• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Morgan Aero Coupé is wederom hier!

Auteur: ricardo, gepost 3 februari 2012 om 13:33 – 34 Reacties

Morgan Aero Coupé

Onlangs plezierde Morgan menig cabriorijder met de aankondiging van de Plus 8, een retrovoertuig waar we allemaal wel de sophisticated gentleman in willen uithangen. Wie echter een permanent dicht dak prefereerde had pech, want die leverde Morgan al even niet meer en de Eva GT werd ook al voor onbepaalde tijd uitgesteld. Maar check dit apparaat dan: de Aero Coupé! In maart wordt ‘ie onthuld in Genève.

In 2006 werd bekend dat de AeroMax in productie zou gaan, maar de oplage daarvan bleef beperkt tot 100 stuks. Nu keert er eindelijk weer een volwaardige coupé terug in de line-up zonder productielimiet. En nee, het is geen één-op-één kopie van de AeroMax. Hij is gebaseerd op de GT3 Aero (actiefoto) en onder de kap ligt, zoals vanouds, een V8 van BMW.

Dit blok met een inhoud van 4,8 liter kan 367 pk leveren, en zal er ook als 395-pk versie komen. Laatstgenoemde wordt namelijk uitgerust met een ander uitlaatsysteem. Mede door de aluminium carrosserie komt het leeggewicht niet boven de 1.175 kg uit. Een tufsprint naar de honderd km/u kan daarom al in 4,5 seconden worden voltrokken. Heb je de automaat-versie, dan hoeft het sprintje niet langer dan 4,2 tellen te duren. Stukje leeg Autobahn in het vooruitzicht? Mooi, een Vmax van 273 km/u moet namelijk te realiseren zijn. En dat is best snel, voor een Morgan.

Roadster & Plus 8
De onthulling is, zoals gezegd, in Genève waar de Britten ook een update van de Morgan Roadster onthullen. Die ruilt zijn drieliter V6 namelijk in voor een 3.7 V6, wederom bij Ford uit de schappen getrokken. En het derde Morgan-nieuwtje is de eerder genoemde Plus 8. Een open tweezitter die sinds 2004 behoorlijk dood was. Deze gaat echter weer in productie met een andere achtcilinder onder de kap. Het is dezelfde 4.8-liter BMW-motor als in de Aero Coupé en geeft de Plus 8 367 peekaa’s op zijn achterwielen. En daarmee is de Morgan-revival compleet!

Ook interessant!

  • Buitenkansje: de goedkoopste schele auto van Marktplaats
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • BMW 230i Coupé
    BMW 230i Coupé: leukste nieuwe auto in Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

aero, Coupe, Morgan

Vorig bericht: « Dit dieselblok met 1.600 pk past niet onder jouw kap
Volgend bericht: Sneeuw legt Nederlandse wegen plat. Zoals voorspeld. »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvrspeedsix zegt

    3 februari 2012 om 13:48

    Naise wanneer krijgen we een keer een rijtest van een Morgan?

    Login om te reageren
  2. laurensl zegt

    3 februari 2012 om 13:50

    Is dat wel handig die uitlaat onder je deur?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 februari 2012 om 13:59

      @laurensl: Hoezo niet? Raampie open en genieten maar.

      Login om te reageren
      • Zimon zegt

        3 februari 2012 om 15:03

        @kaasboerin:
        Misschien omdat een uitlaat erg heet kan worden en je makkelijk je been kan branden als je er tegen stoot.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          3 februari 2012 om 16:42

          @Zimon: Tuurlijk.. Wie gaat er nou met z’n been tegen z’n sideskirt aan staan?

          Login om te reageren
          • Zimon zegt

            3 februari 2012 om 21:44

            @kaasboerin: Kan toch gebeuren als je uit de auto stapt.

            Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    3 februari 2012 om 14:01

    Hele dikke bak, blijft gruwelijk, Morgan..

    Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    3 februari 2012 om 14:16

    Best lekker en toch scheel kijken…

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    3 februari 2012 om 14:16

    Mooi dat die oude X5 motor nog een goed 2e leven krijgt in de Morgan. Lekker veel pk’s en koppel met een laag gewicht. Zal erg leuk rijden zoiets. Heeft er hier toevallig iemand (rij)ervaring met zo’n houten chassis? Was benieuwd of zoiets nou erg tordeert.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      4 februari 2012 om 18:36

      @E34M5Touring: ja wij hadden vroeger een houte trapgocart,
      ik weet het merk nu niet direct,
      ik herinner me ng dat dit ding veel onderstuur had, het ding had ook smalle bandjes,
      en tordere ? oooh ja!

