De duurste Lamborghini Murciélago van Autotrack

Auteur: , 40 Reacties

Een prachtexemplaar.

Wie op zoek is naar een smetteloze Lamborghini Murciélago bij een Nederlandse aanbieder kan meteen in de auto stappen en naar Kroymans rijden. Het autobedrijf in Hilversum heeft momenteel een prachtig exemplaar staan met slechts enkele tienduizenden kilometers ervaring.

Het gaat hier om de vroege Murciélago, onder meer te herkennen aan de voorbumper en de twee zichtbare uitlaten. De LP640-4 heeft eveneens twee uitlaten, maar door het uitlaatsierstuk lijkt het net één grote uitlaat. Bovendien ligt er een 6.2 V12 onder de kap, de later LP640-4 kreeg een 6.5 twaalfcilinder. Met 582 pk is deze Lamborghini echter geen langzaam apparaat.

De motor is gekoppeld aan de E-Gear, zeker niet de beste automatische transmissie ooit. Deze generatie Murciélago wil je eigenlijk met een handbak hebben, maar de prijzen van zo’n handgeschakelde Murcié gaan door het plafond. Deze Lambo, in de kleur Nero, is een late variant van de oude Murciélago. De auto stamt namelijk uit 2006 en heeft 32.000 kilometer op de teller staan. Met een prijskaartje van 149.500 euro heb je zeker niet de snelste of de beste supercar op de oprit staan, maar wel eentje met een eigen klasse. Te duur? Dan ga je toch voor de goedkoopste Murciélago op Autotrack.



40 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
In mijn ogen 1 van de laatste “echte” lamborghini’s ( ook al waren ze toen al tijdje overgenomen door VAG )… Denk dat dit de enige Lamborghini is van de laatste 20 jaar die ook nog echt een klassieker zal worden.
@magnumsing: Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben, vooral ook omdat dit model nog niet zo heel veel is verkocht. Van met name de Hurracan en de Gallardo zijn er eigenlijk teveel gebouwd, die kom ik ook regelmatig tegen. En ik heb de indruk dat de Aventador ook aanzienlijk beter verkoopt dan de oudere modellen, maar dat kan ook komen omdat elke rapper en voetballer er een lijken te hebben.
@dondeboer: Hoewel je gelijk hebt zou ik de ware reden in de styling zoeken.
@vanquish: Geen idee, de tijd moet het uitwijzen. Toen de Countach 25th anniversary edition uitkwam, was er ook veel kritiek op de styling, dat is nu toch wel een gezochte klassieker. Ik vermoed dat dat te maken heeft met dat (sommige van) de mannekes van 8 jaar die die spoilers toen helemaal geweldig vonden, nu daadwerkelijk zo’n Lambo kunnen betalen. En de huidige mannekes van 8 jaar vinden de Aventador misschien wel helemaal geweldig, juist omdat ‘ie zo over te top is.
@magnumsing: ik vind dit dus veel te modern om een lamborghini classic te worden.
Een lamborghini moet je in werken, listig zijn en oncomfortabel.
Dit is veel te modern en ook al veel te veel van verkocht.
dacht dat kroymans niet meer bestond, vreemd
@gove: waarom niet? Zit gewoon in Hilversum.
@RubenPriest De prijzen van een handgeschakelde lijken mee te vallen, aangezien de goedkoopste van Nederland blijkbaar voorzien is van een handbak.

Blijft overigens een dikke bak.
@wallx: Klopt helemaal. De meeste klanten willen de flippers achter het stuurwiel. In de handel doet een E-Gear het ook beter. Alleen voor een klein, select groepje heeft de handbak een beetje meerwaarde. Soms probeert iemand de hoofdprijs te vragen. Maar over het algemeen is de E-gear waardevoller.
@willeme: Oftewel de prijzen van een handgeschakelde Murcie gaan helemaal niet door het plafond zoals in het artikel staat.
@bassx: Het is een beetje lastig. Er zijn ook niet veel handbakken verkocht. In Europa staan er maar enkele te koop. Veel meer dan 10-15 stuks zal het niet zijn. Daartussen zullen een paar het proberen om de maximale prijs te krijgen. Of ze het krijgen, betwijfel ik. De meeste mensen willen graag de flippers aan het stuurwiel. Die handbak is niet heel erg soepel: je moet nog echt werken. Daarbij zijn de klappen die de E-gear uitdeelt best spectaculair.

