Man stopt Chevy V8 in Ferrari 250. Overheid doet niets

Auteur: , 55 Reacties

Vergeet #dieselgate, enter #250gate.

Man stopt Chevy V8 in Ferrari 250. Overheid doet niets

Oké, het is allemaal minder ernstig dan je denkt. Dit hotrod-project begon namelijk met de carrosserie van een Ferrari 250 GTE, de vierzitsversie die een factortje twintig minder waardevol is dan de 250 GTO. Het VIN, de motor en eigenlijk alles dat losgeschroefd kon worden uit die GTE is gebruikt om een GTO-replica te maken.

De overgebleven carrosserie wist Joe Allesandrino voor weinig over te nemen, om het daar vol te bouwen met een curieuze mix aan onderdelen. Het blok: een Chevy 302 (5.0-liter V8). De versnellingsbak: Tremec zestraps uit een Viper. Achteras: Ford, 9 inch. De lak: rood, kleurcode van Mitsubishi.

Terwijl Enzo zich nog eens omdraait in zijn graf, vinden wij het toch fijn dat er nog iets met de restanten van die arme 250 GTE zijn gebeurd. Hoe fout het ook klinkt, zo’n muscle-V8 in een Italiaanse klassieker.



55 reacties

Neeeeeeee
Jaaaaaaa
Pavarotti met keelontsteking
Kijk .. Een petrolhead ..
#250gate never vergeet.
Dit is erger dan wat VAG gedaan heeft !!!
Man man man wat een heilig schennis, daarbij ziet het er ook niet uit met die gigantische luchthapper en geen motorkap.
1. Het is zeer netjes gedaan.
2. Amerikanen weten hoe je een goede motor bouwt.
3. Als je een auto hebt gekocht, mag je er mee doen wat je wilt.
4. Onderdelen voor een Bizzarini V12 zijn schaars en peperduur.
5. Bijna elke in een topstaat verkerende V12 250 staat toch alleen maar stil in een garage.
6. Het is origineel!

Ik vind het een gaaf ding!
@gtwillem: 7. Ze kunnen alleen rechtdoor rijden.
@gtdave: er zijn zat Amerikanen die heel erg goed bochten kunnen nemen. En de meeste Amerikanen weten zelf ook dat af-fabriek de Mustangs en Challengers niet al te best zijn. En daar hebben ze leuke aanpassingen voor ;-).
@gtdave: Naja, niet allemaal natuurlijk he. De nieuwe Corvette kan aardig met bochten omgaan dacht ik zo.
@gtwillem: waarom een Bizzarini motor, hier ligt normaal toch een Colombo V12 in.
OT: beter de overschot op deze manier gebruiken dan het te laten wegroesten…
@phdg: die bedoelde ik ook, dank voor de correctie ;-). De Bizzarini V12 is legendarisch bij Lamborghini’s. Moet idd Colombo V12 zijn 😉
@gtwillem: man man moet je weer plusjes scoren, moraal ridder ;)
@bofkont: Dus als iemand zijn mening geeft en daardoor plusjes krijgt, is @gtwillem een moraalridder? Beetje raar denk je niet?
@viezefreddyw: Zie de knipoog op het einde, anders even het vieze uit je ogen wrijven ;)
@bofkont: het is bijna weekend, vaste prik
@bofkont: leer elke dag wel wat van @gtwillem.
@gtwillem:

Wel grappig dat je Bizzarrini erbij noemt.
Die deed met de Iso Rivolta’s en z’n naar zichzelf vernoemde GT-racer namelijk hetzelfde.
Italiaanse flair en handling, mét Detroit grunt.
http://mycarquest.com/wp-content/uploads/2014/10/vo.jpg
http://onlytruecars.com/data_images/gallery/02/bizzarrini-5300-gt-strada/bizzarrini-5300-gt-strada-05.jpg
@gtwillem: AMEN !
Mwah… Een Amerikanen V8 klinkt altijd goed.

Maar wat een onderdelencombo zeg…
@toyotafortuner:

Beetje de standaard combi ..
Ford as zou je nog Jaguar diff voor kunnen nemen ..
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@crackdavid: jep, de basis was een kale 250 carrosserie, geen kaal 250 chassis. Maar goed, als je zo aan het typen bent is een fout snel gemaakt lijkt me.
Een betrouwbare “Ferrari”. Ik ben fan!
@ej20g: Ga er eerst maar voor sparen alvorens je deze opmerking maakt.
@Ilquadrifoglio: als ik een Ferrari kon betalen kocht ik echt geen Ferrari hoor. Voor dat geld is er veel mooier spul te krijgen.

