• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes G 500 4×4² : dit is hem

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 februari 2015 om 13:52 – 54 Reacties

Afbeelding Mercedes G 500 4×4² : dit is hemAfbeelding Mercedes G 500 4×4² : dit is hemAfbeelding Mercedes G 500 4×4² : dit is hemAfbeelding Mercedes G 500 4×4² : dit is hemAfbeelding Mercedes G 500 4×4² : dit is hemAfbeelding Mercedes G 500 4×4² : dit is hemAfbeelding Mercedes G 500 4×4² : dit is hemAfbeelding Mercedes G 500 4×4² : dit is hem

Mercedes G500 4x4-in-het-kwadraat
Herinner je die ge-spyshotte G-Klasse op offroad-sloffen nog? Welnu, hij heet G 500 4×4² en hij komt naar Genève. Quadratisch. Praktisch. Gut.

Dit kleine broertje van de G63 6×6 maakt geen geheim van zijn offroad-aspiraties, gezien de fotosetting. Deze vulkaan-/bergbedwinger hij heeft tevens een dikke V8 onder de kap, maar dan zonder AMG-badges. Die mannen in Affalterbach hebben het ook zo druk met hun vierpittertjes en AMG Sports de laatste tijd, die moet je een beetje ontlasten.

De G 500 4×4² – gespoten in een Crazy Colo(u)r – wordt op de beursvloer neergezet als ‘show car’, maar we vewachten ‘m zonder al te grote aanpassingen later dit jaar gewoon op de prijslijst van Mercedes-Benz.

Ook interessant!

  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

4x4, concept, g-klasse, geneve-2015, Mercedes, offroad, SUV

Vorig bericht: « CBS: ‘pas op voor Polen en Litouwers’
Volgend bericht: Bentley Continental GT ontvangt updates en meer vermogen »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimD zegt

    17 februari 2015 om 13:53

    Wat houd die die kleine 2 in?

    Login om te reageren
    • MJB zegt

      17 februari 2015 om 13:56

      @TimD: Een kwadraat.

      Login om te reageren
      • lacker zegt

        17 februari 2015 om 14:00

        @MJB: dat begrijpt TimD ook wel. Maar hoezo kwadraat? 4×4 = 4-wielaandrijving, wat doet de kwadraat er dan bij?

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          17 februari 2015 om 14:32

          @lacker: nou 4×4^2 = 4×16, dus ik denk dat er uit elk groot wiel 4 miniwieltjes springen om de grote wielen extra te helpen!

          Login om te reageren
        • stephanotis zegt

          17 februari 2015 om 14:49

          @lacker: in overdrachtelijke zin staat “in het kwadraat” voor “in hoge mate”; een sukkel in het kwadraat is een enorme sukkel.

          Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      17 februari 2015 om 13:59

      @TimD: ik snap nu waarom de veelbesproken rekentoets bedacht is…

      Login om te reageren
      • drugsrunner zegt

        17 februari 2015 om 14:03

        @knipperlichtje: Zo een gek idee nog niet hè?

        Login om te reageren
      • TimD zegt

        17 februari 2015 om 14:03

        @knipperlichtje: zo hebben wij allemaal onze sterke en minder sterke kant, rekenen is inderdaad niet mijn sterkste punt! Gelukkig heb kan ik het al 25 jaar zonder :-)

        Login om te reageren
        • TimD zegt

          17 februari 2015 om 14:04

          @timd: – Heb

          Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          17 februari 2015 om 14:15

          @TimD: daar verwoord je exact mijn kritiek op die hele toets. Genoeg mensen die het hele rekengebeuren buiten de vroegere schooltijd niet meer hoeven te gebruiken.

          Login om te reageren
        • celicatwincam zegt

          17 februari 2015 om 16:55

          @timd: dus bij het boodschappen doen heb je al 25 jaar toevallig genoeg geld op je rekening? :)

          Login om te reageren
          • TimD zegt

            17 februari 2015 om 16:58

            @celicatwincam: mmm… Toevallig wel, wat wil je hier mee zeggen?

            Login om te reageren
    • TheMaster zegt

      17 februari 2015 om 14:00

      @TimD: Dit wordt een pure gok. Een normale 4×4 met open diffs, is ‘eigenlijk’ 2wd. Als je dan 4×4 2 er van maakt, zou dat suggereren dat je zowel de voor, midden en achterdifferentieel volledig mechanisch kan locken, waardoor je écht altijd vierwielaandrijving hebt.
      Maar, ik kan er ook volledig naast zitten en gewoon wat marketing blablabla.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 februari 2015 om 14:06

        @TheMaster: In die richting zit ik ook te denken, klinkt opzich wel aannemelijk.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        17 februari 2015 om 15:15

        @TheMaster: dan is nagenoeg iedere G een 4x4kwadraat, bij mijn weten heeft iedere G standaard 3 volledige sperren.