Betreft de waarde: in een onderzoek kun je geen conclusies trekken uit zo’n kleine hoeveelheid. Daar is geen gemiddelde van te maken.
@willeme: dank voor de uitleg. Helemaal duidelijk nu!
@willeme: en deze is dus een gen I met de lichten van de lp640? Wist niet dat dat kon.
Poaah dat interieur oogt een partij gedateerd. Je zou verwachten dat zo’n (voor de tijd) futuristisch interieur beter zou opdrogen. Voor de rest een bruut apparaat, maar niet mijn smaak.
Blijft een onwijs mooie Lamborghini, zeker weten. Hierna werd het toch een stuk minder. De Murcielago is op en top Lamborghini zonder veel te extreem te zijn.
Gave bak, hoewel ik voor dat geld een Diablo zou kiezen. In mijn ogen ziet de Diablo er net even beter uit. En klapkoplampen.
@RubenPriest “Het gaat hier om de vroege Murciélago, onder meer te herkennen aan de voorbumper en twee in plaats van vier uitlaten”. De Murcie is toch nooit met vier uitlaten geleverd? de 640 en 670 hadden allebei zo’n joekel van een stortkoker eronder hangen.
@lambowambo: Klopt, het is twee of één grote. Alhoewel, als je goed in die grote enkele stortkoker kijkt, zie je twee kleine pijpjes :-D
@lambowambo: Klopt, zo bedoelde ik het inderdaad. Ik heb het wat duidelijk omschreven nu!
De late murcielago had toch juist 1 uitlaat?
Het gaat eerst om een vroege en daarna om een late???
@av_diver: vroege omdat het de eerste generatie betreft, late omdat het een late uit die productierun is. Introductie van de Murcie was in 2001 en de LP640 volgde de eerste generatie halverwege 2006 op ;-)
Vind het nog best redelijk. Had dit ver boven de 2 ton verwacht. Prijs van een nieuwe 911! Met onderhoudskosten van een A3 per jaar, dat wel.
Blijft een mooie wagen, al zou ik hem nooit kopen als ik het geld had. Kijk er liever na 😁

Bij deze een leuk filmpje van Autoweek over het bezit van een Murcielago.

https://youtu.be/Vfv8WRoCVpY
Moet zeggen dat de Murci fraai ouder wordt. Hoewel ik normaal nooit een fan ben van zwart/zwart, staat het deze auto bijzonder goed!
In 2006 werd de Murcielago voorzien van allerlei kleine updates. Aan het einde van het jaar kwam er een grote facelift bij. Dit is een beetje een mengelmoes van beide. De velgen en achterlichten zijn er later opgezet, die zijn absoluut niet origineel op dit model geleverd. Dat 582 pk lijkt mij niet te kloppen, Lamborghini gaf zelf 580 paarden op. Procentueel is het geen groot verschil, maar toch ;-).
Ik vind e-gear nog steeds klinken als een hybride versnellingsbak
@shibby: Volgens mij zijn de E-gear versnellingsbakken gerobotiseerde handbakken.
In die zin kun je van een ‘hybride’ spreken.
Het is geen klassieke automaat en ook geen mechanische sequentiële bak.
Wat een plaatje! Veel mooier dan de Aventador
Heb je een feestauto kleed je hem je hem aan als een begrafenis, die logica snap ik niet.
Zo perfect is deze niet. Heb er een paar weken geleden naar gekeken omdat ik binnenkort in de markt ben voor zoiets. Ben overigens ook aan het kijken naar een GT3 en een 458. Drie heel verschillende auto’s, welke het gaat worden ben ik nog niet uit. Deze zwarte moet de neus van gespoten worden ivm steenslag en heeft een goede detail beurt nodig. Heeft ook een kleine lakbeschadiging aan het linker portier…waarschijnlijk een keer geraakt bij een garage of iets dergelijks.
@cpp1: zou ik toch voor een gt3 kijken als ik jou was. Leuk die zon murcie maar niet echt een waar je dagelijks mee kan rijden.
@cpp1: 458 alleen al voor de motor..
@cpp1: ben benieuwd waar je uiteindekijk voor gaat en wat de doorslag is geweest. Mocht je er in de toekomst leuke foto’s van hebben dan hoor ik het wel van je.
@cpp1: hoor ik daar dat je behoefte hebt aan het befaamde aankoopadvies?
Wil van Buuren heeft er al járen een. In het oranje met een speciaal interieur. Nog veel mooier dan deze zwarte. Staat ook een leuk filmpje van hem op YouTube. Een aanrader!
Wel de achterlichten van een LP640
Blijft altijd heerlijk, zo’n oudere Murcie
Jammer van de samenstelling, erg saai zo zwart zwart
Van de latere lp640 zijn bijna geen handbakken gemaakt

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).