Hide yo kids, hide yo Audi’s. Opnieuw is vannacht een pinautomaat met geweld opengebroken, waarna de daders er per Quattro-aangedreven bolide vandoor gingen. Dat pakte alleen iets anders uit dan gehoopt.
Het drietal Montana-wannabees sloeg hun slag rond half vijf bij een pinautomaat aan de Hoefslag in Nijkerk. Gealarmeerde politie zag niet veel later een auto rijden die mogelijk bij de heist was gebruikt -we gaan er eigenlijk vanuit dat agenten in zo’n geval uitkijken naar snelle Audi’s- en zette de achtervolging in.
De achtervolging leidde ze naar Amersfoort, waar een botsing niet kon worden voorkomen en de Audi S4 Avant met grote snelheid over de kop sloeg, aldus de NOS. Twee inzittenden raakten zwaargewond, een derde ontkwam aan de 5-0 en wordt momenteel nog gezocht. Eén van de plofkrakers kwam bekneld te zitten en moest door de brandweer worden bevrijd.
De politie heeft Burgernet ingeschakeld om de derde dader te vinden: Signalement: licht- tot donkergetinte knul, 1.70 meter, zwart krullend haar, glimjas. Mogelijk last van hevige hoofdpijn.
Wij gaan ondertussen ontcijferen welk type A4 het precies is. Of ‘ie ook gestolen was is nog niet bekend, maar doe eens een gok…
UPDATE: een Audi S4 Avant uit 2005 it is.
Nasleepfilmje
Volgens mij is het een A4
@honeyhanger:
Leuk om te zien hoeveel verschillende modellen genoemd worden, zou die meuk dan echt niet van elkaar te onderscheiden zijn…?
Ik weet wel dat het geen A1 is, wat het wel is…?
@jrk68: tsja, een Smart Roadster zullen ze niet zo snel gebruiken met een top van 175km/u en 0-100 in iets meer dan 10 sec. Worden ze er nog uitgetrokken door de Touran van de 5-0
@Bisazza:
Iets beter je huiswerk doen lieverd….
Een Brabus loopt een tikkie harder, die van mij loopt moeiteloos 225 en het sprintje naar de 100 doet hij binnen de 8sec.
Geen waarden waar je stijl van achterover slaat maar ruimschoots snel genoeg om een Touran voor te blijven….
Bij de eerste bocht ben ik die hut toch kwijt, dan ligt die op zijn kant….
@jrk68: nu alleen nog een plek voor je weekendtassen met gestolen waar.
@jrk68: ik heb ooit zo’n basis Smart Roadster Light gehuurd, in Griekenland. 82pk volgens mij. Stalen wieltjes. Geel non metallic, en veel zwarte kunstof bumpers. Heerlijk autootje, echt mee gelachen. Die transmissie moet je even mee leren meedenken, en dan is het redelijk te doen (alhoewel het typisch zo’n auto is die met handbak ‘af’ zou zijn).
@gtwillem:
Met een handbak zou hij beter zijn, absoluut waar.
Nu zit er bij mij naast andere software voor de motor ook andere software voor de bak in, dat maakt het beter maar top wordt dat nooit. Vooral het terugschakelen duurt lang.
Met een handbak zou je trouwens zomaar een sec van de 0/100 tijd afschrapen, hij zit nu op een met de Elise vergelijkbare pk/kg verhouding maar doet wel 2 sec langer over de standaard sprint.
@jrk68: ik ging er anders van rijden, normaal gesproken bij het nemen van een bocht rem je, schakel je terug en stuur je in. Bij de Smart schakelde ik altijd eerst terug alvorens ik iets anders ging doen. Ook met opschakelen moet je behoorlijk ‘vooruit’ denken (1 seconden eerder schakelen dan dat je aanvankelijk wilt) en het gaat prima.
Met 82pk schakel je sowieso niet veel. II, III en af en toe IV. En ondanks dat ik dat ding heb zitten planken keurig 1 op 13 gereden.
Ik heb nog nooit een ‘sterke’ Smart gereden, maar de beleving in de 82pk versie was al Elise ‘Light’. My first Sportscar, maar dan van Smart ;-)
@gtwillem:
Yep, iets minder snel, nog net een beetje comfort en na een rit van 1000 stap je zonder bloedende oren uit….
Dat soort stukken rij ik met de Elise met dopjes in mijn ouwe tere oortjes….
Maar dat kan je ze hier niet uitleggen, dat ze nieuw duurder waren dan de gemiddelde leaseslet die hier zo populair zijn gaan ze ook niet trekken….
Goedkoop in onderhoud zijn ze trouwens ook niet, blijft Duits he.
Vorig jaar het uitlaatje vervangen, kost je gewoon een rug.
Ik laat hem maar lachen, kenners weten dat het een klassieker wordt.
@jrk68: ik begrijp dat je een Elise en een Smart Roadster hebt? Nice!
De basis Roadster was echt een leuke auto. Het comfort is redelijk goed te noemen dankzij de hoge wangen van de banden (55 sectie volgens mij) zit er iets van vering in. Balans zit er sowieso in.
