• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De gekte van een Pagani Huayra vanaf de bijrijdersstoel

Auteur: ricardo, gepost 23 juli 2011 om 12:33 – 55 Reacties

Mijnheer Pagani

Meeliften met een Huayra terwijl Horacio Pagani achter het stuur zit en wat orakelt over deze supercar? Ja hoor, laat maar doorkomen!

Een lucky journo van het Britse EVO mocht onlangs ervaren hoe het is om de 700 pk en 1.000 Nm sterke turbogeblazen V12 te horen fluiten tijdens een ritje over Mediterraans asfalt. En met de nadruk op “turbogeblazen“, de herrie van de twee blaasinstrumenten die aan het AMG-blok zijn toegevoegd is namelijk wel erg aanwezig. Zou Horacio zijn nieuwste speeltje daarom naar de God van de wind hebben vernoemt?

Verder wordt de nadruk eventjes gelegd op de vier spoilerflappen op de auto. Twee aan de voorkant, twee aan de achterkant en continue apart van elkaar in beweging voor het beste resultaat qua downforce of luchtweerstand.

Met dank aan W0o0dy voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
  • Pagani Huayra R
    Video: Pagani Huayra R wordt best klinkende auto van 2022
  • Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
    Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
  • Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
    Eerste actiebeelden Pagani Huayra R hebben een 'maar'

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

horacio-pagani, Huayra, pagani, Supercars, Video

Vorig bericht: « Mercedes C63 AMG Coupé Black Series, woohoo!
Volgend bericht: Opel’s nieuwe vlaggenschip krijgt een brandstofcel? »

Lees Interacties

Reacties

  1. sebastienloebsebastienvettel zegt

    23 juli 2011 om 12:37

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    23 juli 2011 om 12:39

    was vast een erg leuk ritje! geluid van de turbo is wel erg aanwezig, soms mooi maar niet voor een lang ritje denk ik.

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      23 juli 2011 om 15:35

      @dennisr: tja als je beetje opgelet had dan wist je toch dat turbo’s er pas vanaf een bepaald toerental in slaan en dan pas gaan fluiten. Dus als jij opweg ben van nederland naar milaan ofzo dan rijd je toch best constant lijkt mij en heb je geen last van vervelende turbo fluiten

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        23 juli 2011 om 15:39

        @mightymike: als je constant op hoog toerental rijd wel.. hoe onlogisch ook.. nee ik snap je punt.. klopt.

        Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    23 juli 2011 om 12:41

    Toen ik de eerste foto’s zag was ik erg sceptisch.Mijn eerste indruk was dat ik de Zonda mooier vond. Maar nu ik de bewegende beelden heb gezien en gehoord ben ik diep onder de indruk. Wat een fantastisch geluid en wat een supermooi interieur.
    Deze auto is uiteindelijk erg mooi geworden….

    Login om te reageren
  4. zed zegt

    23 juli 2011 om 12:43

    die sleutel is wel erg kitcherig, zoals gans het interieur eigenlijk. Geluid vind ik ook niet zo denderend. Maakt gewoon veel lawaai, maar om het een mooi geluid te noemen…

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      23 juli 2011 om 13:47

      @zed: Dat is Neo-Barok. Ben je zeker dat je klanten hebt buiten Europa.

      Login om te reageren
    • midasracer zegt

      23 juli 2011 om 14:37

      @zed: ik sluit me er helemaal bij aan. Kitch en een door turbo’s verprutst geluid.

      Login om te reageren
  5. TDI-goeroe zegt

    23 juli 2011 om 12:48

    kicken!!! :D

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    23 juli 2011 om 12:52

    zo .. heeft de ontwerper de cnc-machine ontdekt ..

    Login om te reageren
  7. Zjonnie zegt

    23 juli 2011 om 12:53

    super auto, die maar voor weinig is weggelegd,.. blijf toch bij de Zonda (R)

    Login om te reageren
  8. Lan_Evo zegt

    23 juli 2011 om 13:00

    Dat geluid van die turbos is echt heerlijk, wat een auto! Ook cool om die ‘flaps’ te zien, ik wist niet dat die ook onafhankelijk konden bewegen.

