
Wie ergens nog de stille hoop had dat de Icon Concept van het het Brits-Chinese MG geen werkelijkheid zou worden: driewerf pech. Op de beursvloer van de Beijing Autoshow staat dit aparte geval toch echt de show te stelen. En MG benadrukt even heel hard dat dit sujet gebaseerd is op iconische modellen uit het verleden, zoals de MGA en MGB GT. Ziet iemand het?
Onder leiding van de Britse autotekenaar Anthony Williams-Kenny heeft het MG global design team een fraai staaltje WTF afgeleverd. De compacte SUV komt met een niet onaardige voorkant, ware het niet dat er twee foeilelijke ‘stootblokken’ op zitten. De achterkant beschikt over diezelfde uitstulpingen en vanaf de zijkant vallen vooral de imposante heupen op. Een automotive big booty, zo u wilt.
Eén krachbron is al bekend gemaakt: een 1.5-liter viercilinder met 109 pk die ook in de MG 5 een onderkomen zal vinden. We zijn benieuwd of MG het lukt een productieversie van de Icon concept te maken. Moet de Countryman danwel Nissan Juke zich al zorgen gaan maken?
-edit: nutteloze bijdrage-
Ziet er wel leuker uit dan op de persfoto’s. Echt mooi kan ik het niet noemen. Geen gevaar voor de Juke.
Hoe fokking vet is dit!
Chinees misbaksel. Zelfs als ze niet beweren dat ‘ie geïnspireerd is op de A en B (wat godsgeklaagd is!) blijft het een onooglijk ding. Mag zo van de productielijn de shredder in.
De Niksan Joke is er aantrekkelijk bij.
MINI?
laat me erg denken aan de eerste MINI concept…
Ik vind m stiekem toch wel erg cool … ‘Sjorrie’
Juke meets Countryman meets blender.
Tsja… de grill lijkt een beetje op een MGB, verder toch een beetje jammer. Het mooist aan de auto is het logo.
Als je alleen foto 2 bekijkt, ziet het er wel uit als een reincarnatie van een MG-B en dan vindt ik hem best geslaagd.
Maar van alle andere hoeken zie je dat het een SUV is en dat die heupen echt niet passen bij de voorkant.
Tja, wat moet je nu met de merknaam MG. De MG6 is gewoon een doorsnee auto. Zoals een Kia cee’d of Peugeot 308, gewoon “standaard”, niks mis mee maar gewoon….. saai.
MG kan niet echt voortborduren op een familie-trek. Want dat hebben ze in de jaren 80/90 al verloren door hun Honda samenwerking.
De MG-A en MG-B worden dan nog het meest gezien als echt MG (BL?). Maar jong publiek kent die auto’s amper? Dus wat moet je? Vraag me dus af of ze ooit nog een voet aan wal krijgen hier in Europa.
Zoals @Duell terecht opmerkt: De ‘jeugd’ kent de MG amper, hooguit van de MG F en MG TF. Dat waren wat mij betreft de twee laatste modellen die de naam MG nog waardig waren.
MG had altijd van die mooie wagens! Hun comeback is erg teleurstellend…
@petrolgirl: MG had mooie wagens? Welke bedoel je? Die Metro? Of die Maestro? Montego?? Of die laatste reeks, de gerebadgde 25/45/75?
Geef mij maar de Chinese MG’s. Die proberen tenminste vooruitgang te boeken in hun design. Over kwaliteit ga ik me niet uitspreken, ik heb nog niet de eer gehad om er een te rijden, maar vanaf dat er hier een dealer is, ga ik eens gaan ‘voelen’…
will it blend? Da’s eigenlijk alles wat ik hoef teweten. De Juke hoeft idd niet bang te zijn voor dit misbaksel. Tenzij het om de titels lelijkste concept en lelijkste product (over een paar jaar) gaat.
Komaan mensen, beetje serieus blijven. Dit is een Concept, en daarom… Geslaagd. Voor een concept mogen zo’n dingen. Honda, Toyota, Infiniti enz… brengen ook zo’n rare dingen op beursvloeren.
Alleen onze Europese merken, die zo rijk zijn aan ‘historie’, zetten een productieversie-met-dikke-velgen-en-dikke-bumpers-en-blauwe-lichtjes-in-de-koplampen en noemen het dan ‘concept’…
Dacht dat MG failliet was? Was het maar zo…..