitlaat (maatwerk)
- BMW 1M wielkasten
- BMW 1M achterlichten
- BMW 1M style 19” velgen
- BMW High Gloss zwart interieur
- H&R verlaginsset
- Privacyglas
Hiermee werd een rechtsgestuurde 1 Serie gecreëerd die onder de heuplijn haast niet van een M1 te onderscheiden is. Bovendien kost de vijf jaar oude cabrio slechts een fractie van de 1M-nieuwprijs. En daar doen we het voor, of niet, replicabouwers?
Het hoogste bod staat momenteel op £8100, oftewel €9580. De derdehands 1 Serie met M-elemeneten vind je op eBay.co.uk (side mirror).
Met dank aan Martijn voor de tip!

![Afbeelding De BMW 1M Cabrio bestaat dus toch [occasion]](https://static.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Divers/BMW_1M_Cabrio/bmw-1m-cabrio-001.jpg)
![Afbeelding De BMW 1M Cabrio bestaat dus toch [occasion]](https://static.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Divers/BMW_1M_Cabrio/bmw-1m-cabrio-002.jpg)
![Afbeelding De BMW 1M Cabrio bestaat dus toch [occasion]](https://static.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Divers/BMW_1M_Cabrio/bmw-1m-cabrio-003.jpg)
![Afbeelding De BMW 1M Cabrio bestaat dus toch [occasion]](https://static.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Divers/BMW_1M_Cabrio/bmw-1m-cabrio-004.jpg)
![Afbeelding De BMW 1M Cabrio bestaat dus toch [occasion]](https://static.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Divers/BMW_1M_Cabrio/bmw-1m-cabrio-005.jpg)
![Afbeelding De BMW 1M Cabrio bestaat dus toch [occasion]](https://static.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Divers/BMW_1M_Cabrio/bmw-1m-cabrio-006.jpg)
![Afbeelding De BMW 1M Cabrio bestaat dus toch [occasion]](https://static.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Divers/BMW_1M_Cabrio/bmw-1m-cabrio-007.jpg)
![Afbeelding De BMW 1M Cabrio bestaat dus toch [occasion]](https://static.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Divers/BMW_1M_Cabrio/bmw-1m-cabrio-008.jpg)




Conclusie de BMW 1M cabrio bestaat niet
Ik kan hem onder de heuplijn toch zeker van een M1 onderscheiden.
@berlinetta: waar staat dat dan?
@thomcarspotter: “Hiermee werd een rechtsgestuurde 1 Serie gecreëerd die onder de heuplijn haast niet van een M1 te onderscheiden is.”
@berlinetta: aha daar, tjah ze maken wel eens fouten in de teksten, is ook menselijk :)
@thomcarspotter: “haast” betekent in deze context “bijna”. Er staat dus nergens dat deze niet van echt te onderscheiden is, niks mis dus met de tekst…
@gedwongenleaser: 1M vs M1, had je het goed gelezen?
@gedwongenleaser: de M1 is zo’n supercar. de 1M is bovenstaand auto met dak en andere motor, daarover ging het gesprek :)
@thomcarspotter: ach zo, ik dacht inderdaad dat het over het andere deel van de tekst ging. 1M/M1 was me niet opgevallen.
Geen Xenon (angel eyes) zo jammer dit…
@rbngrt: Valt me elke keer op alsik in UK ben dat er maar weinig met xenon rijden. Zag er vorige week heel veen F30’s, ook dikkere met m-pakket maar dan geen xenon. Zo zonde.
@lohran: Amerika net zo.. De meeste dikke duitse premiumers zijn daar zonder Xenon uitgevoerd. Ziet er apart uit! Vriend van mij kocht een ML350, leer/alcantara, Harman/Kardon, schuifkanteldak, luchtvering, AMG Pakket, sidebars etc. bomvol! Behalve Xenon :S
@roberto: Dat komt omdat bij de eerste serie van de nieuwe ML er problemen waren met levering van de xenon lampen.