De prijzen lijken redelijk te consolideren. Een goede uitvoering zal zeker in waarde toenemen.
Ik ben wel benieuwd hoe zo’n Brabus uitvoering rijdt. Met 100 pk zal het wel iets spectaculairder zijn.
@jrk68: de echte kenner ziet aan de velgen dat dit een S4 B6 betreft….
@Barryyy:
Een echte kenner weet dat velgen geen ruk zeggen, zeker bij vag niet, deze velgen kom je onder al hun producten tegen….
@barryyy: echte kenner ziet gelijk dat dit een b7 is.
@barryyy: deze 18″ Avus velgen zijn zowel op de B6 als B7 geleverd. Waren het standaard model.
@jrk68: ik had er geen moeite mee, eigenlijk. Vond het altijd wel een leuk model. Ze lijken inderdaad erg veel op elkaar. Daarom vind ik ze ook allemaal mooi ;-)
een audi, je verwacht het niet.
A6 C5
@bmw135i: a4
@johanhummer9: S4 (herkenbaar aan de zwarte dorpels, dubbele uitlaat links en rechts, 18″ Avus wielen en alu spiegelkappen…)
Geen dank voor de tip, ik blijf ze sturen..
Van de andere kant ziet hij er trouwens nog mooier uit..
@tupperware:
Tja, zolang het rechtuit gaat is het een ideale vluchtauto, tot er een bochtje opdoemt..
Zie hier het resultaat.
@tupperware: zo te zien is het toch echt géén amerikaanse muslecar dan zou ik bovenstaande bewering kunnen begrijpen.. als je een stel debielen in welke auto dan ook zet, krijgen ze die echt wel kapot
@Zjonnie: Audi`s gaan de bocht niet om doordat de motor op de verkeerde plek zit, een V8 die als pendule voor de vooras zijn werk negatief doet. Waar het bij een 911 juist wel goed werkt (precies andersom dan ook) en Subaru er mee weg komt omdat het een korte en lage bokser 4 cilinder is.
Daarom zijn de dikke Audi S en RS`en niks meer dan mooie, dure, snelle hebbedingen en niet zoals een BMW M of Mercedes AMG een echte auto. Al zijn daar ook wel zaken op aan te merken zoals het motorgeluid door de speakers van de nieuwe M5 wel een grote no-no is.
@KUYL: Ik zou je BIJNA geloven als ik geen Audi had.
@pureturkish1: Je bedoelde: Ik wil je niet geloven omdat ik zelf een Audi heb en toch echt wel weet dat die hard de bocht door kan omdat ik wel eens heel hard het plaatselijke klaverblad en rotonde heb genomen. Niemand mag mijn ervaringsdeskundigheid in twijfel trekken, want ik rijd er een!
@KUYL: het is van meerdere facettem afhankelijk. Enkel de motorplaatsing is niet bepalend of een auto goed stuurt. Het gaat om het totaalplaatje, wat bijvoorbeeld bij de B7 RS4 erg goed is, ondanks de motor over de vooras.
Daarnaast heeft dat ontwerp opk diverse voordelen. Meet binnenruimte, stabieler op hogere snelheid, makkelijk om aan te sleutelen (geldt niet voor een W12, uiteraard).
Als je een pure driftmachine wilt, ja, dan zijn Audi’s minder geschikt (R8
Buiten beschouwing gelaten). Maar voor een snelle, capabele en fijn sturende Avant wilt kun je wel aankloppen.
Als E92 bestuurder ben ik overigens op de hoogte hoe fijn het is om de reihensechser achter de voorwielen te hebben ;-)
@KUYL: ik heb een audi omdat ik heb ervaren dat het goed is. Anders zou ik geen Audi kopen. Dus je reactie is helemaal dom? Ik heb een Audi gekocht omdat ik het goed vind, het is niet omdat ik er een heb dat het daarom automatisch “goed” is ? Jij kunt lekker blijven lullen met “uit de bocht”. Daar geloven alleen nietswetenden in.
@KUYL: goed verhaal Frits!
https://www.youtube.com/watch?v=2U8zXdaLk6E
@KUYL: in principe heb je een punt, maar je toelichting en uitleg zijn kolderiek!
Replicakit van een fiat croma naar een A6
Lichtgetint, verrassend…
@moondustfocus: Verrasend inderdaad! Meestal zijn die auto’s die gebruikt worden wat donkerder getint, zwart of donkerblauw..
@jassenroover:Heerlijke reactie..
Daarom dus een rolkooi in je quatro
@imaginenl: voor als hij gestolen wordt? Ik zou de airbags er snachts uithalen.
’t is een S4…
Zonde van die S6 V8 (gok ik)…
Ik hoop dat de brandweer wat vertraagd was met uitrukken en deschaar vergeten was.
Zouden ze de beknelde jongen voor het gemak nog even een halfuurtje langer ondersteboven hebben laten hangen? Terwijl ze ernaast een potje gingen zitten pokeren. Of valt dat onder eigen rechter spelen? He jammer.
Het lijkt mij een B7 S4 Avant. 344 onopvallende paardjes. Altijd lekker, eigenaar was er vast ondersteboven van dat de auto weer terecht is!
