• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De mooiste Toyota ooit is nu te koop

Auteur: CasperH, gepost 17 oktober 2017 om 07:52 – 48 Reacties

Afbeelding De mooiste Toyota ooit is nu te koopAfbeelding De mooiste Toyota ooit is nu te koopAfbeelding De mooiste Toyota ooit is nu te koopAfbeelding De mooiste Toyota ooit is nu te koopAfbeelding De mooiste Toyota ooit is nu te koopAfbeelding De mooiste Toyota ooit is nu te koopAfbeelding De mooiste Toyota ooit is nu te koopAfbeelding De mooiste Toyota ooit is nu te koop

Toyota MR2 heeft identiteitscrisis
Mooi ding toch?

Nee. Dit is geen Ferrari 288 GTO. Dit is een Toyota MR-2 met een 3.0 liter V6 (3VZ-FE) achter de voorstoelen. Veel kitcars hebben moeite hun ware identiteit te verbergen, maar deze is bijzonder goed gelukt lijkt ons, vooral bij het aanzicht schuin van voren. De auto is de afgelopen anderhalf jaar in elkaar geknutseld en haalde zelfs covers van automagazines in the UK.

Er werden hier en daar zelfs originele Ferrari-onderdelen gebruikt, zoals de lampen. Het interieur geeft iets meer weg: er zitten met leer bekleedde stoelen van een MX-5 in, en het dashboard en de middenconsole zijn te onderscheiden van het origineel. Toch zit er niet enorm veel verschil tussen en is ook hier een aardige klus geklaard.

Je kunt van alles roepen over dit soort projecten. Bijvoorbeeld dat het de zoveelste Ferrarikloon op Toyota MR-2 basis is, of dat je er niet mee op vakantie moet gaan in Spanje. Maar dat neemt niet weg dat een serieus stukje knutselwerk is. Interesse in deze goed gelukte look-a-like? Even naar eBay!

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

288, Ferrari, gto, kitcar, mr2, occasion, rood, Toyota, veiling

Vorig bericht: « Het bizarre geheim, van Toyota’s baaaaadge
Volgend bericht: Spontaan ploffende airbags: Daimler roept miljoen auto’s terug »

Lees Interacties

Reacties

  1. goodolddays zegt

    17 oktober 2017 om 08:03

    Deze Is inderdaad erg goed gelukt!

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    17 oktober 2017 om 08:03

    Ik heb er niets mee, met die replica’s. Maar eerlijk is eerlijk, hij is bijzonder goed gelukt.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      17 oktober 2017 om 08:05

      @viezefreddyw:

      ”Ik heb er niets mee, met die replica’s.”

      Met een originele Ferrari voor de deur is dat makkelijk praten ;)

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 oktober 2017 om 08:17

        @willeme: Het voordeel van zo’n Toyota is dat hij een stuk betrouwbaarder is.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          17 oktober 2017 om 09:14

          @viezefreddyw: En met een 3 liter V6 is ie best rap en toch dat fijne non-turbo rijden. (de Turbo versie van deze kunnen wel echt serieus hard gaan)

          Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 oktober 2017 om 10:14

        @willeme: Ik wil ook mijn reactie kunnen editten!!!!

        EDIT: Dat kan ik volkomen begrijpen ;-), was getekend, WillemE-

        Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      17 oktober 2017 om 08:06

      @viezefreddyw: Ziet er inderdaad goed uit. Maar dit is een kitcar, geen replica ;-)

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 oktober 2017 om 08:14

        @cossiekiller: Ook goed.

        Login om te reageren
      • Loek zegt

        17 oktober 2017 om 08:45

        @cossiekiller: is dat zo? Mij lijkt het dat als je zelf een creatie bouwt waar snelheid en rijeigenschappen hoger in het vaandel staan dan styling je het hebt over een kitcar, maar hier is duidelijk veel tijd en moeite gestopt in het laten lijken op een Ferrari. Ik zou het een replica noemen.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          17 oktober 2017 om 09:10

          @720s: Ja en toch zie je nergens Ferrari logo’s oid. Heel netjes juist. Zelfs de H shifter is redelijk gelukt!

