• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Audi A4

Auteur: autoblogger, gepost 19 oktober 2007 om 13:30 – 116 Reacties

Audi A4


Gisteren ben ik teruggekomen van een tweedaagse trip naar Sardinië. Autoblog was uitgenodigd om ter plekke een stukje te gaan sturen met de nieuwe A4. Aangezien ik al een tijdje niet buiten was geweest leek me dit een goede mogelijkheid om eens tussen de mensen te komen.

In een charter vol met vrienden uit het autojournaille werd koers gezet naar het idyllische Italiaanse eiland. Het uiteindelijke reisdoel was hotel Cala di Volpe. Een zeer nette verblijfplaats mag ik wel zeggen, het is dus geen verrassing dat het hotel voorkomt op allerlei internationale lijstjes, ach ja… Tevens is het hotel bekend uit de James Bond film “The Spy who loved me“, waarin we die witte Lotus Esprit mochten bewonderen.

Enfin, het ging hier om de nieuwe A4. De A4 is al jaren het bestverkopende model van Audi en er is geen twijfel mogelijk dat deze nieuwe versie opnieuw een bestseller wordt. Persoonlijk vond ik het jammer dat de designers zich hebben ingehouden wat betreft het uiterlijk, maar toen ik de auto “in levende lijve” zag staan werden de verschillen toch wel erg duidelijk. Vooral de LED-verlichting in de koplampen valt op, dit ziet er echt zeer strak uit en zorgt tevens voor een nieuwe “brand recognition” van het Duitse merk. De R8 heeft het immers ook en we mogen verwachten dat deze koplampunits in de toekomst op alle modellen worden ingevoerd. Helaas is de LED-verlichting niet standaard, je mag eerst voor 1699,- een Xenon pakketje aanvinken.

Volgens de marketing-slang van de Duitse persvoorlichter is de nieuwe A4 een benchmark in zijn klasse. Het model is lichter, ruimer, zuiniger, etc. Heel goed natuurlijk, maar ik krijg altijd het idee dat dit soort zaken redelijk marktconform zijn. Wat niet wegneemt dat het een knappe prestatie is.
Volgend jaar verwacht ik overigens een 3.0 TDI e-model, handig voor de energielabels!

Audi Drive Select

Enough about the small talk, how’s that car driving? Welnu, dat is een goede vraag. Ik heb namelijk weinig opmerkingen over deze toekomstige leasetopper. En dat heeft veel te maken met het Audi Drive Select. Deze feature maakt het oa mogelijk om het onderstel wat sportiever af te stemmen. Door middel van drie settings (comfort, auto of dynamic) kun je de rij-ervaring aanpassen naar je eigen wensen. In de dynamic-stand reageert de auto bijvoorbeeld sneller op het gaspedaal, schakelt de tiptronic-versnellingsbak over bij hogere toeren, wordt de besturing directer en de afstemming van het onderstel steviger (of stijver, zo je wilt). Via het welbekende MMI-systeem is het op die manier mogelijk om 24 variabelen in te stellen, waardoor je eigenlijk een soort maatwerk weggedrag kunt creëren.

A4 interieur

Verder kan de nieuwe A4 oa uitgebreid worden met Side Assist (waarschuwingssyteem voor de dode hoek), Lane Assist (vibrerend stuur indien je afwijkt van de wegmarkering), Dynamic Steering (minder stuurbeweging nodig dankzij automatische correcties), Adaptive Cruise Control (zorgt voor een constante afstand tot de voorligger), en Adaptive Light (meebewegende koplampen op basis van stuurrichting).

Audi A4
Audi A4

Ik heb gereden met de V6 3.2 FSI (265pk) en de V6 2.7 TDI (190pk). De FSI was favoriet, mede vanwege de aanwezige (maar toch beschaafde) soundtrack. De prijs voor de 3.2 V6 met quattro aandrijving begint bij 52.665,- Euro. De 2.0 TDI zal waarschijnlijk het meest verkocht gaan worden, deze is beschikbaar vanaf 39.900,- Euro en heeft een 65 liter brandstoftank waarmee het mogelijk is om 1100 kilometer af te leggen! De echte instapper is de 1.8 TFSI, die is er vanaf 33.150,- Euro.

De videocamera en het fototoestel had ik expres thuisgelaten om optimaal te kunnen genieten van deze trip. Als extraatje heb ik daarom de video’s van onze Duitse en Engelse testcollega’s even opgezocht…

Auto Express:

Auto Motor und Sport:

Abenteuer Auto:

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, Rijtest

Vorig bericht: « Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, achterlichten (uitslag bekend)
Volgend bericht: File door weggegooide sleutels »

Lees Interacties

Reacties

  1. VivelaFRANCE zegt

    19 oktober 2007 om 13:36

    Geef mij maar de fantastische nieuwe Citroën C5!

    Login om te reageren
  2. Lout zegt

    19 oktober 2007 om 13:38

    subtiel,… camera thuisgelaten :p

    Login om te reageren
  3. estingo zegt

    19 oktober 2007 om 13:42

    Netjes

    Login om te reageren
  4. Supreem zegt

    19 oktober 2007 om 13:48

    Proportioneel klopt er toch een en ander niet met die A4. Ongetwijfeld zeer competente wagen, maar eens te meer een gemiste kans qua design.

    Login om te reageren
  5. evo zegt

    19 oktober 2007 om 14:01

    Als je met protserige kerstlampjes het uiterlijk van je auto’s moet opfleuren, dan ben je als fabrikant volgens mij niet echt goed bezig…

    Login om te reageren
  6. Shelby GT500E zegt

    19 oktober 2007 om 14:03

    Super geil super classe. und neu de RS4 klasse.

    Login om te reageren
  7. Jan C. zegt

    19 oktober 2007 om 14:04

    @evo: origineel (Teveel TG gekeken?)