        Login om te reageren
        • giss zegt

          17 februari 2015 om 15:59

          @lekbak: Precies. Dus wat is er uniek aan dit model t.o.v. de G500? Of moet ik dit zien als een leuke uitvoering voor serieuze offroaders(en dan: waarom geen snorkel?)?

          Login om te reageren
          • wjeurs zegt

            18 februari 2015 om 11:43

            @giss: hij is fokking groot. Nog veel groter dan de andere G. En groter is beter. Ver-Amerikanisering van europa

            Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 februari 2015 om 15:30

      @TimD: Om aan te geven dat het van deze versie echt wel de bedoeling is om off-road te gaan, en dus niet om te flaneren in de winkelstraat, zoals de ‘gewone’ versies…

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        18 februari 2015 om 13:13

        @Esprit_de_Flandre: Voor de meesten zou je verwachten dat gewoon 4×4 dan genoeg is, maar Mercedes snapt de gemiddelde herseninhoud van hun SUV kopers.

        Login om te reageren
  2. toniominestrone zegt

    17 februari 2015 om 13:56

    Joh, eindelijk weer eens een stukkie over een G-klasse, wat verrassend!

    Login om te reageren
  3. jaapiyo zegt

    17 februari 2015 om 14:01

    Toch wel een erg gaaf ding hoor. Mooie velgen ook en ik vind het wel ok dat er geen AMG badges opzitten. Enige wat ik wat minder vind is de voorbumper in AMG uitmonstering, doet me altijd denken aan die nog ongespoten plastic gevallen op oude Golfjes et cetera.

    Login om te reageren
  4. epic001 zegt

    17 februari 2015 om 14:01

    Dus eigenlijk gewoon 4^3?

    Login om te reageren
    • gregoryverstraelen zegt

      17 februari 2015 om 15:16

      @epic001: Wil je nu perse dat ze er haakjes gaan bijzetten? Het is een auto, geen handboek wiskunde.

      Login om te reageren
      • nvhuijkelom zegt

        17 februari 2015 om 15:28

        @gregoryverstraelen: haakjes zijn niet nodig, 4^3 staat voor 4 x 4 x 4. Dat is hetzelfde als 4 x 4^2, maar als jij er haakjes bij wilt, mij best.

        Login om te reageren
    • marinepower zegt

      17 februari 2015 om 19:02

      @epic001: soort en met van 4×4 by far, in Mercedes taal i.p.v. op z’n Land Rovers

      Login om te reageren
  5. knipperlichtje zegt

    17 februari 2015 om 14:02

    Leuke kleuren op een auto aanbieden is een grote plus, maar je kunt ook te ver gaan.

    Login om te reageren
  6. ettie zegt

    17 februari 2015 om 14:05

    Waarom heet ie niet 4^3 dan?

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    17 februari 2015 om 14:07

    Een standaard donkerblauwe G500 met bruin designo leder en normale wielen is alles wat een mens nodig heeft.

    Dit soort creaties sijn grappig, voornamelijk om echt elke roebel of oliedollar los te peuteren. Slimme marketing, goed plan, rare auto.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      17 februari 2015 om 14:17

      @gtwillem: Meh…ik vind dat de G sowieso al een auto is in die laatste categorie en dat als je er dan toch voor gaat je net zo goed ook maar meteen helemaal los kan gaan.

      Laten we wel zijn; een gewone G rijdt ook minder comfortabel dan je gemiddelde moderne SUV, laat als je enthousiast een bocht pakt duidelijk weten dat ‘ie daar niet van gediend is en is met zijn vorm ook niet geschikt om nog een half litertje brandstof te sparen noch om keihard over de autobahn te blazen.

      Een X5, Range Rover of Cayenne is objectief gewoon beter wat dat betreft. Tenzij je boven op een berg woont waar geen wegen naartoe leiden is een G sowieso geen rationele keuze, maar meer voor de leuk. Vanuit dat uitgangspunt is deze variant bijna logisch te noemen.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        17 februari 2015 om 18:19

        @jaapiyo: dat kan, maar zie het als een Pizza. Als je alles er op flikkert, hoeft het nog niet zozeer lekkerder te zijn.

        Een standaard G500 gaat prima van zijn plek (een Fiesta ST houd je nog in het zicht) en heeft alle terreincapaciteiten waar die voor bedoeld is. Deze G is nogal infantiel.

        Een ML is een veel betere auto, absoluut.

        Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    17 februari 2015 om 14:08

    Gaaf ding. Zou dit toch liever hebben dan een Defender. Toch net iets bruter.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      17 februari 2015 om 14:19

      @berlinetta: Alleen als bruter betekent minder goed en (nog) minder comfort.