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            17 oktober 2017 om 10:17

            @fmgarcia: Maar goed ook, anders stonden er voor je er erg in hebt al een zwik Italianen voor de deur om dat ding linea recta de shredder in te gooien.

            Login om te reageren
        • bassx zegt

          17 oktober 2017 om 16:30

          @720s: Een replica is een auto die er alles aan doet om de eigenschappen en looks te houden van het origineel. Je hebt het dan ook nog steeds over een dure auto overigens. Bij een 288GTO moet je dan denken aan een 308 ombouwen naar een 288GTO (zelfde wat Ferrari deed) waarbij alleen de registratie papieren verraden dat het om een 308 gaat. De onderdelen moeten met de hand worden gebouwd en/of alleen originele 288GTO onderdelen mogen worden gebruikt. Dan spreek je van een 288GTO replica. In tegenstelling tot @viezefreddy: kan ik dit soort replica’s wel waarderen, zelfde als de bekende 250GTO op NL kenteken. Ondanks dat het om een originele Ferrari gaat is de uitvoering niet origineel en is het dus een replica.

          Maar kitcars kunnen ook replica’s zijn om niet te hoeven voldoen aan emissie normen en kosten laag te houden. Superformance is officieel een kitcar bouwer omdat ze een auto leveren zonder motor en transmissie maar de auto’s worden door de wandelgangen wel gezien als replica’s. De auto wordt helemaal gebouwd zoals de originele Ford GT40 destijds (met een paar uitzonderingen zoals magnesium dat plaatst maakt voor aluminium). Daarom mag Superformance van Ford de naam GT40 gebruiken en kunnen de auto’s ook als Ford GT40 deelnemen aan officiële historische races. Dit soort replica’s, dat eigenlijk projecten zijn waar de originele autofabrikant ophoudt en een ander hiermee doorgaat, vind ik prachtig zolang het er alles maar aan doet om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven. Een 60 jaar oude auto met 0 km op de teller is nog steeds een 60 jaar oude auto. Dit is nieuw, klassiek en authentiek tegelijk, oftewel een droomauto.

          Aan dit soort voorwaarden voldoet de MR2 niet, het feit dat hier sprake is van een donorauto dat niets met het origineel te maken heeft sluit al uit dat het om een replica gaat.

          Login om te reageren
  3. kennone zegt

    17 oktober 2017 om 08:03

    Deze is echt heel goed gelukt!

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    17 oktober 2017 om 08:04

    Mooi gelukt toch! En een motor waarmee je je niet belachelijk maakt.

    Ik zou hem niet direct kopen, maar ik zou wel gezond jaloers zijn moest mijn buurman hiermee rondrijden.

    Login om te reageren
  5. porker zegt

    17 oktober 2017 om 08:06

    En dan start je hem…..
    Not my cup of tea. Blijft geknutsel. Alsof je vriendin naar de kliniek gaat om op een of ander fotomodel te lijken. The look is ok, naar de feel??

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      17 oktober 2017 om 08:25

      @porker: maar wel lekker voor een keertje!

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        17 oktober 2017 om 10:30

        @foramen: Als het toch maar ‘voor een keertje’ is, zijn er zowel voor de Ferrari als voor het fotomodel toch andere manieren om aan je trekken te komen. Initiële investering is een stuk goedkoper, en je hebt ook geen onderhoudskosten. Nadeel is dan wel dat je haar na gebruik weer moet inleveren, maar het is toch maar voor een keer dus so what?

        Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    17 oktober 2017 om 08:10

    Ziet er geweldig uit, zou ik zo snel niet van de originele weten de onderscheiden. Bij een 2e blik: De spoiler achter lijkt iets over de achterlichten te hangen.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      17 oktober 2017 om 08:16

      @pomoek: Plus natuurlijk de ventilatieroosters op de motorkap en dergelijke. De 288 GTO heeft ze niet in het zwart.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        17 oktober 2017 om 08:18

        @viezefreddyw: inderdaad…

        Login om te reageren
  7. granlusso zegt

    17 oktober 2017 om 08:20

    Goed gelukt, op de breedte na is ie zelfs bijna onherkenbaar als een replica. Desalniettemin houd ik er niet van. Ik ben van mening dat je alleen een replica bouwt omdat je graag gezien wilt worden met een auto die je niet kan betalen (even los van het klein vermogen dat je soms in een replica moet stoppen).

    Nu zullen mensen zeggen dat replica-eigenaren juist zo’n auto hebben, omdat ie zoveel lijkt op de auto die ze eigenlijk adoreren, maar indien ik er zelf eentje (lees: replica) zou bezitten, zou ik me persoonlijk blijven storen aan het feit, dat ik toch geen echte heb. :)

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      17 oktober 2017 om 14:40

      @granlusso: Een echte replica is een kopie. Zoals ze in Argentinië gemaakt worden. Een nieuwe oude auto, soms zelfs tot aan het blok toe. Dat vind ik persoonlijk net zo mooi als een origineel want het is hetzelfde. Dit is niet echt een replica maar een look a like.

      Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    17 oktober 2017 om 08:21

    Mooi gedaan

    Login om te reageren
  9. ippy zegt

    17 oktober 2017 om 08:21

    Als je had gezegd dat het een echte is, had ik je zo gelooft

    Login om te reageren
  10. kilum zegt

    17 oktober 2017 om 08:24

    Ziet er goed uit. Maar de wielbasis klopt voor geen kant. Front en rear overhang is echt te lang.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      17 oktober 2017 om 08:47

      @kilum: precies, de oplettende kijkers weten echt wel dat dit niet de real deal is en dan sta je alsnog voor paal.

      Login om te reageren
      • esprit84 zegt

        17 oktober 2017 om 10:39

        @720s: newsflash: niet iedereen is zo onzeker dat hij indruk wilt maken op mensen die hij totaal niet kent.

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          18 oktober 2017 om 11:58

          @esprit84: volgens jouw logica is een replica dan sowieso bs. Als dat je niet uitmaakt kun je beter de auto origineel houden zonder wannabe Ferrari body.

          Login om te reageren
          • esprit84 zegt

            18 oktober 2017 om 13:45

            @720s: jezus wat ben jij beperkt, geestelijk.

            Login om te reageren
          • esprit84 zegt

            18 oktober 2017 om 13:46

            @720s: misschien wil je zélf een andere body. En niet voor iemand anders?

            Login om te reageren
            • Loek zegt

              21 oktober 2017 om 14:15

              @esprit84: je kan mij op zich geestelijk beperkt noemen maar in de praktijk is een Ferrari hebben een soort automatische leuter vergroting. Dat is gewoon hoe het werkt. Dus als je een replica bouwt, maakt niet uit hoe goed of slecht hij gelukt is, je doet het vanwege de status. In jouw utopische wereld waar iedereen zelf bepaalt hoe mooi iets is bevinden wij ons niet.

              Login om te reageren
              • esprit84 zegt

                24 oktober 2017 om 13:53

                @720s: ik heb medelijden met je

              • Loek zegt

                25 oktober 2017 om 17:07

                @esprit84: oh, dus nu voel je je ineens rot voor mijn probleem, nou dat is de eerste stap in leren hoe de wereld werkt zo te zien.

              • esprit84 zegt

                24 oktober 2017 om 13:54

                @720s: ik woon toch echt in een wereld waar ik zelf bepaal wat ik mooi vind, en zure meningen van anderen zoals jij hou ik me ook niet echt mee bezig, leef voor mezelf, en niet voor een ander.

