• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C63 AMG Coupé Black Series, woohoo!

Auteur: ricardo, gepost 23 juli 2011 om 11:11 – 85 Reacties

Mercedes C63 AMG Coupé Black Series

Traditiegetrouw waren de eerste pr0nplaatjes van de allerruigste C-Klasse al op het internet gelekt, maar nu is de auto dan ook echt officieel onthuld. Dit is de Black Series-variant van de Mercedes C63 AMG Coupé, ongeschikt voor mannen met sjaaltjes.

Eerst maar even de belangrijkste punten van dit gewelddadige Benzje:

  • 6,3 (eigenlijk een 6,2-liter) V8-motor met motorcomponenten van SLS AMG
  • Instelbaar AMG-sportonderstel met sperdifferentieel
  • Vergrote spoorbreedte voor (40 mm) en achter (79 mm)
  • AMG Track Package en AMG Aerodynamics Package

Onder de kap vinden we dus de oude vertrouwde atmosferische achtcilinder inclusief motorroffel die veel van een rapture wegheeft. In deze setting is het V8-blok goed voor 517 pk en 620 Nm aan koppel, mede mogelijk gemaakt door sterkere zuigers, lichtere drijfstangen en dito krukas. Aan dit blok is een zeventraps AMG Speedshift gekoppeld, een versnellingsbak met vier schakelprogramma’s en een race start-functie. Al met al goed om de 0-100-sprint in 4,2 tellen te klaren.

Kijken we wat er zich in de uitgeklopte wielkasten bevindt dan zien we daar gesmede 19-inch wielen met Dunlop-rubber in de maten 255/35 en 285/30. Achter de 11 kilogram lichter wielen -dat is het voordeel van gesmede wielen- bevinden zich grotere schijven (390 mm aan de voorkant, 360 mm op de achteras) met ‘race compound’ die worden bijgestaan door roodgetinte remklauwen. Verder is het uiterlijk dikker & agressiever geworden door de bumpers met grotere luchtinlaten, gleuven in de motorkap en een diffuser.

De AMG-tovenaars hebben ook met de set-up van het onderstel gestoeid. Dat legt Mercedes op de volgende manier uit:

Voor de C63 AMG Coupé Black Series heeft AMG een nieuw sportonderstel ontwikkeld. Kenmerkend zijn de over de schokdempers geplaatste schroefveren. Deze constructie is de norm in de autosport en biedt talrijke instellingsmogelijkheden, zodat de bestuurder zijn persoonlijke set-up voor vering en demping kan kiezen. Het onderstel zorgt ervoor dat de auto zeer stabiel op de weg ligt en nauwelijks overhelt in bochten bij een maximale grip.

Wie een BS’je bij Mercedes bestelt heeft natuurlijk weinig trek in een achterbank. Standaard wordt dat ook niet geleverd in deze C63 AMG Coupé, maar twee zeteltjes achterin is optioneel. Verder is het binnenste uitgerust met sportstoelen, nappa-leer op het sportstuur en aluminium flippers voor het snellere schakelwerk. In de middenconsole is een TFT-kleurenscherm te vinden. Hierop zijn onder meer de temperatuur van de motorolie, de stand van het ESP en de instellingen van de versnellingsbak af te lezen.

In januari 2012 komt de auto op de markt, de prijs is nog niet bekend. Wel hebben we de eerste lading smulfoto’s. KLIK!

Ook interessant!

  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
    Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
  • Gespot - Mercedes-AMG GT Black Series met een F1-sausje
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, black-series, c-klasse, c63, iaa-2011, Mercedes

Vorig bericht: « Giugiaro’s Lamborghini die er nooit kwam
Volgend bericht: De gekte van een Pagani Huayra vanaf de bijrijdersstoel »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    23 juli 2011 om 11:16

    Haha wel overdreven maar +1 voor merc! :D Lekker de V8 er in houden! Zal zeker lekker klinken.

    Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    23 juli 2011 om 11:18

    Sicke bak, die Black Series modellen zijn echt te dik

    Login om te reageren
  3. automistje zegt

    23 juli 2011 om 11:19

    -edit: probeer het eens met meer dan één woord-

    Login om te reageren
  4. veyronlover zegt

    23 juli 2011 om 11:20

    Ik ben mu al benieuwd naar die lekkere brul

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    23 juli 2011 om 11:22

    Tsja….tuurlijk een supergoede auto ! Maar komt deze er dan ook in een cabrio-versie ? Als je er toch maar standaard met deux person in kan zitten…

    Daklijn vind ik niet zo mooi en de velgen ook niet.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      23 juli 2011 om 11:34

      @Megakix:

      Hoe kan je nu van een ultieme sportversie een cabrio maken?
      Blackseries cabrio zou zichzelf zo hard tegenspreken.

      Login om te reageren
      • Foramen zegt

        23 juli 2011 om 12:59

        @Hupke:
        Ben ik helemaal met je eens, toch zijn er bedrijven die van hun lichtgewicht versies een cabrio weten te maken kijkend naar Lamborghini en Ferrari.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          23 juli 2011 om 23:02

          @Foramen:

          Ja klopt. En ofwel sucken die dingen zwaar.
          Ofwel zijn het wagens die op zich al stijf genoeg zijn en waarbij er meestal van bij het begin af rekening mee gehouden is.
          Die dingen kan je moeilijk vergelijken met een coupeetje dat gebaseerd is op een traditionele 4-deurs met een lage en comfortabele instap.

          Login om te reageren
      • Megakix zegt

        24 juli 2011 om 17:56

        @Hupke: M3 Cabrio….? Precies de auto die je dan wil. En alle andere sportmerken hebben er toch ook een cabrio van, de audi R8, alle Porsches, Ferrari, Lambo, Zonda, Koenigsegg…what ????? Is dit zo’n rare vraag ? Maar omdat het Mercedes is, en dan vooral een AMG…dan ineens niet ? Gemiste kans.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          25 juli 2011 om 18:24

          @Megakix:

          Wat doe je met een M3 cabrio? Behalve die na een paar jaar voor de fractie van de prijs doorverkopen aan een petje?
          Daar kom je ook niet mee op de ring, ga je hoogstens eens mee razen op de autobahn wat je met een gewone bmw of mercedes cabrio ook kan.
          Dat er een AMG cabrio komt tot daaraantoe maar een BS cabrio kan gewoon niet. Er is toch ook geen M3 GTS cabrio.

          Die hard rijden en cabrio gaan niet samen.
          (die hard rijden en open dak wel maar dat zijn dan geen cabrio’s maar echte speedsters of spyders ofzo)

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            25 juli 2011 om 18:57

            @Hupke: moeilijk moeilijk moeilijk….zucht…moeilijk om vermeende logica te prediken …. ;-)

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              25 juli 2011 om 21:52

              @Megakix:

              ach, je hebt er geen idee van :P
              Ik doe een laatste poging met foto’s.

              Die Hard sportwagens:



              Wat hebben deze wagens gemeen? Het zijn vrij badass versies van toffe wagens. Een beetje op het rijden toegespits ipv op het schijnen.

              Die Hard open sportwagens



              Dit zijn allemaal echte wagens waar je vliegjes in kan happen.

              Kortom het soort dat AMG bouwt maar dan open (zij het dat sommigen minstens 2 ton te weinig wegen en lichtjes oncomfortabel zijn maar het concept is hetzelfde, snel, hard maar menselijk)

              En dan hier Cabrio’s:




              Kortom chille wagens, cruizers,…
              Niet echt de performance monsters en bochtenwringers.
              Dus wat heeft AMG en zeker de black series er nu precies te zoeken?

              Volg je? Of vind jij dat AMG een BS badge moet plakken op een gewone cabrio en er meer voor aanrekenen? Terwijl dat ding in de verste verte niet in de buurt zal komen van de dichte BS.

              Login om te reageren
              • Megakix zegt

                25 juli 2011 om 23:54

                @Hupke: dus…open rijden is volgens jou niet hetzelfde als open rijden, hetgeen te maken heeft met gewicht (constructie)…en wat dan met de Zonda, de Bugati GrandSport, de Murcielage Roadster… Oké, ze hebben dan geen elektrisch dichtschuivend canvasje, maar de bodies van deze auto’s zijn evensterk en de performance evengoed als een ‘dichte auto’…

              • Hupke zegt

                26 juli 2011 om 15:28

                @Megakix:

                Je bent er open rijden is alles behalve hetzelfde als open rijden.
                Op de eerste plaats zit er tussen een open of gesloten Zonda, Koenigsegg, Lambo of Ferrari toch nog wel een noemenswaardig verschil, wil ik toch nog ff opmerken.