    Login om te reageren
  8. Sjefke zegt

    19 oktober 2007 om 14:04

    Gewoon een mooie wagen voor de middenklasse :) Wat is eigenlijk de full-option prijs? die zal wel “iets” hoger liggen…

    Login om te reageren
  9. wimbers zegt

    19 oktober 2007 om 14:09

    ik snap niet waarom bij vag altijd de stations / avants later op de markt moet verschijnen terwijl het 40% van de markt is.
    als dat ding rond maart niet in de showroom staat gaan ze een hoop klanten verliezen naar het franse / japanse kamp vrees ik

    Login om te reageren
  10. evo zegt

    19 oktober 2007 om 14:13

    @Jan C.; werkelijk geen flauw idee! Is de A4 daar ook besproken? Ach, ik zie het maar als een compliment dat ik soortgelijke opmerkingen maak als Jeremy… ;) Overigens is het niet de eerste keer dat ik dit over die LED-jes zeg…

    Maar even serieus; haal die LED-jes weg en je houdt wel zo’n enorm conservatief ontwerp over… Goed het heeft idd een degelijke uitstraling en dat is natuurlijk precies wat Audi wil beogen, maar spannend? Kijk eens naar een 159, zo veel aparter!

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    19 oktober 2007 om 14:16

    ik moet zeggen… die duitse merken zijn op het moment al hun kleinere modellen aantrekkelijker aan het maken en de grote vind ik steedsminder aan! :o De A6, 5serie en E (CLS) zijn allemaal gygantische slagschepen… en de 3serie, A4 en C zijn allemaal geen kleine auto’s meer!
    De kleinere modellen vind ik ook een stuk mooier vormgegeven met uitzondering bij de CLS van mercedes. Bij audi is de A6 avant ook nog steeds een hele mooie wagen maar een BMW5 ziet er eigenlijk gwn niet uit.

    maw: Ik vraag me af wanneer ze het modellengamma om gaan gooien en de A6 een 8 word, de 4 een 6 en de 1 concept toch als 3 op de markt komt.

    Login om te reageren
  12. Jan C. zegt

    19 oktober 2007 om 14:16

    en wordt zoveel midner verkocht… geen wonder dat VAG conservatief is…

    Login om te reageren
  13. akin zegt

    19 oktober 2007 om 14:32

    ik vind het maar een wagen die zoveel op de audi a5 lijkt egt en als die ledjes er niet waren zouden ze hem niet mooi vinden ik vind hem ook niet spannend

    Login om te reageren
  14. Henk Timmer zegt

    19 oktober 2007 om 14:35

    heb echt medelijden met de topic starter…

    zo’n matig hotel, en dan nog zo’n matige auto… :P

    jezus Some guy’s have all the luck in the world!!!

    Jaloers:$

    Login om te reageren
  15. JD zegt

    19 oktober 2007 om 14:37

    Wat heeft iedereen toch met die stomme ledjes? Ik vind het er maar dom uitzien. (p.s. de A5 heeft die ledjes toch ook? Niet alleen de R8)

    Login om te reageren
  16. evo zegt

    19 oktober 2007 om 14:43

    “de 3serie, A4 en C zijn allemaal geen kleine auto’s meer!”

    @Alwood; de 3-serie, A4 en C-klasse zijn nou juist de enige auto’s in de (premium-)middenklasse die nauwelijks zijn gegroeid. De S40 is zelfs kleiner geworden! Het zijn met name de Fransen die echt met bakken zijn gegroeid (en de Passat en de Mondeo). Een C5 Break meet nu zomaar eventjes 4,83m en dat is even lang als een Volvo V70, 5-serie Touring of een E Kombi. In de meeste gevallen is hij zelfs ook nog iets breder dan laatst genoemde modellen.

    Je rijdt dus in een auto die qua afmetingen in een segment thuis hoort waar de basisprijzen 20 mille hoger liggen! Behoorlijk bizar als je het mij vraagt…

    Login om te reageren
  17. AMG zegt

    19 oktober 2007 om 14:45

    Mooie kar! Vooral die koplampen.

    Login om te reageren
  18. evo zegt

    19 oktober 2007 om 14:52

    @Alwood;

    Bovendien zeg je dat je de grotere modellen minder vormgegeven vindt dan de kleinere modellen. Dit ben ik absoluut met je oneens. De 5-serie Touring en E Kombi vind ik ook beide nog zeer fraaie auto’s. De A6 Avant vind ik met z’n 4,93m bijna té groot worden! Maar de A6 Avant blijft ook wel een zeer mooie Estate.

    Login om te reageren
  19. GerreLekker zegt

    19 oktober 2007 om 15:02

    Tjah, wat moet je er van zeggen. Degelijk maar saai zeker?
    Echt lelijk zijn die kerstboom koplampen en voor die achterlichten hebben ze veel te veel naar BMW gekeken, met die hoek-plooi-schuin-uitpuil-kneep-achter-recht-maar-toch-scheef-achterlichten.

    Login om te reageren
  20. Luc zegt

    19 oktober 2007 om 15:09

    echte leasebak, maar dat itnerieur,
    saaie middenconsole, dat hout vloekt bij bij de leren bekleding en vooral de leren bekleding in de deur

    Login om te reageren
  21. Juppe zegt

    19 oktober 2007 om 15:12

    Ja, mooie auto hoor! Maar dan post Evo hier een plaatje van een 159, en dan denk ik: Wat moet je nou met zo’n saaie Audi? (Behalve als je het hebt over afschrijving etc., maar dat terzijde)

    Login om te reageren
  22. Das ist nicht Geil jah! zegt

    19 oktober 2007 om 15:21

    Tjonge jonge, is dit nu een Duits hoogstandje? Moet dit ontwerp nu leidend zijn voor de Duitse markt? Dat beloofd wat voor de toekomst. . . . .
    En ik maar al die fanmail van iedereen op deze site lezen over Duitse auto’s.

