• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De crash van 20 miljoen: Ferrari 250 GTO in de kreukels

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 juli 2012 om 10:21 – 83 Reacties

Ferrari 250 GTO vlak voor de crash - bron: ferrarilife


Als je crasht, kan je dat het beste in een moderne auto doen, airbags en kreukelzones doen een hoop voor de veiligheid. Helaas zit dat niet in een Ferrari 250 GTO van 50 jaar oud, en dus hielden de betrokkenen er nare verwondingen aan over.

De crash met de auto in kwestie, een blauw-gele GTO die eigendom is van de Amerikaanse zakenman Chris Cox, vond plaats op vrijdagochtend op een buitenweg in Frankrijk, tussen Saint-Étienne- des-Guérets en Herbault. Het was één van de 23 Ferrari 250 GTO’s die in Frankrijk was voor het Le Mans Classic-evenement.

Volgens de verhalen wilde de GTO links afslaan, en is er vervolgens een achteropkomende auto tegenaan gecrasht. Bronnen op Ferrarichat (aanmelden verplicht) melden dat de echtgenote van de eigenaar op het moment van de crash achter het stuur zat:

Chris and Ann are both OK. She was driving and took the brunt of the hit. Ann hit her head, and broke an ankle. May also have a broken leg. Chris had little injuries. Both are now out of the hospital. Cars are always repairable, just time and money.

Someone in the pits showed me a photo Friday of 3445 after the accident, it was a head on shot and the damage was mostly to the front and very significant but the car is totally irrelevant here, anyone not able to understand that needs to reassess…their mind and set of values -NOT talking about money here: values as in education, principles-.

Terwijl de betrokkenen herstellen, zal de Ferrari ongetwijfeld naar de restaurateurt gaan. Het is één van de 39 modellen, en naar schatting minstens 20 miljoen euro waard. Vorige maand werd er nog een 250 GTO verkocht voor 28 miljoen euro, daarvoor verwisselde een exemplaar voor ruim 24 miljoen euro van eigenaar.

Meer informatie over deze blauw-gele Ferrari vind je hier.

Foto credit: Ferrarilife.

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

250, blauw, crash, Ferrari, geel, gto, Klassiekers, le-mans

Vorig bericht: « Te koop: BMW E36 M3 racer met Art Car-livery
Volgend bericht: Kijk hoe een ALPINA B6 BiTurbo 334 km/u aantikt »

Lees Interacties

Reacties

  1. bonkers zegt

    10 juli 2012 om 10:25

    Eigenaar van de achterop komende auto kapot maken graag

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      10 juli 2012 om 10:27

      @bonkers: Ja, want dat helpt alle betrokkenen enorm… Bestuurder deed het ook vast expres.

      Login om te reageren
    • dave zegt

      10 juli 2012 om 10:30

      @bonkers: omdat het een mens is en mensen maken fouten? Gebruik je verstand…

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      10 juli 2012 om 10:35

      Los van de wat onintelligente opmerking: wie zegt dat de GTO niet plotseling naar links zwaaide als een last minute-manoeuvre en de achterligger haar niet meer kon ontwijken?

      Login om te reageren
      • Jansen zegt

        10 juli 2012 om 10:39

        @sir_smokalot: precies! Kleine Franse weggetjes zijn denk ik niet de specialiteit van de gemiddelde Amerikaan… jammer dat ’t niet in Moskou is gebeurd, dan hadden we foto’s en film gehad, dan was de situatie beter in te schatten geweest.

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 juli 2012 om 10:59

        @sir_smokalot:
        Ik lees net elders dat het gerucht gaat dat deze GTO eerder dit jaar is verkocht voor 35mil$.
        Hij zou van een Nederlandse zakenman zijn geweest.
        Als dat zo is hebben ze er niet lang plezier van gehad.
        Al wordt ie natuurlijk weer netjes opgeknapt.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          10 juli 2012 om 12:33

          @jrk68: ik denk dat jij op die mint groene doelt…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            10 juli 2012 om 12:44

            @davelepeef:
            Het artikel had het over deze maar in een ander artikel las ik dat deze meneer hem al 6 jaar in bezit heeft.
            Ach het blijft een gerucht.

            Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              10 juli 2012 om 13:12

              @jrk68: Ja, die mintgroene ging voor 28 mln weg, deze is idd sinds 2005 in handen van de huidige eigenaar.

              Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      10 juli 2012 om 10:56

      @bonkers: Kapot maken gaat ver maar ik zou diegene wel laten betalen. Zoveel mogelijk verhalen op hun verzekering.
      Is het nou zo dat diegene aan het bellen was of dergelijke dan had ik wel een paar tanden eruit geslagen

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 juli 2012 om 11:01

        @burninrubber: Nee daar wordt je wel wijzer van?

        Login om te reageren
        • wheelzzz zegt

          10 juli 2012 om 11:11

          @jrk68: plus dat zo’n gebrek aan zelfbeheersing de verdere afhandeling van je zaak ook zeker geen goed zal doen

          Login om te reageren
        • burninrubber zegt

          10 juli 2012 om 19:34

          @jrk68: Knap dat jij altijd je zelfbeheersing bewaard. Nogmaals als iemand een ongelukje maakt oke. Maar als jij aan het bellen was etc en dus doelbewust niet oplet maak je me wel heel boos

          Login om te reageren
    • zender zegt

      10 juli 2012 om 23:00

      @bonkers: dom dom domme opmerking. Wel heel erg zonde!! Hopelijk doen ze er niet een andere kleur zodat je niet weet oh die was gecrasht.. Tenzij het nummer etc bekend is, maar goed

      Login om te reageren
  2. Stylez zegt

    10 juli 2012 om 10:33

    Oei, wanneer ik een krasje veroorzaak op mijn Mazda heb ik al een week buikpijn. Dit moet buiten het fysieke letsel om veel pijn doen. Jij bent toch degene die een 250 GTO in de prak rijdt, ookal is het misschien niet jouw schuld.

    Login om te reageren
  3. Jansen zegt

    10 juli 2012 om 10:37

    Ergens in het achterhooft zal nu zitten “waren we maar in Amerika gebleven, daar kun je nergens linksafslaan”

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      10 juli 2012 om 11:46

      @Jansen: hij was op zoek naar een Autoroute

      Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      10 juli 2012 om 12:35

      @Jansen: Integendeel: Amerikanen kennen niets anders dan links afslaan, het is het rechts afslaan dat ze niet gewend zijn!

      Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    10 juli 2012 om 10:38

    Dat wordt best een duurgrapje voor de verzekering van die Fransoos.
    Erg vervelend voor de betrokkenen. Als ik het goed begrijp waren ze dus nog onderweg naar de LeMans classic.
    Was dit weekend op MotorsTV te zien, erg leuk helaas verregend evenement.

    Ze hebben daar ook nog een 917 opgevouwen, iets gekoper om te reperaren maar toch ook zonde.

    Login om te reageren
  5. koelkast zegt

    10 juli 2012 om 10:39

    Twee personen en een stukje automobiel erfgoed met ernstig letsel, bah!
    @sir_smokalot
    Betekent nog steeds dat je onvoldoende afstand hebt gehouden.

    Login om te reageren
    • Jansen zegt

      10 juli 2012 om 10:42

      @koelkast: Dat weet je toch niet. Als ik op een provinciale weg iemand inhaal die geen richting aan geeft en toch opeens links af slaat… heb ik dan te weinig afstand gehouden… lijkt me niet. We hebben het over hypotheses.

      Login om te reageren
  6. kjeld zegt

    10 juli 2012 om 10:43

    Wat een maf joekel. Als ik een auto van 20 miljoen had dan bracht ik die op een autoambulance naar het circuit om daar lekker wat rondjes te rijden. Zelf zou ik er in een Moderne Super Car (Zonda of zo iets van 1 miljoen) naar toe rijden.
    Dit is gewoon onverantwoord omgaan met wereld erfgoed!
    Je gaat toch ook niet met een Mondriaan opgerold (of Ming vaas) in de bus zitten.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      10 juli 2012 om 10:52

      @kjeld:
      Er ontgaat jouw slecht 1 ding.
      Auto’s zijn gemaakt om mee te rijden en de 250GTO zelfs om mee te racen.
      Waarom deze man zo’n auto heeft gekocht is geheel zijn zaak en het is ook zijn geld.

      Daarnaast kan ik nog de opmerking plaatsen dat een GTO chique, klasse en smaak uitstraalt en zegt dat je een echte fan cq die-hard bent die iets over heeft voor zijn hobby en de geschiedenis van een merk ken, in stand wil houden en door er mee te rijden uit de dragen naar anderen.

      Een nieuwe supercar kan iedere boere-lul met een zwarte credit card kopen.

      En da’s nu net het verschil.

