• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Chevrolet Camaro: dit is ‘m!

Auteur: Author, gepost 17 mei 2015 om 00:21 – 69 Reacties

Afbeelding De nieuwe Chevrolet Camaro: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Chevrolet Camaro: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Chevrolet Camaro: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Chevrolet Camaro: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Chevrolet Camaro: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Chevrolet Camaro: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Chevrolet Camaro: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Chevrolet Camaro: dit is ‘m!

Chevrolet Camaro 2016
Na de lekplaat van gisteren is-ie nu officieel onthuld.

De nieuwe Camaro is niet alleen een stuk lichter geworden, maar heeft eveneens meer paardjes onder de kap gekregen. Hangt er trouwens wel vanaf welke versie je kiest, want vanaf nu wordt het mogelijk om ‘m met een heuse 2-liter viercilinder met turbo te bestellen. Die motor is goed voor 279 pk en 400 Nm.

Wie de 3.6 zescilinder aanvinkt, krijgt 330 pk en 386 Nm én cilinderuitschakeling. Echt leuk wordt het natuurlijk met de SS-versie, die 440 pk en 610 Nm uit een 6.2 liter LT1 V8 peutert. Da’s inderdaad een tikkie minder krachtig dan in de Corvette Stingray. Naast de nieuwe motoren lag de focus onder meer op een lager gewicht. Chevrolet meldt dat de Camaro ruim 60 kg lichter is dan z’n voorganger, maar dat de stijfheid wel is toegenomen.

Chevrolet Camaro 2016

Alle motoren zijn overigens leverbaar met zowel een handbak met zes versnellingen als een automaat met acht verzetten. De kleur van de verlichting in het interieur kan al naargelang je mood worden aangepast, evenals de afstelling van de auto via de Drive Mode Selector. De gewone versies hebben de standen Snow/Ice, Tour en Sport, de SS doet daar met de Track-setting nog een schepje bovenop.

In de eerste helft van 2016 komt de nieuwe Camaro al naar Europa, verdere details en prijzen zullen tegen die tijd bekend worden gemaakt.

Ook interessant!

  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, camaro-ss, Chevrolet, V8

Vorig bericht: « Het leven van Tesla-baas Elon Musk in 10 quotes
Volgend bericht: Video: kijk hoe de SCG 003 van de ‘Ring af tettert »

Lees Interacties

Reacties

  1. lexusfan zegt

    17 mei 2015 om 00:24

    Dik, graag in het geel!

    Login om te reageren
    • pjeey zegt

      17 mei 2015 om 10:32

      @lexusfan: Bumblebee?

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        17 mei 2015 om 13:40

        @pjeey: Bumblebee is een kever, geen film die dat verandert!

        Login om te reageren
  2. AMGS zegt

    17 mei 2015 om 00:28

    hij mag er wezen hoor.

    Login om te reageren
  3. mercedesbenz63 zegt

    17 mei 2015 om 00:34

    Geef mij dat grootste blok maar en ik wil de auto in het donker rood, hij is fantastisch!!!

    Login om te reageren
  4. persian1 zegt

    17 mei 2015 om 00:36

    4 cilinders? Waarom geen 3 cilinders?
    BMW maakt heerlijk lopende 3 cilinders, dus ok.

    GM, altijd weer in diepe winterslaap…

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      17 mei 2015 om 00:59

      @persian1: inderdaad.. Nieteens een hybride? Echt niet van deze tijd…
      Een V8 in een musclecar, wie had dat anno 2015 nog voor mogelijk gehouden!

      On-topic: ik snap het wel die 4-cilinder turbo, maar zoals vermeld wordt het natuurlijk pas echt leuk met een V8 in het vooronder!

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 mei 2015 om 08:48

        @bartteeuwen: idd, alleen wel een luie V8….

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      17 mei 2015 om 04:24

      @persian1: ja waarom geen 2 cylinders eigenlijk, die FIAT TwinAir motoren lopen ook best lekker.

      Doe eens normaal Sheik… Je kan ook doorslaan met downsizen

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        17 mei 2015 om 11:19

        @mopar: Ik zal dat gezicht van die Alfa verkoper nooit vergeten!

        Nee meneer, dat geratel is het italiaanse karakter van de twinair in de Mito.

        ‘Volgens mij is dat blok gewoon nog niet af’..

        Login om te reageren
    • maxhunter zegt

      17 mei 2015 om 08:33

      @persian1: het zit je blijkbaar zo hoog dat je zowel hier als op hetzelfde stuk op autoweek exact dezelfde reactie geeft. Give it a rest…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        17 mei 2015 om 08:50

        @maxhunter:
        Tja, dat heb je vaker met ayatollah’s….
        Die bepalen graag voor een ander.

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        17 mei 2015 om 12:12

        @maxhunter: Auto wat?

        Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        17 mei 2015 om 14:03

        @maxhunter: like als je dit hebt gecheckt op autoweek

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 mei 2015 om 09:11

      @persian1: en op welk punt is een 3pitter in voordeel ten opzichte van een 4pitter .. Op populistisch gelul na dan ..

      Login om te reageren
      • super zegt

        17 mei 2015 om 11:29

        @lincoln:
        Ja, gewicht en brandstofverbruik zijn inderdaad “populistisch gelul”, van een lichtere motor wordt je auto immers in het geheel niet sneller, zeker niet in de bochten, en dat is nou eenmaal zo omdat het zo is.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          17 mei 2015 om 11:50

          @super: als jij denkt dat in een performance wagen die ook als zodoende gereden wordt, een turbo 3 cylinder een wezenlijk lager verbruik geeft dan een 4 banger…

          Login om te reageren
        • lincoln zegt

          17 mei 2015 om 11:57

          @super: LOL .. Enigszins insinueren dat een 3 pitter lichter is dan een 4 maakt een populist populistisch ..

          Login om te reageren
          • super zegt

            17 mei 2015 om 16:39

            @lincoln:
            The joke is on you…

            Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          17 mei 2015 om 18:29

          @super: Een turbo weegt ook niks ofzo…

          Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    17 mei 2015 om 00:37

    iedere hillbilly had dit aan zien kunnen komen dat er kleinere motoren kwamen, jammer en toch gewoon goed. merken moet meegaan met de tijd. gelukkig blijft het toch nog gecompenseerd door de 6.2 V8. overigens ziet er goed uit, helaas woon ik in europa en wil ik niet aan gezien worden voor illegale ali door de schilderswijk, maar als ik in de usa zou wonen zou ik hem wel overwogen hebben

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 mei 2015 om 03:43

      @henkhupelschoten:
      ALI Illigali uit de Schilderswijk rijdt geen heerlijke musclecar, die rijdt een premijummie Duitser, bij voorkeur met een ster of 4 nullen.
      Ik kan het weten, ik moet er voor mijn werk bijna dagelijks doorheen.
      Als ze het nog niet “gemaakt” hebben gaat hun voorkeur trouwens uit naar een Golf.

      Dus Henk, jij kan gerust zonder bang te zijn voor verkeerde associaties in een Camaro stappen. Alleen die kneus van “altijd geslaagd” reed zo’n ding.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        17 mei 2015 om 11:01

        @jrk68: nee, want ali illegali’s rijden natuurlijk geen wagens met een Beierse vlag voor en achterop……

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          17 mei 2015 om 11:47

          @henkhupelschoten: in ieder geval geen American musclecars.

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          17 mei 2015 om 12:35

          @henkhupelschoten:
          De betekenis van het woord “voorkeur” is u onbekend?
          Dat betekend dus niet “uitsluitend”, het duidt in deze slechts aan wat ze liever rijden.
          Ik spot ze zelfs in Alto’s.

          Login om te reageren
    • mopar zegt

      17 mei 2015 om 04:17

      @henkhupelschoten: tsja je bent er zo een… Mij kan het persoonlijk aan m’n achterste roesten wat mensen van mij denken. Ik rijd wat ik leuk vind, en als dat sociaal misschien wat minder geaccepteerd is…jammer dan.

      Dat vind ik persoonlijk een gezondere instelling dan de hele tijd lopen in te beelden de buurman wel niet van je zal denken –> typisch Nederlands.

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        17 mei 2015 om 15:50

        @mopar: Daarom zit jij ook in de VS. Omdat jij anders durft te zijn en je kop boven het maaiveld wel uitsteekt en niet als een kudde schapen achter de meute aanholt.
        Wat ik ook zo apart vind is, wel op vakantie gaan naar Turkije, broodje donerkebab eten en inkopen doen bij een Turks slager en groenteboer en op het (veilige) net beetje kleinerend doen. Wel triest eigenlijk.
        Maar goed geniet van je leven in de VS.

        Login om te reageren
    • mcaa zegt

      17 mei 2015 om 10:50

      @henkhupelschoten: jij moet dan ook onder een steen slapen, want stel je voor straks word je ook nog eens gezien op straat…

      Login om te reageren
  6. keeper1 zegt

    17 mei 2015 om 00:38

    Vind ik toch wel een beetje sneu… zo een 2 liter 4 cilinder in zo een “patserbak”. Zulke auto’s rij je toch voor de brute kracht (lijkt mij). En ja zal wel voor die landen zijn , zoals Nederland, met van die kuch milieuvriendelijke wetten. Toch zou ik als chevrolet zijnde zeggen: dikke Doei. Hier is de 6 cilinder en de 8 cilinder. Anders moet je maar verhuizen.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      17 mei 2015 om 00:47