    Raadsel: wat is oudbollig, heeft geen passie qua design en je hebt er een Duitse schnitzelbierbuik voor nodig. (antwoord Audi). Zet ‘m maar neer in A’dam Slotervaart en hard wegrennen daarna haha!

    Sluit mij volledig aan bij het eerste commentaar van Vive La France.

    Login om te reageren
  23. flyer zegt

    19 oktober 2007 om 15:22

    Mooie auto alleen jammer dat ze de BMW 3 serie hebben gecopieerd!

    Login om te reageren
  24. roadronner zegt

    19 oktober 2007 om 15:30

    Gewoon strak en netjes, niks mis mee.

    Niet iedereen wil immers een BMW rijden waarvan de meeste na verloop van tijd eindigen in achterstandswijken met enorme taartscheppen achterop enzo…

    Login om te reageren
  25. Stephan zegt

    19 oktober 2007 om 15:31

    Juppe, waar heb je dat vandaag, dat een 159 hard afschrijft?

    Login om te reageren
  26. Stephan zegt

    19 oktober 2007 om 15:31

    *vandaan*

    Login om te reageren
  27. Juppe zegt

    19 oktober 2007 om 15:37

    @Stephan,
    Dat heb ik nergens vandaan, maar als je zo bekijkt wat gebruikte italiaanse auto’s kosten tov duitse auto’s, dan zie ik niet waarom dat bij een 159 anders zou zijn.

    Maar das mooi, dan rij je over een paar jaar voor weinig geld in een vette bak! :)

    Login om te reageren
  28. L-M zegt

    19 oktober 2007 om 15:50

    Dit is gewoon de A5 4 deurs… Dusja over een nieuw model kun je niet echt spreken :)

    Login om te reageren
  29. SuperTurismo zegt

    19 oktober 2007 om 15:59

    @ Juppe

    Bekijk je dan ook het verschil in de nieuw prijs???

    Veel Duitse auto’s schrijven VEEL harder af dan Italiaanse!!

    Login om te reageren
  30. SuperTurismo zegt

    19 oktober 2007 om 16:00

    * als je het procents gewijs bekijkt!

    Login om te reageren
  31. Rick S zegt

    19 oktober 2007 om 16:08

    Zoals de reporter van het filmpje al zegt:
    “In the last ten yearsAudi has become the benchmark for interior quality.”

    Login om te reageren
  32. AMG zegt

    19 oktober 2007 om 16:09

    ik denk dat ik ga overstappen naar audi :P Ik vind deze auto echt heel erg mooi en netjes (MB E320 is toe aan vervanging :P) Wanneer komt ie? :D

    Login om te reageren
  33. Ricavant1.8T zegt

    19 oktober 2007 om 16:14

    Snap echt niet waarom sommige mensen zo lopen te zeiken over de nieuwe A4..
    Het is een prachtige auto… en zal het zeker weer goed doen!

    en de ledjes zijn GAAFF :P

    Login om te reageren
  34. Kees zegt

    19 oktober 2007 om 16:24

    Ik geef toch de voorkeur aan de oude A4. Maar ik denk dat deze het goed gaat doen in de lease. Als ik dan toch mag kiezen voor leaseauto zou ik eerder voor Lexus gaan. En Vincent ik had graag met je willen ruilen

    Login om te reageren
  35. LC zegt

    19 oktober 2007 om 16:26

    Die koplampen geven mij een kerst gevoel.

    Login om te reageren
  36. Rene zegt

    19 oktober 2007 om 16:35

    die ziet er echt gewoon super uit de koplamp randjes komen ook van de r8 en de s4 maar goed hij ziet er echt strak uit

    Login om te reageren
  37. Sander zegt

    19 oktober 2007 om 16:42

    Het enige grappige zijn die 1700 euro’s dure ledjes. Voor de rest is het gare baggerzooi, ’t ziet er niet uit. Doe mij maar een echte auto, doe mij maar een Italiaan.

    Login om te reageren
  38. Juppe zegt

    19 oktober 2007 om 16:44

    @SuperTurismo,
    Je hebt wel gelijk dat er een belangrijk verschil in nieuwprijs is. Vond hier een tabbelletje (is wel duits)
    http://www.spiegel.de/img/0,1020,193209,00.jpg
    Verschil is hier (Audi) 8% ten nadele van de Alfa, maar Opel en Ford staan wel veel lager idd.

    Login om te reageren
  39. alfa 159 sw zegt

    19 oktober 2007 om 16:47

    mooie auto,, maar die 159 sw vindt ik tog mooier, me vader heeft er ook een..

    Login om te reageren
  40. RScosworth zegt

    19 oktober 2007 om 16:55

    @LC
    Als ik aan kerst denk, krijg ik het warm en denk ik aan gezellige tijden. Dat heb ik hier niet. ;)

    Login om te reageren
  41. Chief_S5 zegt

    19 oktober 2007 om 16:56

    Zeer strakke bak. Wil hem graag in het echt bewonderen. Het design wordt steeds beter en beter, en het was al zeer mooi in mijn ogen. Het interieur ziet er ook zeer leuk uit. Jaja, net als de A5, maar die vind ik ook helemaal prachtig. :)
    Helaas zie ik hier wel bepaalde stomme reacties. Je mag hem best lelijk vinden of minder mooi dan, maar weinig mensen hebben een goed argument. Best jammer.

    Login om te reageren
  42. alfa 159 sw zegt

    19 oktober 2007 om 16:59

    alleen noch wachten op de avant;)

    Login om te reageren
  43. Frank zegt

    19 oktober 2007 om 17:00

    Wat een saai kutding die ze nog willen opvrolijken met LED lampjes???
    20 samsung standby lampjes bij je koplampen plaatsen…. dat geeft je echt die r8 look :)

    hopeloos fantasieloze bak wederom!

