• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 1 Coupé had alleen nog een V10 nodig

Auteur: Alwood, gepost 10 oktober 2012 om 23:01 – 46 Reacties

Afbeelding BMW 1 Coupé had alleen nog een V10 nodigAfbeelding BMW 1 Coupé had alleen nog een V10 nodigAfbeelding BMW 1 Coupé had alleen nog een V10 nodigAfbeelding BMW 1 Coupé had alleen nog een V10 nodigAfbeelding BMW 1 Coupé had alleen nog een V10 nodigAfbeelding BMW 1 Coupé had alleen nog een V10 nodigAfbeelding BMW 1 Coupé had alleen nog een V10 nodigAfbeelding BMW 1 Coupé had alleen nog een V10 nodig

V10 in een 1M omdat het kan
Alles is beter met een BMW S85 V10 voorin. De hoogtoerige tienpitter-schreeuwlelijk is nu ook present in de 1 Serie Coupé!

Het summum van power in de 1 Serie is af fabriek de 1M, bekend om zijn speelse karakter. Achter het stuur voel je betrokkenheid bij het rijden. Informatie over wegdek, hobbels en grip geeft de BMW 1M in grote stromen informatie via het stuur door. Zoals iedere BMW ligt de auto stabiel op de weg en gaat hij hard rechtdoor. Juist als je de bocht om wil gaan onderscheidt de kleinste M zich. Een licht piepen van de achterwielen is snel opgeroepen en een kleine tik in het stuur maakt dat ongekend brede achteras uitbreekt. De kleinste en goedkoopste M-BMW in tijden maar absoluut geen goedkoop speeltje.

In het kleinste autootje van je sport-merk stop je natuurlijk niet het dikste motorblok in tijden. Dat wil niet zeggen dat dit motorblok de 1 Serie niet nog beter kan maken. Turbo-loos met 8000 toeren per minuut de bocht om driften is nou eenmaal veel gaver dan het zelfde trucje met een I6 turbo uitvoeren, zoals bij de 1 M het geval is.

Om alles netje af te maken en die E60 M5 en M6 echt het snot voor de ogen te rijden heeft deze V10 een upgrade naar 550 pk gekregen. Aan deze specifieke ombouw kleven slechts 2 nadelen: de SMG is ook overgezet en het totaalpakketje weegt nu 1630 kg (ipv 1500 kg). De gewichtstoename is voor een groot deel aan extra luxe en elektronica te wijten. De V10 zelf schijnt zo’n 50 kg meer te wegen dan de originele zescilinder.

Accelereren van 0-100 moet in 4,2 seconden lukken, de 200 km/u bereikt deze 1M in 12 seconden. Verantwoordelijk voor de ombouw is het Duitse TJ Fahrzeugdesign. Breng een 1 Coupe, donor-onderdelen en €20.000 bij ze langs en ze maken graag nog zo’n lekkere 1M. Wellicht dat een Amerikaanse V10 donor-aandrijflijn met 6-handbak de hoogste funfactor garandeert?

Met dank aan Eric voor de tip!

UPDATE: Aanvankelijk werd er over een 1M gesproken, maar eigenlijk is deze auto onderhuids een 123d. Chapeau!

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, Coupe, e82, V10, wit

Vorig bericht: « Chinese namaak-airbags helpen ook niet bij botsen
Volgend bericht: Politie: (weer) extra controlegolf op mobiele telefoon »

Lees Interacties

Reacties

  1. rimls zegt

    10 oktober 2012 om 23:03

    Damnnn…

    Login om te reageren
  2. darkpluisje zegt

    10 oktober 2012 om 23:03

    Wat een beest!! Dat ze een v10 er in gelepeld krijgen zeg :P

    Login om te reageren
  3. stihl zegt

    10 oktober 2012 om 23:04

    Wat is de top van dit beest? Toch geen 250 hè

    Login om te reageren
    • BmwM zegt

      10 oktober 2012 om 23:41

      @stihl: 325kmh ;)

      Login om te reageren
  4. norge zegt

    10 oktober 2012 om 23:05

    Oh oh, nou gaat die @kaasboerin weer fappen…

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      10 oktober 2012 om 23:10

      @norge: al gedaan denk ik, deze BMW is al wit.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 oktober 2012 om 23:34

      @norge: @smoked: LOL!
      Dat plaatje van fappende Kermit wordt oud zo. :(

      Login om te reageren
    • revstars-net zegt

      11 oktober 2012 om 18:20

      @norge:

      En terecht!

      Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    10 oktober 2012 om 23:07

    Een witte auto is al moeilijk schoon te houden, laat staan witte velgen…ik zou zwarte kiezen, staat ook veel beter.

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      11 oktober 2012 om 17:44

      @alcantara:
      op een zwarte auto zie je vuil nog veel eerder, alleen grijs camoufleerd heel erg goed, waarom dnek je dat dat een populaire lease kleur is?

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        11 oktober 2012 om 17:59

        @undifined1: Witte velgen worden echt wel veel eerder (zichtbaar) smerig dan zwarte exemplaren! Autobanden zijn niet voor niets altijd van zwart rubber en nooit van wit.

        Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    10 oktober 2012 om 23:20

    “Wellicht dat een Amerikaanse V10 donor-aandrijflijn met 6-handbak de hoogste funfactor garandeert?”

    Wou het net zeggen eigenlijk…

    Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    10 oktober 2012 om 23:22

    Pfff 550pk maar. Bel maar terug wanneer ie twin turbo’s heeft. En 425/30/20 achterbanden.

    Login om te reageren
    • zender zegt

      10 oktober 2012 om 23:28

      @E34M5Touring: pff atmosferisch is veel dikker, 550pk op de achterwielen in zo\’n kleine auto is wel veel.. hij is wel zwaar maar dan nog..

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        10 oktober 2012 om 23:38

        @zender:

        sar·cas·me (het; o)
        1 bittere, bijtende spot

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          10 oktober 2012 om 23:56

          @SimonMc: Thank you!

          Login om te reageren
  8. stefanbier zegt

    10 oktober 2012 om 23:23

    Welja voor de mensen die een v8 ookal niks meer vinden xd..

    Login om te reageren
  9. lamborgfan zegt

    10 oktober 2012 om 23:25

    Wow.. Hier word ik gewoon stil van, echt gaaf!

    Login om te reageren
  10. zender zegt

    10 oktober 2012 om 23:30

    (Hoe) krijg je zoiets op nederlands kenteken?

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      10 oktober 2012 om 23:53

      @zender: Door ff langs de RDW te rijden met je kenteken. Maar als je 20 ruggen komt kiepen doet de ombouwer dat misschien ook nog wel voor je.

      Login om te reageren
      • zender zegt

        11 oktober 2012 om 00:25

        @Jesper: je kan toch niet zomaar een v12 in je golf lepelen.. Kan me noet voorstellen dat je daarmee mag rijden

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          11 oktober 2012 om 00:35

          @zender: APK’tje doen?

          Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      11 oktober 2012 om 06:57

      @zender:
      In Nederland zijn ze met motorenombouw het makkelijkste in heel europa volgens mij, en als hij in al in Duitsland een kenteken heeft en alles in “eingetragen” Dan kun je gewoon zo een kenteken aanvragen volgens mij.

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        11 oktober 2012 om 09:49

        @undifined1: Nederland is niet zo makkelijk hoor, Engeland daar in tegen is wel heel makkelijk. Een bankstel met motor, bamm je hebt er zo een plaat op!

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          11 oktober 2012 om 17:41

          @MARS:
          Als je zoeits wilt doen misschien niet, maar als je gewoon een andere motor in een auto wilt zetten, is dat in Belgie gewoon zo goed als neit mgoelijk, en in Duitsland erg lastig, terwijl je in Nederland als je binnen 40% vermogenstoenamen blijft, alleen even naar het keurstation moet van de rdw, en als alles er een beetje netjes uitziet, ktijg je na betaling van 100 euro oid, gewoon het nieuwe vermogen/clininder inhoud op je kentekenbewijs.

          Als je boven die 40 % komt, moet je nog een test doen ofzo, dat is wat duurder maar als je het gewoon goed doet, kom je daar ook wel doorheen

          Login om te reageren
  11. Jesper zegt

    10 oktober 2012 om 23:54

    Heerlijk project! Ik gun ze van harte een aantal klanten, zodat ze wat knaken kunnen terugverdienen en het hoofd nog lang genoeg boven water kunnen houden om met nog tig van zulke creaties te komen!

    Login om te reageren
  12. kaeser zegt

    10 oktober 2012 om 23:58

    Ik zou wel raad weten met mijn eerste set achterbanden :D

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      11 oktober 2012 om 02:26

      @kaeser: ik met je tweede!