      @keeper1: de viercilinder levert meer newtons dan de V6, dus met de brute kracht zit het wel goed. Bedrijfseconomisch is het ook een briljante zet om een viercilinder aan te bieden en zo nieuwe markten aan te boren. Dan blijft eigenlijk alleen het geluid over als punt van kritiek, maar dat is te fixen met een goed ontworpen uitlaat (al wordt het natuurlijk nooit zo lekker als de V8)

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        17 mei 2015 om 00:58

        @knipperlichtje: Passat speakertjes

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          17 mei 2015 om 00:59

          @henkhupelschoten: Passat? Waar was autocorrectie in hemelsnaam over aan het denken moet natuurlijk pssssssst

          Login om te reageren
      • keeper1 zegt

        17 mei 2015 om 01:07

        @knipperlichtje: heb je een punt. Toch vind ik dat zulke auto’s een lekkere v8 moeten hebben. Heerlijk

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          17 mei 2015 om 01:27

          @keeper1: Het is inderdaad even wennen. Maar er waren volgens mij altijd al zescilinders leverbaar in de Camaro. Instapper in 2010 was een 3.6 V6 met weliswaar iets meer vermogen, maar minder koppel. De echt oude V8 motoren hadden nog niet de helft van het vermogen van de 2016 4 in lijn. Bovendien bestaat de kans dat deze weer wat beter stuurt en we weten inmiddels allemaal dat peekaas direct aan puberaliteit refereren, net zoals wegligging dat aan volwassenheid doet.

          Dat gezegd hebbende; de SS met V8 voor mij graag. :p

          Login om te reageren
          • ralfast zegt

            17 mei 2015 om 09:44

            @baardmijt: sterker nog: de Ier-versie had ook een 6 cylinder in de line-up. Zij het een 3.8 of 4.1 liter. In dat licht bezien is een 2 liter 4 pitter turbo met waarschijnlijk een verdubbeling van vermogen helemaal zo gek nog niet. Met een kaartje tussen je spaken kan je m nog prima laten klinken ook…

            Login om te reageren
  7. mennok zegt

    17 mei 2015 om 00:54

    Ben nu in Amerika en je ziet die dingen echt op iedere hoek van de straat (de huidige dan natuurlijk). Net als Mustangs (de nieuwe ook) en Chargers.. Gaaf!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      17 mei 2015 om 11:52

      @mennok: ja daar zijn ze te betalen voor iedere boerenlul. Heel soms zou ik willen dat ik in de vs woonde. ;) de roadtrips en de autos.

      Login om te reageren
  8. broodjan zegt

    17 mei 2015 om 01:07

    hij oogt te braaf

    Login om te reageren
  9. dragonforce zegt

    17 mei 2015 om 01:08

    een 2 liter variant? Oh dat word echt leuk! Dat maakt het eindelijk mogelijk om een camaro aan te schaffen zonder de bijzonder hoge belastingen.

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      17 mei 2015 om 07:58

      @dragonforce: jij bekijkt het uit een positief oogpunt. Hoe meer we die dingen hier zien hoe beter het is. Met die leuke V8 zien we ze bijna nooit.

      Login om te reageren
      • bohica zegt

        17 mei 2015 om 08:29

        @rovadepo: en de turbo variant kan je lekker chippen .

        Login om te reageren
        • marc94 zegt

          18 mei 2015 om 00:33

          @bohica: en anders is er nog garrett.

          Login om te reageren
  10. kets zegt

    17 mei 2015 om 01:23

    Generatie à la 2008 even onder de stoomwals en je hebt zo een geheel nieuwe camaro! Wel goed te pruimen overigens.

    Login om te reageren
  11. sulobb zegt

    17 mei 2015 om 01:49

    Lelijk gewoon.

    Login om te reageren
  12. bosje zegt

    17 mei 2015 om 02:04

    Nice, een 4-cilinder! Nooit gedacht dat ik dat ooit nog zou zeggen, maar voor deze auto is dit gewoon noodzakelijk om ook maar een beetje te verkopen. Fleurt het straatbeeld een stukje op, helemaal niet verkeerd!

    Login om te reageren
  13. Entwicklung88 zegt

    17 mei 2015 om 02:24

    Vind qua looks die 4 pijpjes niet passen bij een Camaro eerlijk gezegd.
    Lijkt mij 2 dikkere wat mooier.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      17 mei 2015 om 04:20

      @entwicklung88: kijk eens op foto 7, de 4-banger krijgt 2 pijpjes. Die quad uitlaat is voorbehouden aan de SS versie. Is bij de huidige generatie ook zo.