@luuktb: Het is een ML350CDI 4matic uit 2010, lijkt mij niet de eerste serie ;-) Overigens S-klasses, 7-series en A8 (zag je daar niet veel) waren veelal zonder Xenon uitgevoerd..
@roberto: Ik ging uit van nieuwkoop.
@luuktb: klopt had me pa ook
@rbngrt: Jammer? Ik zou er toch ook even over twijfelen, hoor. Gewoon al omdat ik Xenon van andere auto’s dik irritant vind.
@Revvji:
Vooral die goedkope sjonnie aftermarketmeuk op auto’s zonder automatische hoogteregeling op de koplampen is irritant. In Duitsland is dat icm een sproeiers verplicht.
Dan kost zo’n conversie al snel 2K, dan laten die wannabees het wel….
M of geen M, de 1-Serie is altijd al oerlelijk geweest in mijn ogen.
@kapiteinaudi: Moeder mooiste vind ik het ook niet. Maar de 1M is toch wel het vetste karretje wat BMW de afgelopen jaren gebouwd heeft. Zelfs als Audifan kun je dat toch niet ontkennen.
@berlinetta: Zo vet vind ik hem toch niet, maar oersnel is ie zeker. Een M5 of M6, dat zijn vette karretjes!
Ik bedank vriendelijk voor deze neppert.
Nep of niet. de 218pk 6 in lijn is ook zeker geen vervelende motor. En hij ziet er best gaaf uit. Prima cabrio voor in de zomer.
@Vreddy_B: Of het nu een goeie motor is of niet, als je geen M hebt of kan betalen, blijf dan met je poten af van M-badges en M-onderdelen.
@Carreza: Er is niks mis met een M-pakket op een gewone niet m-model. En zo ver ik kan zien zitten er op bovenstaande 1 serie geen m-badges. Dus in mijn ogen niks mis mee. En dikke cabrio.
@Vreddy_B: tja, ik vergelijk het met een blondje met alles erop en eraan.
Leuk om naar te kijken, maar van zodra je er mee rijdt, blijkt het dik tegen te vallen.
@Carreza:
Tja.. je kunt gewoon een m-pakket aan kruizen op de optie lijst. En een BMW 535D met m-pakket valt niet tegen als je er in rijdt net zo min als een 330i. Maar ieder zijn mening..
@Vreddy_B: kruizen?
Ligt het aan mij, of is het huidige bod belachelijk laag? De enige 125i cabriolet uit 2008 op mp kost 26,5k, zonder alle extra 1m bumpers (ok, wel m-pakket). Zit er echt zoveel verschil tussen Nederland en Engeland, of is dit bod gewoon laag en staat hij binnenkort ook op 20+k?
@bosje: redelijk laag indd want ik zoek naar een 1serie instapper en bedoel dus modelletjes zoals 116 of 118 diesels of benzine en die beginnen bij ongeveer 6k maar staan al gauw voor 9k op internet… Dus als ik net iets meer kwijt zou willen… Geef mij m dan maar hoor, ja goedkoop dus als dat je antwoord is Haha
@bosje:
Je hebt gelijk, deze auto is ongelooflijk goedkoop. Milage 44.000 , dat zijn iets meer dan 70.000 kilometers dus daar kan het ook niet aan liggen. Wellicht is de kleur geen allemansvriend maar ik vind het er zeker niet slecht uit zien.
Haal ‘m naar Nederland, zet de BPM over de nieuwwaarde er bij, daarnaast nog wat invoerrechten en papierwerk en uiteindelijk is de prijs toch niet zo interessant meer.
-welcome to Holland-
@troyk:
Waarschijnlijk aan de verkeerde kant van de heg gelegen en met M goodies opgelapt.
Engelsen zijn daarin nog handiger dan Polen.
@bosje: auto’s zijn er al jaren erg goedkoop, het scheelt flink met de prijzen in NL.
extra tupperware op een auto schroeven om hem op een duurdere versie te laten lijken.
