• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De mid-engined Genesis Coupe van Rhys

Auteur: Alwood, gepost 25 oktober 2009 om 11:10 – 23 Reacties

Rhys Millen Genesis Coupe


Wie durft er nog te beweren dat Koreanen niet spannend zijn? Alsof de gewone Genesis Coupe nog niet leuk was, hebben ze de motor naar achteren verplaatst en er een V8 in gemonteerd.

De ombouw heeft even geduurd, en er is dan ook geen half werk geleverd. De achterbank is geloosd en deze Genesis kent ook geen V6 meer. Van fabriek af kan je niet meer dan zes cilinders in de coupe krijgen. Op de plaats van de achterbank is een 4.6 liter Tau V8 gemonteerd, in deze Genesis goed voor 500pk.

De ombouw moet het chassis nog meer tot zijn recht laten komen. Vooral het bochtenwerk zal voordeel kennen in de nieuwe lay-out. Op de aankomende SEMA zal deze Hyundai zich voor het eerst laten zien. En dat is allemaal heel leuk, maar wanneer krijgt Europa nu eindelijk een RX8 en 370Z etende Koreaan?


Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Briljante atmosferische V8
    Briljante atmosferische V8 bijna uit productie
  • Genesis GV80 als statige politieauto
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, genesis, Hyundai, rhys-millen, sema, tuning

Vorig bericht: « Rijtest en video: Skoda Superb Combi
Volgend bericht: Ultima pakt opnieuw het Topgear record »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    25 oktober 2009 om 11:12

    Ik vond die Scoupe ook al een prima auto om te zien ! Deze is nóg wat spannender…de achterkant en zijkant is helemaal goed (beetje Infinity’achtig), de voorkant had iets agressiever gemogen, ofwel iets voller en hoger…maarja, een kniesoor die daarop let ;-)

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    25 oktober 2009 om 11:17

    Ik vind ‘m cool.
    Eindelijk maakt Hyundai een spannende auto waarmee nog eens wat te beleven valt.
    Een lekkere V8 hoort daar natuurlijk bij, al lijkt het me wel erg ver gaan om het ding achterin te leggen i.v.m. het praktische nut van de auto (dat er al bijna niet is).

    Login om te reageren
  3. jan1666 zegt

    25 oktober 2009 om 11:21

    de laatste foto van de normale genesis coupe, dat achterlicht..lijkt een beetje op die van de peugeot 407 coupe

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 oktober 2009 om 11:25

      @jan1666: Als we zo gaan beginnen zijn we allemaal een stelletje Chinezen.

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    25 oktober 2009 om 11:30

    Hebben ze geen luchtinlaten nodig voor een achterin geplaatste V8?

    Login om te reageren
  5. John zegt

    25 oktober 2009 om 11:30

    Toch he.. Warm worden van een Hyundai vind ik net zoiets als geil worden van een Shemale…

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 oktober 2009 om 11:54

      @John: Dat vind ik niet. Het verschil is dat een shemale voor veel mensen simpelweg niet heet genoeg is.
      Een Hyundai kan dat wel zijn en ik vind dat deze Genesis dat is. Automerken afkraken met het argument “Maar het blijft een *vul in*” vind ik nogal zielig en onterecht.

      Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    25 oktober 2009 om 11:41

    @John: ik begrijp dat jij NIET tot die personen behoort ? ;-)

    Login om te reageren
  7. Jo-zef zegt

    25 oktober 2009 om 11:45

    -edit: lol & bedankt ;) is aangepast-

    Login om te reageren
  8. F355GTB zegt

    25 oktober 2009 om 12:01

    “De ombouw heeft even geduurt”
    Moet zijn: “De ombouw heeft even geduurd” :)

    Leuk projectje, al moet de prijs wel scherp zijn, wil je mensen in een Koreaan lokken…

    Login om te reageren
  9. transam73 zegt

    25 oktober 2009 om 12:05

    Ziet dan niemand dat dit gewoon een slechte photoshop is?
    Komt echt niet van Hyundai zelf, dat plaatje. Zo krom als een hoepel en ook het logo zit veel te laag.

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    25 oktober 2009 om 12:34

    transam73: natuurlijk, het is een tuner die dit doet. Maar so what? Zo gaat hij er wel uitzien.

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    25 oktober 2009 om 12:41

    Heb dit ding (standaardversie dan) van de zomer in ‘merruhka gezien.

    Ik denk dat we maar een handtekeningactie op touw moeten gaan zetten om dat ding hier naartoe te krijgen. Dit ding ziet er namelijk heel goed uit.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      25 oktober 2009 om 12:59

      @Rick dos: nu nog iets minderen op de “ding” in je reacties ;) en ik geloof je…

      Vooral een handtekeningenactie om de V6 hierheen te krijgen trouwens, want alleen een 2.0T zet natuurlijk een zoden aan de dijk…

      Login om te reageren
      • Rick dos zegt

        25 oktober 2009 om 13:17

        @Alwood:

        En als jij mij nou eens duidelijk maakt of je nou wel of niet tevreden bent met een 2.0T, dan zal ik dit ding geen ding meer noemen maar een ding. Want tussen een zoden en geen zoden zit een wereld van verschil. ;)

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          25 oktober 2009 om 13:56

          @Rick dos: lol :D =geen zoden… ;) 2.0T is matig, er moet een V6 of V8 in. Als de auto toch niet duur is kan je maar beter het grootste blok hebben.

          Login om te reageren
  12. Marc zegt

    25 oktober 2009 om 12:50

    @John

    Ooit bouwde Lambo allen trekkers…
    Ooit bouwde VW alleen de kever…
    Ooit bouwde Audi vierkante, lompe, onoogelijke auto’s…
    Ooit bouwde Seat oude Fiat’s…
    Ooit hadden Alfa’s achterwielaandrijving…
    Ooit bouwde Peugeot de 504 coupe…

    Dingen veranderen. Soms wordt het beter, soms wordt het minder. Soms verandert er niet zo veel (en bouw je oude Audi’s ipv oude Fiat’s).

    Login om te reageren
  13. AMG Powerrr zegt

    25 oktober 2009 om 12:56

    @Megakix,

    de Scoupe? Da’s naar mijn weten zo’n beetje de slechtste auto die er bestaat. Naast die kar van mijn buurman dan… de Hyundai Pony (met 1 buitenspiegel en automaatje hahaha)Deze nieuwe Genesis, dat is pas een mooi ding!

    Login om te reageren
  14. ZwerverRoodbaard zegt

    25 oktober 2009 om 13:12

    Kijk dat zijn goede acties :D

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    25 oktober 2009 om 14:38

    Vind de voorkant niet echt mooi, verder ziet hij er best gaaf uit!

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    25 oktober 2009 om 17:03

    Mijn gevoel zegt dat deze auto niet echt fotogeniek is.
    In het echt oogt het waarschijnlijk wat beter.

    Die neus komt dan echt tot zijn recht. Het geheelplaatje mist echter een beetje agressie.

    Toch zie ik hem graag komen. Kan ik meteen zien of ik gelijk heb.

    Login om te reageren
  17. W115 zegt

    25 oktober 2009 om 17:10

    Ieder zn eigen smaak, ik vind design erg belangrijk bij een auto, deze valt bij mij niet in de smaak, iets te scherp voor mij. Prestaties zijn er gelukkig wel :)

    Login om te reageren
  18. EJS zegt

    25 oktober 2009 om 17:52

    blijft een mooie wagen!;) EN zo presteert het ding nog zoals het eruitziet ook!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North