      Login om te reageren
  9. kapiteinaudi zegt

    17 februari 2015 om 14:19

    Voor mensen die dus echt willen off-roaden met hun G-Klasse, maar niet het geld of de badassness hebben voor de 6×6.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      17 februari 2015 om 17:31

      @kapiteinaudi: Voor mensen in Europa die ‘m ook af en toe in een parkeervak moeten zetten.

      Of voor mensen in Nederland die hopen dat linkse boomknuffelaars en andere jaloerse types het bij deze variant houden bij een fluim op de motorkap in plaats van krassen over de flank.

      Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    17 februari 2015 om 14:22

    Probeerde net de manager van project Toyota Land Cruiser te bellen; hij lag niet wakker.

    Login om te reageren
    • bouwvakkert zegt

      17 februari 2015 om 15:23

      @gregorius: grappig.

      Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    17 februari 2015 om 14:27

    Dit hele ding is eigenlijk gewoon overbodig en achterhaald. Zeker als Land Rover binnenkort met de nieuwe Defender komt. En niet voor niks wordt de Toyota Land Cruiser in heel de wereld gebruikt, die wordt tenminste wel fatsoenlijk doorontwikkeld in plaats van voor de rijke oliebaron en Dan Bilzerian een paar extra wielen toevoegen.

    Login om te reageren
  12. schellekens006 zegt

    17 februari 2015 om 14:37

    4×4 = 16

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      17 februari 2015 om 14:49

      @schellekens006: 4×4² = 64

      Login om te reageren
      • lacker zegt

        17 februari 2015 om 14:50

        @trustmeiamanengineer: precies :-)

        Login om te reageren
    • lacker zegt

      17 februari 2015 om 14:49

      @schellekens006: 4×4 (2) = 64

      Login om te reageren
  13. gt500eleanor zegt

    17 februari 2015 om 14:43

    Hier is de G Klasse oorspronkelijk toch ook gewoon voor bedoeld?!?

    Login om te reageren
  14. Design_Driven zegt

    17 februari 2015 om 14:51

    Heerlijk, daar zou ik de green oval voor verlaten. Al komt er ook een extra ruige Range Rover dus misschien toch niet.

    Login om te reageren
  15. Jantje_555 zegt

    17 februari 2015 om 15:07

    heeft toch de AMG velgen en bumpers…

    Login om te reageren
  16. stijnwille zegt

    17 februari 2015 om 15:15

    Nog steeds niet beter dan een defender 90

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      18 februari 2015 om 05:48

      @stijnwille: een G is in alle opzichten beter dan een Defender behalve de prijs. Met vergelijkbare banden en velgen uiteraard.

      Zoals een groot land rover liefhebber laatst zei: “ja maar je hebt voor een paar honderd euro een nieuwe achteras er onder”. Zo ging hij nog ff door met goedkope onderdelen noemen. Op mijn reactie waarom hij niet gewoon een auto koopt die niet stuk gaat had hij geen antwoord…

      Login om te reageren
      • stijnwille zegt

        18 februari 2015 om 10:47

        @lekbak: onze defender is nog nooit stuk gegaan, mijn oom en tante zijn de wereld rond gereden in een defender en het enige wat zij hadden was een lekke band in afrika. Het gaat er om hoe je met zo’n auto omgaat en hoeveel tijd, energie en liefde je er in steekt

        Login om te reageren
  17. lekbak zegt

    17 februari 2015 om 15:25

    Vreselijke marketing dit. Pleur die v8 eruit en zet er een grote 6cilinder diesel in, normale offroad wielen er onder, het merendeel van de luxe eruit en een goede bullbar en onderplaat erbij en je hebt een echte G. Helaas koopt dan bijna niemand dit ding dus dan maar zo. Dan kan ik er nog wel iets van maken als ik het 2e hands koop.

    Login om te reageren
  18. stamp zegt

    17 februari 2015 om 15:59

    Get shorty!!

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    17 februari 2015 om 17:48

    Met dit die door Amsterdam rijden, ben benieuwd of je dan veel zweet. Opzich rijdt je over alles heen maar of je daar zo vrolijk van wotd

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      17 februari 2015 om 22:45

      @mrrallycross: ligt eraan of de airco aan staat en hoe warm het is

      Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    17 februari 2015 om 18:36

    Geweldig dik apparaat zeg!

    Login om te reageren
  21. niex zegt

    18 februari 2015 om 00:16

    dit is voor mij de jeep der jeeps, zo moest ie gewoon altijd zijn

    Login om te reageren
  22. lverheul zegt

    18 februari 2015 om 07:55

    Hij blijft ook vrij smal, daarom zou ik Amsterdam er nog wel mee in durven rijden. Met zijn 1,75 breedte kun je hem eigenlijk best wel als praktisch kwalificeren

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North