De Brabus C 650 Cabrio is een regelrechte mindfuck

Auteur: , 28 Reacties

Voor dit model heb je een dubbele espresso nodig.

Niet alleen om scherp te blijven met al dat vermogen, maar ook om de verschillen te zien met de onlangs aangekondigde Brabus 850. Deze 650 is namelijk op basis van de C-klasse cabrio, terwijl de 850 op de S-klasse cabrio is gebaseerd. Presenteer de auto’s in dezelfde kleurensamenstelling en de verwarring is compleet. Straks is Genève, wanneer beide auto’s zij aan zij zullen staan, zijn de verschillen pas echt goed te zien.

Brabus pakte de C63 S Cabrio als basis en gaf de AMG een enorme schop onder de hol. Het vermogen van de twin-turbo achtcilinder werd naar 650 pk gebracht, met een koppel van 820 Nm. De vierzitscabrio sprint in 3,7 tellen naar de 100 met een respectabele topsnelheid van 320 km/u. Aanzien heb je zeker dankzij een carbonfiber bodykit met 20-inch wielen.

Is het niet het opvallende uiterlijk, dan is het wel de soundtrack van de 4.0 V8 in combinatie met de het Brabus-uitlaatsysteem. Door middel van knopjes in de cockpit kan worden gekozen voor een “Coming Home”-stand (I kid you not) of een hallo-hier-ben-ik modus waarbij de kleppen in de uitlaat opengaan.

De performance upgrade gaat gepaard met drie jaar garantie (100.000 km) bij Brabus. De cabrio debuteert in Genève. Ter vergelijking: De C 650 en de S 850 onder elkaar:

De Brabus C 650 Cabrio is een regelrechte mindfuck
S850



28 reacties

Wauw, wauw, wauw, wat een ding zeg. Mag ik ‘m als coupé? Dan is m’n dag helemaal goed! Oké, m’n week dan! Wat een feest op wielen, die Brabus…
Inclusief ALLES
Doe mij die S maar
Ik vind het meer ver-fuckt. Waarom Willen ze altijd de exterieur extremer maken. Het word meestal te druk en past niet bij de design van de auto
@kimhung: Mijn god. Heb je jouw bijdrage wel gelezen voordat je op versturen drukte?
@olivier420: ja maar ik heb mijn bril niet op dus daar kan wat inzitten
@kimhung: Geeft niet. 3 fouten in twee zinnen van 27 woorden is ook een talent.
@olivier420: iemand afzeiken is natuurlijk het leukste en het makkelijkste manier om iemand terecht te wijzen. Vooral achter een scherm.

Dus….. meneer Olivier.
Wat zijn de 3 fouten in mijn twee zinnen van 27 woorden . Ik zal hier de volgende keer opletten.
@olivier420: iemand afzeiken is natuurlijk het leukste en het makkelijkste manier om iemand terecht te wijzen. Vooral achter een scherm.

Dus….. meneer Olivier.
Wat zijn de 3 fouten in mijn twee zinnen van 27 woorden . Ik zal hier de volgende keer opletten.
@kimhung: Haha touché, hou ik van!

Het exterieur;
het design;
het wordt.
@olivier420: Pesten is ook een fout .
@olivier420: 4 om preciezer te zijn
@suheyl: oeh vertel. Interpunctie als 4e?
@olivier420: Los van de interpunctie, “willen”. Dus geen hoofdletter.
Ik vind de coupe en cabriolet niet mooi. Die kont is me veel te lomp. Dit pakket op een sedan of estate past me dan beter.
Pas bij het lezen van de tekst had ik door dat het om een C ging. In eerste instantie dacht ik dat ze een S650 Maybach hadden aangerand, vanwege de 650 in de titel.

Hoe dan ook: de uiterlijke aanpassingen van Brabus vind ik nooit geslaagd. Alleen de motorische aanpassingen zijn erg indrukwekkend.
Bij Brabus ( & Alpina Bmw ) zit het meestal wel goed. & dit bewijst het weer eens. wat mooi
Doe er mij eentje in het donker grijs en zonder die blauwe details :)
Het vermogen is geniaal, maar waarom zo smaakloos?
Wat een bruut apparaat. Wat moet het lachen zijn om met zo’n ding alles en iedereen helemaal zoek te rijden. En het is toch de ultieme lol om een ‘Coming Home’ knopje te hebben?
Ben ik de enige die duidelijk het verschil ziet?
@bloemhof010: http://www.brabus.com/cars4sale/car_347.html?lang=en

Iedereen ziet het verschil en iedereen weet wat ze kosten dat zijn ze totaal niet waard tov de standaard AMG versie.
Zeikerds 1, 2, 3….komt u maaaaaar.

OT: Ontzettend gave en exclusieve auto is dit zeg. Ik zou maar al te graag een keer willen aanvoelen hoe zo’n gevaarte met 650PK rijdt.
@persian1: Hetzelfde als elke auto met een beetje vermogen die zich aan de verkeersregels houdt :) Als je van lawaai en wielspin houdt met het uiterlijk van die auto dan wil je niets meer dan opvallen :)
Ik ben wel benieuwd wat voor vermogen Brabus uit de 4.0 in de E63 weet te krijgen. Het zou mij niet verbazen als het minder is dan de 850pk die ze bij het vorige model haalde.

Oh en wat een rare driehoekjes in de voorbumper.
Dit geeft mooi het probleem aan met auto’s van een merk die te veel op elkaar lijken
@mrrallycross: ik ken grotere problemen
Dikke shit! Orgineel logootje terug plekken en gas erop

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).