
G-thangs, zeecontainers, Geländewagens, of gewoon G-Klasses. Noem ze hoe je wilt, veracht de vierkante Mercedes zoveel je wilt, maar we konden er op de Autosalon van Genève wederom niet omheen. Dit zijn de dikste G’s van de show.
Brabus 800
Niets zegt “ik heb mijn vermogen op een discutabele manier vergaard” dan het rijden van een naar 800 pk en 1.420 Nm opgevoerde Brabus 800. Voldoende fut om de premium baksteen in 4,2 seconden naar de honderd km/u te laten accelereren. De topsnelheid komt uit op 250 km/u, maar zonder begrenzer is het mogelijk 270 km/u te autobahnen. Hij stond op de beursvloer de show te stelen met zijn immense bodykit en 23 inch wielen.
Mansory G63 AMG Sahara Edition
We juichen het idee van een camouflageprint op de G-klasse toe, maar de bodykit die Mansory hiervoor heeft verzonnen slaat werkelijk alles. Alsof je Ronda Rousey naar de plastische chirurg brengt en vraagt of ze haar de Ma Stoopje-look willen geven, om haar daarna in een legertuinbroek hijst. Ugh.
FAB Design G-Shahin
FAB Design doet waar het goed in is. Een ridicuul brede bodykit van carbonfiber met RS-achtige voorbumper om de G plakken, aangevuld met grotere wielen, LED-verlichting en een motorkapdome – een optie van €6.300. De verbrede wielkasten worden gevuld met 23 inch velgen met 305/55-banden. Niet mooi, niet lelijk, maar gewoonweg helemaal geschikt voor een oligarch met schijt aan zijn directe omgeving.
Mercedes G500 4×4²
Er was ook meer geciviliseerd G-spul te vinden uiteraard, zoals de Mercedes G500 4×4² van het Duitse merk zelf. Laten we daar mee afsluiten.
Geen 6×6?
@eferrari: Nee, geen 6×6.
@eferrari: bij de Brabus-gallery zie je wel een combo met de 6×6
Doe mij die Brabus maar, heerlijk aso! Voor een foute tuner versie is die best wel goed gelukt. En laten we eerlijk zijn, er is geen normale Nederlander versie van de G klasse.
@sdm: jawel hoor, een 230 GE uit 1986, op LPG. Met grijs kenteken.
Omdat je met een normale G klasse op zich al niet echt discreet door het verkeer kunt, kies ik dus voor de Brabus versie. Dat ding is echt bonkers.
Gadverredamme wat lelijk
Een 6×6 heeft nog wel wat grappigs maar dit is gewoon niet om aan te zien
Vind de velgen onder de kwadratische 4×4 niet mooi staan, ik denk Day het toch mooier had gestaan als het dezelfde wielen als de 6×6 geweest waren.
800pk in je offroad zeecontainer met leren stoeltjes….
Jezus wat dom.
@Rob:
Dat vermogen heb je gewoon nodig om met een stevige bries nog een beetje gang in je zeecontainer te houden….
@Rob:
Ja fantastisch heh
Ik vind hem geweldig. Ik zag de promo van de week. Uitermate goede offroader. Daar zouden de bontkraagjes een goede gettaway aan hebben.
@rolov: Sssssstt!
Ik heb liever dat ze wat Audis in de poeier rijden.
@rolov: stuurt niet zo strak denk ik.
Doe mij maar de Mercedes G500 4×4 met offroad bandjes en een kek fuck-you-kleurtje. Heerlijk!
Die legergroene kan zo meespelen in de nieuwe Jurassic Park
Heb die Brabus in het wild gezien in Monaco, wat een dikke bak is dat. Zo ongelooflijk fout en nutteloos dat het ontzettend cool is. Doe mij er maar eentje.
Doe mij de brabus 800 maar. Heul dik!
Toch het liefst de 6×6 met 65AMG V12 (nee die is niet orgineel geleverd dat weet ik) en een brabus kuurtje (puur mechanisch, geen optisch spul) lijkt me top!
@dutchdriftking:
Er is ook een reden dat die nooit origineel is en wordt geleverd.
Het gevaarte is zo zwaar dat ze met de v12 de koeling niet op orde krijgen…
@jrsmoke: We blijven dromen:)
Krijg het bijna niet uit mijn mond maar doe mij maar de fab design met de motorupgrade van brabus.
Doe maar de Brabus 800! Geweldig dik en fout apparaat!