• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Bentley Continental GT op de beursvloer

Auteur: Dennis, gepost 30 september 2010 om 10:59 – 29 Reacties

Bentley Continental GT


De vernieuwde Bentley Continental GT is geen enorme verrassing meer. We hadden de persfoto’s al en ook bewegende beelden, maar deze mastodont maakt toch vooral indruk wanneer je ernaast staat.

Je moet goed zoeken naar de verschillen met het huidige model. Toch spreekt Bentley van een compleet nieuwe Continental GT, want geen enkel stukje plaatwerk is namelijk hetzelfde gebleven.

Zichtbare wijzigingen zitten ‘m in de koplampen, nu voorzien van LED-cirkels en ook oogt de nieuwe Continental GT wat steviger dan zijn voorganger. De algemene vormgeving van de auto is om strategische redenen niet te sterk aangepast omdat de nieuwe Conti GTC en Flying Spur nog wel eventjes op zich laten wachten.

Onder de motorkap nog altijd het 6,0 liter W12 blok met twee turbo’s. Deze levert nu iets meer vermogen, namelijk 575 pk en 700 Nm i.p.v. 560 pk en 650 Nm, gekoppeld aan een 6-trapsautomaat. Het geheel is iets zuiniger geworden en 65 kilo lichter. Dit vertaalt zich naar een sprintje van 4,6 seconden naar de 100 km/u (was 4,8 sec). Daarbij lust de motor E85 bio-ethanol.

We hadden verwacht dat Bentley voor de Continental GT ook een 4 liter grote V8 zou presenteren. Dit zou een aangapast Audi blok zijn, maar daarover hebben we vooralsnog niets vernomen. Een filmpje van de onthulling gisteravond staat op autojunk.nl!

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • Dit kost de elektrische Renault Twingo in Nederland!
  • Ford gooit roer om, cancelt drie elektrische modellen
  • Range, ruimte, knoppen: de Kia EV5 heeft alles. #test
  • Wopke Hoekstra doet water bij de wijn: tóch benzinemotoren na 2035
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental-gt, Parijs-2010

Vorig bericht: « Dit is de Toyota Verso S
Volgend bericht: Porsche 911 Speedster live »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thijs_B zegt

    30 september 2010 om 11:00

    Lekker hoorrrr….

    Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    30 september 2010 om 11:06

    6-traps automaat…in het huidige CO2-gelul-verhaal had een 8-traps ook niet gek geweest…Maar wát een schitterende auto’s maakt Bentley toch !

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 september 2010 om 17:10

      @Megakix: 700 Nm koppel !! dwz .. 3 trappen zijn al meer dan genoeg ..

      Login om te reageren
  3. John zegt

    30 september 2010 om 11:10

    Een lekker Duits kontje..

    Login om te reageren
  4. birdboy zegt

    30 september 2010 om 11:14

    Prachtige auto, behalve die afschuwelijke achterkant…

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      30 september 2010 om 15:11

      @birdboy: grappig, ik vind de achterkant juist mooi en de voorkant minder geslaagd!

      Login om te reageren
  5. DDimi zegt

    30 september 2010 om 11:19

    deze Bentley of Mercedes Benz CL , blijven voor mij HET van het.. geef mij een andere 3deurs zo dik, qua moteur, looks, comfort, uitstraling, reputatie.. >> gaat n i e t

    Login om te reageren
    • John zegt

      30 september 2010 om 11:26

      @DDimi: Als je wat meer stijl zou hebben zou je nog voor een Maseratti GTs kunnen gaan.. Maar volgens mij ontbeert het jou aan enige stijl en hou je meer van voetbalwagens.

      Login om te reageren
  6. Gregorius zegt

    30 september 2010 om 11:34

    @DDimi: Bentley zou een aankoopbeleid moeten gaan voeren: als je een voetballer bent, mag je m niet kopen!

