• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetje

Auteur: jaapiyo, gepost 10 juni 2017 om 12:53 – 34 Reacties

Afbeelding De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetjeAfbeelding De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetjeAfbeelding De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetjeAfbeelding De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetjeAfbeelding De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetjeAfbeelding De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetjeAfbeelding De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetjeAfbeelding De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetje

350GP
Vergeet Abarth. Als je een echt dikke Fiat 500 wil hebben moet je deze kopen.

Echte kenners kennen de naam Giannini nog van vroeger. De onderneming die oorspronkelijk gestart werd door de broeders Atillo en Domenico Giannini bestaat inmiddels namelijk al 100 jaar. Of nou ja, de bedrijfsnaam in ieder geval, want in de loop der jaren is het bedrijf dankzij faillissementen enkele keren overgegaan in andere handen. Precies zoals het hoort dus eigenlijk, voor vermaarde oude fabrikanten en tuners van sportieve auto’s.

Enfin, om de 100-jarige historie te eren, is men op de proppen gekomen met deze ontiegelijk dikke Fiat 500. Momenteel is de auto te bewonderen op de Salone dell’Auto di Torino. De breed uitgeklopte koets van carbon en grote rally-achtige lampen op het front beloven veel. Het goede nieuws: het is zeker geen schaap in wolfskleren.

Sterker nog, hetgeen waar je waarschijnlijk het meest op hoopt bij het zien van de auto, is waar. Jawel! De motor zit achterin en het ding heeft achterwielaandrijving. Net als bij epische hatchbacks als de Renault Clio V6 of de Renault 5 Turbo dus. Maar wacht, er is meer!

De motor in kwestie is afkomstig uit de Alfa Romeo 4C (rijtest), maar voor de gelegenheid gekieteld naar 350 pk. Extra straat geloofwaardigheid komt van de Brembo-remmen en Ohlins-schokdempers. De laatste zijn aan de voorkant zichtbaar door een inkijkje in de koets.

Er is ook slecht nieuws. De Giannini 350GP wordt slechts gemaakt in een oplage van 100 stuks. Je raadt het al, dat betekent dat de prijs behoorlijk pittig is. 150.000 Euro moet je meebrengen voor het ding, exclusief belastingen. Maar goed, dan heb je wel de heetste hatch sinds tijden in handen.

Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, 500, Alfa Romeo, Fiat, hatchback, tuning

Vorig bericht: « Ook Oranje’s kregen speciale korting van Pon
Volgend bericht: Verstappen en Ricciardo zijn blij met ontwikkeling RB13 »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    10 juni 2017 om 12:57

    Belachelijke prijs voor een getjoende boodschappenwagen.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      10 juni 2017 om 13:21

      @alcantara: Dat is dan wel als je in je eentje boodschappen gaat doen…

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      10 juni 2017 om 14:49

      @alcantara: formaat bepaalt toch niet de prijs?

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      10 juni 2017 om 15:32

      @alcantara: wat rijd je zelf wat qua rijbeleving hierbij in de buurt kan komen?

      Login om te reageren
      • ekidey zegt

        10 juni 2017 om 16:35

        @peug206: Is dat niet totaal irrelevant?

        Login om te reageren
      • alcantara zegt

        10 juni 2017 om 16:56

        @peug206: Gazelle Primeur en 323Ci, zou niet weten welke dichter bij de rij-ervaring zit.
        En jij ook niet want je hebt er nog nooit in gereden wed ik. Alleen omdat iets gigantisch duur is hoeft het nog niet gigantisch veel beter te zijn.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          10 juni 2017 om 17:29

          @alcantara: ik heb een abarth gereden en een gewone 500, waarbij mijns inziens de meerprijs van de abarth volledig gerechtvaardigd is. Dit is een lichtere auto dan de abarth met veel vermogen en dus een hoog kart gehalte. En daarbij komt dan dat dit een gelimiteerde versie is wat sws voor hoge prijzen zorgt.

          Login om te reageren
          • alcantara zegt

            10 juni 2017 om 21:10

            @peug206: Ja zal best de meerprijs waard zijn, Abarth kost nieuw nog geen 30k.
            Maar dit ding kost 1,5 ton. Voor die prijs kun je echt wel iets beters kopen + een echte kart voor erbij. Dichter bij het kart gevoel ga je niet komen.

            Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    10 juni 2017 om 13:10

    Het is gaaf, maar ik koop voor dit geld wel een Donkervoort.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      11 juni 2017 om 10:03

      @dutchdriftking: ik een 2 onder een kappert

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 juni 2017 om 11:43

        @kennone: aan mijn kant van het land koop je er net een garagebox voor…

        Login om te reageren
  3. noosaheads zegt

    10 juni 2017 om 13:10

    Bij een normale Abarth 500 essseesse heb ik bijna een niergordel nodig om niet alle samenstellingen van al de vele putdeksels in Amsterdam te kunnen identificeren.Laat staan bij dit apparaat.Niets voor mij dus.

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    10 juni 2017 om 13:32

    Meehh, veel te overdreven voor het schattige autootje als je het mij vraagt. Een 695 Biposto vind ik erg gaaf maar hoeft ook niet extremer te worden. En de prijs ervoor is natuurlijk helemaal belachelijk.

    Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      10 juni 2017 om 14:31

      @viezefreddyw: Een 595 en zeker een Turismo zijn ook heerlijke plofjesmakers.Nog meer dan een esseesse.Behoorlijk minder stug ook.Elke cent waard als je mij vraagt.

      Login om te reageren
      • driftkicker zegt

        10 juni 2017 om 15:12

        @noosaheads: mijn vrouw heeft een Abarth 595 Turismo. Dat speeltje rijdt behoorlijk oncomfortabel en alles wat kan rammelen rammelde al na 10.000 km. Waarschijnlijk wordt deze op termijn vervangen door een Audi S1. Voor ons geen Fiat meer. Enne, mijn comfortabele Volvo is sneller dan de Fiat.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          10 juni 2017 om 15:33

          @driftkicker: sneller dan de fiat op het rechte stuk of in de bochten op een slingerweg? En staat dat in verhouding tot de grijns die de abarth geeft?

          Login om te reageren
  5. hfdude zegt

    10 juni 2017 om 13:45

    Ik snap hem wel. Leuk voor in je collectie als je voornaam Sjeik is.

    Login om te reageren
  6. ahs1979 zegt

    10 juni 2017 om 13:48

    Nice! Ziet er wel stukken beter uit dan die popnagelvernachelde Liberty Walk creaties. Wel aan prijzige kant.

    Login om te reageren
  7. lekkerlinksrijden zegt

    10 juni 2017 om 13:50

    Krijg een beetje flashback naar de Renault 5 turbo

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      10 juni 2017 om 18:19

      @lekkerlinksrijden: vooral die luchtroosters naast de achterlichten.

      Btw: carbon kun je niet uitkloppen..

      Login om te reageren
  8. shadowbroker zegt

    10 juni 2017 om 13:51

    Zo te zien moet de auto nog langs de spuiter

    Login om te reageren
  9. isn1981 zegt

    10 juni 2017 om 13:52

    Ik kan bijna alles aan deze auto waarderen behalve de voorkant. Rally koplampen moeten er gewoon opgeschroefd worden en niet zo weg gewerkt in de koest.

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    10 juni 2017 om 13:55

    Die in-board dempers laten zien is wel een gaaf detail. Lijkt me een geweldig apparaat voor een raceklasse, maar voor de openbare weg slaat het natuurlijk nergens op. Maar goed 350pk bij… 1000kg (?) Met achterwiel aandrijving.. heftig dingetje.

    Login om te reageren
  11. janmetdelangeachternaam zegt

    10 juni 2017 om 14:03

    Geweldig, prijs is alleen te gek

    Login om te reageren
  12. vroaaar zegt

    10 juni 2017 om 14:18

    Eerste blik deed me onwillekeurig terugdenken aan de Renault 5 turbo…

    Login om te reageren
  13. raoufff zegt

    10 juni 2017 om 14:21

    Nooit gedacht dat een Fiat 500 ten prooi zou vallen aan obesitas

    Login om te reageren
  14. sezz zegt

    10 juni 2017 om 14:56

    Dit is geen auto maar een gadget.

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    10 juni 2017 om 14:59

    Ik blijf het nog steeds een kapsters/vrouwen autootje vinden. En deze body kit maakt hem er niet beter op, vrij lelijk zelfs. Wel tof opgebouwd en fijne specs, maar dan nog.. €150k :0

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    10 juni 2017 om 15:55

    Als groot liefhebber van de Renault 5 Turbo en Renault Clio V6 kan ik dit soort extreme autootjes alleen maar toejuichen. Hadden de fabrikanten zelf nog maar de ballen om met zoiets op de proppen te komen. In het A-segment en B-segment is genoeg te verkrijgen waarop dat recept best lekker kan zijn.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 juni 2017 om 19:06

      @edge:
      Hear hear, vind het ook een geweldig apparaat om te zien. Zou er eens flink mee moeten boenderen om te zien of het niet alleen ‘show’ is. Maar als er ook ‘go’ vom feinsten bijhoort is die 150K misschien nog verdedigbaar ook.

      Login om te reageren
  17. flevocarspotter zegt

    10 juni 2017 om 17:20

    Voor dat geld tune ik em zelf wel

    Login om te reageren
  18. tvr1974 zegt

    10 juni 2017 om 19:56

    Als ik M.Verstappen zou heten en in Monaco zou wonen dan weet ik wat ik mezelf cadeau zou doen?..
    Dit ding kan je lekker overal makkelijk parkeren daar, en de krappe bochten makkelijk en vlot draaien daar.. ideaal dus.
    Nb hij kan ook natuurlijk praten met Ferrari en er misschien wel is eentje cadeau krijgen bij tekenen.. ?

    Login om te reageren
  19. kennone zegt

    10 juni 2017 om 21:58

    Beetje doerrr maar zou hem gerre hebben!!

    Login om te reageren
  20. Alfarobert zegt

    11 juni 2017 om 10:53

    Als je “zé” gezegd zou hebben in 1970 dat er ooit een opvolger van de fiat 500 zou komen die 150.000 euro gaat kosten hadden ze je opgesloten in een gesticht,denk ik. Het ziet er dik uit maar wat heb je eraan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North