    Login om te reageren
  44. Davidov zegt

    19 oktober 2007 om 17:03

    Hee vet, ik wist niet dat de A4 ook LED’s had/krijgt, ziet er mooi uit.

    Login om te reageren
  45. DennieFR zegt

    19 oktober 2007 om 17:05

    Ik vind deze uitvoering [standaard is ie uiteraard veel meer ingetogen] gewoon prachtig,hij lijkt ook erg groot van achter.
    Maar Audi is dan ook alleen maar aan het groeien,en terecht!

    Login om te reageren
  46. lala zegt

    19 oktober 2007 om 17:07

    In feite, ik vind hem prachtig (in dit wit) !!
    @ alfa 159 sw: daar staat dus idd ik vind
    Weliswaar is de concurrentie in deze klasse bikkelhard aan het worden. Ik zou zelf niet meer weten wat te kiezen sinds de komst van deze A4…

    Login om te reageren
  47. Apache zegt

    19 oktober 2007 om 17:09

    Deze auto is een spamming van het 3-serie/S60/C-klasse/159/IS/TL segment. Het exterieur is een belediging en een optische vervuiling voor het asfalt waar het zich op waagt en het interieur en vooral die “zetels” zijn lelijker dan het excretieorgaan van een baviaan. Maar ik kan wel begrijpen dat mensen met gelijkaardige “kwaliteiten” opteren voor een auto die op voorgenoemde wijze prachtig hun persoonlijkheid weerspiegelen.

    Laat on aub wachten op de nieuwe S60, waarover Volvo onlangs gezegd heeft een nieuw model in overweging te nemen. Een bericht over de officiële aankondiging ervan zou een zilveren rand op de duistere bewolking van dit segment als voorbode van zonneschijn zijn.

    – Apache

    Login om te reageren
  48. fransen michel zegt

    19 oktober 2007 om 17:25

    het is net de oude a4 buiten de koplampen en de kont (achterkant).
    hij is echt nagemaakt op de a5 vooral de kont.

    Login om te reageren
  49. Edwin Coenders zegt

    19 oktober 2007 om 18:14

    Ik heb jaren Italiaanse auto’s gereden het is altijd wat, staat meer in de garage als thuis,voor de extra kosten kun je een audi kopen heb dit dan ook gedaan,
    rijd trouwens ook veel beter
    Ken ook veel mensen die hierdoor ook hun Itliaanse auto hebben weggedaan.

    Login om te reageren
  50. Job zegt

    19 oktober 2007 om 18:43

    prachtig alleen die achterlichten vallen me tegen.

    Login om te reageren
  51. LC zegt

    19 oktober 2007 om 19:21

    @RScosworth

    Dat geldt ook voor mij ;) Ik krijg het juist warm die Alfa 159

    Login om te reageren
  52. Rick dos zegt

    19 oktober 2007 om 19:21

    De LED´jes doen me altijd denken aan Manga films. Vooral aan huilende meisjes in Manga films zoals hier:

    Om een huilende expressie te krijgen maken ze een dikke rand net onder de ogen. Zo ook bij deze en de andere Audi´s. En ook hier weer moeten ze BMW nadoen…

    Login om te reageren
  53. Chief_S5 zegt

    19 oktober 2007 om 19:41

    @ Autoblog: Hebben jullie die eerste foto ook als wallpaper ergens? Ik vind em echt supercool. Alvast bedankt. ;)

    Login om te reageren
  54. bartholomeo zegt

    19 oktober 2007 om 19:58

    ach, de volgende versies van elke bmw serie hebben binnenkort 20 lampjes in de koplamp tov de 19 van audi :)

    Login om te reageren
  55. slk zegt

    19 oktober 2007 om 20:26

    Hele mooie auto.Deze gaat het zeker goed doen naast de c klasse .In vergelijking met deze twee is de bmw 3 een hopeloos model.

    Login om te reageren
  56. flierace zegt

    19 oktober 2007 om 20:35

    die lampjes heb ik ook elk jaar in de kerstboom hangen ha ha en bmw is gewoon de ubber duitse auto daar kun je gewoon niet om heen

    Login om te reageren
  57. matt zegt

    19 oktober 2007 om 20:37

    Ik vind de LED’jes in werkelijkheid overdag wat tegenvallen (gezien op enkele A5’s en een RS6 met handelsplaten). In het donker nog niet gezien. Het is net iets over the top. Maar ja, ik ben dan ook niet zo objectief, want ik heb ze niet op mijn A6 Allroad van 2007 (die heeft wel de LED’jes achterop overigens).

    Voor mij hoeft het voorlopig niet. Eerst eens kijken hoe die trend zich voortzet. Misschien ben je met die witte LED’s een trendsetter maar voor hetzelfde geld rijd je over een paar jaar voor gek met die dingen. Dat verwacht ik overigens wel van de nieuwe modekleur wit, die nu op steeds meer auto’s (vooral Audi’s lijkt het wel) opduikt maar die misschien zo weer uit de mode is.

    Login om te reageren
  58. slk zegt

    19 oktober 2007 om 20:42

    Wat loopt men nou te zeuren over die leds.Ziet er gewoon mooi uit en het valt op.!

    Login om te reageren
  59. CSL zegt

    19 oktober 2007 om 20:59

    Audi begint echt een Chinees bedrijf te worden, Jezus wat kunnen ze kopieren zeg!!

    Login om te reageren
  60. Ari_M6 zegt

    19 oktober 2007 om 21:08

    Mij niet gezien in dat ding hoor…
    Hij lijkt veel te veel op de oude.
    Ze kunnen blijkbaar niks beters verzinnen

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    19 oktober 2007 om 21:17

    die ledjes passen beter op een botsauto dan op een sjieke middenklasser. Overigens…. 4,70m? Da’s wel een behoorlijk grote wagen.