                Ik ga er even (hopelijk niet foutief) vanuit dat je niets kent van sterkteleer. En dus ook niet waarom een cabrio maken van een sedan, coupe fout is.

                Als je een meetlat neemt dan kan je die in 1 richting vrij gemakkelijk buigen terwijl in de andere richting die onbuigbaar is. (nochtans is de opp. van een doorsnede ervan constant).
                Dat komt door iets wat we het oppervlaktebuigmoment noemen. Hetzelfde materiaal met dezelfde vorm gedraagd zich anders naargelang de richting van een belasting. En dat heeft vooral met de vorm te maken en dan vooral met de afstand van het materiaal tot een neutrale lijn (waarom gebogen word).
                (ik hoop dat ik dit duidelijk uitleg)

                Vandaar dus ook dat men in de bouw T en I profielen gebruikt ipv volle stalen balken te gebruiken, aangezien het materiaal in de buurt van het midden van zo’n balk eigenlijk het niet steviger maakt.

                Een coupé heeft een dak en een bodem. Die zitten dus vrij ver van elkander en hebben dus een vrij groot oppervlaktetraagheidsmoment ondanks dat daartussen geen materiaal zit. De auto is dus met weinig materiaal (en gewicht) vrij stijf en sterk.

                Maak je een cabrio dan moet je dit dus tegen gaan. En dat gaat dus enkel door die bodem enorm te verstevigen met meer en sterker materiaal. Zodat die even weerbaar is tegen buigen als een wagen met dak. De wagen word dus een stuk zwaarder wat dan weer andere rij eigenschappen benadeelt.
                Ze maken cabrio’s ook nooit zo sterk en stevig als coupes omdat dat ook niet nodig is door de manier waarop die dingen gereden worden.
                Dat is dus voor gewone sedans/coupes VS cabrio’s.

                Bij wat ik een speedster noem gaat het bovenstaande niet op.
                De rijder zit dan in een kuip/kommetje.

                (vb vd mclaren mp412c die wel niet open en dus geen speedster is maar wel een supercar)

                Dat kommetje is dus hoog aan iedere kant dus in de 4 richtingen stijf zoals wanneer je een dak zou hebben.
                Vaak zit er ook nog versteviging tussen de rijder en passagier (zie LMP spiders of Veritas rs3, jaguar d-type,…)

                Kortom die wagens zijn niet zo practisch maar wel goed (om snel te gaan) ontworpen. En daar kan je dus ook iets mee.

                In het geval van een supercar die zowieso veel zwaardere mishandelingen moet kunnen verdragen dan een gewone wagen is het chassis al onpraktisch ontworpen (stap maar eens in een lambo of zonda) en vrij stevig. Daar is de aanpassing nodig om een cabrio te maken dus kleiner maar toch nog drastisch genoeg om er een 0.5 sec bij de 0-100 bij te doen.

                Als je met dit in je achterhoofd ff in de schoenen stapt van AMG. Dan zie je dat ze geen cabrio black series kunnen maken. De gewone blackseries worden al verstevigd tov de gewone coupe. Om dus een cabrio zo sterk te maken moet je dus echt te ver gaan waardoor het toch geen goede wagen is.

                Een gewone AMG cabrio kan perfect. Bvb de SL.
                Al is dit ook een speciaal geval aangezien het zwaarst belaste punt (ongeveer het midden van de wagen) een solide motorcompartiment is. De SL BS is trouwens ook een coupe ipv cabrio.

                Open rijden is dus niet hetzelfde als open racen (of gek doen). Tenzij je de deuren toelast of een staaf tussen de pasagiers toelaat kan je dus geen open wagen bouwen die even sterk is als een dichte versie ervan.

    • robbie zegt

      23 juli 2011 om 12:34

      @Megakix: van deze generatie C Coupé komt sowieso geen cabrio. Je kapper zal dus helaas iets anders moeten kopen.

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      23 juli 2011 om 14:11

      @Megakix: tuurlijk wordt er GEEN cabrio gebouwd, AMG doet daar niet aan. Had je zelf ook kunnen zien door terug te kijken: zowel de SLK55 Black Series als de SL65 Black Series kregen een vast dak, vooral om te besparen op cabriomechanisme gewicht.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        23 juli 2011 om 15:26

        @HDM: Euhm…

        Login om te reageren
        • HDM zegt

          23 juli 2011 om 15:28

          @SimonMc: de CLK-DTM AMG is geen Black Series, maar volgens mij een Signature Series.

