• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren P1 GTR is klaar, moment van onthulling is bekend

Auteur: Author, gepost 16 januari 2015 om 18:55 – 34 Reacties

McLaren P1 GTR


Natuurlijk wisten we al een hoop van McLaren’s circuitbeest waar de mannen in Woking helemaal los op zijn gegaan, maar gelukkig kunnen we nu ook melden wanneer-ie onthuld gaat worden.

Op de aankomende beurs in Genève (5 tot en met 15 maart) kunnen we eindelijk in levenden lijve kennismaken met de P1 GTR; het track-only speeltje voor de bijzonder gefortuneerde en veeleisende klant. Waar je met de gewone P1 al geen pleefiguur slaat (916 pk en 900 Nm bij 1.395 kg) doet de GTR-versie daar nog een flinke schep bovenop.

Dit 2,5 miljoen euro kostende speeltje is namelijk goed voor 1.000 pk en weegt bovendien 100 kg minder dan de reguliere straatversie. Wel moet erbij worden vermeld dat klanten voor dat bedrag behoorlijk in de watten worden gelegd met een speciaal raceprogramma. Zodoende mag er zelfs even plaats worden genomen in de racesimulator van de fabriek/renstal.

McLaren P1 GTR

McLaren’s tegenhanger van de Ferrari FXX K is in tegenstelling tot z’n straatlegale broer voorzien van een vaste spoiler, die met een druk op de DRS-knop plat kan worden gelegd om die vette inhaalmove uit te kunnen voeren. Daarnaast is de auto breder en lager dan de gewone P1, om ‘m nog beter geschikt te maken voor een dagje boenderen op een gesloten omloop.

Voor bewegend beeld check je natuurlijk de video’s op autojunk, je vindt ze HIER en DAAR.

Ook interessant!

  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Koop de allereerste McLaren P1
  • Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
    Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
  • Weet jij welke McLaren dit ook alweer is?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2015, gtr, McLaren, P1, Racing, Video, zwart

Vorig bericht: « MRB klassiekers levert slechts 55% van begrote opbrenst op
Volgend bericht: Ook Belgische rechter geeft Nederlandse doodrijder taakstraf »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    16 januari 2015 om 19:13

    Zou die ook in een andere kleur dan zwart verkrijgbaar zijn? Dan bestel ik er een en haal ik dat programma ook wel een weekend naar Zandvoort.

    Login om te reageren
    • amgmerc zegt

      16 januari 2015 om 19:39

      @mrrallycross: wtf?

      Login om te reageren
    • voiture zegt

      16 januari 2015 om 19:46

      @mrrallycross: sympathiek

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      16 januari 2015 om 23:25

      @mrrallycross: Ik zou het begrijpen als ‘ie alleen in het naakt-carbon zwart geleverd wordt. Een paar goede laagjes kwaliteitsverf wegen ook wel de nodige kilo’s. Alles in het kader van gewichtsbesparing!

      Login om te reageren
  2. mick09 zegt

    16 januari 2015 om 19:25

    Wat een prachtige auto.

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    16 januari 2015 om 19:37

    Wat een apparaat, zeg. Het geld dat ik niet heb is niet eens het grootste probleem. Volgens mij moet je serieus goed kunnen sturen om dit ding op 70% van zijn kunnen te rijden.

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      16 januari 2015 om 20:20

      @gtwillem: 99% van de mensheid zou een hypercar niet eens op 25% van zijn kunnen kunnen rijden, denk ik.

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        16 januari 2015 om 21:17

        @dikdraak: blijf jij maar fietsen

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          16 januari 2015 om 21:42

          @991gt3rs: Stoer.Ik ben in iedergeval onder de indruk.Ik neem aangezien je nick dat jij dus een van de testrijders bent van de nog te verschijnen 991 GT3 RS dus bij deze snap ik je ietwat onvolwassen reactie op @dikdraak.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            16 januari 2015 om 21:46

            @sydney: ik dacht hetzelfde. Zelfs in Forza 5 is zo’n P1 nauwelijks onder controle te houden…

            Login om te reageren
            • Edge zegt

              16 januari 2015 om 23:46

              @gtwillem: Nou, nadat ik het geluk heb gehad met een 430 Scuderia op de Nurburgring te mogen rijden en hem ook in Forza 5 heb kan ik je uit praktijkervaring vertellen dat de (on)bestuurbaarheid van een auto in Forza niks zegt over hoe hij in het echt rijdt.

              Login om te reageren
              • dennisjuh95 zegt

                17 januari 2015 om 01:22

                @Edge: Forza is zeer realistisch inderdaad.

              • gtwillem zegt

                17 januari 2015 om 23:09

                @Edge: helemaal waar, maar in een game is over het algemeen makkelijker om de wagens op hogere snelheid onder controle te houden dan in het echt.