    Viel me trouwens op dat die vent in het eerste filmpje wel erg beroerd achter het stuur zit…. lijkt wel alsof ie 1,30 groot is….. lol Zou iemand hem niet even op de hoogteverstelmogelijkheden van het stuur kunnen wijzen?

    Nog iets dat me opviel: Vroeger hadden auto’s van die beugels om de achterklep dicht te laten scharnieren…. die kwamen lekker de kofferbak in en konden mooi je bagage kraken…… Deze A4 heeft die nog steeds! Alleen zitten ze netjes weggewerkt achter een paneeltje. Toch wel apart vrijwel iedereen heeft subtiele dempertjes…. maar deze a4 heeft echte ouderwetse beugels.

    Login om te reageren
  62. citrofiel evil twin zegt

    19 oktober 2007 om 21:24

    Die techniek met die ledlampen wil audi stilaan bij alle modellen toepassen zo zie je op http://www.worldcarfans.com/9071016.013/audi-tt-s-spied-with-led-headlamps een gespotte audi TT met ledlampen techniek.

    Login om te reageren
  63. Golfke zegt

    19 oktober 2007 om 22:33

    Mooie wagen, ik vindt de achterkant niet echt nieuw en lijkt op de facelift van het vorige model. Maar wat mag je voor 40 mille verwachten?:D

    Login om te reageren
  64. Hilp zegt

    19 oktober 2007 om 23:04

    Die LED’s ‘brand recognition’?! Weg met die jaren-80-feestjes-met-tuinslang-verlichting. Een reden om geen snelle A of S te kopen…

    Login om te reageren
  65. Ik rol zegt

    19 oktober 2007 om 23:11

    @ Hilp,

    Mee eens, weg die autostyle zooi.
    Voor de rest een aardige (netjes gezegd) auto

    Login om te reageren
  66. C30CDIAMG zegt

    19 oktober 2007 om 23:52

    Leuk man, een 4-deurs audi a5 uuuuuuuhhh a4 natuurlijk

    Login om te reageren
  67. autoblogger zegt

    20 oktober 2007 om 09:05

    @Chief_S5: hier staat ie (nu ook klikbaar via bovenste plaatje):
    http://www.autoblog.nl/images/wp2007/big/Audi%20A4%20water.jpg

    Login om te reageren
  68. Sdb. zegt

    20 oktober 2007 om 10:09

    De vorige A4 was tenminste een Audi…
    Deze doet me denken aan de VW Passat…
    Zou eerder de Passat kope dan de A4, goedkoper en mooier.
    Ze zijn fout bezig met die ledjes in elk model te stoppen. Is maar een mening eh:)

    Login om te reageren
  69. Chief_S5 zegt

    20 oktober 2007 om 11:51

    @ autoblogger: Thanx. ;) Echt een superfoto.

    Login om te reageren
  70. S4Avant zegt

    20 oktober 2007 om 13:46

    Strakke kar zoals ik van Audi gewend ben….
    Maar ik moet wel even lachen om die gast die hier een Audi vergelijkt met een Alfa….hahaha
    Het gaat zo goed met Alfa dat ik me niet kan bedenken waar de dichstbijzijnde Alfa dealer zit…..zijn die er uberhaupt nog?
    Ik ken iemand die had een Alfa GTA….was blij dat hij dat kreng kon lozen na 1 jaar en weer een VAG auto kocht…..

    Maaar goed Audi..:) hele gave bak die nieuwe A4.

    Login om te reageren
  71. Sorcerer zegt

    20 oktober 2007 om 14:37

    Ik lees niet echt veel over het rijgedrag van de auto… alleen dat je het in kunt stellen en dat de 3.2 het lekkerst rijdt. Ook lees ik niks over veranderingen t.o.v. de oude A4 (zoals het veel rijkere interieur). Of eventueel een vergelijking met de A6.

    Op de site van RTL-autowereld staat een uitgebreidere beschrijving in de column van Pilarczyk:
    http://www.rtl.nl/automotor/rtlautowereld/column/

    Hij beschrijft het interieur als zelfs mooier dan dat van de A6. Is dat zo? Het kan niet wat uitgebreider, deze review? Stuur mij volgende keer maar naar Sardinië dan…

    Login om te reageren
  72. autoblogger zegt

    20 oktober 2007 om 14:48

    @Sorcerer: gelukkig doet iedereen het anders, wij proberen hier op autoblog een wat andere insteek te gebruiken (afhankelijk van de blogger).

    Anyway, als je een fan bent van Pilarczyk, dan ben je iig op de verkeerde site.

    Login om te reageren
  73. Rutger zegt

    20 oktober 2007 om 15:25

    Ik weet niet of het thuis laten van video en fotocamera gaat leiden tot een uitnodiging voor de introductie van een volgende Audi. ;-)

    Gewoon een mooie auto in een segment dat qua design steeds dichter na elkaar toegroeit.

    Vive la France? De C5 probeert heel duidelijk een A4 te zijn. Vernieuwd voor een Franse auto, niet voor dit segment.

    Login om te reageren
  74. Superkoerier! zegt

    20 oktober 2007 om 21:30

    Die achterlichten lijken wel een beetje (veel) op de (overigens mooie) achterlichten van de 3-er coupe. Maar verder weinig mis met de nieuwe A4. Het is wachten op de avant….

