De wereld is er klaar voor. De elektrische Ford F-150 Lightning pickup valt in de smaak, gezien het aantal reserveringen.
Het zal ook voor Ford spannend geweest zijn om de elektrische F-150 te lanceren. Voor het eerst in de geschiedenis van het merk is er een volledig elektrische pickup. Gaan de kopers dit waarderen, of lopen ze met een grote boog om deze auto heen? Nou, dat laatste is zeker niet het geval. Gelukkig voor Ford zijn er een behoorlijk aantal reserveringen voor de F-150 Lightning.
Het automerk heeft bekendgemaakt dat de 100.000 reserveringen inmiddels een feit zijn. De F-150 Lightning had drie weken nodig om dit aantal te bereiken. Vanaf het moment dat de elektrische auto werd gepresenteerd bedoelen we dan. De drempel om er eentje te reserveren ligt niet heel hoog. Ford vereist in de Verenigde Staten een aanbetaling van 100 dollar. Die aanbetaling kan daarnaast volledig teruggestort worden, mocht je de order willen annuleren.
Voor de kopers zal het even wennen zijn dat er geen lekkere acht- of zescilinder onder de kap ligt van de elektrische bedrijfswagen. Gelukkig maakt 1.050 Nm aan koppel een hoop goed. Daarnaast heeft het topmodel meer dan 560 pk en is er extra bagageruimte omdat een verbrandingsmotor ontbreekt. Genoeg voordelen voor kopers, waardoor er velen reserveringen voor de Ford F-150 Lightning zijn gedaan. De geschatte EPA-actieradius is 300 mijl, oftewel 480 kilometer.
Voorlopig is het een Amerikaans feestje. Er is geen indicatie dat de Ford F-150 Lightning naar Europa komt. (via The New York Times)
lebeaunl zegt
En deze zou het in NL, zonder alle BPM, zomaar eens heel goed kunnen doen…
Dutchdriftking zegt
@lebeaunl: of voor de glazenwasser die mileu vriendelijk wil doen.
mundus zegt
Zal wel meevallen denk ik, zo’n grote wagen is in Nederland voor de meeste consumenten eerder onhandig dan een toevoeging. Gelukkig houdt de Nederlander het ook liever klein en bescheiden want niets lijkt mij enger dan Nederlanders die plots in loeizware joekels van pick-ups gaan rijden.
stuko zegt
@mundus: groot is enkel relevant als in je de randstedelijke gebieden woont. Een beetje noord- of zuiderling kan zo’n wagen prima kwijt verwacht ik.
Gewicht speelt geen rol gezien volledig elektrisch geen wegenbelasting kent tot 2025. Met de niet behaalde klimaatdoelstellingen kan dat zomaar verlengd worden. En tel daarbij dat dit natuurlijk een prachtig alternatief is voor je Caddy, Berlingo of Crafter bus- schrik niet dat heel wat zzp’ers dit best ‘leuk’ vinden. Zo’n ding is toch ook stiekem wel cool 😅 cooler dan een elektrische Caddy tenminste..
Van Epschoten zegt
Niet zo gek met die naam.
Charles Taycan 4S zegt
Slimme zet van Ford! Wordt een succesnummer en gewoon bij de dealer op de hoek te bestellen en onderhouden!👍
ericc zegt
Ziet er beter uit dan het gedrocht van Tesla.
EnthousiaST220 zegt
Goed om te zien dat het hard gaat. Het had me niet verbaasd als dit in amerika een gevalletje “wat de boer niet kent” was geworden, zeker gezien de markt voor pickups.
robert110 zegt
@finn1996: Het helpt enorm dat het gewoon een F150 met elektromotor is.
MarcoM zegt
Wordt interessant, wil wel meer hiervan weten.