Daarnaast ben ik niet aan het bashen, Ferrari’s zijn nou eenmaal niet overdreven betrouwbaar. Ze hebben bijzonder gevoelige techniek.
@ej20g: en daarom zijn ze ook zo sterk in 24 uurs races #facepalm
@ej20g: Lees alleen subjectieve zaken.
Prachtig! En voor iedereen die gaat lopen huilen, het was een chassis loos carosserie zonder motor of wat dan ook omdat dat was gebruikt voor een GTO replica. Hij heeft dus enkel het afval gebruikt om een hele vette hotrod te bouwen.
OJEEE! Segrio ligt onder vuur! Hij zal morgen afscheid nemen.
haha fueled by haters
Ferrari 250 GTE is die met stekker? 😂
@tysson: dat was pas een cool projecten geweest 😁 hahaha
als er markt voor is waarom niet. Wel cool wat er vervolgens met het ‘afval’ wordt gedaan.
Wel brandveiliger.
Gatverdamme. Had hem toch proberen een beetje op te knappen. Oude Ferrari of lambo v12 (jaja heiligschennis, maar tenminste Italiaans) er in, een passend onderstel zoeken en je had een prachtige bak gehad die veel ‘rijdbaarder’ is dan een 250 GTO of een normale GTE! :)
@nielsnl1:

Hoe is het trouwens afgelopen met jouw laatste project ..
@lincoln: niet zo goed 😂 als ik het geld had gehad dan had ik zoiets meteen gedaan! Naar mijn mening is dit een van de mooiste klassieke Ferrari’s. Maarja smaken verschillen hè (is maar goed ook denk ik).
Leuk project. Vooral ook omdat de body eigenlijk afval is. Wel vind ik het jammer van de blower. Het lijkt wel stoer maar ik hou totaal niet van het geluid. Een paar mooie carbs lijkt ook mooi en klinkt veel lekkerder.
Ben benieuwd wanneer deze beste man een brief van Ferrari krijgt.
Ik herinner mezelf een purrari die in originele toestand gemaakt moest worden
Omdat er custom ferrari logo’s werden gebruikt en custom vloermatten met het ferrari logo erop
Helemaal mee eens dat het cool is, ik kan best begrijpen dat je bezwaar hebt als je dit doet bij een 250 GTO met echte racing heritage….njah denk met elke echt originele 250 GTO, maar zo op deze manier heb ik er zeker geen probleem mee. Eindelijk eens een echt hot-rod met stijl! :D
Het hoort niet, maar beter dit dan de sloop.
Ik weet niet of ik dit heel erg tof moet vinden of heel hard moet gaan huilen. Het liefst zie je natuurlijk dat zo’n wagen in originele staat wordt gerestaureerd door Ferrari Classiche, maar anderzijds is het ook wel mooi om te zien dat deze wagen, zij het met een motor die er niet in thuishoort, iemand een dikke grijns op zijn gezicht bezorgt. Dat kun je beter hebben dan dat zo’n wagen ergens staat weg te roesten.
Eerst dacht ik: Oh nee hè! Maar na dat filmpje ben ik hem toch wel gaan waarderen, alhoewel ik het geluid wel wat minder vind.
Durf het bijna niet te zeggen
Is een van mijn lievelings Ferrari’s, schoonheid van het Pininfarina ontwerp, dardoor ingetogen, bijna bescheiden chique muurbloepjes-achtig.
En 2 + 2 dus veel praktischer en een kofferruimte.

Hou die 250 GTO replica maar, doe mij maar zoiets.

Tijd dat Enzo zelf nog nadacht over GT’s waarmee je met je maîtresse (die Gauloises rookte en jarretels droeg) nog met pijn en moeite over bergpassen naar Zwitserland kon ontsnappen en de bankiers aldaar je gewoon nix vroegen !
En je je Ferrari naast de Facel en een Aston parkeerde.

Ooit maakte Ferrari best wel chique auto’s en dit is er eentje van !

https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/full_width_slider/public/import/articlesv2/images/_de/7968/Ferrari_250_GTE_08pop.jpg?itok=YbGyMsCc
@desjonnies: ik vind een gto zelfs echt lelijk. Deze auto vind ik dan wel weer mooi. Ik zie het liever origineel, maar aangezien dit afval is wat gerecycled is kan dit ook nog wel.
Ach het filmpje verklaard een hoop. Het is niet alsof hij 300.000 euro uitgeeft aan een goede 250GTE en er een Chevy v8 in gooit.

Persoonlijk vind ik de 250GTE erg mooi. Het enigste wat ik niet geslaagd vind zijn de blower en de chromen velgen. Wat is dat toch met Amerikanen en hun lelijke chroom.
Zn chevie smal block wordt echt overal ingebouwd dus ook in Ferraris
Andersom zou ook kunnen.
Leuke ford pinto of amc pacer met 4,4 v12 uit die 250 gt. Maar ja zo avontuurlijk zijn die Amerikanen ook niet. Het moet altijd maar praktisch zijn.
Heel mooi gedaan .. persoonlijk had ik de achterlichten iets anders gedaan. Maar blijft een geweldige auto.
Hier heb ik wel moeite mee… Niet eens vanwege de Us v8 maar vooral vanwege de ellende die uit de motorkap komt.. Come on! Het verneukt het uiterlijk harder dan een borstamputatie bij een mooie vrouw.
@w0o0dy:

Eerder een overdreven borstvergroting.
Als het anders een hoopje roest had geworden vind ik dit helemaal niet zo erg. Klinkt erg goed in ieder geval.
Vergate het.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).