    Login om te reageren
  7. jpvdb zegt

    30 september 2010 om 11:37

    Ik vind hem mannelijker, stoerder en mooier. Goede zet! Alleen dat achterklepje heeft me nog niet helemaal overtuigd.

    Login om te reageren
  8. Pier zegt

    30 september 2010 om 11:48

    Wel fraaie auto, alleen de motorkap die een beetje opgelegd lijkt en de 7-serie “Bangle” achterklep hebben mij nog niet geheel overtuigd. Misschien in het echie…

    Login om te reageren
  9. Benjamin1 zegt

    30 september 2010 om 11:52

    T blijft wel druk zo met al dat autonieuws.

    Ik heb gehoord dat deze al in bestelling staat bij menig rappert.

    Login om te reageren
  10. Vreddy_B zegt

    30 september 2010 om 11:52

    Schitterende auto. En die onzin over voetballers blabla, Er rijden in Italië ook een hele berg voetballers in Maserati’s en Ferrari’s. Of je een auto van zo’n bedrag er laat uitzien als een sjonnie bak heb je toch zelf in de hand? Min punt vind ik wel dat die middenconsole betreft de knoppen en ook het afdekplaatje van de automaat wel erg VAG gerelateerd is.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    30 september 2010 om 12:12

    Ik ben er nog geen instant fan van. Maar dat was ik van de vorige ook niet, en dat ben ik nu wel. ;)

    Login om te reageren
  12. Hoflander! zegt

    30 september 2010 om 12:40

    De auto is wel veel verfijnder geworden qua design vind ik. Echt wel een verschil met de huidige hoor. Jammer van dat voetbal- en advocatenvolk dat je er veel in ziet. Dat geeft toch een soort smet en zal je met bijvoorbeeld een Aston Martin nooit hebben.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      30 september 2010 om 13:21

      @Hoflander!: Wie mag er eigenlijk wel in rijden?

      Login om te reageren
    • Relief2009 zegt

      30 september 2010 om 15:22

      @Hoflander!:

      Grappig, die Moskovic Maffioso rijdt een Aston Martin :o

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 september 2010 om 17:19

      @Hoflander!: maar jou soort volkje zie je ALTIJD met een loser-mobiel ..

      maakt niet uit welk merk of welk model .. altijd armoedig ..

      Login om te reageren
  13. jimmy zegt

    30 september 2010 om 12:41

    VAG is goed bezig

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 12:42

    Mja ik ben er nog niet volledig aan gewend…. Misschien als ik hem eens in het echt zie dat ik er een andere mening op na zal houden…

    Login om te reageren
  15. Bumer zegt

    30 september 2010 om 12:43

    Mooi, had ook niet veel veranderingen nodig :P

    Login om te reageren
  16. TDI-goeroe zegt

    30 september 2010 om 13:04

    V12TDI erin, dan issie af ;)

    Login om te reageren
  17. KaCh1ng zegt

    30 september 2010 om 13:34

    vroeger waren het 911’s ,nu continental GTs :)

    Login om te reageren
  18. BananaFlip zegt

    30 september 2010 om 15:37

    Behoorlijk wat klasse verloren, vooral van achteren.

    Login om te reageren
  19. memphis zegt

    30 september 2010 om 15:57

    Beetje van zijn elegantie verloren vind ik. Misschien te breed??

    Login om te reageren
  20. SDM zegt

    30 september 2010 om 16:46

    Ja daar ben ik weer, IK NEEM EM!

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    30 september 2010 om 17:17

    wat een enorme verbetering zeg ..

    al het kinderachtige eraf .. en stoerheid voor in de plaats ..
    nu nog bruter dan de MB CL ..

    Login om te reageren
  22. geertje zegt

    30 september 2010 om 19:41

    doe mij maar de Mansory Gt 63 uitvoering. wat is die kont lelijk zeg en teveel racegaas van voren

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    30 september 2010 om 20:10

    Ziet er gewoon weer verdomd goed uit! De vorige Continental GT was al prachtig, en dat is hij gewoon nog steeds;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North