    Login om te reageren
  75. Kevin_BMW zegt

    21 oktober 2007 om 14:33

    had hem al ruimschoots bewonderd op de IAA
    vind hem zeker mooier da de voorganger
    vooral de ledjes

    Login om te reageren
  76. Sorcerer zegt

    21 oktober 2007 om 15:49

    autoblogger: ik bepaal zelf wel of ik wel of niet op de verkeerde site ben. En begrijp me niet verkeerd, er staan erg veel leuke/interessante stukjes, ook van jou, op deze site. Artikel over hoe burgerlijk wit begint te worden vind ik meesterlijk, om maar een voorbeeld te noemen…

    Maar! Gewoon ff lekker goedkoop of gratis naar Sardinië afreizen, lekker rijden in de nieuwe A4 en dan vervolgens een stukje schrijven met info die je ook uit de foldertjes kunt halen, dat vind ik beneden peil. Neem een voorbeeld aan de V8 Vantage-test van sacha, niet lang geleden. Maargoed, dit is ook maar een Audi hè…

    Ik ben trouwens geen fan van Pilarczyk, maar een Audi-fan, en had simpelweg gehoopt iets meer te lezen over deze auto.

    Login om te reageren
  77. Audioot zegt

    22 oktober 2007 om 10:39

    Jammer van al die puberale reacties en met name over die LED’s.
    Dit is slechts een detail! Ik hoor niemand over die fantastische wegligging volgens de journalisten, de topkwaliteit, de rust in het interieur, de verdere
    verfijning van de motoren, de toegenomen ruimte achterin ….
    Nee de meesten praaten elkaar maar na als kuddedieren probeer eens objectief te zijn. Natuurlijk heb je een voorkeur voor een bepaald merk of model maar je kunt ook overdrijven.

    Login om te reageren
  78. slk compressor zegt

    22 oktober 2007 om 21:20

    Helemaal eens met audioot.

    Login om te reageren
  79. Hugo zegt

    24 oktober 2007 om 19:36

    Net als Sorcerer mis ik in het verhaal een verhaal over de ervaringen die je met de A4 had, vooral over de rij-eigenschappen. Dat Audi drive-select lijkt mij ideaal, maar is het ook onder het rijden even te wijzigen? Bijvoorbeeld als je na een stuk snelweg een leuk binnenweggetje gaat pakken… of als je een hobbelweg tegenkomt en de vering even wat soepeler wilt zetten.

    Login om te reageren
  80. autoblogger zegt

    24 oktober 2007 om 20:52

    @Hugo: yep, je kunt het bijna instant aanpassen (tijdens het rijden dus).

    @Sorcerer: dat is ook de reden dat Sacha vaak de rijtesten doet;)

    Login om te reageren
  81. Sorcerer zegt

    25 oktober 2007 om 13:55

    Ok dan autoblogger, het zij je vergeven ;)

    Volgende keer als er een Audi getest moet worden, geef mij die uitnodiging dan wel. Dan produceer ik helemaal gratis een epistel van meerdere pagina’s en doe ik er wat foto’s bij.

    Login om te reageren
  82. Bernd zegt

    3 november 2007 om 14:44

    @ evo: Je vergelijkt appelen met peren. Kom met toch niet met dat eeuwige design van een Alfa-Romeo af. Dat is precies het omgekeerde: een wagen die op menig vlak niet deugd en het onderspit moet delven, maar met een zogenaamd leuk design alles moet wegmoffelen.

    Login om te reageren
  83. evo zegt

    3 november 2007 om 15:08

    Zo slecht zijn Alfa’s de laatste tijd niet meer hoor (ook blijkens de tevredenheidstrofee 2007)…

    Login om te reageren
  84. w0o0dy zegt

    3 november 2007 om 15:23

    @evo: wat had je verwacht van iemand met de naam Bernd? Plaat voor de kop, als het maar duits is?

    Login om te reageren
  85. evo zegt

    3 november 2007 om 15:26

    Exactly!

    Login om te reageren
  86. Bernd zegt

    3 november 2007 om 15:39

    -edit: ok, dit zeggen we dus even niet-

    Login om te reageren
  87. Bernd zegt

    3 november 2007 om 15:56

    @ Wooody: Blijf ajb bij de feiten want op grond van jouw voornaam zou ik nu ook vanalles beginnen insinueren… Ik ben Nederlander NB: dit is een autoblog, geen politieke blog.

    Login om te reageren
  88. Incognito zegt

    3 november 2007 om 16:12

    Eh evo? Tevredenheidstroffee?

    Alfa-Romeo scoort als volgt;

    #33 Alfa Romeo 159 101,7
    #45 Alfa Romeo 147 100,2
    #79 Alfa Romeo GT 95,6
    – Gemiddelde score van 99,2. Dit is dus gewoon onder het gemiddelde, dezelfde score als een KIA Sportage ;) Qua uiterlijk wint een Japanner (Lexus) en scoort de 159 een 13e plaats, de GT en de 147 vind je terug op de 28ste en 30ste plaats.

    Login om te reageren
  89. w0o0dy zegt

    3 november 2007 om 16:20

    @Bernd: kun je doen maar of het zin heeft? Jouw eigen uitlatingen getuigen vooral van jouw vooroordelen ten opzichte van Alfa’s en dat is een feit.
    Jij komt met de bewering dat de 159 op menig vlak niet deugt en het onderspit moet delven. Dat is geen feit dat is een mening tenzij je feiten hebt die die mening bevestigen. Ga je gang ik ben benieuwd: op welke vlakken deugd de 159 niet?

    De torsiestijfheid van de auto is bijvoorbeeld groter dan van vrijwel alle concurrenten en scoort zelfs hoger dan de meeste auto’s uit andere prijsklassen. Alfa’s 159 is volgens een aantal tests (met meetbare waarden als meetlat) op vele vlakken beter dan de meeste concurrenten. Ik zal niet beweren dat de betrouwbaarheid 100% is, maar die auto zit wel goed in elkaar.

    Login om te reageren
  90. Bernd zegt

    3 november 2007 om 16:32

    @ Woooooody: Het feit is dat jouw vakkundigheid gewoon verpletterend is en dat je met torsiestijfheid alleen geen goede auto’s maakt. Alleen Alfa-fanaten vinden objectief gesproken een Alfa een superieure auto in zijn prijsklasse. Je geeft het zélf toe, de auto is niet betrouwbaar, geweldig tóch? Ik ga hier trouwens niet de vergelijkingstest voor je opstellen. Dat documentatiewerk moet je zelf wel doen.