      Login om te reageren
      • kjeld zegt

        10 juli 2012 om 11:21

        @desjonnies: Ben met je eens dat je er mee moet rijden. Echter niet op de openbare weg. Rij lekker op het circuit. Overigens lees je dit in mijn reactie.
        En in een Ming-vaas zet je ook geen bloemen.
        Ik vind dit meer asociaal te opzichte van de rest van de wereld.
        Deze meneer heeft het heel goed begrepen
        http://www.youtube.com/watch?v=58Pvvq4aZjo&#t=341s

        Login om te reageren
    • KUYL zegt

      10 juli 2012 om 10:56

      @kjeld: Hoe graag we ons hier ook allemaal autoliefhebbers noemen. Het is en blijft altijd “maar” een auto. Zoals gezegd, alles wat gemaakt is kan opnieuw gemaakt worden.

      Een 250 GTO is een van de best sturende en pure auto`s die er zijn (als ik iedereen mag geloven die er een gereden heeft), een dergelijke auto op een autoambulance vervoeren terwijl je er in kan rijden. Dan ben je pas een mafjoekel.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      10 juli 2012 om 10:56

      @kjeld: wat een onzin, op de weg en rijden met dat ding,

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      10 juli 2012 om 11:32

      @kjeld: Ten eerste: is er eens iemand die gewoon geniet van z’n auto, en niet kijkt naar hoe duur dat ding is, is het weer niet goed.
      Ten tweede: op een circuit is de kans op ernstige kreukels vele malen groter dan op de openbare weg.
      Ten derde: hoeveel foto’s wil je zien van auto-ambulances waar het niet helemaal goed mee ging?

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 juli 2012 om 18:19

      @kjeld:

      Als jij de eigenaar van die ming vaas bent mag je er toch mee doen wat je wil?
      Al wil je hem stukslaan of als wc-pot gebruiken zolang dat jouw eigendom is heeft een ander zich daar toch helemaal niet mee te moeien.

      Daarbij is zo’n ferrari echt wel een gebruiksvoorwerp die enkel maar gebruiken op een circuit (waar hij afgejakkert) zou toch echt wel zonde en schande zijn.

      Login om te reageren
      • CBR600rr zegt

        11 juli 2012 om 10:42

        @Hupke: het apparaat is gemaakt om afgejakkerd te worden:-) denk dat echt langzaam rijden geen enkele raceauto goed doet;-)

        Login om te reageren
  7. Jansen zegt

    10 juli 2012 om 10:44

    Gelukkig staat het alarmnummer al op de auto, voor het geval je ’t vergeet in noodsituaties

    Login om te reageren
  8. jordy14 zegt

    10 juli 2012 om 10:48

    Ja, shit happens.

    Login om te reageren
  9. fapfap zegt

    10 juli 2012 om 10:52

    Waarom laat je dan ook een vrouw rijden in je 250 GTO, los van het ongeluk getuigt dat sowieso al van domheid.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 juli 2012 om 11:04

      @fapfap: Wat ben jij een vooringenomen zielig persoontje zeg.

      Login om te reageren
      • fant zegt

        10 juli 2012 om 11:09

        @jrk68: dat is bij de username al duidelijk toch?

        Login om te reageren
      • fapfap zegt

        10 juli 2012 om 11:45

        @jrk68: Dank je wel. Maar als jij een 250 GTO zou bezitten laat jij je vrouw erin rondtuffen? Of ben jij zelf de vrouw?

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          10 juli 2012 om 16:24

          @fapfap: Een mooie vrouw in een mooie klassieker, errug sexy…

          Login om te reageren
        • sjaakk zegt

          10 juli 2012 om 17:42

          @fapfap: Als grapje oke. Maar jij bent gewoon serieus en dan ben je voor mijn gewoon een boerenlul. Er zijn zoveel vrouwen die zoveel beter als jou kunnen rijden, betekent dat dan dat jij niet meer mag rijden? En wanneer je een 250gto kan betalen heb je nog veel meer geld en dus maakt die 20mil voor hem ook niet meer uit. Want je bent dan gewoon superrijk.

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          11 juli 2012 om 15:12

          @fapfap:
          Ja mijn vriendin rijdt ook gewoon in mijn Elise en ik soms in haar Aygo. sowhat.

