Nieuw: DS 7 Crossback E-Tense met stekker

Auteur: , 18 Reacties

Hij ziet er anders uit, onderhuids is hij exact hetzelfde als de 3008 Hybrid4.

De PSA Group is haar plug-in hybride modellengamma stevig aan het uitbreiden vandaag. Nadat de 508 (rijtest), 508 SW en de 3008 milieubewuste configuraties hebben gekregen, is het nu de beurt aan DS Automobiles om een deels elektrische auto te onthullen. In dit geval is het de DS 7 Crossback die eraan moet geloven.

Over de aandrijflijn hoeven we ons niet te verrassen. De specificaties van de DS 7 Crossback E-Tense zijn exact hetzelfde als bij één van de configuraties van de hybrides die Peugeot vanochtend heeft aangekondigd, namelijk de 3008 Hybrid4. De bolide heeft dezelfde 200 pk sterke 1.6 PureTech-benzinemotor in het vooronder, die in combinatie met een tweetal elektromotoren een systeemvermogen van 300 pk en 450 Nm koppel produceert. Schakelen geschiedt middels de geëlektrificeerde e-EAT8 achttraps automaat.

Het batterijpakket van de DS 7 Crossback E-Tense is 13,2 kWh groot, waardoor de vierwielaangedreven bolide volgens de WLTP-cyclus een volledig elektrisch rijbereik krijgt van 50 kilometer. De auto kan uitstootloos rijden tot een snelheid van 135 km/u. De E-Tense 4×4 zit in 6,5 seconden aan de 100 km/u en is in 8 uur (8A) volledig op te laden. Wie thuis een 32A stopcontact heeft, laadt de auto op in 2 uur tijd.

Opmerkelijk is dat de batterijen in de deels elektrische versie van de DS 7 Crossback geen ruimte in beslag nemen. Volgens DS Automobiles geniet de compacte SUV van dezelfde opbergruimte als de standaard uitvoering. Wel krijgt de E-Tense de nieuwe kleur Crystal Grey en staat de auto op 19″ lichtmetalen velgen.

Het is nog niet bekend wanneer de auto precies naar Nederland komt, of hoeveel de DS 7 Crossback E-Tense moet gaan kosten.



18 reacties

Een schitterende auto!
@rufctr01: ik geloof je niet.
Des te langer hij onder ons is, des te meer ik de DS 7 kan waarderen. Elke keer als ik ernaar kijk valt me weer een nieuw designfoefje op. Ik ben bang dat ie daarom vrij hard gaat dateren, maar voor nu kunnen we genieten van een superauto op het gebied van design.
@720s: echt goed design gaat niet samen met ‘foefjes’
@autodidact: je verwart goed design met tijdloos design. Zoals ik zeg, tijdloos is dit waarschijnlijk niet. Maar de ruitvormige DS-vorm die overal terugkomt, de draaiende ‘kristal’verlichting, de achterlichten, de enorme velgen met wilde designs, dat zijn toch allemaal leuke foefjes die wat mij betreft de auto gewaagd maken. DS produceert een auto met designdetails die voor bijvoorbeeld Audi al te extreem zijn op concept cars.
Is dat de nieuwe lexus rx…?
Zet maar op de oprit met een setje aftermarket velgen, ik graaf ‘m wel!
@jack_abarth: Normaal gesproken vind ik dit soort velgen een beetje extra, maar op de auto’s van DS staan ze toch niet onaardig.
@ikschrijfookoverautos: ik vind het een beetje goedkoop aandoen deze velgen. Gewoon zilver met een aantal spaken staat chiquer
Nog even gekeken naar het systeemvermogen van de 3008 hybrid4, dat was heden ochtend nog 225 pk. Hier wordt 300pk gegeven. Dan is het of niet hetzelfde systeem of een fout in de tekst?!?!
@lekkerlinksrijden: dacht gelezen te hebben dat er zowel een 225 als 300pk versie wordt uitgebracht.
Yeh een nieuwe kleur zilver.
Mensen die te skeer zijn vr een audi q7 e-tron
@mfwic: of er bewust niet een willen
Kan het niet mooi vinden, beetje Chinees design
Ziet er op foto 3 al lekker gedateerd uit. Echt zo’n auto die niemand gaat rijden behalve de Citroen garagehouder himself.
Gisteren eentje zien rijden in het zwart. Echt een gaaf design, lekker anders maar net niet overdone.

Interieur vond ik ook zeer fraai.

Ook eindelijk een franse auto met voldoende power (buiten de gti’s om), ben benieuwd hoe dit in de bocht ligt en naar het gewicht.
Deze auto had het goed gedaan als de oude bijtellingsgrenzen er nog waren. Qua uiterlijk in ieder geval veel beter dan zo’n PHEV.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).