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            23 juli 2011 om 15:40

            @HDM: Dat is zeker waar, maar de filosofie is dezelfde toch?

            Dit zou de definitie zijn : “Even more exclusive is the CLK DTM AMG Cabriolet, which will be available under the Signature Series label. The series name stands for limited-quantity, high-end vehicles with a level of technological sophistication that stands out from the crowd”

            Login om te reageren
            • sacha zegt

              23 juli 2011 om 17:30

              @SimonMc: De CLK DTM was een marketingfoutje.

              Login om te reageren
              • Megakix zegt

                24 juli 2011 om 17:58

                @sacha: pas op…pas op…daar komt weer zo’n opmerking uit de lucht vallen….dekking !… :lol:

      • Megakix zegt

        24 juli 2011 om 17:57

        @HDM: zie mijn opmerking bij @Hupke….nuff said.

        Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    23 juli 2011 om 11:24

    “Voor de C63 AMG Coupé Black Series heeft AMG een nieuw sportonderstel ontwikkeld.”

    Als ik dit dan lees dan krijg ik er toch een “Dreft is vernieuwd, nu nóg krachtiger” gevoel bij. Ik bedoel, bedoelen ze hier nou mee; dat onderstel van de “gewone” AMG is wel leuk maar eigenlijk gewoon ruk want eigenlijk is dit wat we écht kunnen.

    Voor de rest wel een mooi ding hoor, daar niet van.

    Login om te reageren
    • Relief zegt

      23 juli 2011 om 11:28

      @Rick-dos:

      Sportonderstel betekent gewoon dat je geen comfort hoeft te verwachten. Bij de normale amg onderstellen kun je het zo afstellen dat je zowel comfort als sport kan rijden.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        23 juli 2011 om 11:34

        @Relief:

        Oh oké, dus onder de reguliere AMG noemen ze het een comfortonderstel?

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          23 juli 2011 om 12:04

          @Rick-dos: Zwart-witdenker. Het onderstel van de BS is gewoon nog wat strakker afgesteld dan van de reguliere AMG dmv nieuwe componenten. Dat betekend dat het comfort idd nog iets achteruit gaat maar de wegligging beter wordt, wat dus ook de bedoeling van dit model is.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            23 juli 2011 om 12:09

            @Tommy2:

            Niks zwart-witdenkerigs aan.

            Ik lees toch echt woorden als “nieuw” “sportonderstel” en “ontwikkeld”.

            En niet woorden als “aangepast” of “doorontwikkeld”.

            Login om te reageren
            • Tommy2 zegt

              23 juli 2011 om 15:26

              @Rick-dos: Je kent dat marketingpraat nou onderhand wel toch. Bij perseberichten is alles altijd nieuw en nog nooit eerder gebruikt etc.

              Als je alles letterlijk neemt heeft de auto een compleet nieuw onderstel. Het is natuurlijk logisch dat dit niet het geval is. Het is gewoon gestript het voorzien van nieuwe onderdelen.

              OT: Wat een ubergeile bak! Over tientallen jaren als we allemaal in EV’s rijden praten we hier nog over: Weet je nog, dat vette 6,2-liter V8-blok van AMG? :D

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                24 juli 2011 om 16:41

                @Tommy2:
                Of course maar dit alles ontkracht mijn punt niet, sterker nog, het onderschrijft feitelijk wat ik bedoel.

                Immers is die nieuwe dreft ook niet meer dan marketinggezeur.

            • Hupke zegt

              23 juli 2011 om 15:42

              @Rick-dos:

              Als ze het spoor zoveel verbreed hebben kan dat toch wel een volledig nieuw onderstel zijn.

              Een huis, tuin en keukentunertje zou zoiets doen door velgen met een andere offset te steken. Maar dan verpest je eigenlijk meer dan dat je goedmaakt.

              Om die bredere wielbasis te doen werken moet eigenlijk de hele ophaning veranderen. (zelfs al gebeurt de volledige verbreding enkel door velgen met een andere offset)

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                24 juli 2011 om 16:48

                @Hupke:

                Wellicht maar ik blijf het vreemd vinden dat een normale AMG nog moet uitkomen en zij het nu al hebben over “een nieuw ontwikkeld sportonderstel”. Dan vraag ik me hardop af wat er onder die “normale AMG” zit.