    Login om te reageren
  91. evo zegt

    3 november 2007 om 16:32

    @Incognito;

    Dat zeg ik! Voor een Alfa fantastische waarden! ;)

    Login om te reageren
  92. Incognito zegt

    3 november 2007 om 16:41

    @ evo en Woody

    Ik snap dat ik op je bijbel sta te springen, maar zet die bril eens van je hoofd. Want het ís gewoon niét zo. Om nog even tevredenheidstroffee er bij te pakken, verzameling van heel veel meningen. Een 159 scoort gemiddeld op het gebied van comfort, legt het af tegen de 3 serie, Lexus IS, Honda Accord, Mercedes E-klasse, 5-serie en Impreza wat betreft rijprestaties.

    Bella Machina legt het op uiterlijk af tegen;
    Lexus IS
    Audi A3
    Audi A4
    Volvo V70/XC70
    Mercedes-Benz C-klasse
    Audi A6
    Volvo S60
    Volvo S40/V50
    Mercedes-Benz E-klasse
    Smart forfour
    BMW 3-serie

    Er is eigenlijk geen enkel punt in het onderzoek waarin de 159 uitblinkt.

    Login om te reageren
  93. Incognito zegt

    3 november 2007 om 16:43

    Daarnaast scoort de auto ook nog slechter dan gemiddeld;

    – rammels
    – lakwerk
    – verbruik
    – aandrijving
    – mechanische deel van de motor

    Login om te reageren
  94. Incognito zegt

    3 november 2007 om 16:44

    En dan wil ik er ook nog aan toevoegen, dat het grootste deel van de 159’s Diesels zijn, en ik vind – een diesel Alfa, is geen Alfa. En dat vind jij ook. Het is jammer maar zo gaat dat, het is een ordinaire leasebak geworden.

    Ben zelf gek van de IS, kwestie van tijd voordat Louwman en Parqui die ook met veel geweld en ondersteuning de zakelijke markt opschopt.

    Login om te reageren
  95. evo zegt

    3 november 2007 om 16:46

    Hoe kun je het nou qua uiterlijk ‘afleggen’? Is toch puur subjectief? Leuk dat het uiterlijk van een Smart forfour hoger gewaardeerd, maar ik kies toch echt voor een Alfa mocht ’t om de looks gaan…

    Login om te reageren
  96. Citrofiel zegt

    3 november 2007 om 16:49

    @ incognito; Liefde voor een merk is niet rationeel te verklaren.

    Login om te reageren
  97. Barry330cd zegt

    3 november 2007 om 16:51

    Liefde maakt blind! De Audi adepten zijn in hun sas met de saaie nieuwe A4 incl kerstboomverlichting. De Alfa mannen zijn trots op de 159. Qua looks is hij iig vele malen mooier, dan welke Duitser dan ook. Maar de nieuwe C5 wordt echt de winnaar denk ik.

    Login om te reageren
  98. Citrofiel zegt

    3 november 2007 om 16:53

    @ Barry; Denk ik ook. Zie ook de ‘peilstok’ bij autoweek: http://www.autoweek.nl/peilstok.php?id=408
    39% kiest voor de C5, en 44,5% voor een Duitser. Dat is een gigantische verschuiving!!

    Login om te reageren
  99. Barry330cd zegt

    3 november 2007 om 17:02

    Ik hoop echt dat de kwaliteit deze keer ook bovengemiddeld zal zijn, want dan ga ik hem leasen. Ben na vele vele BMW’s inmiddels wat uitgekeken op het merk. Te weinig value for money inmiddels.

    Login om te reageren
  100. Citrofiel zegt

    3 november 2007 om 17:04

    @ Barry; :shock: :o :) :D

    Ik hoopte dat al, en nu nog meer. Een BMW-adept naar Citroën… :D :P ;)

    Login om te reageren
  101. Barry330cd zegt

    3 november 2007 om 17:05

    Ik hoop echt dat de kwaliteit ook een sprong voorwaarts heeft gemaakt. Ben inmiddels na vele, vele BMW’s wel toe aan wat anders. Een auto met meer value for money. En ik hoop dat de nieuwe C5 dit gaat bieden.

    Login om te reageren
  102. Barry330cd zegt

    3 november 2007 om 17:07

    Dan zal ik mijn naam ook moeten wijzigen uiteraard;)

    Login om te reageren
  103. w0o0dy zegt

    3 november 2007 om 17:11

    @Bernd: kon je nou echt geen enkel feitje vinden om je mening te onderbouwen?

    @incognito: rijprestaties…… jaja en wat verstaan we daar onder? Qua wegligging is de 159 wel degelijk beter dan vrijwel alles in de klasse….. zelfs Auto Motor und sport moest toegeven dat de auto beter bestuurbaar was dan de bmw 3 serie…. dus…. wat verstaan de mensen die de autoweek tevredenheids trofee gegevens hebben geleverd onder rijprestaties? Comfort? ehm als je je benen moet laten amputeren om achterin te kunnen zitten dan zorgt dat bij mij voor een slechte score…. enfin….. ik zie meer subjectieve zaken dan keiharde feiten.

    Dat er mensen zijn die een andere smaak hebben dat is prima, dat er mensen zijn die in mijn ogen geen smaak hebben daar kan ik ook wel mee leven. Dat mensen hun vooroordelen neerplempen als feiten daar heb ik meer moeite mee. But hey, its a free world so…. if it makes you happy, knock yourself out!

