• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Gonow GP150 is helemaal geen Volkswagen-ripoff

Auteur: CasperH, gepost 8 oktober 2014 om 11:11 – 15 Reacties

Afbeelding De Gonow GP150 is helemaal geen Volkswagen-ripoffAfbeelding De Gonow GP150 is helemaal geen Volkswagen-ripoffAfbeelding De Gonow GP150 is helemaal geen Volkswagen-ripoffAfbeelding De Gonow GP150 is helemaal geen Volkswagen-ripoff

Gonow GP150
Hoe komen jullie dáár nou weer bij?

China, land van eindeloze kopieerdrift, komt weer eens aanzetten met een ripoff die z’n gelijke niet kent. Tenminste, als we de Gonow GX6 buiten beschouwing laten natuurlijk.

We kijken hier naar een pickup met naar keuze een 160 pk / 260 Nm sterke 2.7 viercilinder benzinemotor of een 100 pk / 265 nm sterke 2.7 viercilinder turbodiesel. Weinig indrukwekkende zaken dus, maar wat wel indruk wekt is de precisie waarmee de Volkswagen Amarok is nagebouwd. De GP 150 vertoont bizarre gelijkenissen met de Duitse pickup. Er is weinig moeite gedaan om de bewondering voor de Wolfsburgse pickup te verbergen, iets andere wielkasten en een ander logootje in de grill en klaar is Kees Hoe Lang. Zelfs het interieur is flink geïnspireerd op het Duitse product.

Wellicht had onze overheid beter bij Gonow kunnen inkopen? De GP150 is vast een stuk goedkoper dan the real deal!

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

amarok, China, pickup, Volkswagen

Vorig bericht: « Dronken stel wordt aangehouden, heeft sex in politieauto
Volgend bericht: Plug-in Coalitie: belastingvoordeel plug-in hybrides moet blijven »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    8 oktober 2014 om 11:18

    Handig voor de reserveonderdelen

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      8 oktober 2014 om 11:38

      @baasbas: Ja ik denk dat deze 2.7turbo diesel net wat anders is als een 2.0tdi. maar je kan het altijd passen?

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        8 oktober 2014 om 12:03

        @clarkson: Hij zit daar in. Past dus prima

        Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        8 oktober 2014 om 12:25

        @clarkson: Nouja de blokken van VW gaan aan de vleet kapot, wie weet is het dus wel een betere motor of gelijkwaardig…

        Login om te reageren
  2. Jorrit zegt

    8 oktober 2014 om 11:48

    Nou ja, om het interieur nou een ripoff van dat van de Amarok te noemen… Maar voor het exterieur heeft Gonow inderdaad behoorlijk wat ‘inspiratie’ opgedaan bij VeeDub.

    Login om te reageren
  3. reistje zegt

    8 oktober 2014 om 12:15

    En toch ben ik wel benieuwd naar wat voor kwaliteit deze Chinese rip-off’s nou zijn.

    Het zal ook wel aan de prijs liggen natuurlijk, want in China kunnen ze wel goede producten maken maar het meeste wat ze maken moet zo goedkoop mogelijk…..

    Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      9 oktober 2014 om 07:16

      @reistje: dat is bij vw toch ook zo?

      Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    8 oktober 2014 om 12:20

    Blijft toch wonderlijk hoe dit gewoon kan: het is bijna een letterlijke kopie… (kwaliteit zal wel iets minder zijn, maar de prijs ook.

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    8 oktober 2014 om 12:21

    Ik zie er niet zo heel hard een Amarok in…

    Login om te reageren
  6. SCscreamGT2 zegt

    8 oktober 2014 om 12:34

    Wouter spotte vorig jaar dan ook de Chinees met het meetlint bij de Amarok in Parijs, erg komisch.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      8 oktober 2014 om 15:15

      @SCscreamGT2: daar zat ik ook net aan te denken, geeft ook aan hoe “lang” ze bezig zijn geweest met de ontwikkeling

      Login om te reageren
  7. kwatsjkop zegt

    8 oktober 2014 om 13:06

    Ik zie er eerder een Isuzu D-Max in, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Login om te reageren
  8. bazzelijn zegt

    8 oktober 2014 om 13:24

    “een 100pk / 265nm sterke 2.7 viercilinder turbodiesel. Weinig indrukwekkende zaken dus.” Zo weinig kracht uit een dergelijk blok weten te halen vind ik toch een behoorlijke prestatie. Indrukwekkend haast…

    Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      9 oktober 2014 om 07:17

      @bazzelijn: misschien is ie daardoor wel ultra betrouwbaar..

      Login om te reageren
  9. mbkevin zegt

    9 oktober 2014 om 01:38

    Interieur oke maar iedere ute/hilux ziet er toch zo uit?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North