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    23 juli 2011 om 13:00

    Leuk speelgoed , maar na mijn vito ben ik allergisch voor turbogeluid ;)

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      23 juli 2011 om 13:37

      @norge: die oude vitos kunnen idd lekker fluiten ja. Maar dit is net of ik mij bankstel aan het stofzuigen ben. Damn wat een geluid. Ik vind het alleen niet mooi zo.

      Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    23 juli 2011 om 13:05

    In het begin was ik niet zo wild van de Huayra… maar ik begin te auto meer te appreciëren…. Mijn voorkeur blijft bij de Zonda gewoon omdat ik die nog mooier vind en omdat de Zonda een prachtig geluid maakt….

    Login om te reageren
  11. porsche911turbo2 zegt

    23 juli 2011 om 13:11

    Ik zou helemaal gek worden van dat geluid, bah!

    Login om te reageren
  12. kjeld zegt

    23 juli 2011 om 13:15

    Wow… Die flaps en turbos. Maar die instrumenten en die USB sleutel, er lelijk. Doe mij maar een contactloos voledig LCD scherm als instrumentarium voor zo een cocpit vliegtuig van een auto

    Login om te reageren
  13. divine zegt

    23 juli 2011 om 13:20

    Prachtige auto, maar het geluid doet heel “terminaal” aan.

    Login om te reageren
  14. bentley1969 zegt

    23 juli 2011 om 13:25

    Het geluid van die turbo’s doet me denken aan een bezoek aan de tandarts!

    Login om te reageren
    • greenhell zegt

      23 juli 2011 om 13:37

      @bentley1969:
      Haha :)

      Login om te reageren
      • opgooier zegt

        23 juli 2011 om 13:52

        @greenhell: LOL, ik herken het ook!

        Login om te reageren
  15. abevleeming zegt

    23 juli 2011 om 13:33

    die zijspiegels! die zijn gedoemd om ergens tegenaan te komen en af te knakken…

    Login om te reageren
  16. sebasjuhh zegt

    23 juli 2011 om 13:38

    jammer dat ie zo slecht engels praat, verder leuk!

    Login om te reageren
  17. dreester zegt

    23 juli 2011 om 13:42

    Het geluid vind ik echt niet gezond klinken. Doet mij eerder aan het geluid een GVB bus denken. Jammer

    Login om te reageren
  18. hjkort zegt

    23 juli 2011 om 13:55

    “lucky journo” AKA Harry Metcalfe. Is niet voor niets één van de eerste en weinige die bij Horacio zelf in kan stappen…

    Login om te reageren
    • Barnato zegt

      23 juli 2011 om 15:18

      @hjkort: Harry Metcalfe ROCKS!!!!
      Oprichter Evo Magazine. In zijn garage een Zonda, Countach, Elise, 340r, RR, Gran Turismo enz

      Login om te reageren
  19. ts46 zegt

    23 juli 2011 om 14:03

    dat interieur is echt super lelijk. Maar als hij die geblazen 12 cilinder goed loslaat zit ik echt wel te genieten, wat een power!

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      23 juli 2011 om 15:38

      @ts46: je mening geven oke, maar onderbouw het eens wat dit is wel heel makkelijk, waarom? Ik vind zowel de looks als interieur als motor/geluid echt geniaal en knap stukje techniek. Dit is beter dan een bugatti/venom gt/ ferrari of lambo’s dit is pas exlusief maar ook functioneel

      Login om te reageren
      • remkov zegt

        23 juli 2011 om 17:17

        @mightymike:
        Moet hij nou onderbouwen dat hij het interieur lelijk vindt? Ik vind het interieur ook niet erg mooi, vooral het dashboard vind ik ronduit lelijk. Die vormgeving daarvan vind ik niet passen bij een exclusieve supercar maar doet mij meer denken aan een Turkse GSM winkel waar je je telefoon simlock vrij kan laten maken.

