• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Citroën Jumpy gaat aan de stekker

Auteur: machielvdd, gepost 12 mei 2020 om 17:00 – 8 Reacties

Citroën ë-Jumpy

Citroën neemt met deze volledig elektrische ë-Jumpy de volgende stap in de elektrificatie van hun bedrijfswagengamma.

Op dit moment heeft Citroën als een van de weinige merken geen volledig elektrische auto in de prijslijst staan. De C-Zero is namelijk sinds kort niet meer te bestellen, de DS 7 is geen Citroën, de Berlingo is geen auto en de Ami eigenlijk ook niet. Citroën is wel degelijk bezig met elektrificatie, maar focust daarbij momenteel vooral op bedrijfswagens. Na de Citroën Berlingo Electric is er nu de ë-Jumpy.

Van een donderslag bij heldere hemel is geen sprake. In november had Citroën deze variant namelijk al aangekondigd. Eveneens als aangekondigd komt de ë-Jumpy in twee uitvoeringen. De eerste beschikt over een 50 kWh-batterij en de tweede over een 75 kWh-batterij, die alleen beschikbaar is in de carrosserievarianten M en XL.

Citroën ë-Jumpy

De actieradius van beide varianten is wel hoger dan in november beloofd werd. De 50 kWh-versie komt namelijk 230 km ver op een lading en de 75 kWh-versie 330 km. De elektromotor levert 136 elektrische pk’s en 260 Nm aan koppel.

De Citroën ë-Jumpy heeft een laadvermogen tot 1.275 kg en mag maximaal 1.000 kg trekken. Dat laatste is minder dan de reguliere Jumpy, die een maximaal trekgewicht heeft van 1.400 kg tot 2.500 kg, afhankelijk van de uitvoering.

Citroën ë-Jumpy

Qua naamgeving is Citroën overigens niet erg consistent bezig. De elektrische Berlingo Multispace heet E-Berlingo, terwijl de bedrijfswagenversie Berlingo Electric heet. Met de Jumpy maakt Citroën er weer wat anders van: ë-Jumpy. Met twee complëët ovërbodigë puntjes dus.

De Jumpy zal in de tweede helft van 2020 op de markt verschijnen. Daar blijft het niet bij, want Citroën wil al hun bedrijfswagens elektrisch maken. Daarom zal eind dit jaar ook een elektrische versie van de Jumper verschijnen. Volgend jaar maakt een nieuwe elektrische Berlingo de line-up compleet.

Ook interessant!

  • Citroën Ami Cargo is charmant bedrijfswagentje
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Citroën ë-Berlingo
    Citroën ë-Berlingo is de handigste auto van vandaag
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Citroen, Elektrisch, jumpy

Vorig bericht: « Video: Opel Corsa-e acceleratie en topsnelheid
Volgend bericht: Ibrahimović paradeert rond in zijn nieuwe aanwinst »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    12 mei 2020 om 17:14

    Ideaal als je subsidieloze zonnepanelen op je dak hebt ..

    Zal em serieus overwegen ..

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      12 mei 2020 om 17:30

      @lincoln: ik lees nergens dat deze citroen niet wil opladen aan zonnepanelen die mét subsidie zijn aangeschaft.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        12 mei 2020 om 19:49

        @n0zem: zonnepanelen discriminatie!

        Login om te reageren
    • laptom zegt

      12 mei 2020 om 20:22

      @lincoln: Doe heb ik toevallig ?

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    12 mei 2020 om 17:39

    dat Is meer voor Tesla rijders en luitjes die dachten dat ze daadwerkelijk slimmer werden van een “slimme” energiemeter ..

    Login om te reageren
  3. GeroWe zegt

    12 mei 2020 om 17:56

    Hebben ze eerlijk gezegd wel een kansje gemist met de naamgeving. Ik was gegaan voor Jump-E

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    12 mei 2020 om 19:43

    “Met twee complëët ovërbodigë puntjes dus.”
    Nou zeg, het heeft ons 34 uur aan onafgebroken brainstorm sessie gekost om deze briljante vondst te doen wordt het zo afgezeken… Deze puntjes symboliseren natuurlijk de plus en min pool van een stopcontact. Ja, heel logisch dus en Citroën was de eerste daarmee!

    Login om te reageren
  5. jopk1992 zegt

    12 mei 2020 om 20:21

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North