• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluid

Auteur: Author, gepost 23 juni 2015 om 14:52 – 35 Reacties

Afbeelding De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluidAfbeelding De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluidAfbeelding De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluidAfbeelding De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluidAfbeelding De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluidAfbeelding De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluidAfbeelding De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluidAfbeelding De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluid

MR Racing Golf GTD
Sommige dingen moet je gewoon niet doen.

MR Racing doet lekker toch en biedt nu een tuningkitje aan voor de Golf GTD. De diesel is standaard goed voor 184 pk en 380 Nm, maar dankzij tweaks aan de ECU en een nieuw luchtfilter gaat de rappe Golf naar 221 pk en 450 Nm. Het beste moet echter nog komen.

De tuner levert tegen een symbolische vergoeding à 1.699 euro namelijk een sound generator die het geluid van een V8 nabootst. Het apparaat kan worden bediend middels een app die met het geluiddoosje communiceert via wifi. Wie daar geen trek in heeft, helpt de dieselbrul een handje met een 100 mm uitlaatsysteem.

Verder komt de GTD met een bodykitje, 20 inchers, in hoogte verstelbare vering en wielkastverbreders vóór. Hoe het precies zit met de prestaties weten we helaas niet, standaard doet de GTD 7,5 tellen naar de 100 bij een top van 230 km/u. Haal van de sprinttijd een seconde af, tel bij de top een paar km/u op en je komt in de buurt. Genoeg redenen waarom we niet zoveel begrijpen van dat fugazi V8-geluid.

Hoe dat klinkt, check je in onderstaande video.

Ook interessant!

  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Video: aso in Golf zorgt bijna voor aanrijding
    Video: aso in Golf zorgt bijna voor aanrijding

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, fake, golf, golf-7, gtd, sound, tuning, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Gallery: Doutzen Kroes doet wulps met een Mercedes GLC
Volgend bericht: Nederland kiest de meest iconische Alfa Romeo ooit [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. sjeppie156 zegt

    23 juni 2015 om 14:54

    Wauw…. Really

    Login om te reageren
    • introductiemap zegt

      23 juni 2015 om 14:58

      @sjeppie156: nee, nep.

      Login om te reageren
  2. schnitzelexpert46 zegt

    23 juni 2015 om 14:57

    Petje op of petje af?

    Login om te reageren
  3. agera zegt

    23 juni 2015 om 14:58

    Het zou wel grappig zijn als je aan komt kakken bij een stoplicht met je aftandse golf naast een petje in een getjoende hatchback en hem vervolgens de pleuris laat schrikken met jou machtige geluid!

    Login om te reageren
  4. knipperlichtje zegt

    23 juni 2015 om 15:03

    Het is 10 nm meer dan een e39 540i, dus de kracht van een lekkere V8 is zeker wel aanwezig. Of dat het neppe uitlaatgeluid rechtvaardigt is iets waar je over kan twisten. En waarom hebben ze er aftermarket navi in gezet? Dat is echt niet goedkoper dan een pakket met ingebouwde navi bestellen.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      23 juni 2015 om 15:09

      @knipperlichtje: De originele was waarschijnlijk gejat.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      23 juni 2015 om 15:34

      @knipperlichtje: werkte dat maar zo, dan bouw ik gelijk mijn bootmotor in mijn auto. Ondanks het enorme koppel heeft die toch slechts 135 pk (bij 750rpm) dus ben ik helaas niks sneller dan mijn huidige 136pk.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        23 juni 2015 om 16:00

        @lekbak: de newtonmeters zijn natuurlijk ook maar de helft van het verhaal, maar in de lagere toeren (bij normaal rijgedrag zegmaar) denk ik dat deze diesel beter oppakt dan die atmosferische V8. Maar boven zo’n 3500 toeren (als je ‘m de sporen geeft) zal de 15 jaar oude BMW deze golf er nog altijd finaal uitrijden. En dan zit je ook nog met de langere bakverhoudingen van de diesel, maar dan wordt het wel erg complex.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          23 juni 2015 om 16:11

          @knipperlichtje: ik snap wel hoe het zit hoor, maar de meeste mensen zien een hoog getal staan en denken gelijk dat het dan snel in. Het is een beetje jammer dat een los getal niks zegt zonder verdere info.

          Ik ben nu eigenlijk best nieuwsgierig. Ik zou de grafiekjes van beide motoren wel eens naast elkaar willen zien.

          Login om te reageren
    • kapitein zegt

      23 juni 2015 om 15:40

      @knipperlichtje: Omdat je natuurlijk wel je fast and furious dvd’s moet kunnen bekijken als je bij de mac staat.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      23 juni 2015 om 15:45

      @knipperlichtje
      Ik vind het knap dat je het toch nog voor elkaar krijgt om hier iets positiefs over te typen.
      Veel triester dan dit gaat het niet snel worden.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        23 juni 2015 om 16:12

        @jrk68: ach, een snel dieseltje nog wat sneller maken kan mijn goedkeuring wel ontvangen, 1700 euro aan nepgeluid spenderen daarentegen…

        Login om te reageren
  5. rob5nismo zegt

    23 juni 2015 om 15:05

    Bmw was hier toch eerst mee?

