De eerste tuner van de Bentayga is… Bentley!

Auteur: , 52 Reacties

Eet je hart uit, Mansory.

Het is geen geheim dat Bentley steeds meer van ‘traditional luxury’ naar ‘modern luxury’ verschuift. Veel klanten willen gewoonweg maximaal uiterlijk vertoon, een wens waar de Bentayga zeker aan kan voldoen. En voor dat extra beetje opsmuk hoef je ook niet meer bij Mansory of DMC aan te kloppen.

Bentley heeft het Styling Pack voor de Bentayga geïntroduceerd. Tierelantijnen van koolstofvezel, want dat is wat je nodig hebt op een SUV die het wagengewicht heeft van een cruiseschip. Het lichtgewicht spul wordt geplaatst op de voorkant, op de luchtroosters in het zijscherm en de bovenste helft van de zijspiegels. Kers op de calorierijke taart is de spoiler achterop. Downforce!

De eerste tuner van de Bentley Bentayga is... Bentley!

Wat het Styling Pack gaat kosten is nog niet bekend. Bentley heeft al wel een video vrijgegeven waarin het Styling Pack wordt aangeprezen, en iemand lucht over de spoiler spuit. Want dan ziet het er altijd uit alsof de spoiler enig nut heeft. Cute. Check hem op Autojunk.nl.

De eerste tuner van de Bentley Bentayga is... Bentley!



52 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Lijkt nu wel een stuk meer op een Santa Fe ipv van een Sorento ..

Maar dat kan door de kleur komen ..
@lincoln: Het blijft een uitgeklopte en veredelde Q7
@martinus:

Ik vind het meer een gepimpte Londense taxi.
@gash: Dat is dan weer afhankelijk van of je er een chauffeur bij neemt of niet.
@martinus: in het echt lijkt het niet een veredelde Q7 te zijn, naar mijn mening. De maten en proporties zijn behoorlijk anders. Bij de eerste Cayenne zag je duidelijk de overeenkomsten met de eerste Touareg. Die twee waren technisch voor een groot gedeelte identiek.

Dat er onderdelen gelijk zijn lijkt mij evident, je gaat niet telkens het wiel opnieuw uitvinden. Denk bijvoorbeeld aan elektronica. Of knopjes, deurvangers, navigatie en gordels. Maar het is geen omgekatte Q7. Was het maar waar: dan was de Bentley aanmerkelijk lichter ;-).
Wat is dit lelijk.
Ze noemen het een “Styling Pack”…. poh
Dit Styling Pack zat al op het exemplaar dat op de IAA stond. Wordt zo toch wel een wanstaltig hok, Engelse klasse is ver te zoeken…
@trustmeiamanengineer: Klopt, je kan zeker zien dat Duitsers aan het roer staan….
Dit is gewoon de Escalade van tien jaar later. Ik geef het één maand na de release voordat de eerste Lamby-style deuren te zien zijn.
@Jochempie: Lambo* Damn, de y en de o zitten niet eens naast elkaar..
voetballers honk… wat een wanstaltig ding . Ik begin opeens spontaan een Multipla mooi te vinden.
@gokartmozart: ik heb de Multipla eigenlijk altijd wel een geinige auto gevonden… Vooral het pre facelift model. Mooi van lelijkheid. Briljant goed waar hij voor ontworpen is ;-).
Ik zou graag n mooie donkerblauwe zien, met cognackleurig leer. Mooie afwisseling van die wanstaltige meuk
Ha. Haha. Hahahaha wat een onzin!
A45 AMG achterspoilert?
Wat een gedrocht… Wat ooit een mooi merk was Is nu helemaal niets meer.. Bah
Ze hebben de conceptcar afgeschoten en dan komen ze met dit ding… Mag aub die concept in productie? Die zag er toch echt vele malen beter uit dan deze.
Bentagajes…
Schande dat het eens zo deftige Bentley verworden is tot een speeltje voor nieuw geld.
@moveyourmind:

Noem eens 3 jaartallen waarin Bentley geen ordinaire patsbak was dan ??
@lincoln: 1928, 1956 en 2023

Dat laatste jaartal is bij benadering. Ik verwacht dat het niet lang duurt voordat Bentley in de etalage staat, maar de nieuwe eigenaar heeft nog wel een paar jaar nodig om de schade te herstellen die op de Duitse tekentafels is aangericht.
Hadden hem beter Bentley Botox kunnen noemen.
Opgeblazen ding met een strakgetrokken snuit.
Past waarschijnlijk prima bij de doelgroep. Jammer van het merk en het gevoel
@gokartmozart:

Maar het gevoel dat vroeger alles beter was blijft toch zeker wel ??
@lincoln: het was vroeger niet beter maar anders.
Merken stonden meer op zichzelf en waren niet onderdeel van een merkenverzamelend concern.
Kijk eens bv hoeveel merken er waren in de jaren 50 en wat nu over is daarvan. Het is nu eerst de rekenenmachine en dan de emotie. Dat was toen niet beter maar anders. Nog geen 30 jaar geleden kon je van 500 m afstand herkennen wat het merk was. nu Is dat heel anders.
@gokartmozart:

Pretendeer vrij veel van de automodellen door de jaren heen te weten ..
Heb serieus veel documentatie ..

