• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Destino: 638 pk V8 in je Fisker Karma

Auteur: rynnus, gepost 12 januari 2016 om 16:19 – 30 Reacties

V8 in je Karma


Nu op de beursvloer van Detroit.

Vloeken in de kerk zeg je? Niet volgens VLF Automotive. We schreven er al eerder over. Zij lepelden de monsterlijke achtcilinder van de Corvette ZR1 in de lege ruimte die er toch al was, onder de motorkap. En dan nu het meest wonderlijke onderdeel van het verhaal; Henrik Fisker heeft ditmaal meegeholpen. De Destino V8, zoals hij wordt genoemd, is dus een project van het Amerikaanse VLF die in samenwerking met Henrik de aandrijflijn ontwierp en bouwde. Klinkt als redelijk klare koek.

En dat is het ook. Of het een verkoopsucces wordt is nog even afwachten. Hoe dan ook zal de echte autoliefhebber zijn hart in deze vierdeurs sport-GT kunnen ophalen. Design is natuurlijk een persoonlijk dingetje, maar we zagen de originele Fisker maar al te graag op de weg. Een topsnelheid van 320 km/u, 819 Nm aan koppel en een mogelijke sprint van 3,9 sec naar de honderd, dat zijn cijfers waarbij een BMW M6 Grand Coupe een beetje in het niet valt. Het is dan ook eigenlijk de auto die Fisker graag had willen maken als tegenhanger van die Ludicrous Tesla P90D, maar tja… ‘Als het niet linksom gaat…’ zal Henrik hebben gedacht, ‘…dan ga ik wel rechtsom.’

Als we kijken waar de Fisker qua interieur het best mee te vergelijken valt, verschijnt bij mij de Maserati Ghibli in beeld. Heel ruim is hij niet, maar hij steekt wel duidelijk af tegen de Duitse meuk, welke hij dan qua funfactor weer met gemak overstijgt. Hoeveel de Ghibli en de Fisker met elkaar schelen blijkt al als we kijken naar de prijs. Exclusief (!) de gebruikelijke Hollandsche belastingen (mocht je ‘m importeren) vraagt VLF al €209.000 voor de Destino V8. Maar dan heb je wel een zeer unieke auto. En heb ik al gezegd dat ‘ie 683 pk heeft?


Ook interessant!

  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

destino, Fisker, henrik-fisker, karma, V8, vlf-automotive

Vorig bericht: « Tweede dodelijk ongeluk met dezelfde auto in Dakar
Volgend bericht: Acura Precision Concept is een lekkerbekje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    12 januari 2016 om 16:23

    Nog altijd niet mijn ding. Maar ach, de man gaat wel door.

    Login om te reageren
  2. 560pkferrari zegt

    12 januari 2016 om 16:24

    Inclusief belastingen zit je hier dus op drie ton, die gaan we hier dus zeker niet zien. En in de vs krijg je voor dik twee ton vast iets leukers dan dit..

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      12 januari 2016 om 17:22

      @560pkferrari: Minimaal 3,5 ton als het verbruik niet hoger ligt dan bij de ZR1, maar deze is groter en zwaarder en heeft ook een lagere topsnelheid.

      Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    12 januari 2016 om 16:25

    Toch wel erg gaaf hoor: een V8-powered Karma!

    Had toch wel een soundclip verwacht in de reclame.

    Login om te reageren
  4. kliko zegt

    12 januari 2016 om 16:26

    Wanneer gaat AB een testritje maken?

    Login om te reageren
  5. knipperlichtje zegt

    12 januari 2016 om 16:26

    Je kunt er alles van zeggen, maar van voren gezien staat er wel een erg mooie auto (die veel designelementen van de F-Type heeft overgenomen).

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      12 januari 2016 om 16:53

      @knipperlichtje: (correct me if im wrong) Volgens mij bestaat de fisker karma al langer dan de f-type.

      Login om te reageren
      • ziekegeest zegt

        12 januari 2016 om 17:16

        @vtechlover: dat klopt. Maar de fisker van voor de f-type lijkt niet op de f-type en de fisker van na de f-type wel. Hoe toevallig

        Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        12 januari 2016 om 17:41

        @vtechlover: klopt, maar die had niet dit gefacelifte front

        Login om te reageren
        • vtechlover zegt

          12 januari 2016 om 18:21

          @knipperlichtje: ah oke thanks!

          Login om te reageren
        • hight96 zegt

          12 januari 2016 om 23:44

          @knipperlichtje: en vergeet dat knipperlichtje niet

          Login om te reageren
      • torsen zegt

        12 januari 2016 om 17:49

        @vtechlover: Die bestaat al langer. Maar ze hebben de meest typische design kronkels van de Karma op de neus vervangen door een F-type sausje.
        De uitgerekte BMW nieren en de rare ruitvormige openingen in de neus waren erg herkenbaar.