      Login om te reageren
  13. jzaero zegt

    11 oktober 2012 om 00:28

    @Alwood, dit is geen originele 1M! Deze was origineel een normale 1-Coupé. De auto is omgebouwd met een KW-onderstel en X6M remmen. Verder beschikt hij inderdaad over de V10 met SMG ;)

    Login om te reageren
    • cedio911 zegt

      11 oktober 2012 om 03:59

      @jzaero: je hebt gelijk. Ik ging dit net ook posten. Meer info op bmwblog.com
      De ombouw is 20000 eurie als je een gewone 1 coupe binnen brengt (een benzine weliswaar)

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        11 oktober 2012 om 07:01

        @cedio911:
        dat vind ik niet zo’n gekke prijs, daar kun je het zelf niet voor doen.

        Login om te reageren
  14. potjak zegt

    11 oktober 2012 om 01:28

    Dit maakt me hebberig! Hebben!

    Login om te reageren
  15. jrk68 zegt

    11 oktober 2012 om 05:44

    Het enige dat een 1M nodig heeft is een NA 6L en dan een hoog toerige.
    Nu wordt het een onrijdbaar apparaat met teveel gewicht in zijn neus.
    Het laatste 6L M3 blok maakt hem imo een fijnere auto dan deze conversie….

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      11 oktober 2012 om 07:00

      @jrk68:
      zou die 50kg echt zoveel uitmaken? Dat is maar 3% van het oorspronkelijke totaalgewicht.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        11 oktober 2012 om 07:45

        @undifined1: Dat wel, maar het zit wel aan 1 kant; de neus.
        Maakt de neus zwaarder en dus minder wendbaar.
        Hoe ver dit merkbaar is in de praktijk kan ik natuurlijk niet vertellen zo 123.

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          11 oktober 2012 om 17:45

          @kaasboerin:
          Ik weet het ook niet, maar ik kan me wel voorstellen dat de v10 iets korter is, en dat het zwaarte punt iets naar achteren kan komen te liggen

          Login om te reageren
  16. rednasnamsob zegt

    11 oktober 2012 om 06:40

    Jammer is dan wel dat v10 embleem op de flanken van Audi is…

    Verder is dit wel een serieus bommetje

    Login om te reageren
  17. redneckdarian zegt

    11 oktober 2012 om 07:27

    Dus hij stuurt nu alsof er een flinke dikzak op je motorkap zit?!

    Login om te reageren
  18. Nico94 zegt

    11 oktober 2012 om 07:29

    Knap hoe ze dat gedaan hebben. Zo\’n V10 is niet echt een klein blok.

    Login om te reageren
  19. loloo zegt

    11 oktober 2012 om 07:54

    Zo traag nog met die V10?? Hoe kan dat? Wat een belachelijke zever

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      11 oktober 2012 om 08:25

      @loloo: waarschijnlijk de versnellingsbak opgezet voor tussen acceleratie omdat hij al die power toch niet op de weg kwijt zou kunnen door alleen de achterwieltjes

      Login om te reageren
  20. lamborgfan zegt

    11 oktober 2012 om 08:22

    Zware neus, lichte achterkant.. Ohw boy, zal op zn zachst gezegd \”spannend\” zijn!

    Login om te reageren
  21. kickass zegt

    11 oktober 2012 om 08:40

    Over een paar jaar misschien voor een tweedehans kijken. Nu zijn ze nog te duur voor me…

    Login om te reageren
  22. Ikke_ferrari zegt

    11 oktober 2012 om 09:30

    Allemaal leuk en aardig dat extra vermogen… maar 1630 kilo… serieus? De normale 1500 is al GIGANTISCH voor een auto in zo’n klein segment. Voor 1630 kilo kan je ook een een Audi RS5 rijden.

    Goed ider zijn ding, maar ik ben van mening dat kleine auto’s licht moeten zijn boven alles, daarna komt vermogen pas.

    Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      11 oktober 2012 om 09:34

      @Ikke_ferrari: Oh… en bovendien zo dicht mogelijk bij de 50/50 gewichtsverdeling moeten zitten.
      Daar is hier ook weinig spraken van stel ik me zo voor.

      Login om te reageren
  23. paulaner zegt

    11 oktober 2012 om 13:40

    Ik hoop dat de balans nog steeds goed is. Het ziet er uit als een heerlijk project.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North