      Login om te reageren
  14. dhrwilders zegt

    17 mei 2015 om 03:24

    Bomba

    Login om te reageren
  15. Maarten123 zegt

    17 mei 2015 om 08:17

    Mooie kar, jammer dat ze de 4-pitter niet wat hoger hebben gepositioneerd. Ze hadden de V6 als basismotor moeten aanbieden en de 4-pitter als zuinigere upgrade, met bij voorkeur 350pk. Dit heeft Ford beter gedaan met de Mustang. Dit is ook te verantwoorden, want zo’n V6 is geheid een goedkopere motor.

    Login om te reageren
  16. HZW zegt

    17 mei 2015 om 08:37

    Een getunde 4-pitter zal interessanter zijn dan de V6 en ook sneller.
    Voor de V8 bestaan supercharger setjes en dan kom je ergens uit op bijna 600 pk.
    Dus er is genoeg mogelijk met de nieuwe Camaro in alle klassen.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    17 mei 2015 om 08:47

    Dik apparaat, echt heel goed gelukt!

    Login om te reageren
  18. kapiteinaudi zegt

    17 mei 2015 om 08:51

    Mooi, maar toch zou ik blindelings voor de Mustang gaan. Of nog beter, de Challenger.

    Login om te reageren
  19. agera zegt

    17 mei 2015 om 09:04

    Is er geen nieuwe ZL1?!
    Shit…

    Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      17 mei 2015 om 10:39

      @agera: Die moet nog komen denk ik. De Gt500 is er immers ook nog niet. Maar reken op +/- 700 pk.

      Login om te reageren
  20. E34M5Touring zegt

    17 mei 2015 om 09:20

    Mehh, vind het type wat ik had nog steeds het mooist. Daarna is ie alleen maar anoniemer geworden. Dit is net een Malibu coupe. Jammer.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 mei 2015 om 09:24

      @E34M5Touring:
      Die had je beter bewaard en gekoesterd, dat wordt een gewilde…, over 25 jaar….

      Maar goed, jij kan tenminste zeggen dat je hem gehad hebt.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      17 mei 2015 om 11:49

      @E34M5Touring: helemaal mee eens. Heb je ‘m verkocht dan?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        17 mei 2015 om 14:39

        @str8six: Ja ben nu bezig met iets anders in Dubai. Nog niet helemaal over uit wat het gaat worden. Maar er komt wel wat moois voor terug. Vind het jammer maar kon er een goeie prijs voor beuren en zo kan ik weer wat anders leuks halen. Perfecte auto geweest hoor en met veel pijn afscheid genomen maar door naar de volgende.

        Login om te reageren
  21. tvklarenbosch zegt

    17 mei 2015 om 10:31

    Black on black graag

    Login om te reageren
  22. jeppie zegt

    17 mei 2015 om 10:32

    Voor mij een rooie

    Login om te reageren
  23. uncivilsum zegt

    17 mei 2015 om 10:43

    Dus toch wel een 4 cylinder motor erbij. In 2013 zei de hoofd ingenier van camaro nog dat er geen 4 cylinder zal komen
    Bron: http://www.autoguide.com/auto-news/2013/11/camaro-keeps-to-tradition-as-mustang-goes-modern.html

    Login om te reageren
  24. Sir_Vmax zegt

    17 mei 2015 om 10:43

    Doe mij toch maar de Challenger (Hellcat of 392) heb ik 100x liever.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      17 mei 2015 om 12:55

      @srthellcat: de Challenger is van de grote 3, om het maar zo te zeggen, wel de bruutste vind ik ook! Maar qua techniek wel de oudste.

      Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    17 mei 2015 om 11:03

    Overdreven design .. Had zo een BMW 4-serie kunnen zijn ..

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      17 mei 2015 om 11:22

      @lincoln: ik zie er eerder een 70t’s Toyota Celica in dan een BMW 4…

      Login om te reageren
  26. commentaar1 zegt

    17 mei 2015 om 11:25

    Verleden maand een east coast trip gedaan en de huidige Camaro gehuurd. Wel de convertable met de zescilinder, wat een gave auto was dat om te rijden. Het enige minpunt was de automaat. Deze was met opschakelen prima alleen 1 verzet terug gaat traag, probeer zeker niet te vragen om twee verzetten terug hij is dan totaal de weg kwijt. De sound van de motor was zelfs bij de zescilinder mooi te noemen, bij de v8 moet dat helemaal geweldig zijn. Conclusie: prima auto voor in the U.S. zou hem zelf kopen als ik daar woon, maar in ons polderland door het belastingsysteem compleet de realiteit verloren qua prijs.

    Login om te reageren
  27. michaelcorleone zegt

    17 mei 2015 om 15:36

    Blijft een dikke Amerikaan, in het geel of rood graag.

    Login om te reageren
  28. RazorHead zegt

    17 mei 2015 om 22:28

    Mocht wel wat meer af dan 60 kg..

    Login om te reageren
  29. mrrallycross zegt

    18 mei 2015 om 09:02

    Staat wel hoog op z’n poten. Ik zou toch de mustang nemen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North