• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Ferrari 488 Spider: dit is ‘m!

Auteur: Author, gepost 28 juli 2015 om 16:52 – 37 Reacties

Ferrari 488 Spider


Waar veel partijen ervan overtuigd waren dat Ferrari vandaag het doek van de F12 Speciale (of hoe die auto ook mag gaan heten) zou trekken, tonen de Italianen de open versie van hun sportwagen met geblazen V8.

De 488 GTB is eigenlijk pas net op de markt en dus lag het in de lijn der verwachting dat juist de grote coupé met V12 vandaag een evil tweelingbroertje zou krijgen. Niets is minder waar, want je kijkt naar de kakelverse 488 Spider voor wie naast zieke performance ook niet vies is van blootstelling aan de elementen.

Heel veel info is op moment van schrijven niet bekend, maar de gewone 488 is goed voor 670 pk aan turbopower. Het maximumkoppel bedraagt 760 Nm, maar is alleen beschikbaar in de hoogste (zevende) versnelling. In de lagere versnellingen wordt het koppel gedoseerd uitgesmeerd.

Daarmee krijgt de geblazen V8 een wat meer racy karakter omdat het koppel niet meteen bij lage toeren vrijkomt, maar juist toeneemt zodra de redline dichterbij komt. Ook kunnen de versnellingsbakverhoudingen op deze manier wat korter worden gemaakt, zodat de 488 GTB in een ronduit dwaze 8,3 tellen aan de 200 km/u zit.

Ferrari 488 Spider

Vanzelfsprekend is de Spider net wat minder snel dan z’n gesloten broeder van dezelfde moeder, maar het verlies valt mee. In 3 tellen rond staat 100 km/u op de teller en binnen 8,7 seconden rijdt de cabrio dubbel zo hard. De topsnelheid bedraagt 325 km/u.

Gelukkig is er goed nieuws van de open rijder die prijs stelt op comfort, want de windbescherming achter de cockpit is in drie standen verstelbaar. De dakconstructie is opgetrokken uit 11 soorten aluminium en magnesium. Opmerkelijk is dan ook het feit dat de Spider dezelfde stijfheid biedt als de Berlinetta. Openen of sluiten van het dakje kost slechts 14 tellen.

Op de aankomende IAA in Frankfurt (september van dit jaar) zal de dakloze Italiaan in volle glorie worden onthuld. Wie niet kan wachten checkt de teaservideo met uitlaatgeluid op Spiderjunk.

Ferrari 488 Spider teaservideo

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

488, blauw, Cabrio, Ferrari, iaa-2015, spider, turbo

Vorig bericht: « Dit kost de Kia Cee’d met driecilinder en 20% bijtelling
Volgend bericht: Onverwachts: BMW 1-serie blijkt matig amfibievoertuig »

Lees Interacties

Reacties

  1. jobberns zegt

    28 juli 2015 om 16:53

    Gaaf ding, ben wel benieuwd naar de ‘snellere’ F12

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    28 juli 2015 om 16:54

    Hij is mooi maar zeker niet mooier dan de 458.

    Login om te reageren
    • qoekje zegt

      28 juli 2015 om 18:29

      @viezefreddyw: super grappig ik weet nog toen de 458 uitkwam toen riep iedereen in koor dat de 430 velemalen mooier was en dat drie uitlaten te veel was

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        28 juli 2015 om 18:35

        @qoekje: ik val dan niet onder iedereen. Vond de 458 gelijk prachtig en het ‘Italia’ erachter vind ik ook nog eens fraaier dan GTB. De voorbumper vind ik vooral bij deze 488 een verkrachting van de eerst mooie bumper.

        Login om te reageren
      • goggomobieltje zegt

        28 juli 2015 om 18:43

        @qoekje:
        Dat is de 430 in de ogen van velen nog steeds, nog meer vinden de 355 het hoogtepunt van de MR Ferrari’s.

        Voor mij gaat er niets boven een 246 als ik me beperk tot MR Ferrari’s.
        Zoveel mensen zoveel smaken.
        O, over de 488, die inlaten aan de zijkant vind ik ernstig afbreuk doen aan een verder fraai ontwerp.

        Login om te reageren
    • rikvp zegt

      28 juli 2015 om 19:09

      @viezefreddyw: achterkant van 488 vind ik mooier dan 458 maar de 458 voorkant is wel weer mooier dan die 488 voorkant (met die 2 rare stijltjes)

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        28 juli 2015 om 19:40

        @rikvp: Ik vind persoonlijk dan weer die überlelijke handgrepen het meest storende van de 488GTB

        Login om te reageren
  3. kapiteinaudi zegt

    28 juli 2015 om 16:56

    Net zoals de 458 Spider is deze veel mooier dan de coupe.

    Login om te reageren
  4. bamfspotter zegt

    28 juli 2015 om 16:56

    458 Spider please

    Login om te reageren
  5. twiggaa zegt

    28 juli 2015 om 17:09

    Fieeeutfieeeuwwww

    Login om te reageren
  6. jaccovdzaag zegt

    28 juli 2015 om 17:09

    Login om te reageren
  7. str8six zegt

    28 juli 2015 om 17:15

    Tja dat lag wel in de lijn van verwachting toch? Knappe auto, minder sexy dan een 458 en als we dan toch bezig zijn, doe dan maar een topless 650s.

    Login om te reageren
  8. Dylan zegt

    28 juli 2015 om 17:19

    Mooier dan de coupe!

    Login om te reageren
  9. philipf zegt

    28 juli 2015 om 17:25

    Nog lekkerder!

    Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    28 juli 2015 om 17:28

    Kek kleurtje wel maar ik keek ook veel meer uit naar de snelle variant van de F12 die vandaag ook nog zou komen.

    Opvallendste aan deze Spider vind ik dat er zo te zien dus geen plexiglas ruitje boven de motor zit waar wel over gespeculeerd werd, of in ieder geval niet standaard. Wat mij betreft de goed keuze.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      28 juli 2015 om 20:12

      @jaapiyo:
      Een snellere F12…..

      Is het ondertussen niet allemaal voor de bühne?

      Die paar tienden van seconden, die paar kilometers per uur; wat is er eigenlijk nog interessant aan dit uit de hand gelopen verpiswedstrijdje?

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        28 juli 2015 om 22:32

        @Rob: De andere looks (mooi, niet mooi?), het mogelijk nog wat dikkere geluid, de gewichtsbesparing van zo’n 200 Kg volgens de geruchten…

        De extra snelheid op zich is inderdaad niet zo heel interessant, zeker niet als het een straatauto wordt daar heb je gelijk in IMO. 3 seconden naar de honderd of 2.9…who cares.

        Login om te reageren
  11. knipperlichtje zegt

    28 juli 2015 om 17:29

    Ik wacht wel op een R8 of Huracan met open dak. Dat geluid van die V10 is zó veel beter dan deze V8 met turbo’s. Daarbij vind ik de 488 gewoon lelijk.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 juli 2015 om 17:44

      @knipperlichtje: Het geluid is wel beter, maar ik zou dan wel voor de Huracan gaan (en persoonlijk even wachten op de RWD variant).

      De nieuwe R8 is namelijk graflelijk.

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        29 juli 2015 om 12:30

        @jaapiyo: Voor de Huracan heb je borsthaar nodig.

        Login om te reageren
  12. Mika_Hakkinen zegt

    28 juli 2015 om 17:31

    Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de 458 zoveel mooier. Het begon al met de 488 aan de voorkant 2 pijlers. Neen, ik zou op jameslist zoeken na de perfecte 458

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 juli 2015 om 17:47

      @Mika_Hakkinen: persoonlijk vind ik de 488 juist veel mooier.

      Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    28 juli 2015 om 17:31

    Dat is een mooie auto geworden zeg!

    Login om te reageren
  14. Arnoud zegt

    28 juli 2015 om 17:42

    Ik vind die luchtinlaten op de flanken maar niks. Vooral vanwege dat balkje erin.. Dat hebben ze op de 360 en f430 destijds beter gedaan.

    Login om te reageren
    • reinoutgtr zegt

      28 juli 2015 om 18:59

      @Original_Arnoud: vind ik ook, eigenlijk doet die luchtinlaat me een beetje denken aan die van de Porsche 911 997 turbo (s), en die vind ik ook niet mooi.

      Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    28 juli 2015 om 17:47

    Niet verrassend, wel mooi.

    Login om te reageren
  16. jorden zegt

    28 juli 2015 om 17:49

    Ik kan geen betere optie bedenken in deze klasse! Geweldig atletisch vormgegeven

    Login om te reageren
  17. rovadepo zegt

    28 juli 2015 om 17:57

    Hij lijkt wel een beetje op de 458, zo vond ik de 308

    Login om te reageren
  18. clarkson zegt

    28 juli 2015 om 18:09

    Wat en schoonheid! Heb je net een 458 spider en dan zie je dit. Dan baal je even!

    Login om te reageren
    • thimochand zegt

      28 juli 2015 om 18:33

      @clarkson: Hoeft niet, sommige mensen vinden de 458 mooier. Ikzelf ook nieuwer is niet altijd beter.

      Login om te reageren
  19. trustmeiamanengineer zegt

    28 juli 2015 om 18:12

    Lekker hoor!

    Login om te reageren
  20. mrB zegt

    28 juli 2015 om 18:13

    Net als de coupe die rare niet aansluitende bumper. Sinds ik die heb opgemerkt door die gele op autojunk is die alleen maar lelijker geworden. Dakje eraf ziet er dan wel weer lekker uit. Die te grote luchtinlaten dan weer niet. Al met al niet de Ferrari die ik zou kiezen.

    Login om te reageren
  21. nackjickelsohn zegt

    28 juli 2015 om 19:15

    Die kleur!!

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    28 juli 2015 om 19:33

    Tsja, ik vind dit echt helemaal niks. Afschuwelijk zelfs. Nu ben ik sowieso al niet echt een liefhebber van Ferrari’s, verre van zelfs, maar dit is toch wel één van de lelijkste Ferrari’s ooit….

    Login om te reageren
  23. gtwillem zegt

    28 juli 2015 om 20:20

    Die sleuven aan de zijkant vind ik niet erg goed gelukt. Ook het dak mechanisme vind ik niet fraai.

    Als ik een Cabrio in deze klasse kon kiezen, zou ik voor de 650S Spider gaan. Minder emotioneel misschien, maar spreekt mij meer aan. Daarbij is de tub van de 650 zo ontworpen dat de stijfheid niet minder wordt en het gewicht slechts 25kg hoger ligt.

    Alhoewel ik nog liever een 991 Turbo S heb. Bruikbaarder en je kan hem nog enigszins incognito rijden.

    Login om te reageren
  24. dberkwood zegt

    29 juli 2015 om 01:39

    Ik vind de 488 spider absoluut mooier dan de coupe. Dit is een van de weinige Ferrari’s die ik niet in het rood zou bestellen. Geel staat volgens mij heel dik op een 488 spider.

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    30 juli 2015 om 09:11

    Vind het nogsteeds gewoon een 458 wat uiterlijk betreft

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North