                Dat zou best een handicap zijn,

                Succes om jouw leven zo in te leven dat het anderen bevalt hahahaha krant

    • draadloos zegt

      17 oktober 2017 om 09:23

      @kilum: en dat wist je uit je hoofd, of moest je er eerst foto’s van een echte bijpakken?

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        17 oktober 2017 om 09:50

        @draadloos: Nee dat is niet nodig, de auto is ontwikkeld als rally auto. Dan is het vrij logisch dat de wielen zoveel mogelijk op de hoeken staan. En vooral bij het zij aanzicht zie je dat dit hier niet het geval is.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          17 oktober 2017 om 14:46

          @kilum: Als je nou eens een lijstje maakt van meest legendarische rally auto’s en vervolgens kijkt naar de plaatjes dan zie je dat de quattro, en de meeste lancia’s gewoon flinke overhang hebben. Vooral aan de voorkant.

          Login om te reageren
  11. Corrado16v zegt

    17 oktober 2017 om 08:36

    Mooiste Toyota ooit? En de 2000GT dan?

    Login om te reageren
  12. stephane8200 zegt

    17 oktober 2017 om 08:53

    Dit zijn van die mensen die van projecten houden. Geld is nu op en/of hij wil aan een nieuw project beginnen.

    Beetje ‘help, mijn man is klusser!” probleem.

    Login om te reageren
  13. toyotaprius zegt

    17 oktober 2017 om 08:54

    Ik maar denken dat het over de Toyota Prius ging.

    Login om te reageren
  14. fanboy zegt

    17 oktober 2017 om 09:15

    Fantastisch ding, maar niet de mooiste Toyota. Dat is toch echt de 2000 GT

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 oktober 2017 om 10:02

      @fanboy: Sarcasme

      Login om te reageren
  15. thearchitect zegt

    17 oktober 2017 om 09:47

    okay, toegegeven: het is één van de betere replica’s.
    Maar om te zeggen dat het goed gelukt is….
    Het klopt gewoon niet. Vooral bij het zij-aanzicht en de foto die schuin van achteren is genomen, zie je dat de verhoudingen zoek zijn.
    Ik vind het moeilijk om enthousiast te worden over zoiets.
    Kudos voor de vele uren werk, dat wel.

    Login om te reageren
  16. e1000bmw zegt

    17 oktober 2017 om 10:10

    En nu van een Dino.

    Login om te reageren
  17. Edge zegt

    17 oktober 2017 om 10:44

    Ik vraag mij wel oprecht af waarom mensen zo’n project op zich nemen. Het kost je vele klusuren en wat heb je dan, iets wat moet doorgaan voor een Ferrari maar waarbij de verhoudingen niet kloppen en de motor natuurlijk al helemaal niet klopt. Dat kan toch nooit voldoening geven. Alsof je hobby houtbewerking is en je die gaat uitoefenen door een Billy boekenkast van de Ikea in elkaar te schroeven… Het moet toch veel meer voldoening geven als je een auto personaliseert middels tuning of een klassieker/youngtimer weer naar showroomstaat brengt?
    Maar goed, met de beperkingen die zo’n project met zich meebrengt is het wel netjes gedaan allemaal.

    Login om te reageren
  18. ArnoldH zegt

    17 oktober 2017 om 11:31

    Zonde van de MR2. Dat is gewoon al een hele mooie wagen

    Login om te reageren
  19. Gulli zegt

    17 oktober 2017 om 12:34

    Ik heb me laatst nog laten foppen door een Fiero verkleed als 208 oid. Verdorie :p

    Login om te reageren
  20. bietje zegt

    17 oktober 2017 om 20:18

    FF de knippers linksvoor (voor de kijker rechts) wat rechter ophangen en het is helemaal keurig voor elkaar. Natuurlijk is het geen echte en is echt veel mooier, maar voor een neppert is het prachtig gedaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North