        Verder is het natuurlijk wel een indrukwekkende auto qua prestaties. Helaas is het geluid alleen niet erg mooi. Vooral het geluid van buiten de auto is dramatisch, maar als bestuurder heb je daar natuurlijk weinig mee te maken. Maar dat geblaas van die turbo’s heeft misschien zo z’n charme, het haalt het niet bij het gehuil van een atmosferische V12 zoals die van de Zonda F.

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          23 juli 2011 om 18:01

          @remkov: Ben je wel eens bij zo’n winkel binnengelopen? Dat durfde je zeker omdat je geen portemonnee bij had? ;)

          Login om te reageren
  20. trolle zegt

    23 juli 2011 om 14:21

    het geluid van die turbo’s is echt super

    Login om te reageren
  21. dotternetta zegt

    23 juli 2011 om 14:37

    Darth Vader hahaha, mooi ding hoor! Ik wil hem ook wel test rijden om km’s te maken!

    Login om te reageren
  22. dresign zegt

    23 juli 2011 om 14:45

    geluid is wat aan de mindere kant :s

    Login om te reageren
  23. marcque zegt

    23 juli 2011 om 15:27

    Darth Vader on Speed

    Login om te reageren
  24. zounds010 zegt

    23 juli 2011 om 15:47

    Aan de hand van zo’n opname met een flutmicrofoon kan je niet echt beoordelen hoe een auto klinkt. De lage tonen verdwijnen helemaal, dat hoor je al aan het begin als Metcalfe buiten staat en wat commentaar levert.

    Login om te reageren
  25. mbman zegt

    23 juli 2011 om 15:51

    Hoezo lelijk stuur.Beetje over de top dit.

    Login om te reageren
  26. Poll zegt

    23 juli 2011 om 15:57

    pfoeh, dat gaat hárd.

    Login om te reageren
  27. bozewolf zegt

    23 juli 2011 om 17:19

    Hehey, Foppe de Haan! Wist niet dat hij auto’s recenseerde…

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      23 juli 2011 om 17:24

      @bozewolf: LOL @ Foppe! Spot on vergelijking. Daar deed Horacio mij dus al die tijd aan denken. 8)

      Login om te reageren
    • Poll zegt

      23 juli 2011 om 17:30

      @bozewolf: nou ja, ‘recenseert’… z’n achternaam is Pagani.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        23 juli 2011 om 17:43

        @Poll: Foppe was ’t eerste wat me te binnen schoot bij het zien van de foto boven het artikel :P Kwam er pas later achter dat dat Horacio zelf was

        Login om te reageren
  28. bozewolf zegt

    23 juli 2011 om 17:28

    Aw man, dat geluid is fantastisch van binnen. Veel mensen wilden liever een typischer geluid maar dat gesis en geblaas is geweldig, alsof er iets heel boos en kwaadaardigs onder de motorkap huist, die eigenlijk helemaal niet naar je wil luisteren en in staat is om je binnen 5 seconden met huid en haar uit elkaar te scheuren.

    Login om te reageren
  29. bass1103 zegt

    23 juli 2011 om 18:26

    Echt indrukwekkend! Vooral de snelheid.. Veel beter wordt het niet volgens mij.
    De uitstraling van het interieur vind ik daarentegen wat minder denderend, maar de kopers van deze auto zitten daar vast niet mee.

    Login om te reageren
  30. The360box zegt

    23 juli 2011 om 18:50

    Ik vind die V12 van MB zo droog klinken, en met die turbo’s helemaal,

    Login om te reageren
  31. nomar zegt

    23 juli 2011 om 19:51

    Dit klinkt echt nergens naar, lijkt wel een opgefokte stofzuiger of een stier met een stevige verkoudheid en een verstopte neus. Interieur is zo kitsch dat het pijn doet aan de ogen en het straalt gewoon homo uit.

    Ook handig: als je je sleutel eruit haalt, mol je de versnellingspook half, slim ontworpen. Die bewegende flaps mogen aerodynamisch dan misschien wel top zijn, het trekt nergens op.

    No thx, doe mij maar en Agera, kan je tenminste nog mee op skiverlof ook.

