• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengen

Auteur: ricardo, gepost 10 december 2015 om 17:31 – 24 Reacties

Afbeelding De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengenAfbeelding De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengenAfbeelding De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengenAfbeelding De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengenAfbeelding De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengenAfbeelding De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengenAfbeelding De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengenAfbeelding De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengen

De Mercedes 300SL die $7 miljoen moet opbrengen
Want veel exclusiever dan dit worden ze niet.

Met een oplage van 1.400 stuks is de 300SL een zeldzaamheid te noemen. Nog unieker wordt het met de 29 exemplaren die met een carrosserie van aluminium werden gebouwd – en voor monsterbedragen van eigenaar verwisselen. Toch kan het nog exclusiever. Mercedes heeft ooit vier exemplaren met een stalen carrosserie in race-spec uitgerust, waarvan dit de eerste is, met chassisnummer 5500640.

Deze Gullwings werden door de Sportabteilung uitgerust met een andere nokkenas, andere velgen, geventileerde trommelremmen met meer stopkracht, een krachtigere brandstofpomp, een sportuitlaat, en een sportonderstel, waarmee de 300Sl meteen lager kwam te liggen. Een getunede 300SL als het ware, maar dan historisch verantwoord.

De opgepompte 300SL in kwestie kwam in 1956 uit in de Tour de France (de autoversie) en pakte daar de tweede plek. Ook Stirling Moss is er volgens veilinghuis RM Sotheby’s regelmatig mee op pad geweest. Dus dan weet u wel hoe laat het is, qua veilingwaarde: ze denken er tussen de 5 en 7 miljoen dollar voor te vangen.

Ook interessant!

  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Dit is de duurste Mercedes 300 SL ooit geveild
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

300SL, gullwing, Mercedes, veiling

Vorig bericht: « Red Bull: ‘We willen Max Verstappen houden’
Volgend bericht: Halfnaakte Victoria Koblenko bij een Jaguar F-Type »

Lees Interacties

Reacties

  1. reggie-boy_rood zegt

    10 december 2015 om 17:39

    Snap ik

    Login om te reageren
  2. tmenges zegt

    10 december 2015 om 17:40

    Staal is makkelijker te repareren dan alluminium! Trappen met dat ding dus en niet stil in een verzameling zetten!! (zal helaas wel niet gebeuren)

    Login om te reageren
  3. silver zegt

    10 december 2015 om 17:45

    Willen svp 7 miljoen Nederlanders snel 1 euro aan mij overmaken?

    Login om te reageren
    • autofreaker zegt

      10 december 2015 om 18:05

      @silver: mooi neem ik het andere overgebleven geld wel

      Login om te reageren
  4. sbelali zegt

    10 december 2015 om 17:49

    Wat zou ik er graag zo een willen

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    10 december 2015 om 17:49

    Pfft de bubbel gaat nog even door…

    Login om te reageren
  6. michaelcorleone zegt

    10 december 2015 om 18:01

    @henkhupelschoten: waar ben je :)

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      10 december 2015 om 22:28

      @michaelcorleone: De toiletrol was op, daarom zo lang.. ;)

      Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    10 december 2015 om 18:05

    Goeie avond zeg! Wat een bedrag voor zo’n schitterende wagen! Dubbel en dwars waard! Valt me op dat de 300SL weer aan het stijgen is, 5 jaar geleden zaten ze ook al rond de miljoen maar zag er laatst eentje voor 1.4 miljoen al.

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    10 december 2015 om 18:16

    Dat de prijzen aan de bovenkant van de markt voor klassiekers aan het stijgen is doet me weinig, ik heb er toch het geld niet voor…

    Helaas ilijkt het alsof aan de onderkant van het aanbod van klassiekers de prijzen ook weer aan het stijgen zijn. Leuk voor als je ervan wilt, helaas minder leuk voor wie er één zoekt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 december 2015 om 19:09

      @moveyourmind: dat lijkt niet alleen zo te zijn dat is ook echt zo. Oude 911jes zijn absurd gestegen. Maar ook een Renault 4 stijgt tegenwoordig in waarde. Was recent nog een artikel met deze strekking in Autobild klassik.

      Login om te reageren
  9. PeugeotGTI zegt

    10 december 2015 om 18:41

    Eindelijk een auto die de absurde vraagprijs waard zou kunnen zijn. Begrijpelijk dat mensen hier op gaan bieden. Wat heb je dan een goed verhaal op het concours d’elegance.

    Login om te reageren
  10. mennok zegt

    10 december 2015 om 18:45

    Wat een prachtige wagen is het toch ook. Leuk om te zien dat de “hypercars” uit die tijd een bijna lieve uitstraling hadden. Ronde vormen, wit stuur, schattig motiefje op de stoelen. Als je dat naast een SL black zet.. Vroeger mocht het nog stijlvol zijn, chique, ingetogen. Tegenwoordig zijn die auto’s allemaal zo agressief, flink ordinair als je het naast zo’n klassieker zet.

    Login om te reageren
    • bouwvakkert zegt

      10 december 2015 om 20:22

      @mennok: Porsche 918? Naar mijn mening ook een mooi ingetogen hypercar.

      Login om te reageren
  11. csx3000 zegt

    10 december 2015 om 18:56

    4 zijn ervan gemaakt en van de GTO ruim 30.
    Is 7 miljoen dan genoeg?

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      11 december 2015 om 11:17

      @csx3000: Ja, maar van de 300SL totaal 1.400 stuks. Een 250 GTO is wel even een heel andere auto dan bijv. de “normale” 250. En deze 300SL racespec ziet er wel exact het zelfde uit op het oog dan de elke andere 300Sl’s.

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        11 december 2015 om 11:18

        @kilum: + Ferrari > Mercedes

        Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    10 december 2015 om 19:30

    Voor dat geld kun je veel meer leuks kopen

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      10 december 2015 om 19:35

      @allesmetturbo: ik vind deze 300sl best leuk hoor. Bewaar hem dan nog eens en je kan oneindig veel leuks kopen als je hem weer verkoopt voor 15miljoen?

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        10 december 2015 om 19:38

        @clarkson: als je m over een paar jaar voor 15miljoen kan verkopen dan is het inderdaad een leuke aankoop/investering!

        Login om te reageren
  13. rrvliet zegt

    10 december 2015 om 20:05

    Ik snap niet dat ik dit hier ga zeggen maar als ik er niet teveel voor zou hoeven laten zou ik m kopen. Deze auto raakt me, ik vind hem echt heeel erg mooi. Wat een lijnen, wat een schoonheid. Moet heerlijk zijn om die ronde pookknop en dat dunne stuur door je vingers te laten glijden terwijl je over smalle groene landwegen stuurt.

    Adembenemend

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      10 december 2015 om 20:26

      @rrvliet: helemaal eens. Ik heb laatst een tijdje ademloos naar de cabrio versie staan kijken bij de Gallery in Brummen. Elegante oude dame met de rondingen van een topmodel. Prachtig.

      Login om te reageren
  14. Breinstein zegt

    10 december 2015 om 20:12

    Als ik het geld had zou ik het zonder oogknipperen over maken, wat een prachtexemplaar.

    Login om te reageren
  15. p993 zegt

    11 december 2015 om 06:49

    Kijkend naar het stofje op de stoelen vind ik die prijs geheel verantwoord.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North