We zouden het bijna vergeten door al het geweld uit Genève, maar Toro Rosso is ook gewoon aan het werk en presenteerde vandaag hun nieuwe livery.
Al is het een heel nieuwe kleurstelling, je moet toch echt twee keer kijken om het verschil te zien. Ik zal even bijspringen, dan gaat het wat sneller. Vorig jaar stond er Cepsa aan de buitenkant van de wing-end plates van de achtervleugel, die naam is nu weg. Daar hebben ze Red Bull Cola opgeplakt. Verder is het allemaal een beetje gelijk gebleven. Gelukkig is er onderhuids wel genoeg anders, ze zit er een veel sterkere Ferrari-motor in. En die doet het , op wat kleine probleempjes na, hartstikke goed, zegt Max.
Ze hebben de nieuwe livery nu pas gepresenteerd omdat ze door een krap tijdschema niet op tijd waren om dat voor de eerste training te doen.
Foto’s laten wel wat te wensen over
Ferrari Power…!
Van vorig jaar helaas.
Ik verwacht dat door het seizoen de achterstand op de top3 teams alleen maar groter zal worden, omdat ze geen motor updates krijgen. Toch, in een race met veel uitval of met weinig snelheid, moet een ‘lucky podium’ mogelijk zijn voor de heren.
Kortom, verschil tussen TR en RB is weer erg klein. Jammer!
@dutchdriftking: Het blijven allebei RedBull producten he, logisch dat ze kwa looks aardig overeen komen.
@r32t: jawel, maar tijdens de race is het soms er moeilijk te zien wie wie is. En dat is jammer.
@dutchdriftking: nou, iets beter je ogen trainen.. Of denk je ook een 5-serie gezien te hebben als er een 3-serie voorbij komt
@mmarzzz: dat laatste is niet zo raar.
Er zijn echter wel grote verschillen tussen de TR en de RB, al was het maar in de kleurstelling. Zelfs mijn zoontje van 3 kan het onderscheid maken.
Is dat het enige verschil dat je kon vinden? Beetje makkelijk artikel
@meneer: tijdens autosalons is het een beetje kwantiteit over kwaliteit geloof ik. Maar goed we krijgen dus wel min of meer alles mee
@meneer: Qua livery is het natuurlijk wel zo. Met het vertrek van Cepsa en het ontbreken van enige vorm van livery op de wagen die ze de vorige test gebruikten waren er wel verwachtingen. Verwachtingen dat er een nieuwe sponsor zou komen, of dat er een daadwerkelijk iets spannends zou gebeuren. In plaats daarvan krijgen we een auto die er hetzelfde uitziet als die van vorig jaar, maar dan met de eigen merken er weer opgeplakt in plaats van Cepsa.
Ik heb Toro Rosso’s altijd al heel mooi gevonden, zeker de 2008 Scuderia Toro Rosso STR3
@audiisthebest: Die met die vreselijke voorvleugel bedoel je?
@bartteeuwen: ik vind die voorvleugel juist heel mooi
geen ferrari logo’s?
@gwnbmw: Nop. Dat ben je als motorleverancier niet verplicht. Mercedes adverteert er wel graag mee (zie bijvoorbeeld de Williams), maar Ferrari niet. Ook de wagens van Sauber en Haas hebben geen Ferrari logo’s.
Weinig sponsoren of ligt dat aan mij?
@mrrallycross: je kan ze opbellen en vragen of je nog ergens een sticker met je naam erop mag bij plakken (voor een paar miljoen :-)
Een van de mooiere wagens in het veld. Redbull cola kende ik trouwens nog niet, dus het werkt wel zo’n klein stickertje ergens op een F1 auto.
@pinut187: Ik wel, en het is echt verrekte goor. Bij de Albert Heijn staan ze in het colaschap. Zelfs de huismerk cola van de Aldi en Lidl waar je iets meer dan 15 cent per blikje betaalt smaakt lekker in vergelijking met deze troep.