          Login om te reageren
  10. norge zegt

    10 juli 2012 om 10:58

    but the car is totally irrelevant here , ja hoor…

    Login om te reageren
    • wheelzzz zegt

      10 juli 2012 om 11:15

      @norge: psies, dit bericht wordt hier gemeld, puur en alleen uit interesse en piëteit voor Chris en Ann die we allemaal zo goed kennen.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        10 juli 2012 om 11:22

        @wheelzzz: sarcasm is a bitch ;)

        Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        10 juli 2012 om 11:23

        @wheelzzz: Haha, +1. Ik heb nog met ze geknikkerd. Jij niet?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          10 juli 2012 om 11:48

          @sir_smokalot: zij pakte altijd mijn koeiebonken af.

          Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      10 juli 2012 om 11:53

      @norge: Die lui op ferrarichat zullen hen wel persoonlijk kennen.

      Login om te reageren
  11. siaram2 zegt

    10 juli 2012 om 11:04

    Kapot maken die 250 GTO!! T maakt hem geld niks uit, toch? Koop ie toch een nieuwe 250 GTO, gehehehe!!

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      10 juli 2012 om 17:49

      @siaram2: als er zat waren kon dat vriend

      Login om te reageren
  12. syliaca zegt

    10 juli 2012 om 11:05

    “She was driving” ok, enough said.

    Login om te reageren
  13. fejjie zegt

    10 juli 2012 om 11:07

    Het verzekeringskantoor van de achterligger gaat een niet zo goed jaar tegemoet, vermoed ik :-)

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      10 juli 2012 om 11:21

      @fejjie:

      Volgens mij dekt mijn verzekeraar niet eens 20miljoen wanneer ik een 250GTO kapot zou rijden

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        10 juli 2012 om 11:32

        @civicfk3: Nee dat denk ik ook niet, de WA is gemaximeerd op 2,5 mio. Dus dan komen ze nog 17,5 mio tekort :-O

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          10 juli 2012 om 11:44

          @audir8v10: Reparatie zal best duur zijn, heel wat onderdelen zullen speciaal gemaakt moeten worden. Maar dan nog gaat die reparatie geen 2,5 miljoen kosten hoor.

          Bovendien is het maar de vraag wie er fout zat. Ze hadden een aanrijding met een achteropkomende auto, maar de schade zit aande voorzijde, dan kan het dus bijna niet anders dan dat ze linksaf sloegen terwijl ze ingehaald werden. Dan is het altijd lastig vast te stellen wie er fout zat – bijvoorbeeld: gaven ze richting aan?
          Het zou dus best zo kunnen zijn dat hun eigen verzekering moet dokken, vooropgesteld dat ze meer hadden dan een WA verzekering.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            10 juli 2012 om 12:53

            @potver7:
            Als je een auto aanrijdt die aangeeft links af te slaan ben je als achterliggende/inhalende partij fout.
            Nu is het nooit snugger om een auto in te halen op of bij het naderen van een kruising maar van fransen kan je alles verwachten.

            Login om te reageren
    • xilver zegt

      10 juli 2012 om 12:06

      @fejjie: Ik stel voor dat ze een herverzekeraar contacteren… SwissRe zal wel in staat zijn om zoiets op te vangen.

      Login om te reageren
  14. Alfarobert zegt

    10 juli 2012 om 11:07

    Het is en blijft maar een auto.Mensen hier die lullen van de inzittenden zijn dood maar de auto is gelukkig nog heel moeten ze opsluiten.Als tientallen miljoenen overhebt voor een auto,zul je vast wel geld hebben om hem te laten opknappen.Zo niet,pech gehad.

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    10 juli 2012 om 11:09

    Weet je, bij de vier-daagse van Nijmegen hebben ze daar een schitterende term voor :
    De Dood of de Gladiolen………………

    Dan beter in het harnas te “sterven” dan gepamperd te worden in een volledig geconditioneerde ruimte.
    Avanti !
    De zon achterna.
    In de geest van de oude Enzo!

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    10 juli 2012 om 11:14

    Groot voordeel van zo’n dure auto is dat je er met een gerust hart de openbare weg mee op kan. Het is namelijk bijna onmogelijk om ‘m total loss te rijden. Repareren is voor een verzekering altijd goedkoper dan de dagwaarde van de auto uitkeren!

    Hoe vervelend het ook allemaal is: ’t Zou een mooi klusje voor aluminiumartiest Alwin Hietbrink zijn om de GTO weer te herstellen.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      10 juli 2012 om 12:06

      @Klassiekerrally: Dat is inderdaad een goede gedachte… die dingen zijn zo veel waard dat een herstelling de waardeprijs amper kan overschatten.

