• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hulk Logan! Dacia knalt circuit op met 400 pk sterke racer

Auteur: ricardo, gepost 29 maart 2013 om 16:43 – 36 Reacties

Afbeelding Hulk Logan! Dacia knalt circuit op met 400 pk sterke racerAfbeelding Hulk Logan! Dacia knalt circuit op met 400 pk sterke racerAfbeelding Hulk Logan! Dacia knalt circuit op met 400 pk sterke racerAfbeelding Hulk Logan! Dacia knalt circuit op met 400 pk sterke racerAfbeelding Hulk Logan! Dacia knalt circuit op met 400 pk sterke racer


Dacia heeft er zin in. De Roemeense verkoopknallers – 360.000+ auto’s in 2012 – gaan de race-activiteiten uitbreiden naar het Noorden.

Dacia is al een tijd actief in verschillende autosporttakken. Ze laten een ijsracer uitkomen in de Franse Andros Trophy, die door ex-Formule 1-coureur Prost wordt bestuurd, en Pikes Peak bestormen met een 850 pk sterke Duster gaat ze ook nog redelijk af. Het volgende hoofdstuk: uitkomen in de Scandinavian Touring Car Championship (STCC). Because racecar.

Onder de kap van deze omgebouwde Logan, waar weinig meer Logan aan is, ligt een 3.5-liter V6 van Nissan die rond de 400 pk ophoest. Het gewicht werd gereduceerd tot 1.100 kg en een sprint naar de 100 gaat in minder dan drie tellen. Het project wordt nog fijngeslepen middels windtunneltests, maar de auto zal op 3 en 4 mei al uitkomen tijdens een STCC-race op het Zweedse Ring Knutstorp. Achter het stuur zit straks de Zweedse coureur annex Eurosport-commentator Mattias Andersson.

En Dacia, noem deze auto alsjeblieft Hulk Logan.

Ook interessant!

  • Dacia DUSTAR
    Dacia DUSTAR is betaalbaar ruimtevaart-programma
  • Dacia stoft Duster af met facelift
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Aston Martin designer vertrekt naar.. Dacia!
    Aston Martin designer vertrekt naar.. Dacia!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Dacia, logan, Racing

Vorig bericht: « De BMW 1M Cabrio bestaat dus toch [occasion]
Volgend bericht: Ferrari-medewerkers krijgen bonus van minimaal €8.500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Carreza zegt

    29 maart 2013 om 16:48

    Eerst een nep 1M en nu een nep Dacia. Waar gaat het toch heen met deze wereld…

    Login om te reageren
  2. Osca zegt

    29 maart 2013 om 16:49

    En nu een Dacia Logan RS voor op straat! of Logan GT-R! :D

    Login om te reageren
    • bmwe46csl zegt

      29 maart 2013 om 17:20

      @Osca: dan trek je heel die carroserie naar de klote

      Login om te reageren
      • Osca zegt

        29 maart 2013 om 21:34

        @bmwe46csl: die zullen ze vast wel extra lassen!

        Login om te reageren
    • toroloco zegt

      29 maart 2013 om 17:39

      @Osca: Logan Nismo, dan worden alle onverkochte onderdelen ook gebruikt.

      Login om te reageren
      • Osca zegt

        29 maart 2013 om 21:34

        @toroloco: Dacia DaMo dan he ;)

        Login om te reageren
  3. StijnB zegt

    29 maart 2013 om 16:49

    T’is op zijn Chinees, dus Lulk Logan vermoed ik…

    Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      29 maart 2013 om 17:42

      @StijnB: Lulk is Fries ;)

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        30 maart 2013 om 01:15

        @bungnabungastig: dan is it toch lilk?

        Login om te reageren
  4. speed zegt

    29 maart 2013 om 17:19

    Iedereen aan de Dacia

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    29 maart 2013 om 17:20

    Tjonge, dus die Prost rijd nog steeds.Wist dat hij met ijsracen bezig was maar dit doet tie al heel erg lang dus.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 maart 2013 om 17:32

      @norge:
      Yep, samen met zoon Nicolas. Olli Panis rijdt daar ook nog steeds.
      Soort van reclame caravaan voor bejaarde franse coureurs.
      Als wij vroeger beter ons best hadden gedaan….

      Login om te reageren
    • toroloco zegt

      29 maart 2013 om 17:40

      @norge: Ik kijk al verschillende seizoenen naar Throphee Andros, lijkt mij leuker dan rallycross.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        29 maart 2013 om 17:45

        @toroloco:
        Dan moet je ook maar eens rallycross gaan kijken, het seizoen is weer begonnen.
        Dat is toch echt meer spectakel.
        Ik volg de Andros Trophee ook al jaren maar die baantjes zijn zo smal dat inhalen een utopie is.

        Login om te reageren
        • Osca zegt

          29 maart 2013 om 20:36

          @jrk68: vraagje, waar kan je zulke dingen kijken?

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            29 maart 2013 om 20:43

            @Osca:
            Tegenwoordig op MotorsTV, vroeger op eurosport.
            Rallycross kan je in Nederland kijken op Valkenswaard net onder Eindhoven, of op de Duivelsberg in Maasmechelen in België.
            Wel een aanrader om daar eens te gaan kijken, zeker met EK wedstrijden.

