De gekte voorbij: deze Golf GTD heeft nep V8-geluid

Auteur: , 35 Reacties

Sommige dingen moet je gewoon niet doen.

MR Racing doet lekker toch en biedt nu een tuningkitje aan voor de Golf GTD. De diesel is standaard goed voor 184 pk en 380 Nm, maar dankzij tweaks aan de ECU en een nieuw luchtfilter gaat de rappe Golf naar 221 pk en 450 Nm. Het beste moet echter nog komen.

De tuner levert tegen een symbolische vergoeding à 1.699 euro namelijk een sound generator die het geluid van een V8 nabootst. Het apparaat kan worden bediend middels een app die met het geluiddoosje communiceert via wifi. Wie daar geen trek in heeft, helpt de dieselbrul een handje met een 100 mm uitlaatsysteem.

Verder komt de GTD met een bodykitje, 20 inchers, in hoogte verstelbare vering en wielkastverbreders vóór. Hoe het precies zit met de prestaties weten we helaas niet, standaard doet de GTD 7,5 tellen naar de 100 bij een top van 230 km/u. Haal van de sprinttijd een seconde af, tel bij de top een paar km/u op en je komt in de buurt. Genoeg redenen waarom we niet zoveel begrijpen van dat fugazi V8-geluid.

Hoe dat klinkt, check je in onderstaande video.



35 reacties

Petje op of petje af?
Het zou wel grappig zijn als je aan komt kakken bij een stoplicht met je aftandse golf naast een petje in een getjoende hatchback en hem vervolgens de pleuris laat schrikken met jou machtige geluid!
Het is 10 nm meer dan een e39 540i, dus de kracht van een lekkere V8 is zeker wel aanwezig. Of dat het neppe uitlaatgeluid rechtvaardigt is iets waar je over kan twisten. En waarom hebben ze er aftermarket navi in gezet? Dat is echt niet goedkoper dan een pakket met ingebouwde navi bestellen.
@knipperlichtje: De originele was waarschijnlijk gejat.
@knipperlichtje: werkte dat maar zo, dan bouw ik gelijk mijn bootmotor in mijn auto. Ondanks het enorme koppel heeft die toch slechts 135 pk (bij 750rpm) dus ben ik helaas niks sneller dan mijn huidige 136pk.
@lekbak: de newtonmeters zijn natuurlijk ook maar de helft van het verhaal, maar in de lagere toeren (bij normaal rijgedrag zegmaar) denk ik dat deze diesel beter oppakt dan die atmosferische V8. Maar boven zo’n 3500 toeren (als je ‘m de sporen geeft) zal de 15 jaar oude BMW deze golf er nog altijd finaal uitrijden. En dan zit je ook nog met de langere bakverhoudingen van de diesel, maar dan wordt het wel erg complex.
@knipperlichtje: ik snap wel hoe het zit hoor, maar de meeste mensen zien een hoog getal staan en denken gelijk dat het dan snel in. Het is een beetje jammer dat een los getal niks zegt zonder verdere info.

Ik ben nu eigenlijk best nieuwsgierig. Ik zou de grafiekjes van beide motoren wel eens naast elkaar willen zien.
@knipperlichtje: Omdat je natuurlijk wel je fast and furious dvd’s moet kunnen bekijken als je bij de mac staat.
@knipperlichtje
Ik vind het knap dat je het toch nog voor elkaar krijgt om hier iets positiefs over te typen.
Veel triester dan dit gaat het niet snel worden.
@jrk68: ach, een snel dieseltje nog wat sneller maken kan mijn goedkeuring wel ontvangen, 1700 euro aan nepgeluid spenderen daarentegen…
Bmw was hier toch eerst mee?
Waarom? Ik snap het niet. De wielen staan voor geen meter, de bodykit is fout, de kleuren zijn ridicuul en die ‘geluidskit’ kun je vast wel vervangen door een app.

Pak dan een Golf GTD, mooie BBS GT velgjes eronder, iets verlagen, chippie er in, open luchtfilter en klaar.
Niet eens een voorbeeld van het geluid. Top!
@AMGS: VW Golf 7 GTD mit Soundgenerator / Active Sound Exhaust System / Soundbooster: https://youtu.be/X3m-Bs5niJw
@stephanotis: Thanks! We hebben ‘m erbij gezet.
Een aftermarket radio, serieus?!
Waarom hebben ze in godsnaam de bediening van het navigatiesysteem aangepast..?
Laat maar lekker in Aken staan…
V8 geluid tot 4500rpm. *juich*
1.699 pleuro’s???!!!

Echt niet wijs.
Een Audi SQ5 TDI heeft ook een V8 sound generator, origineel Audi. Dat is m.i. pas pauper.
Nog ff over nagedacht:

Onder onze V6 zit een handgemaakte RVS einddemper, met (als zeg IK het zelf) (mijn vrouw niet, ;) een prachtig diep geluid. De buren zijn er wellicht minder blij mee, maar heb er nog geen klachten over gehoord de afgelopen 6 jaar. :D

Hij zat er al onder toen wij hem kochten dus de prijs weet ik niet, maar vast niet eens de helft van wat zo’n soundboxje kost.
Ding is trouwens van EPS. ( http://www.uitlaten.com)
Misschien dat er hier lui zijn die het kennen?
@156v6power: EPS is topkwaliteit. Zitten ergen in het noorden, provincie Groningen volgens mij.

Vooral bij de mensen die een klassieke Amerikaan hebben is EPS bekend. Maar ze doen in principe alle auto’s. Je kunt zelf bepalen hoe jij wilt dat de uitlaat klinkt (bij de grenzen van het redelijke) en dan maken zij het op maat voor je. Mijn ouders hebben ooit een Discovery V8 gehad met zo’n EPS uitlaat, klonk goed!
Mik al die sjonnierommel van de buitenkant en ik ben fan
100mm uitlaat? Dat is dan de omtrek en niet de doorsnede neem ik aan. Of gemeten bij de chrome opzetstukjes.

Verder ziet hij er nogal extreem uit voor +37pk. Oh en de velgen zijn te groot.
manmanman

haal dan voor hetzelfde geld een bmw 125d
Je kan dat nepgeluid ook gewoon af-fabriek bestellen. Zit in het sport and sound pakket dacht ik.
Nah eerder gemoffeld diesel geluid met op de achtergrond een eekhoorn uhh turbo die je hoort maar aan of uit het klinkt voor geen porem
Golf diesel die klinkt als een v8 benzine. Nou das wel 1700,- euro waard toch.
Ik had deze post toch echt bewaard voor 1 april.
Serieus boys, dit is het melden waard, zo kan autoblog nog wel 59000 artikelen maken over omgebouwde golfjes, niks nieuws dus
Petjes tsjoening Jongh!
Petjes kunnen dit toch helemaal niet betalen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).