                Ik bedoel ik mag toch hopen dat als ik een AMG koop dat daar ook een geheel nieuw ontwikkeld sportonderstel onder zit.

              • Hupke zegt

                24 juli 2011 om 17:20

                @Rick-dos:

                Daar zit natuurlijk een onderstel onder dat in de verste verte niets met dat van de standaard wagen te maken heeft. Al zal daar het spoor niet zo enorm breed zijn als bij de BS.
                En waarschijnlijk is het ook nog iets zachter en praktischer.

                Een gigantische draaicirkel is niet zo superhandig voor dagelijks gebruik en bij parkeren kan het stuur maar beter niet 1:1 zijn.

  7. joskeboske zegt

    23 juli 2011 om 11:24

    Ik ben verliefd…..

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    23 juli 2011 om 11:27

    nu een gaaf ding ..
    over 3 jaar gedateerd ..
    over 7 jaar een ordinaire stoomboot ..
    over 9 jaar ruikt ie in een km omtrek naar wunderbaum stank ..

    yep .. ik heb een glazen bol ..

    Login om te reageren
    • chrispothast zegt

      23 juli 2011 om 11:38

      @lincoln: Lol, ik vind hem nu al niet gaaf. Verder heb je 100% gelijk

      Login om te reageren
      • mrB zegt

        23 juli 2011 om 12:02

        @chrispothast: Helemaal gelijk. Ik zou nu ook mijn geld er niet aan uitgeven

        Login om te reageren
    • supasweet zegt

      23 juli 2011 om 11:52

      @lincoln: Ben je toevallig onlangs bij mij in de buurt gepasseerd? Er hangt hier namelijk weer een vreesselijke stank.
      OT: Wie kan hem voor men deur komen zetten en sleutels afgeven?

      Login om te reageren
    • duitseautos zegt

      23 juli 2011 om 14:02

      @lincoln: pessimist.

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      23 juli 2011 om 14:12

      @lincoln: gelukkig zijn lincolns wel goede auto’s die elke cent waard zijn en het ultieme rijgenot bieden :D

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        23 juli 2011 om 14:36

        @HDM:

        en waarom verkoopt Lincoln dan zo slecht ??

        o,joh .. je was sarcastisch !!
        in dat geval ..

        ja hoor .. Fords zijn altijd te duur ..
        en die snappen nix van “rijgenot” ..

        en nog een tip voor jou .. geen wunderbaum meer snuiven ..

        Login om te reageren
  9. jackass266 zegt

    23 juli 2011 om 11:29

    Ik zou mijn geld liever aan iets anders uitgeven met wat meer stijl! Dit is inderdaad TE dik.

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    23 juli 2011 om 11:38

    Doe mij toch maar de CLK AMG BS. Dat blijft de dikste ooit. Deze is het toch niet.

    Login om te reageren
    • lamdi zegt

      23 juli 2011 om 12:21

      @Hupke: persoonlijk vind ik de SL63 ///AMG Black Series toch NET ff wat dikker! ;)

      Login om te reageren
      • Burdy zegt

        23 juli 2011 om 14:11

        @lamdi: een SL63 bs?? Sinds wanneer is die er?? Volgens mij is er alleen een CLK63 bs en een SL65 bs.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        23 juli 2011 om 15:32

        @lamdi:

        Ik kies toch voor de CLK63AMG BS ipv de SL!!!65!!! AMG BS.
        Da’s zo net een beetje te veel van het goede.
        En echt dik is hij niet, eerder afgetraind.

        Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    23 juli 2011 om 11:47

    Heftig ding, benieuwd of deze het vermogen echt goed en effectief op het circuit kan gebruiken.. De M3 GTS doet dat vrij goed maar zelfs die heeft moeite alle vermogen om te zetten in snelheid (loose rear-end) en deze heeft flink veel MEER power! Lijkt die GTS trouwens opeens erg “track focussed” met die spoilers, dezeis dan nog ingetogen.. Lijkt me een leuk duo voor een test en een paar 100 fan-boy-reacties… Let the flamewar begin!