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    23 juni 2015 om 15:06

    Waarom? Ik snap het niet. De wielen staan voor geen meter, de bodykit is fout, de kleuren zijn ridicuul en die ‘geluidskit’ kun je vast wel vervangen door een app.

    Pak dan een Golf GTD, mooie BBS GT velgjes eronder, iets verlagen, chippie er in, open luchtfilter en klaar.

    Login om te reageren
  7. AMGS zegt

    23 juni 2015 om 15:06

    Niet eens een voorbeeld van het geluid. Top!

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      23 juni 2015 om 15:19

      @AMGS: VW Golf 7 GTD mit Soundgenerator / Active Sound Exhaust System / Soundbooster: https://youtu.be/X3m-Bs5niJw

      Login om te reageren
      • Author zegt

        23 juni 2015 om 16:42

        @stephanotis: Thanks! We hebben ‘m erbij gezet.

        Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    23 juni 2015 om 15:08

    Een aftermarket radio, serieus?!

    Login om te reageren
  9. jeroen13 zegt

    23 juni 2015 om 15:08

    Waarom hebben ze in godsnaam de bediening van het navigatiesysteem aangepast..?

    Login om te reageren
  10. granlusso zegt

    23 juni 2015 om 15:12

    Laat maar lekker in Aken staan…

    Login om te reageren
  11. nasty zegt

    23 juni 2015 om 15:21

    V8 geluid tot 4500rpm. *juich*

    Login om te reageren
  12. 307-2.0-chipped zegt

    23 juni 2015 om 15:40

    1.699 pleuro’s???!!!

    Echt niet wijs.

    Login om te reageren
  13. P1m zegt

    23 juni 2015 om 15:44

    Een Audi SQ5 TDI heeft ook een V8 sound generator, origineel Audi. Dat is m.i. pas pauper.

    Login om te reageren
  14. 307-2.0-chipped zegt

    23 juni 2015 om 15:47

    Nog ff over nagedacht:

    Onder onze V6 zit een handgemaakte RVS einddemper, met (als zeg IK het zelf) (mijn vrouw niet, ;) een prachtig diep geluid. De buren zijn er wellicht minder blij mee, maar heb er nog geen klachten over gehoord de afgelopen 6 jaar. :D

    Hij zat er al onder toen wij hem kochten dus de prijs weet ik niet, maar vast niet eens de helft van wat zo’n soundboxje kost.
    Ding is trouwens van EPS. ( http://www.uitlaten.com)
    Misschien dat er hier lui zijn die het kennen?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      23 juni 2015 om 16:05

      @156v6power: EPS is topkwaliteit. Zitten ergen in het noorden, provincie Groningen volgens mij.

      Vooral bij de mensen die een klassieke Amerikaan hebben is EPS bekend. Maar ze doen in principe alle auto’s. Je kunt zelf bepalen hoe jij wilt dat de uitlaat klinkt (bij de grenzen van het redelijke) en dan maken zij het op maat voor je. Mijn ouders hebben ooit een Discovery V8 gehad met zo’n EPS uitlaat, klonk goed!

      Login om te reageren
  15. scottishcarspotter2000 zegt

    23 juni 2015 om 15:52

    Mik al die sjonnierommel van de buitenkant en ik ben fan

    Login om te reageren
  16. reistje zegt

    23 juni 2015 om 16:48

    100mm uitlaat? Dat is dan de omtrek en niet de doorsnede neem ik aan. Of gemeten bij de chrome opzetstukjes.

    Verder ziet hij er nogal extreem uit voor +37pk. Oh en de velgen zijn te groot.

    Login om te reageren
  17. fconderkantlat zegt

    23 juni 2015 om 16:54

    manmanman

    haal dan voor hetzelfde geld een bmw 125d

    Login om te reageren
  18. dennisdd zegt

    23 juni 2015 om 18:33

    Je kan dat nepgeluid ook gewoon af-fabriek bestellen. Zit in het sport and sound pakket dacht ik.

    Login om te reageren
  19. st33fie zegt

    23 juni 2015 om 18:40

    Nah eerder gemoffeld diesel geluid met op de achtergrond een eekhoorn uhh turbo die je hoort maar aan of uit het klinkt voor geen porem

    Login om te reageren
  20. schellekens006 zegt

    23 juni 2015 om 19:07

    Golf diesel die klinkt als een v8 benzine. Nou das wel 1700,- euro waard toch.

    Login om te reageren
  21. bennyyy zegt

    23 juni 2015 om 19:19

    Ik had deze post toch echt bewaard voor 1 april.

    Login om te reageren
  22. testarossa zegt

    23 juni 2015 om 19:42

    Serieus boys, dit is het melden waard, zo kan autoblog nog wel 59000 artikelen maken over omgebouwde golfjes, niks nieuws dus

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    23 juni 2015 om 21:17

    Petjes tsjoening Jongh!

    Login om te reageren
  24. philipf zegt

    24 juni 2015 om 05:35

    Petjes kunnen dit toch helemaal niet betalen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North