• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekker

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 24 september 2018 om 17:57 – 18 Reacties

Afbeelding Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekkerAfbeelding Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekkerAfbeelding Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekkerAfbeelding Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekkerAfbeelding Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekkerAfbeelding Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekkerAfbeelding Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekkerAfbeelding Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekker

DS7 Crossback E-Tense
Hij ziet er anders uit, onderhuids is hij exact hetzelfde als de 3008 Hybrid4.

De PSA Group is haar plug-in hybride modellengamma stevig aan het uitbreiden vandaag. Nadat de 508 (rijtest), 508 SW en de 3008 milieubewuste configuraties hebben gekregen, is het nu de beurt aan DS Automobiles om een deels elektrische auto te onthullen. In dit geval is het de DS 7 Crossback die eraan moet geloven.

Over de aandrijflijn hoeven we ons niet te verrassen. De specificaties van de DS 7 Crossback E-Tense zijn exact hetzelfde als bij één van de configuraties van de hybrides die Peugeot vanochtend heeft aangekondigd, namelijk de 3008 Hybrid4. De bolide heeft dezelfde 200 pk sterke 1.6 PureTech-benzinemotor in het vooronder, die in combinatie met een tweetal elektromotoren een systeemvermogen van 300 pk en 450 Nm koppel produceert. Schakelen geschiedt middels de geëlektrificeerde e-EAT8 achttraps automaat.

Het batterijpakket van de DS 7 Crossback E-Tense is 13,2 kWh groot, waardoor de vierwielaangedreven bolide volgens de WLTP-cyclus een volledig elektrisch rijbereik krijgt van 50 kilometer. De auto kan uitstootloos rijden tot een snelheid van 135 km/u. De E-Tense 4×4 zit in 6,5 seconden aan de 100 km/u en is in 8 uur (8A) volledig op te laden. Wie thuis een 32A stopcontact heeft, laadt de auto op in 2 uur tijd.

Opmerkelijk is dat de batterijen in de deels elektrische versie van de DS 7 Crossback geen ruimte in beslag nemen. Volgens DS Automobiles geniet de compacte SUV van dezelfde opbergruimte als de standaard uitvoering. Wel krijgt de E-Tense de nieuwe kleur Crystal Grey en staat de auto op 19″ lichtmetalen velgen.

Het is nog niet bekend wanneer de auto precies naar Nederland komt, of hoeveel de DS 7 Crossback E-Tense moet gaan kosten.

Ook interessant!

  • DS 3 Crossback vernieuwd: meer range voor je geld
  • DS 7 Crossback Élysée
    DS 7 Crossback Élysée is extra lang en extra luxe
  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

crossback, ds-automobiles, ds7, e-tense, Elektrisch, Hybride, parijs-2018

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Range Rover Sport volgens Kahn
Volgend bericht: ADAC: “dieselmotor is eigenlijk hartstikke schoon” »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    24 september 2018 om 18:13

    Een schitterende auto!

    Login om te reageren
    • inbedrijf zegt

      24 september 2018 om 20:16

      @rufctr01: ik geloof je niet.

      Login om te reageren
  2. Loek zegt

    24 september 2018 om 18:13

    Des te langer hij onder ons is, des te meer ik de DS 7 kan waarderen. Elke keer als ik ernaar kijk valt me weer een nieuw designfoefje op. Ik ben bang dat ie daarom vrij hard gaat dateren, maar voor nu kunnen we genieten van een superauto op het gebied van design.

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      24 september 2018 om 18:40

      @720s: echt goed design gaat niet samen met ‘foefjes’

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        24 september 2018 om 19:14

        @autodidact: je verwart goed design met tijdloos design. Zoals ik zeg, tijdloos is dit waarschijnlijk niet. Maar de ruitvormige DS-vorm die overal terugkomt, de draaiende ‘kristal’verlichting, de achterlichten, de enorme velgen met wilde designs, dat zijn toch allemaal leuke foefjes die wat mij betreft de auto gewaagd maken. DS produceert een auto met designdetails die voor bijvoorbeeld Audi al te extreem zijn op concept cars.

        Login om te reageren
  3. koentje0 zegt

    24 september 2018 om 18:16

    Is dat de nieuwe lexus rx…?

    Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    24 september 2018 om 18:18

    Zet maar op de oprit met een setje aftermarket velgen, ik graaf ‘m wel!

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      24 september 2018 om 18:28

      @jack_abarth: Normaal gesproken vind ik dit soort velgen een beetje extra, maar op de auto’s van DS staan ze toch niet onaardig.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        24 september 2018 om 18:39

        @ikschrijfookoverautos: ik vind het een beetje goedkoop aandoen deze velgen. Gewoon zilver met een aantal spaken staat chiquer

        Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    24 september 2018 om 18:44

    Nog even gekeken naar het systeemvermogen van de 3008 hybrid4, dat was heden ochtend nog 225 pk. Hier wordt 300pk gegeven. Dan is het of niet hetzelfde systeem of een fout in de tekst?!?!

    Login om te reageren
    • r525 zegt

      24 september 2018 om 22:26

      @lekkerlinksrijden: dacht gelezen te hebben dat er zowel een 225 als 300pk versie wordt uitgebracht.

      Login om te reageren
  6. ikleesookoverautos zegt

    24 september 2018 om 18:49

    Yeh een nieuwe kleur zilver.

    Login om te reageren
  7. mfwic zegt

    24 september 2018 om 18:57

    Mensen die te skeer zijn vr een audi q7 e-tron

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      25 september 2018 om 07:55

      @mfwic: of er bewust niet een willen

      Login om te reageren
  8. nautique206 zegt

    24 september 2018 om 20:04

    Kan het niet mooi vinden, beetje Chinees design

    Login om te reageren
  9. freezzr zegt

    24 september 2018 om 20:28

    Ziet er op foto 3 al lekker gedateerd uit. Echt zo’n auto die niemand gaat rijden behalve de Citroen garagehouder himself.

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    24 september 2018 om 21:03

    Gisteren eentje zien rijden in het zwart. Echt een gaaf design, lekker anders maar net niet overdone.

    Interieur vond ik ook zeer fraai.

    Ook eindelijk een franse auto met voldoende power (buiten de gti’s om), ben benieuwd hoe dit in de bocht ligt en naar het gewicht.

    Login om te reageren
  11. r525 zegt

    24 september 2018 om 22:26

    Deze auto had het goed gedaan als de oude bijtellingsgrenzen er nog waren. Qua uiterlijk in ieder geval veel beter dan zo’n PHEV.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North