    Login om te reageren
  12. joppevr zegt

    23 juli 2011 om 12:03

    wow die mercedes hadden we echt niet zien aankomen!

    Login om te reageren
  13. resulutionNL zegt

    23 juli 2011 om 12:09

    En dan nu ff naar Renntech voor de uitlaat (A)…Ik vind de vorige generatie gewoon mooier klaar!
    http://www.youtube.com/watch?v=p6ESwgufHco&feature=related

    Login om te reageren
  14. berend_fritsema zegt

    23 juli 2011 om 12:10

    DIK!!!

    Login om te reageren
  15. Ram-G-maN zegt

    23 juli 2011 om 12:24

    Fan-f*ckin’-tastic! :twisted:
    @Sacha: Rijtest door jou a.u.b.!

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    23 juli 2011 om 12:29

    velgjes hadden mooier gekund maar verder een hele mooie wagen :D of ik mijn geld er aan uit zou geven.. moah.. denk het niet.

    Login om te reageren
  17. sacha zegt

    23 juli 2011 om 12:34

    Ben benieuwd of we via Mercedes-AMG wel in deze mogen rijden… En of ik dat dan van Wouter mag…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 juli 2011 om 14:42

      @sacha: maak er een poll van zou ik zeggen, stemmen we wel op wouter of op jou.. ik stem dit keer wel op jou.. wouter doet al zoveel :o

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 juli 2011 om 15:43

      @sacha: Als je dat doet kom dan langs mijn huis en pik mij even op? Ga ik een stukkie mee. Nee, is geen moeite.. ik loop wel terug. ;)

      OT: kwijl..

      Login om te reageren
  18. The360box zegt

    23 juli 2011 om 12:40

    Ik vind de achterkant teveel op een CLC lijken en dat is lelijk, prefereer toch de sedan achterklep.

    Login om te reageren
  19. ricardo zegt

    23 juli 2011 om 12:49

    Nondeju, dat geluid!

    http://www.youtube.com/watch?v=kSZABWcU4uU

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      23 juli 2011 om 17:40

      @ricardo: klinkt rauw. maar het is enkel een plaatje met geluid van 1 of andere motor eronder gemonteerd. wie zegt dat dit echt is?

      Login om te reageren
      • mbman zegt

        23 juli 2011 om 18:25

        @blo3to3t: Dit is echt.Klinkt zoveel beter dan die hedendaagse bmw m series met hun stofzuigergeluid.

        Login om te reageren
        • blo3to3t zegt

          24 juli 2011 om 09:46

          @mbman: het geluid klinkt wel goed, maar het is foto met wat geluid eronder gemonteerd. niks zegt mij dat het echt is.

          Login om te reageren
  20. Stopwearingpants zegt

    23 juli 2011 om 12:54

    In zilver met donkere velgen aub!

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    23 juli 2011 om 13:04

    Leuk dat Mercedes de humor heeft om een black series in het rood voor te stellen.

    Login om te reageren
  22. kurdmanx zegt

    23 juli 2011 om 13:10

    WOW!!!!!!! Ergggggg Dik!! Zeker de mooiste in zijn klasse. Als je deze in het echt tegen komt schrik je wel ff hoor!!

    Login om te reageren
  23. Rotary1 zegt

    23 juli 2011 om 13:10

    Hij is rood! :o

    Login om te reageren
  24. huge zegt

    23 juli 2011 om 13:18

    In Duitsland kost de normal C-Coupe AMG 72.590 Euro, in NL 110.950, en deze Black Series kost in Duitsland 115.430 Euro dus zou die in NL rond de 176.428 moeten kosten…oef hoop centen

    Login om te reageren
  25. permaand zegt

    23 juli 2011 om 13:35

    517 PK op een C klasse!
    Superrrr

    Login om te reageren
  26. duitseautos zegt

    23 juli 2011 om 14:04

    Doe maar, toe maar, geef maar, gun me is een rondje, mag ik m lenen, mag ik m hebben, ruilen voor mijn c350?

    Login om te reageren
  27. Burdy zegt

    23 juli 2011 om 14:13

    Tis net een pornoster. Uitgebouwd een een tikkie ordinair (vooral in het rood) maar op een eens of andere manier wel lekker. En met beperkte houdbaarheidsdatum.