@gtwillem: Klopt, is inderdaad een B7 S4 avant.
Doodzonde dit!
Haha, dat signalement zal wel een hoop reacties opleveren. Z’n Gucci-pet en “manpurse” zijn bij ’t rollen natuurlijk losgevlogen…
Audi’s vogelvrij verklaren en de wereld zou heel wat veiliger zijn: minder criminelen onderweg, minder frusto’s die aan je bumper kleven, … :P
volgensmij een S4 b6
Zonde van de auto, en het is zeker geen A6 maar een A4. Aannemelijk is dat het een S4 is.
Quattro of niet, met de bandjes in de lucht helpt het nog niet veel.
Zoals al een paar keer gezegd hierboven. Dit is een S4 van de eerste generatie A4.
@E34M5Touring: absoluut niet eerste generatie, aan de achterlichten te zien is het een B7.
@bofkont: Dat is een facelift, geen nieuwe generatie. Maar goed, wat jij wil.
@E34M5Touring: B5 is de eerste generatie a4, B7 is absoluut een nieuwe generatie tov de B5.
@bofkont: klopt, ik heb nu een b5 en dit op de foto is zéker geen b5
@bofkont: B5 is de opvolger van de 80. B6 is de tweede generatie van de A4. B7 is de gefacelifte versie van de B6. De B8 is weer een volledig nieuwe versie. B9 komt volgend jaar.
@gtwillem: Dus dan had ik toch gelijk geen eerste generatie A4/S4.
Ongelofelijk hoe gemakkelijk die zogenaamde premium Audi’s gestolen kunnen worden.
Kentekencheck zegt: Audi S4 Avant 4.2 quattro
@jpo26:
Als ik de foto van Tuppie bekijk zie ik vooral een erg kapotte Audi….
Zo zie ik ze dus het liefst.
@jpo26: …en hij staat bij de RDW niet als gestolen geregistreerd
s4 van de tweede generatie de b6 dus
@aschie1: B7, check de achterlichten maar eens goed.
Tsss… wat een stelletje chiengboy’s had dan gewoon een fransoos genomen, die willen tenminste wel de bocht om en staan in het ergste geval stil.. (kan je tenminste de benenwagen nog nemen)
@miezemiez: inderdaad. Mocht ik een overval plegen dan nam ik een Citroën C3 als vluchtauto. Kijkt niemand naar om.
@mashell: tot ze achter je aan komen. Ze kennen natuurlijk allemaal de verhalen Van de brinks overvallers. Al gingen die ook nat na een crash en kon de politie ze niet bijhouden omdat ze ontsnapten in een matiz. ( dat was het toch?)
@mashell: vroeger gebruikten ze Alto’s… Die konden via fietspaden ontsnappen omdat ze tussen die paaltjes door konden en de politie niet…
Dit is hem toen hij nog heel was…
http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/s4/12474276
@FamSmolders: Je zou er bijna spontaan voor de grap een geïnteresseerd mail heen sturen!
Wel beter dat het niet meer een auto in particuliere handen was, maar gewoon een business object. Dan is het na wat verzekering werk klaar.
Ennn ga toch godver ark warkn voor je geld..
Met een mtm clubsport hadden ze geen last van beknelling
Aan dat signalement heb je ook niet veel. Zo zien ze toch allemaal uit?
fuckk….. ik voldoe aan de omschrijving van de dader
Aah… Vandaar. Ik reed daar net voorbij. Stond nog vol met politie. Auto stond inmiddels al op de sleepwagen.
Besef nu pas dat die Achterlichten ondersteboven onwijs veel op X6 achterlichten lijken…
Deze komt uit 2005, maar geïmporteerd in 2011. Nogal een verschil.
Klapper van de week, jeetje mina…
Snap dat ze op elkaar lijken, maar had niet verwacht dat zoveel Autobloglezers nog A6 roepen…
Dat mensen nog stug dit soort Audi’s blijven kopen. De onderwereld helpt je er wel vanaf.
“$@%$@^ ze zeiden neem een Audi Quattro, dat hebben lekker veel grip. En dan onderstuurd ie de eerste bocht uit”.
@reistje: Dat hebben… juist dat was geen spelfout, ik paste gewoon mijn Nederlands aan op de daders.
Het kenteken is idd uit 2011
Karma is a bitch…
Als ze zo door blijven gaan, worden snelle audi’s nog zeldzaam.
@Lennaert:
Breng me nou niet op ideeën..
Komen we toch nog een keer van die audi’s af.
-edit: thanks, is aangepast-
Dood zonde, wanneer leren die boefjes een een beetje sturen zodat ze dit soort auto’s niet naar hun grootje helpen
Het zijn ook altijd licht getinte mannen. Als ik de politie was zou ik die zonnebank salons strak in de gaten gaan houden. Criminele bolwerken zijn het!
Wat een vervallen APK al niet zegt… Remmen slecht, banden slecht, dempers afgekeurd.. Tjsa, dan krijg je dit…
Weinig medelijden met die gasten, doei.