      Login om te reageren
  17. undifined1 zegt

    10 juli 2012 om 11:35

    misschien kan hij het wrak inruilen op een caddy of een transporter, het zakelijek budget zal er wel niet beter op geworden zijn sinds de crash

    Login om te reageren
    • Jansen zegt

      10 juli 2012 om 12:07

      @undifined1: gniffel.

      Login om te reageren
  18. Robbet zegt

    10 juli 2012 om 11:38

    Zoals @Klassiererrally al zei, Mr. Hierbrink zal dat wel fixen. Één van de beste van de wereld. ;)
    Jammer van de auto, als de inzittende er maar levend uit zijn gekomen!

    Login om te reageren
  19. midasracer zegt

    10 juli 2012 om 11:52

    Nou en? Ongelukken gebeuren overal. Jammer van de GTO, maar is gewoon te repareren in tegenstelling tot mensen.

    Login om te reageren
  20. ghengiskhan zegt

    10 juli 2012 om 11:54

    Grote voordeel van een 250 GTO is dat hij niet total loss KAN raken: reparatie is altijd minder kostbaar dan de economische waarde. Althans bij het huidige prijspeil.

    Login om te reageren
    • a6stang zegt

      11 juli 2012 om 13:38

      @ghengiskhan: dat heb je ook echt niet een paar reacties boven je gelezen ofzo..

      Login om te reageren
  21. porsche928 zegt

    10 juli 2012 om 11:57

    Je zult maar verzekeraar zijn van de veroorzakende partij. Auto total loss laten verklaren en wrak opkopen.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      10 juli 2012 om 12:07

      @porsche928: Ik denk dat je voor dat wrak ook nog een aantal miljoenen kan neerleggen.

      Login om te reageren
  22. house zegt

    10 juli 2012 om 12:23

    Dit is nou waarom ik zelf nooit in een dergelijke auto zou rijden, ik zou hem veilig stallen in een mooie verwarmde garage :)
    Maar ik heb er ook begrip voor als iemand ervoor kiest om er toch mee rond te rijden, ieder zo zijn/haar ding.

    Login om te reageren
  23. kickass zegt

    10 juli 2012 om 12:34

    Heel erg zonde… Hopelijk kan hij nog gerepareerd worden.:(

    Login om te reageren
  24. albers zegt

    10 juli 2012 om 13:10

    Nu maar hopen voor de eigenaar van de achterop komende auto dat die goed verzekerd is

    Login om te reageren
  25. desjonnies zegt

    10 juli 2012 om 13:16

    We kunnen dus de reaguurders grofweg in 2 groepen verdelen en 1 debiele sectie :

    De debiele sectie : dat je een vrouw in zo’n auto laat rijden

    Groep 1 :
    De mensen die, indien ze vermogend genoeg zouden zijn zich buiten de aanschaf van een 250 GTO zouden laten fêteren op de bouw van een catacombe met hoogpolig tapijt en speciale LED verlichting en een klapstoeltje om zich te kunnen vergapen aan hun kostbare bezit, al dan niet genietend van een glas Moët Champagne.
    En die drie foto’s in hun portefeuille hebben, om tijdens oesterfeestjes en staande recepties met hun trots te kunnen pronken

    Groep 2:
    Deze groep heeft het veel moeilijker.
    Want, hoewel de 250 GTO wordt gepamperd, wordt hij ieder voorjaar uit zijn winterslaap ontwaakt, er wordt een peperdure Ferrari specialist gehuurd om het beest na te lopen, waarna er een nieuw setje remmen en rubber om de Borrani’s wordt gelegd, de wagen per vliegtuig wordt overgevlogen naar allerlei evenementen.

    Zoals die steen, steen rijke gruwelijk-in-de-slappe-was zittende Brit, die me een keer met donderend geweld uit de 12 cilinder voorbij kwam stuiven op een Frans landweggetje in de buurt van Le Mans.
    Het leek alsof er een Lancaster bommenwerper laag over kwam vliegen.
    Bij mij hingen er vier man juichend uit de wagen
    Maar volgens mij begreep die Brit het.
    Donders goed !

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      10 juli 2012 om 13:53

      @desjonnies: Zoals je al aangaf, auto’s zijn gemaakt om te rijden. Ze achter slot en grendel zetten is een schande en een belediging voor de maker ervan. Ik zou dus theoretisch gezien bij groep 2 horen, met het verschil dat ik zelf aan de auto zou sleutelen, mits mijn agenda dat in zo’n geval zou toelaten.