    Login om te reageren
    • nomar zegt

      23 juli 2011 om 19:52

      @nomar: een

      Login om te reageren
  32. Svensson zegt

    23 juli 2011 om 20:09

    Hoe hard ik ook mijn best doe, ik kan maar niet wennen aan deze auto. Zowel qua looks als sound kan hij niet tippen aan de good old Zonda. In een supercar hoort IMO gewoon een grote, opgefokte, atmosferische V12 met individual throttle bodies te zitten.. Maar goed, dit soort auto’s vallen mijlenver buiten mijn budget, dus wat maakt het eigenlijk ook uit.. :)

    De sound deed mij in eerste instantie aan de Edonis van B.Engineering denken. Is inmiddels ook alweer een jaar of 10 oud, waar blijft de tijd…

    http://www.youtube.com/watch?v=5KmDK6a3Jcs

    Login om te reageren
  33. rebbels zegt

    23 juli 2011 om 21:25

    Is die grafbek de pa van Clarkson?
    Reminds me of the old bastard.

    OT: dit is de opvolger van mijn all time droomauto en ik begin er steeds meer respect voor te krijgen, wat een geluid en vermogen!

    En als dat Horacio was als bestuurder dan mag hij zijn Engels wel eens bijspijkeren gezien de wereldwijde klandizie die hij heeft, hemeltergend!

    Login om te reageren
    • oranginas zegt

      24 juli 2011 om 02:07

      @rebbels: Ik denk dat Horatio liever het praten aan zijn auto’s en techniek overlaat. Hij lijkt er in ieder geval al zo’n 20 jaar mee weg te komen.

      Over de Huayra, dat geluid is gewoon fantastisch, gaat perfect samen met de acceleratie en vormgeving van het ding.

      Helaas zullen we er aan moeten wennen dat de zware roffel en de hoogtoerige veelcylinder zal verdwijnen, maar gelukkig is genoeg goeds achtergelaten.

      Login om te reageren
  34. Grimmie zegt

    24 juli 2011 om 09:44

    Ik hoor geen motor, ik hoor alleen maar turbo’s…
    Jammer!

    En god wat spreekt die Italiaan belabberd Engels :S

    Login om te reageren
  35. terazino zegt

    24 juli 2011 om 12:42

    naar mijn mening pron van buiten en afzichtelijk van binnen. smaken verschillen, maar wat een walgelijk interieur.

    Login om te reageren
  36. mardec zegt

    24 juli 2011 om 16:16

    Ik neem alle slechte dingen die ik ooit van de Huayra gezegd heb terug en ga nu sparen!

    Login om te reageren
  37. a_buis zegt

    25 juli 2011 om 00:01

    Zit hij nou manueel te schakelen aan een pook? Zie toch duidelijk flappies…

    Login om te reageren
  38. agera zegt

    25 juli 2011 om 01:29

    Kijkend naar het geheel is de Pagani Huayra misschien zelfs nog extremer dan een Koenigsegg Agera. Alleen al het interieur is een wereld opzich en de buitenspiegels zijn ook fraai vormgegeven.

    De Pagani Huayra is een vooruitgang op alle fronten t.o.v van de Zonda, totdat het geluid ter sprake komt.

    De Huayra is een waar kunstwerk die ik erg kan waarderen

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    25 juli 2011 om 02:26

    Ik moet eerlijk toegeven: ik vind de auto niet mooi. Maar dat is het hem niet. Het interieur is namelijk het allermooiste dat ik ooit gezien heb! Zo’n bak details? Dat zie je nergens! Daar kan Koenigsegg nog heel wat van leren. Maar dan… Het aller belangrijkste! En dat is dat deze auto echt lijkt te leven. En dan niet alleen het gebries en gepuf van de turbo’s (wat ik wel kan waarderen) maar de bewegende flappen rondom! Die maken de auto echt onwijs cool! En daarnaast is het idee ook nog eens geniaal. Ik moet zeggen, de voorkant van de auto vind ik wel onwijs gaaf, dus als ze de achterkant nog iets aanpassen dan wil ik hem wel hoor! Ik ben benieuwd naar de eerste video’s waarin de Huayra in het wild gespot wordt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North