    Login om te reageren
  28. mrbones zegt

    23 juli 2011 om 15:21

    Vet dat ze de 6.2 gebruiken en niet de twinturbo 5.5 v8

    Login om te reageren
  29. lenyboy zegt

    23 juli 2011 om 15:31

    dit is zeker wel een vette bak, die zou ik wel graag willen krijgen, die kleur is ook heel mooi vind ik.

    Login om te reageren
  30. mightymike zegt

    23 juli 2011 om 15:43

    Wat een heerlijke bak zou toch hier voor kiezen ipv van een m3 crt of dergelijken. Dit is net ff wat…… Bruter? Agresiever? Buitengewoon BRILJANT! Hopenlijk nog is in top gear voorbij zien komen of de sleutels aan mijn bos

    Login om te reageren
  31. blo3to3t zegt

    23 juli 2011 om 15:47

    mij niet gezien.. voor dat geld en dan plaatsnemen in van die zielige kuipstoeltjes?
    nee hoor, als ik dat wil ga ik wel in een stadion zitten.

    Login om te reageren
  32. automistje zegt

    23 juli 2011 om 15:56

    deze keer met meer dan één woord:

    écht superdevetcooldemax ;-)

    Login om te reageren
  33. mbman zegt

    23 juli 2011 om 15:59

    Superbak.Zelfs in het rood.Wat nou snel gedateerd.Het oude model is ook nog geweldig mooi!

    Login om te reageren
  34. bozewolf zegt

    23 juli 2011 om 17:33

    Een zeer begeerlijke auto op zich, maar wat moet je er nu eigenlijk mee vraag ik me af.

    Black Series zal te hard zijn voor dagelijks gebruik (of je moet van afzien houden), een GT zal het ook niet worden waarschijnlijk (te hard, te weinig luxe, te weinig zitplek?) en voor een circuitspeeltje lijkt ie me een tikkeltje vrolijk en niet gillend gefocust.

    Als je zo’n apparaat koopt, wanneer rijd je er dan in?

    Login om te reageren
  35. C220AMG zegt

    23 juli 2011 om 19:52

    Prijs is bekend en zal netto 97000,- euro zijn.
    incl. 19% 115470,- Excl bpm, pretbelasting etc.

    Bron: http://www.mercedes-amg.com/?lang=eng#/c63blackseries

    Login om te reageren
  36. Rhyo zegt

    23 juli 2011 om 20:16

    VET!!

    Zo in het rood doet de voorkant wel erg denken aan een X6M Rood. De bumper bedoel ik dan.

    Login om te reageren
  37. valleyman zegt

    23 juli 2011 om 20:41

    Ik denk dat mijn klassieke Bmw ook over “kenmerkende over de schokdempers geplaatste schroefveren” beschikt. Wat een prestatie om 20 jaar later ook de “normen van de autosport” te gaan toepassen.
    Of begrijp ik dit marketingpraatje helemaal verkeerd?

    Login om te reageren
  38. Flatfour zegt

    23 juli 2011 om 22:00

    Zwaai zwaai BMW :D

    Login om te reageren
  39. tvr1974 zegt

    23 juli 2011 om 23:08

    MMMMMMM…. maar wel graag een ander kleurtje… Zwart? of antraciet grijs staat m denk ik beter.. Ik bedoel waarom rood??? Ik heb ook geen rooie pakken in mijn kast hangen.. bah vieze kleur, voor zo een vette bak…

    Login om te reageren
  40. 135i zegt

    24 juli 2011 om 13:08

    Waarom zegt Mercedes dat het een 6,3-liter terwijl het een 6,2-liter is? Alleen vanwege het imago of iets dergelijks?

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      24 juli 2011 om 14:57

      @135i: Waarschijnlijk omdat de PR/marketingmutsen van Mercedes-AMG het zelf gewoon niet weten.

      Dat, of ze willen het publiek niet verwarren met naamgeving/werkelijkheid discrepanties.

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      24 juli 2011 om 16:45

      @135i: alle 6,3 getallen zijn een verwijzing naar de 300SEL 6.3!

      Wordt al zo lang geroepen als dat het wiel bestaat.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        24 juli 2011 om 18:03

        @HDM: yup !

        Login om te reageren
  41. sacha zegt

    25 juli 2011 om 15:14

    Login om te reageren
  42. mellie zegt

    29 juli 2011 om 20:48

    1 woord RESPECT

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North