        Gezien de mix van design elementen en de naam ‘VLF Destino V8’ zou ik het ook geloven als het gepresenteerd zou worden als nieuwe content voor GTA V.

        Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    12 januari 2016 om 16:28

    De nieuwe neus maakt hem een beetje anoniem. Vind hem minder mooi dan de Fisker. Maar die scheen kwalitatief niet super te zijn. ’t zal mij benieuwen, vrees dat het een zeldzaamheid blijft.

    Login om te reageren
  7. rikus zegt

    12 januari 2016 om 16:33

    Dikke V8, dus dan maar gelijk alle duurzame materialen eruit?

    Login om te reageren
  8. koenigsegggone1 zegt

    12 januari 2016 om 16:43

    Fisker Karma + Jaguar F-type + corvette zr1 = Destino V8

    Login om te reageren
  9. crackdavid zegt

    12 januari 2016 om 16:44

    Doe mij toch maar een M6 Gran Coupe, dan maar iets langzamer..

    Login om te reageren
    • kingjoop zegt

      12 januari 2016 om 17:26

      @crackdavid: en als de beamer niet snel genoeg is, laat je m tunen.

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    12 januari 2016 om 16:56

    Ik vond de Karma mooier, deze is inderdaad wel anoniem zoals @E34M5Touring terecht stelt.

    En 2 ton zonder belastingen hier in NL? Die gaan we niet vaak zien. Als ik het geld had, zou ik ook eerder gaan voor een minder exclusieve, maar waarschijnlijk veel betere auto.

    Login om te reageren
  11. goodolddays zegt

    12 januari 2016 om 16:58

    Waar lijkt het op? Kont van een fisker, neus van een f-type (maar dan wel alsof het beschreven is door een telefoon). Gewoon ruk dit…

    Login om te reageren
  12. astondb10 zegt

    12 januari 2016 om 16:59

    Hè hè eindelijk!

    Login om te reageren
  13. clarkson zegt

    12 januari 2016 om 17:05

    Eigenlijk is dit wel gaaf hoor. Hij luistert tenminste wel goed naar de menigte. Iedereen vond het maar niks zo’n halve elektro machine. Dus dan maar een dikke v8. Ik vind het wel een applausje waard voor meneer fisker. Nu wel nog kijken of hij het redt. Ben bang dat het weer het zelfde zal eindigen. Maar we zullen zien.

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    12 januari 2016 om 17:05

    Hadden ze iets eerder moeten doen

    Login om te reageren
  15. 367pk zegt

    12 januari 2016 om 17:19

    Ik ga mijn “Duitse Meuk” (m’n M6 Gran Coupe) er niet voor inruilen!
    Iets meer algemeen: kan me moeilijk voorstellen dat VLF daar op mikt, een M6 GC kost in de VS zo’n 120 k dollar, dus de helft van deze auto.
    De M6 GCis ook veel meer een GT, deze VLF een hardcore (?) sportcoupé. Concurrentie van Ferrari/Lamborgini ligt veel meer voor de hand.
    En dan: als ik Amerikaan was, en een Amerikaanse auto met de heerlijke aandrijflijn van de Corvette zou willen kopen, dan kocht ik…..
    En voor de prijs van de VLF heb je er dan bijna drie!

    Login om te reageren
  16. mstiic zegt

    12 januari 2016 om 17:20

    Nu TESLA nog!

    Login om te reageren
  17. thomcarspotter zegt

    12 januari 2016 om 18:02

    Gewoon een 2e hands Karma op de kop tikken en een V8 blok erin lepelen, ben je volgens mij voor de helft van de prijs klaar.

    Login om te reageren
  18. lamborghinibrapa zegt

    12 januari 2016 om 18:29

    Leuk zo die stoelen!

    Login om te reageren
  19. dutchcorvette zegt

    12 januari 2016 om 18:56

    Los van die centrale pijpen… Erg dik

    Login om te reageren
  20. venckman zegt

    12 januari 2016 om 19:01

    En dan ben je hier € 300.000,- + kwijt en dan hangen ze de uitlaat van die witte er nog scheef onder…..zucht…..

    Login om te reageren
  21. nicolasr zegt

    12 januari 2016 om 19:26

    Potver… Waarom ben ik zo knap en niet rijk… Was het maar andersom!

    Login om te reageren
  22. Edge zegt

    12 januari 2016 om 21:02

    Het kan aan mij liggen, maar de afwerking bij VLF is echt om te huilen. Het interieur van de Force 1 was al niet helemaal in orde (zie deze reactie van mij) en ook hier op de Destino laat de afwerking te wensen over. Op het witte exemplaar zitten de uitlaten niet netjes even hoog, en op de interieurfoto ziet het leer er afgeleefd en gekreukt uit. Leer in die staat verwacht je in een afgeleefde 328i uit 1998, niet in een gloednieuwe wagen van meer dan $200k. Zonde, want in potentie is het leuk, een auto met de looks van een Karma en een dikke V8!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North