    Login om te reageren
  104. Citrofiel zegt

    3 november 2007 om 17:25

    @ Barry; Dat zal wel heel anders klinken…. BarryC52.?HDi… Wat zou het worden… De 2.2 of de 2.7? Gezien wat je nu rijdt een 2.7? Maar laat ik niet op de feiten vooruit lopen en de kwaliteit (duimend) afwachten…

    Login om te reageren
  105. Citrofiel zegt

    3 november 2007 om 17:28

    @ Barry; Van BMW naar Citroën. Ik kan nog steeds niet geloven dat iemand die stap ook maar overweegt! Ben jij niet heel erg gehecht aan de ‘rijbeleving’ en het ‘contact met de weg’ waar BMW-rijders altijd zo in hun nopjes mee zijn? Citroën schijnt dit niet te bieden, of veel minder.

    Login om te reageren
  106. w0o0dy zegt

    3 november 2007 om 17:49

    Een redelijk gerespecteerde auto journalist over de 159: “But the engine, torquey, powerful and smooth though it may be, is not the best part of this car. That accolade goes to the steering. It’s fast, sharp, more informative than the internet and more tactile than a freshly carved stone otter.

    The handling is also sweet and yet the ride isn’t even slightly uncomfortable. Which means that the 159 drives and feels like no other car in its class. If you have even the faintest trace of petrol in your veins, if you are even on nodding terms with the concept of simple, good engineering, you should drive this car. Because it doesn’t matter what you have now, you’ll be smitten. I was.

    This is one of those cars that’s demonstrably and appreciably better than any other mid-range four-door family saloon. And unlike any Alfa of the past, you don’t have to machete your way through a million inconveniences to find the point. This car does not hide its gold watch up its behind. It is an absolute gem.”
    Jeremy Clarkson, From The Sunday Times, March 26, 2006.

    Login om te reageren
  107. birdie zegt

    9 november 2007 om 19:03

    Hahaha hoe diep kan een mens vallen…?
    Van een BMW overstappen naar een C5 !!! :-)

    Login om te reageren
  108. Wollie zegt

    28 januari 2008 om 13:05

    @ Vive la FRANCE!: mij ook. Liever de nieuwe C5!
    @ Citrofiel: Wat nou geen rijbeleving in een Citroen? Heb je wel eens een klaverbladje genomen in een Xantia V6 activa? Dat houdt geen BMW bij!

    Wat ik bedoel omtrent die nieuwe A4, mooi natuurlijk, maar wel meer van hetzelfde.

    Login om te reageren
  109. Wollie zegt

    28 januari 2008 om 13:12

    @ birdie: Bonjour, wake up man. Durf er gewoon eens voor uit te komen dat de C5 een schitterende auto is. Kijk zelf maar even hier: http://www.c5.citroen.com/nl/index.php, dan weet je waar ik het over heb. Kun je tenminste meepraten.

    Login om te reageren
  110. birdie zegt

    30 januari 2008 om 13:57

    Iemand die droomt van Citroën is hoogstens een kneuteraar die een prijsje koopt, geen autoliefhebber. Dankjewel.

    Login om te reageren
  111. Stefke van A4 Global Drive zegt

    19 februari 2008 om 15:49

    Beste,
    Afgelopen weekeinde, mocht ik een ritje doen in Oostenrijk. Dit met het nieuwe model A4. Het was een quatro 3.2L. Bij het aanschouwen kon ik enkel vaststellen dat alle opties aanwezig waren op een trekhaak na…
    Wij hebben zowel op gewone vlakke wegen alsook in de bergen mogen rondtoeren, en het motortje eens degelijk mogen uittesten. Zalig in gebruik zeker als je de mogelijkheden erbij neemt van de instelling van de auto/motor/scholdempers ( comfort – dynamic – auto )
    Alle opties ook uitgetest. Zoals automatische cruise-control watching e.d.
    Ook eens nagegaan of het mogelijk was om vanaf een snelheid van 50km/h over te schakelen van 1° naar 5° versnelling en dan optrekken tot 150km/h. Dit werd mij gezegd dat dit mogelijk was…. Verliep vrij vlot, welk ander voertuig kan dit aan zou ik zeggen…. Al bij al een zalige ervaring. Helaas ist nu nog wachten op het Avant model….. Wel al foto’s van gezien alsook de prijs…. Zou beginnen op 31.000,-Euro standaard…
    Wie zich wil laten bekoren en het kan raad ik zekers aan een A4 uit te testen tot zelfs mogelijks aan te kopen ! ! !

    Login om te reageren
  112. Super zegt

    10 april 2008 om 17:10

    kun je die ledjes ook ala knight rider heen en weer laten gaan?

    Login om te reageren
  113. Stefke van A4 Global Drive zegt

    10 april 2008 om 18:27

    Hey Super,

    Helaas zul je dit niet kunen doen, of je moet via een laptop extra software moeten inbrengen denk ik,… Maar tja met zoiets is alle smogelijk tegenwoordig. Let wel de ledjes zijn extra kosten = extra optie

    Login om te reageren
  114. sloeber zegt

    21 april 2008 om 21:46

    Ik kan de mijne in augustus maar krijgen ;
    heeft er iemand al ervaring mee met de a4?

    Login om te reageren
  115. Stefke van A4 Global Drive zegt

    21 april 2008 om 22:41

    Beste Sloeber,

    Ik rij al ettelijke jaren met de avant versie. Maar ik moet zeggen de nieuwe is zalig om mee te rijden. heb er een weekeinde mee mogen rondrijden en testen. Was wel een quatro-versie, maar toch. Ik kijk er al naar uit als ik mijne nieuwe mag gaan bestellen,maar dit zal nog wel ff duren….

    Login om te reageren
  116. janklaassen zegt

    6 mei 2010 om 21:09

    Deze heeft papaaaa.
    egt een geweldige auto
    Fock niet met de LED’s!
    Ferrari, alfaromeo, lancia, Opel, Mercedes enz hebben ze nu ook

    misschien wel een voorsprong ea?!

    FOCK NIET MET AUDI LED’S.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North