      Login om te reageren
    • bpc zegt

      4 februari 2012 om 18:38

      @E34M5Touring: oh en effe om op je vraag te antwoorde volgens de site vn morgan heeft dit ding een aleminium chassis ;)

      Login om te reageren
  6. robbie zegt

    3 februari 2012 om 14:19

    Het doet bij mij nader inzien wel een beetje denken aan een hardtop versie van de Morgan Aero SuperSports.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 februari 2012 om 14:28

      @robbie: Doet mij een beetje aan de Stingray denken, die 1e foto zo van de achterkant. Desalniettemin erg gaaf.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        3 februari 2012 om 14:29

        @kaasboerin: een stingray met een verticale achterruit?

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          3 februari 2012 om 16:43

          @robbie: Het deed mij eraan denken, ik zeg niet dat het hetzelfde is..

          Login om te reageren
  7. Donstil zegt

    3 februari 2012 om 14:33

    Stuurtje zit ook in de Smart Brabus en ook de Mini lampen staan me niet echt aan.

    Verder wel een prachtige bak.

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    3 februari 2012 om 14:35

    Mooi hoor! Als je dit in je bezit hebt dan rij je wel iets bijzonders.

    Login om te reageren
  9. G-Ammo zegt

    3 februari 2012 om 14:37

    Best wel mooi, maar ik denk dat originele ”oude” stijl wielen erbij nog mooier ogen :)

    Login om te reageren
  10. rotarypowah zegt

    3 februari 2012 om 14:42

    Jemig wat een mooi ding! Hebben!

    Login om te reageren
  11. Alwyn zegt

    3 februari 2012 om 14:51

    Zijn dat nou MINI koplampen?! Alleen L>R en R>L….

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      3 februari 2012 om 14:57

      @Alwyn: yep. Oorspronkelijker had de Aero 8 VW New Beetle koplampen en toen keek hij extreem scheel. Sinds 2008 ofzo worden MINI koplampen gebruikt en kijkt Morgan een stuk minder scheel.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        3 februari 2012 om 16:45

        @robbie: Haha “een stuk minder” idd.

        Login om te reageren
      • DMan zegt

        4 februari 2012 om 14:08

        @robbie:
        De Lancia Thesis achterlichten niet te vergeten!

        Login om te reageren
  12. MLTB zegt

    3 februari 2012 om 15:05

    Ik wil nogmaals een Morgan met de ///M V10 daarin :)

    Login om te reageren
  13. MLTB zegt

    3 februari 2012 om 15:07

    Mmm waar zit ik met m’n hoofd. Ik ben in de war met Wiesmann

    Login om te reageren
  14. Darahan zegt

    3 februari 2012 om 15:47

    @Robbie
    Ja,de Corvette Sting Ray had een verticale achteruit van 1968-1978.

    Login om te reageren
  15. ytrewq zegt

    3 februari 2012 om 15:52

    ik vind morgans prachtig maar deze vind ik toch ietsje te modern, vooral de lichten en het dak.

    Login om te reageren
  16. freezzr zegt

    3 februari 2012 om 16:12

    Leeeeluuuuk! Evenals de slechte overdreven bewerkte foto’s…

    Login om te reageren
  17. kickass zegt

    3 februari 2012 om 16:45

    Wat een verschrikkelijke creatie. :cry:

    Login om te reageren
  18. The360box zegt

    3 februari 2012 om 17:34

    Dacht altijd al dat hij Coupe was, dit ding is 1 van de gaafste bakken, ook in Forza 4 alleen dacht altijd dus dat het de coupe was.

    Login om te reageren
  19. llorente zegt

    3 februari 2012 om 22:05

    Waarom 3 ruitenwissers?

    Voor de rest mooie aparte auto, keer wat anders he.

    Login om te reageren
  20. meneersander zegt

    3 februari 2012 om 22:51

    Wat een schoonheid!

    Login om te reageren
  21. Tonnie zegt

    4 februari 2012 om 11:43

    Hmm ziet er wel lekker uit, deels beetje retro en toch nieuw, en sowieso anders als anders.

    Login om te reageren
  22. tarquesh zegt

    4 februari 2012 om 20:24

    Wat krijg ik een heimwee naar een Trabant als ik die Engelse gedrochten zie.

    Metal, Eisen und Deutsche kraft technik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North