Het is bijna net zo triest als er op mopperen dat dat eigenlijk niet kan of zou moeten mogen.
Beetje erg vierkante auto met al dat plastic werk erop. Wel een mooie kleur en de wielen zijn ook niet verkeerd. Maar nee ik zou hem laten staan.
En maar lekker roesten onder al dat plastic.
Graag zou ik jullie mening over iets willen. Ik wil misschien op mijn 545i m5 voorbumper,achterbumper en sideskirts zetten. Dus ook met dubbele uitlaat voor de m5 achterbumper. De reden voor een m5 achterbumper en nier die van een m pakket is dat ik die van de m5 veel mooier vind. Uiteraard gaat er geen M5 badge op
@545e60: Doen ;-). Eissenmann uitlaat er onder en gaan..
@545e60: Ik vind ook gewoon dat je dat moet doen. Als je het zelf mooier vindt staan waarom niet?
@545e60:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom wil je mening van een ander hierover weten?
@jack_abarth: ow ja ook puur uit nieuwsgierigheid. Ik ga mijn keuze echt niet af laten hangen over wat anderen vinden, maar vond het leuk om te weten en wel passend in dit topic;)
@545e60: Denk dat het je stevig geld gaat kosten, de waarde niet vermeerderd van je auto tov een reguliere en je zo met een behoorlijke afschrijiving blijft zitten bij verkoop.
Daarnaast ik houd van origineel af fabriek en zo is je 545 toch ook prima!
@cocksdriveaudi: over de kosten heb je gelijk, maar daar laat ik me niet door tegenhouden. Als ik alleen maar aan de kosten zou denken zou ik wel een 530 hebben gekocht. Zit alleen nog te twijfelen of ik het nu moet doen op eerst een CIC systeem zal instaleren ( upgrade voor idrive).
@cocksdriveaudi: en het klopt natuurlijk dat hij nu ook zeker prima is, maar naar een tijdje gaat het bij mij een beetje vervelen en wil ik het verpersoonlijken;)
netjes gedaan vind ik!
De koekert is de Facelift-koplampen vergeten…
Whahahahah die lampen voor zijn niet eens angel eyes
Leuk gedaan, alleen jammer dat er geen xenon in zit, dat zou hem nog echter maken. En oja, gooi er een opgevoerde 6 cilinder turbo in.
Het werd hierboven ook al ergens aangestipt maar van deze auto lijkt geen schroefje op een M1.
de quote” Hiermee werd een rechtsgestuurde 1 Serie gecreëerd die onder de heuplijn haast niet van een M1 te onderscheiden is. ” wordt een heel klein beetje waar als je M1 verandert in 1M.
Dan nog.
Deze 125i heeft standaard125i remmen, niet eens de M-pakket Brembo’s, dus van opzij is direct te zien dat het geen 1M is.
De 1M heeft standaard xenon verlichting, dus de voorkant valt ook al gelijk door de mand.
Ook de kofferbakklep is geen 1M versie. De 1M heeft een soort ducktail kofferdeksel met een oplopende “spoiler”rand, die hier ontbreekt.
Dus nee, van geen enkele kant echt een 1M.
Privacyglass in een cabrio. -_-
Ong 10k valt wel mee toch heb je een leuke unieke auto voor
hahahaha even alles vervangen maar een m-pookje vergeten!!
Dus even kapituleren… als ik alle reacties zo lees:
– M-pookje
– Xenon koplampen met led Angel-eyes
– Andere achterklep met ingewerkte ducktail
– M-brembo’s
– En een motorkuurtje om hem richting de 300 pk te tillen.
Dan is die perfect. Mijn conclusie: als die links gestuurd was ging ik hem morgen halen.
1 serie cabrio/coupe is wel aardig maar de nieuwe met down syndroom koplampen en polo achterlichten totaal niet.
Als je zo veel geld steekt in M spullen vergeet hij de belangerijkste, de motor.