      Login om te reageren
    • fapfap zegt

      10 juli 2012 om 14:18

      @desjonnies:
      Waarom is ‘dat je een vrouw in zo een auto laat rijden’ ? Je kunt het ook opvatten als: Logisch, slim, beargumenteerbaar of ‘voorbehoud van persoonlijke hoogwaardige, uiterst zeldzame en superdure klassieke sportauto’s door er überhaupt niemand anders in te laten rijden dan jezelf’.

      Stel jezelf eens de vraag: Wat als jij zo’n auto had, zou jij je vriendin/vrouw, broertje of vriend er in laten rijden? Ik waarschijnlijk niet!

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        10 juli 2012 om 15:09

        @fapfap:
        Ja.
        Want mooie dingen en goede dingen des levens moet je delen.
        Dan benje pas echt rijk.

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 juli 2012 om 18:26

      @desjonnies:

      Ik hoor in de 3e groep thuis. Moest ik dat bezitten zou hem gewoon gebruiken zonder al die speciaal onzin. Niet van dat gepamper maar ook geen verwaarlozing natuurlijk. Meer dan in orde houden kan je toch niet met zo’n ding en perfectie vind ik helemaal saai.

      Doet me denken aan een brit die ik ken die de originele Brough Superior heeft die ook nog van Lawrence of Arabia geweest is (en de film versie heeft hij ook geloof ik). Wat een van de meest speciale (en de duurste) motoren is die er bestaat. En die rijd er gewoon mee rond onderhoud het ding maar weent heus niet over een krasje, vuile velgen, verduurd leder,…

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        10 juli 2012 om 18:27

        Ken is misschien een heel groot woord, heb hem ooit 1 keer ontmoet en er een minuutje tegen gesproken over z’n moto’s.

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 juli 2012 om 19:42

      @desjonnies:
      Dat kan je zeker wel aan britten overlaten.
      Als je ze echt los wil zien gaan kan ik je de vrijdag voor de 24uur van LeMans van harte aanbevelen.
      Dan gaat alles het cicuit op, net een rijdend museum.
      De LeMans classic is wat dat betreft ook top, was helaas afgelopen weekend.

      Login om te reageren
  26. aallex zegt

    10 juli 2012 om 13:17

    In mijn verzekeringsclausule staat dat ik tot 5.5 miljoen ben verzekerd in materiele schade en 3.5 in lichamelijke schade. Dus als ik die ferrari kapot had gereden was mn leven geruineerd :o

    Login om te reageren
  27. Darahan zegt

    10 juli 2012 om 17:10

    Deze 250 GTO heeft ook maar een replica body uit de jaren 70 na een zware crash, zoals beschreven staat in het coachbuild.com artikel. Tussendoor heeft deze auto een “Drogo” body gekregen in 1965, simpelweg omdat deze goedkoper was dan de originele Scaglietti body. Dit lijkt me behoorlijk drukken op de waarde en maakt de pijn wat lichter, omdat het toch niet origineel was. Ik hoop dat de inzittenden snel weer op de been komen.

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    10 juli 2012 om 17:51

    bewegende delen botsen nou eenmaal ..

    althans .. de laatste 5 miljard jaar iig ..
    misschien dat het nu ineens anders is ofzo ..

    Login om te reageren
  29. dennisr zegt

    10 juli 2012 om 18:58

    20 miljoen euro waard.. en na restauratie? zeg maar.. niet origineel meer, direct gehalveerd?

    Login om te reageren
  30. jrk68 zegt

    10 juli 2012 om 19:35

    Maakt met GTO’s geen ruk uit de meeste hebben wel een of meerdere malen aan de verkeerde kant van de heg gelegen.
    De racehistorie is belangrijker bij de waardebepaling van dit soort auto’s.

    En de schade aan dit soort auto’s wordt niet gedaan door Beun of Focwa op de hoek.
    Ferrari heeft daar zelf een afdeling voor en natuurlijk zijn er goede specialisten die dat ook kunnen.

    Login om te reageren
  31. Hupke zegt

    10 juli 2012 om 23:16

    Tenzij ik blind ben was die al eens gerestaureerd.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 juli 2012 om 23:16

      @Hupke:

      Was @dennisr

      Login om te reageren
  32. grandmasterb zegt

    17 juli 2012 om 00:43

    De kosten om dit te reparen vallen waarschijnlijk in het niet bij de waarde van deze Ferrari

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North