• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Huracán Evo Spyder is helemaal officieel

Auteur: willeme, gepost 26 februari 2019 om 14:27 – 21 Reacties

Afbeelding De Huracán Evo Spyder is helemaal officieelAfbeelding De Huracán Evo Spyder is helemaal officieelAfbeelding De Huracán Evo Spyder is helemaal officieelAfbeelding De Huracán Evo Spyder is helemaal officieelAfbeelding De Huracán Evo Spyder is helemaal officieelAfbeelding De Huracán Evo Spyder is helemaal officieelAfbeelding De Huracán Evo Spyder is helemaal officieelAfbeelding De Huracán Evo Spyder is helemaal officieel

Lamborghini Huracan EVO Spyder '19
Geniet er van, zolang het kan.

Onlangs heeft Lamborghini de Huracan EVO gepresenteerd. De auto werd qua uiterlijk strakgetrokken en technisch nog eens wat verder verfijnd. Voor de Salon van Genève heeft Lamborghini voorspelbaar nieuws in petto: de Huracán EVO Spyder.

Het belangrijkste nieuws is natuurlijk dat de motor wordt overgenomen uit de dichte variant. Dat betekent een 5.2 liter V10, zonder turbo of welke kunstmatige beademing dan ook. De motor levert mede dankzij titanium inlaatkleppen maar liefst 640 pk bij 8.000 toeren en 600 Nm bij 6.500 toeren. Inderdaad, toeren die een gemiddeld turboblok niet eens haalt. De Huracán EVO Spyder heeft een leeggewicht van 1.542 kilogram.

De sprint van 0 naar 100 km/u is in 3,1 seconden alweer voorbij. Ook erg knap is dat je 200 km/u binnen 10 seconden kunt halen: dat duurt namelijk 9,3 tellen. De topsnelheid van deze uitvoering bedraagt 325 km/u. Mocht je om welke reden dan ook 100 km/u uur rijden: vanaf die snelheid heb je precies 32,2 meter nodig om tot stilstand af te remmen.

Lamborghini Huracan EVO Spyder '19

De Spyder heeft alle kenmerken qua exterieur en interieur als de dichte versie. Het grote verschil is de elektro-hydraulisch bedienbare kap. Via een knop op de middenconsole kun je deze in 17 seconden openen of sluiten. Het achterruitje kan eventueel apart geopend worden. Zo kun je de V10 nóg beter horen, ook als het regent. De Huracán EVO Spyder gaat 202.437 euro kosten (voor belastingen). De eerste exemplaren staan deze lente in de showrooms.

Ook interessant!

  • Deze man uitte zijn emoties op een Lamborghini Huracán
  • Mijn Auto: Lamborghini Huracán EVO van Husham
    Mijn Auto: Lamborghini Huracán EVO van Husham
  • Huracán Evo volgauto
    Huracán Evo volgauto voor vliegveld Bologna
  • Dit is Lamborghini's nieuwste racemonster

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2019, huracan, Huracan-EVO, Lamborghini, spyder

Vorig bericht: « Audi S3 rijdt 200 km/u door de bebouwde kom in NL
Volgend bericht: Gewürzstraminer: nieuwe Macan wordt volledig elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. boomhauwer zegt

    26 februari 2019 om 14:43

    Mooi hoor!

    Login om te reageren
  2. bestwelcoolenaam zegt

    26 februari 2019 om 14:47

    Wel jammer dat ze weer voor een soft top zijn gegaan, verpest de lijnen van de anders prachtige auto.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      26 februari 2019 om 15:49

      @bestwelcoolenaam: even een hele auto veranderen voor een hardtop constructie is niet zo evident.

      Login om te reageren
      • bestwelcoolenaam zegt

        26 februari 2019 om 16:36

        @boomhauwer: voor de Volkswagen auto group zal het waarschijnlijk geen probleem zijn om een paar miljoentjes in R&D te stoppen. Kijk naar Mclaren of Ferrari, ik denk dat er een markt voor Lamborghini open gaat met hard-tops.

        Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          26 februari 2019 om 21:32

          @bestwelcoolenaam: een nieuw model is idd goed te ontwikkelen met een hard top, een bestaand model niet.

          Login om te reageren
  3. hight96 zegt

    26 februari 2019 om 14:47

    Heel vet, vooral die velgen kan ik ook wel waarderen. Vind dit wel de dikste moderne Lambo!

    Login om te reageren
  4. lithiumion zegt

    26 februari 2019 om 14:48

    Teveel lijnen en vouwen op te kleine oppervlakte, geen enkel vorm van sierlijkheid, dood geevolueerde inteelt-versie van de Countache, zoals elke Lambo van tegenwoordig, VAG strategie. Doet me elke keer denken aan dat akelig gelifte mens van modehuis versace, Zo lelijk als ie bruut is… reken maar uit

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 februari 2019 om 15:04

      @lithiumion: Als je sierlijkheid wil, dan moet je volgens mij sowieso niet bij Lamborghini zijn. Na de Miura is er niet veel sierlijks meer uit de fabriekspoorten gejaagd.

      Login om te reageren
      • dieselkameel zegt

        26 februari 2019 om 15:20

        @berlinetta: Ik vind de Murcialago nog aardig sierlijk, vooral de eerste paar bouwjaren

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          26 februari 2019 om 16:02

          @dieselkameel: In mijn ogen is het vooral een blubberdikke supercar met een rustig en eenvoudig ontwerp (dat bedoel ik positief). Sierlijk kan ik het echter niet noemen.

          Login om te reageren
          • dieselkameel zegt

            26 februari 2019 om 16:41

            @berlinetta: Als je het zo stelt heb je volkomen gelijk, maar dan worden er heel weinig echte sjieke supercars meer gemaakt, Aston Martins en Paganis daargelaten

            Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        26 februari 2019 om 16:04

        @berlinetta: daar heb je gelijk in!

        Login om te reageren
  5. ghost zegt

    26 februari 2019 om 14:55

    Kek kleurtje dat Verde Ithaca!?

    Login om te reageren
    • enricoleerdam zegt

      26 februari 2019 om 20:22

      @ghost: zeker, maar ik vind verde mantis nog mooier

      Login om te reageren
  6. roberto zegt

    26 februari 2019 om 14:55

    Gaaf! Beter dan de Performante, die is te druk i.m.o.
    Het zelfde geldt voor alle uitvoeringen van de Aventador, hoe meer spoilers, hoe mooier ik de standaard versie gaat vinden..

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      26 februari 2019 om 17:15

      @roberto: nou, de spoilert van de 911 GT3 vind ‘k wel een schoonheid.

      Login om te reageren
      • roberto zegt

        27 februari 2019 om 09:01

        @hotze: Een Porsche kan het hebben. Van zichzelf heeft een 911 schitterende rondingen waar ineens een grote vierkante spoiler op gezet is, vind het wel gaaf.

        Maar een Lamborghini is een soort rijdende plat-gedrukte rubiks-kubus, veel te hoekig. En ja een standaard Hurican/Aventador vind ik enorm gaaf. Maar elk special model wordt nog eens aangehaald met extra hoekige spoilers en lipjes, extra gleuven in de bumper etc. Het verschil tussen een Murcielago SV en een normale Murcie is veel minder, en daardoor kan ik de Murcie SV wel waarderen..

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          27 februari 2019 om 10:16

          @roberto: I agree, spoilers zijn overbodig op deze bolides.

          Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    26 februari 2019 om 15:01

    Erg gaaf, maar liever de R8 Spider. Die looks ??

    Login om te reageren
  8. jaapiyo zegt

    26 februari 2019 om 18:49

    Geslaagde update die EVO. Ik vond de vorige inmiddels al een beetje oud nieuws geworden, maar wordt hier toch wel weer hebberig van.

    Login om te reageren
  9. hetzwartesaabvandefamilie zegt

    26 februari 2019 om 20:37

    Mooi design. Bruut maar toch subtiel genoeg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North