• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen en Ricciardo zijn blij met ontwikkeling RB13

Auteur: jaapiyo, gepost 10 juni 2017 om 13:38 – 2 Reacties

Max-Daniel


De zwabberbak wordt langzaam maar zeker in het juiste spoor gedirigeerd.

Wellicht een Quantum of Solace voor Red Bull! De auto mag ondanks de grote update in Barcelona dan nog steeds niet snel genoeg zijn om races te winnen, maar zowel Ricciardo als Max denken dat het team toch belangrijke vooruitgang geboekt heeft met de RB13. Dan gaat het niet eens zo zeer om de pure snelheid, maar dankzij de nieuwe onderdelen hebben ze een beter idee van waar het aan schort bij de auto.

In het begin van het jaar ontbrak dat idee nog. De twee coureurs slaagden er toen niet in om precies aan hun team aan te geven waar het aan schortte bij de auto. Ze kwamen niet veel verder dan ‘alles moet beter’. Uit commentaar van Ricciardo kunnen we bovendien opmaken dat Max en Daniel tegenstrijdige input gaven aan het team.

Hoewel niet alle nieuwe onderdelen die in Spanje op de auto debuteerden precies werkten zoals gewenst, heeft de upgrade Red Bull volgens Ricciardo wel op het juiste spoor gezet. Mede juist vanwege het feit dat sommige onderdelen wel werkten en sommige niet.

“We’ve had a bit more consistency with feedback from myself and Max in the last few races, and more of what we’re saying is now visible also on data, where early in the year maybe we’d say one thing but it wouldn’t always show. It seems the correlation is a lot better the last few races. Now we’re a lot more certain on the direction we need to go. From Barcelona, where we had the big update, some bits worked and some didn’t and it was more clear to see from that point on what is working on this car and what isn’t. I think we’ve got a proper direction now, as opposed to still trying to find a bit in the front and a bit in the rear.”

Zo blijkt wederom: wetenschap gaat vaak ook over bewijzen wat niet klopt, in plaats van alleen wat wel klopt. Max bevestigt tegenover Autosport het sentiment van Ricciardo:

“The new parts stabilised everything a bit more. Maybe there were some miscalculations and now with the new parts everything is in a better balance. And everything we change actually works again, like it should do.”

Duidelijke lichtpuntjes dus voor het Oostenrijkse team, dat in tegenstelling tot eerdere berichten gisteren ook weer de T-wing gebruikte in de vrije trainingen. Eerder gaf het team nog aan dat het extra vleugeltje puur voor Monaco bedoeld was. Of deze positieve ontwikkeling voldoende is om dit jaar alsnog in de buurt te komen van Mercedes en Ferrari is echter twijfelachtig. Misschien toch maar vast die aandacht verleggen naar volgend jaar dan?

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Sky misbruikt crashbeelden Max Verstappen, Red Bull furieus

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Formule 1, Max Verstappen, Racing, rb13, Red Bull Racing

Vorig bericht: « De Giannini 350GP is een ontzettend gaaf bommetje
Volgend bericht: Autoblog Advies: luxe non-premium taxi voor €31.000 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mauking zegt

    10 juni 2017 om 14:45

    Mooie foto.

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      10 juni 2017 om 18:05

      @mauking: stoeltje vrij.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North