      • Edge zegt

        16 januari 2015 om 23:48

        @dikdraak: Precies. In een rechte lijn kan iedereen zo’n ding op z’n staart trappen maar ik vrees dat het gros van de mensen toch echt in de problemen komt zodra er bochten bij komen kijken.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          17 januari 2015 om 17:15

          @Edge: Nee hoor vol op de rem en rustig de bocht in ;)

          Login om te reageren
    • stefanvts16v zegt

      16 januari 2015 om 20:24

      @gtwillem: eind vorig jaar ben ik met vrienden bij de Ring geweest. We zijn toen ook even bij RSR langs gereden aangezien we een oranje MP4-12C buiten zagen staan.

      Nog een praatje gemaakt met een van de mannen daar. Hij gaf aan van de 12C al bang te worden en dat je ‘m op de Ring nooit ten volle kan benutten…

      Ik denk dus dat je helemaal gelijk hebt dat je de P1 GTR dus inderdaad nooit meer dan 70% kan benutten! Wellicht zelfs nog minder…

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 januari 2015 om 21:45

        @stefanvts16v: precies. Ik heb zelf in een MP4-12C mogen rijden (wat dat betreft is het lekker om overal oud IVA studenten in je netwerk te hebben) en ik was zwaar onder de indruk van hoe dat van zijn plaats gaat. Volgas in 5 voelt als 2. En dan reed ik in de versie van voor de power upgrade… Een P1 is gewoonweg te snel om optimaal gebruik van te kunnen maken. Chris Harris drift het ding alle kanten op, maar vergeet niet dat hij een niet onaardig race coureur is…

        Login om te reageren
  4. SCscreamGT2 zegt

    16 januari 2015 om 19:45

    Ben benieuwd of Chris Harris erin mag, zo ja: kan ik daar niet op wachten.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      16 januari 2015 om 23:51

      @SCscreamGT2: Vast wel, die kerel weet alles te regelen. Als het je lukt om een LaFerrari te mogen testen op het Fiorano circuit en in de omgeving terwijl je eerst nog op de blacklist van Ferrari stond, kun je ook wel een P1 GTR proefritje regelen.

      Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    16 januari 2015 om 20:11

    Wat een vet ding! Zullen wel echte rijders zijn die zo’n apparaat (mogen) kopen, als er een heel raceprogramma bij zit.

    Login om te reageren
  6. rolov zegt

    16 januari 2015 om 20:58

    Voor dat bedrag mag ik elke dag wel over mijn buikje geaaid worden. Toch zou ik hem zo nemen. Ik blijf p1 geil.

    Login om te reageren
  7. Breinstein zegt

    16 januari 2015 om 21:20

    Zou toch een leuke raceklasse zijn, zonda r, laffe Arie xx en dit beest. Beter wordt het niet.

    Login om te reageren
  8. stefanos zegt

    16 januari 2015 om 21:27

    Super bruut ! Ben nu al fan van het ding. Tof dat hij straat legaal is ook.

    Login om te reageren
    • stefanos zegt

      16 januari 2015 om 21:28

      @stefanos: geintje ! Verkeerd gelezen. Dacht al ?!

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      16 januari 2015 om 22:04

      @stefanos: Straatlegaal laten maken van de FXX en MC12 Corsa kan inmiddels ook al een paar jaar dus zo ver zit er op dat punt ook weer niet heel ver naast.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        16 januari 2015 om 23:55

        @sydney: Yup, en als ik het mij goed herinner was daar alleen een setje straatbanden (ipv slicks), andere remblokjes en een geluidsdemper in de uitlaat voor nodig. Dus dat zal met de FXX K en de P1 GTR ook moeten kunnen

        Login om te reageren
      • stefanos zegt

        17 januari 2015 om 00:03

        @sydney: dat is waar, alleen ik liep wat op de zaken vooruit

        Login om te reageren
  9. roppp zegt

    16 januari 2015 om 21:39

    In het zwart is die nieuwe nog best te pruimen, maar hij kan niet op tegen het origineel.

    Login om te reageren
  10. sydney zegt

    16 januari 2015 om 22:21

    De cijfertjes van McLaren in 2014; 1.648 eenheden verkocht, waarvan 248 P1’s.Knap hoor met zo een kleine modellenrange.

    Login om te reageren
  11. biohazardracer zegt

    16 januari 2015 om 22:53

    2 woorden: Love It

    Login om te reageren
  12. Carreza zegt

    17 januari 2015 om 00:13

    Ik wil best wel eens een race zien tussen de P1 GTR en de FXX K. Lijkt me stukken spannender dan een Formule1 wedstrijd.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 januari 2015 om 12:10

      @carreza: Alleen het horen van die race op de radio zou ik al spannender vinden dan het kijken van een grand prix op tv.

      Login om te reageren
  13. JaxDryke zegt

    17 januari 2015 om 12:22

    Leuk voor op de A1.
    Van Hengelo naar Deventer in 10 minuten :)

    Login om te reageren
  14. mclarenf1lm zegt

    18 januari 2015 om 00:01

    Nu maken jullie mij toch wel erg hebberig…
    Ook het geluid wil ik trouwens wel even goedkeuren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North