            Login om te reageren
            • Osca zegt

              29 maart 2013 om 21:32

              @jrk68: hé, balen ik heb die zender niet. Zal inderdaad wel even kijken of ik die richting op kan, maar eerst het 24u van Le mans live mee maken de rest volgt daarna! :D

              Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    29 maart 2013 om 17:24

    Ik zie het al voor me: Een straatversie van de Logan met 400pk voor +/- 25.000 euro.
    Zal een succes worden, denk ik.

    Login om te reageren
  7. replicant zegt

    29 maart 2013 om 17:30

    Smoelt best goed..

    Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    29 maart 2013 om 17:39

    Ja, waarom ook niet? Gewoon lekker doen.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      29 maart 2013 om 17:40

      @bozewolf: wat?

      Login om te reageren
  9. salberts93 zegt

    29 maart 2013 om 17:47

    Dacia! Ik zag gisteren een nieuwe Sandero, great news!

    Login om te reageren
    • speed zegt

      29 maart 2013 om 18:34

      @salberts93: Dat zeg ik Dacia Sandero !

      Login om te reageren
  10. tjorque zegt

    29 maart 2013 om 17:57

    eindelijk een dacia die ik wél wil :)

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    29 maart 2013 om 17:57

    eindelijk een dacia die ik wél wil :)

    Login om te reageren
  12. Thomasio zegt

    29 maart 2013 om 19:19

    1100 kg met 400 pk, dat gaat never nooit met achterwiel aandrijving onder de 3 sec naar 100?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 maart 2013 om 19:25

      @Thomasio:
      Waarom niet? 2.75kg per PK icm met een vrij korte overbrenging en slicks moet dat heel goed mogelijk zijn.

      Login om te reageren
      • Thomasio zegt

        30 maart 2013 om 14:09

        @jrk68: Ja het kan wel inderdaad, maar het is niet dat deze auto ooit voor 0 naar 100 sprintjes wordt gebruikt, maar dat het belangrijker is dat hij lekker snel van 60 naar 120 gaat als hij na het remmen de bocht uitkomt bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          30 maart 2013 om 14:19

          @Thomasio:
          Yep, en daarom wordt de gearing ook per circuit daarop aangepast.
          Waarom zou je hem harder laten lopen dan hij op het rempunt van het snelste stuk haalt.
          Vroeger toen overbrengingen nog niet door de Co2 terreur onnodig lang waren, kon je vrij zeker zeggen dat de PK/Kg verhouding overeen kwam met de 0/100 tijd.
          Nu zijn die verhoudingen zo belachelijk lang dat bv een C1 zijn top in 3 haalt. In 5 komt hij net boven de 4000t/pm waar de begrenzer er bij 7000t/pm in komt.

          Login om te reageren
          • Thomasio zegt

            30 maart 2013 om 17:29

            @jrk68: Ja inderdaad, en met die wetenschap dacht ik dus dat hij in zijn auto-leven niet vaak van 0 naar 100 in 3 sec zal gaan :p
            Maar inderdaad, je past de ratio’s aan op het circuit en dan ben ik het toch met je eens dat 2,75 kg/pk wel leuk zal rijden ;-)

            Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    29 maart 2013 om 19:22

    Kijk, als het over droomauto’s hebt dit is er pas één. Samen met de Dokker natuurlijk. Maar dat weet elke petrolhead…

    Login om te reageren
  14. John-Lammers zegt

    29 maart 2013 om 20:26

    Volgens mij gewoon een Saab 9-3 racer met een nieuwe neus…

    http://static.autoblog.nl/images/wp2013/Dacia-Logan-STCC.jpg

    http://anderstorpraceway.net/wp-content/uploads/2012/03/saab9-3ttapwr-590×413.jpg

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      29 maart 2013 om 22:44

      @John-Lammers: Echt kut dat foto’s niet meer direct linken maar is die Saab ooit uitgekomen want ze zijn gewoon hetzelfde.

      Login om te reageren
  15. 9000cse zegt

    30 maart 2013 om 03:06

    Ik vind het gewoon heerlijk, dat zo’n merk dit aandurft. En stel je eens voor, dat ze ook nog een beetje succes hebben. Krijg je straks nog een discussie over het begrip “Premium”!

    Login om te reageren
    • widodh zegt

      30 maart 2013 om 10:00

      @9000cse: Ik denk ook dat er best slimme mensen bij Dacia werken, want welke auto het ook is, je bouwt niet zó maar even een auto. Of het nu een Dacia of nieuwe M5 is, het is beide verdomd lastig om zoiets te ontwerpen.

      Dacia richt zich alleen op een volledige andere markt, maar dat betekend niet dat het idioten zijn die geen auto’s kunnen maken.

      Alvast op de reacties op deze post: Ga zelf eens een auto maken en denk héél goed na over het ontwerp en de productie, waar je allemaal niet aan moet denken.

      Login om te reageren
  16. spotu2 zegt

    30 maart 2013 om 21:26

    Als ze maar niet hetzelfde plastic gebruiken als in hun straatauto’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North