1 ding is zeker ..
Er is nog nooit zo een enorme verscheidenheid aan modellen geweest als anno nu ..
@lincoln: dat vind ik ook maar het gaat mij om het onderscheidend vermogen en de essentie van het merk maar misschien is dat dan ook wel de issue waarom merken hun herkenbaarheid en essentie verliezen. Heb niks tegen SUV’s maar hulde aan Ferrari. Blijven bij hun roots. Zuiver blijft de perceptie en het imago.
@gokartmozart: kan natuurlijk ook dat ik gewoon oud aan het worden ben…
@gokartmozart:

De essentie = omzet maken ..
Daarin zie ik geen verandering ..

De essentie van Ferrari = absurd veel winst maken ..
Daar ook al hetzelfde als 50 jaar geleden ..
@lincoln: ik sla er net nog ff een boek op na. Automoblie year 1963-1964: misschien verkeerd voorbeeld maar Fiat had toen maar liefst 20 verschillende modellen…van een 500 cc 2 cyl tot een 2300 cc 6 cyl.
@gokartmozart:

Joh .. Weet wat je bedoeld ..
Maar sinds het ontdekken van aërodynamica en veiligheidseisen ziet het er allemaal uit zoals het er nu uitziet ..
Dat in ogenschouw genomen ..

Bovendien zijn er volgens mij de laatste 15 jaar een hele zwik merken bij gekomen ..
@lincoln: als je kijkt op de website van carandclassic.co.uk en je selecteert all makes dan zie ik daar heel veel merken die er niet meer zijn.
Er zijn wel nieuwe merken bijgekomen ; die zijn veelal van Koreaanse of Chinese oorsprong.
Europese en Amerkaanse merken zijn er tegenwoordig veel minder dan vroeger.
Nee dit kan veel beter. Mij niet aso genoeg.
Jezus wat een gelul zeg.. Downforce op een auto met de CW waarde van een bushok en het gewicht van bloody deathstar uit Star Wars..

Desondanks ga ik de auto wel steeds mooier vinden…
Bentley was van oorsprong al ‘moderne’ luxe, ware het dat indertijd dat clubje rond Barnato, iets meer stijl had dan dat clubje rondom Beckham&50ct.
@Hupke: spijker op de kop!
Ik vind het persoonlijk op deze twee foto’s wel een fraai ding, alleen de voorkant vind ik niet zo.
Die chromen randjes om de achterlichten ?!?

Als ik bij de lokale lidl kom zie ik dat ook wel op auto’s op de parking daar….

Gelukkig hoef ik er niet in te rijden
@tstile: want bij lidl shoppen staat gelijk aan een aso zijn…
Dit is echt zwaar over de top.. ik zou nog altijd voor een Range Rover gaan in een terughoudende kleur, zoveel meer stijl en classe.. dit is echt weer een auto voor voetballers/vrouwen/mensen met geen smaak enz. bah
@Mika_Hakkinen:

Stijl en klasse .. En koelsleuven in je voordeuren ..
@lincoln: Gewoon meespuiten in zwart
@lincoln: Vind je dat onverteerbaar omdat het van Lincoln is gejat? ’55 Boano Coupe.
Afgezien daarvan: Wanneer kan ik een zaterdagje bij je komen klussen om de Transfer van uitzetbare ruitjes – of voor mijn part ventilatie in de portieren – te komen voorzien?
En stijlvolle SUV is een eerste generatie Range Rover of Wagoneer. Of als je het heel ruim neemt, de eerste G500. Ladderchassis, terreinwaardigheid, en als enige luxe lederen bekleding, airco en een hoop hout. Voor de rest is alles overbodig. Dus eigenlijk voordat de term SUV gebezigd werd door McDrive piloten, jurken, Jort Kelder, Soccer Moms en Powned ‘medewerkers’.

Ben van de week bij de IAA geweest, en heb de Bentayga in het echt gezien. Niet mooi, maar vooral een beetje saai. Maar zeker niet chique. Maar de Range Rovers die er stonden waren ook erg kitscherig. Net als alle G-klasses. De mooiste SUV van de beurs was de F-Pace, maar ook die valt in het echt een beetje tegen. Jammer dat de XC90 er niet stond. Vooralsnog de enige SUV die ik een beetje ‘mooi’ kan vinden.
Heb je net een knappe SUV, doen ze dit. Valt me nogal tegen van Bentley.
Net zo lelijk als de naam
Ja zo’n Manta spoiler was precies wat er nog miste aan dit hok.
Met of zonder stylingpack, ik vind het maar een smerige verschijning. Ja je hebt alle luxe en de naam van Bentley maar toch ist een wannabe voetballers Q7 lookalike hok. Deze auto zal ongetwijfeld veel verkocht worden maar Bentley had mijn inziens nooit aan een suv moeten beginnen.
Over the top is blijkbaar in in glamourland…
Alles verandert met het verstrijken van de tijd.
We gaan vanzelf weer richting puur en understatement. Het is een golfbeweging…
Alles is subjectief.
ik vind m best dik, misschien door mijn wansmaak voor SUV’s ;)
Ziet er gelijk een stuk goedkoper uit zo. Wordt afwachten tot Mansory deze bak grondig gaat verkrachten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).