• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!

Auteur: ricardo, gepost 12 januari 2015 om 15:48 – 123 Reacties

Afbeelding De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!Afbeelding De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!

Ford GT
Rechtstreeks uit Motown: de nieuwe supercar van Ford.

Geruchten over de wederkomst van de GT deden al jaren de ronde, maar vandaag is op de NAIAS in Detroit een einde gemaakt aan alle speculatie: Ford is terug met een supercar van formaat. Voor de bouw is volgens Ford veelvuldig gebruik gemaakt van lichtgewicht materialen. De ‘cockpit’ is uit carbon fiber opgetrokken, met aan de voor- en achterkant subframes van aluminium. Ook de body is van CF.

Vaarwel V8

In het midden van de 2015 Ford GT ligt een 3.5-liter EcoBoost V6, gevoed door twee turbo’s. Daarmee neemt Ford afscheid van de achtcilinder uit eerdere generaties (hier op ABHD archiefbeeld). En dat zuigt, absoluut, maar als de met uitsterven bedreigde supercar kan voortbestaan middels geblazen V6’jes, dan is het niet anders. Ford gaat nog niet heel specifiek in op de vermogensafgifte, en houdt het voorlopig op ‘meer dan 600 pk’. Dit blok is gekoppeld aan een zeventraps bak met dubbele koppeling.

De nieuwe Ford GT: dit is 'm!

Ford heeft de GT voorzien van actieve aerodynamica in de vorm van een verstelbare achterspoiler. De aandrijving is uiteraard alleen voor de (20 inch) achterwielen. De productie begint overigens pas eind volgend jaar, waarbij Ford nu al aangeeft dat ze hem in een select aantal landen op de markt brengen. 2016 is niet geheel toevallig ook het jaar waarin het een halve eeuw geleden is dat Ford het volledige podium bezette op Le Mans. Dit is daar het ultieme eerbetoon aan. FOTO’S!

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2015, Ford, ford-gt

Vorig bericht: « Kijk hoe een Toyota Supra een Ferrari 458 vernedert
Volgend bericht: Ford Shelby GT350R: een hele zieke Mustang »

Lees Interacties

Reacties

  1. deautogast14 zegt

    12 januari 2015 om 15:52

    WOOOOOOOOW

    Login om te reageren
    • deautogast14 zegt

      12 januari 2015 om 15:52

      @deautogast14: WAHAHAU

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        13 januari 2015 om 00:37

        @deautogast14: ik vin da nie normaal.

        Login om te reageren
  2. deora zegt

    12 januari 2015 om 15:52

    Uiterlijk dikke 10! Een V6 vind ik nog altijd een klein beetje als vloeken in de kerk.

    Login om te reageren
    • motiondrive zegt

      12 januari 2015 om 18:17

      @deora: Hopelijk komt er uiteindelijk een über-ultra-top versie met V8 (en misschien zelfs wat hulp van een opgevoerde wasmachine motor), want die stortkokers achterop vragen echt voor een extreme V8 brul!

      Login om te reageren
  3. blackf430 zegt

    12 januari 2015 om 15:52

    Verschrikkelijk dik! Alleen heel jammer dat er geen V8 beschikbaar meer is…

    Login om te reageren
  4. adyton zegt

    12 januari 2015 om 15:54

    Het kind in mij probeert me nog te overhalen dat dit leuk is. Mr ik vind het niet echt geslaagd. De motor was al teleurstellend, maar het design is ook niet echt gt waardig. Ach ja. Times are changing

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 januari 2015 om 16:59

      @adyton:
      Over smaak ga ik niet twisten maar het is tenminste geen kloon van een kloon.
      Hoe gaaf ik de GT ook vind, deze vind ik dus net zo gaaf.
      Anders zonder dat het origineel onherkenbaar is.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        12 januari 2015 om 17:53

        @jrk68: Vind de cockpit anders wel een GT-R lijken en de achterkant en voorkant wat 458 trekjes. Zie er niet zo heel veel Ford GT in eerlijk gezegd, maar goed, lelijk is ie zeker niet. Jammer dat het slechts een render is, dat zegt zo weinig :(

        Login om te reageren
      • adyton zegt

        12 januari 2015 om 19:45

        @jrk68: de neus is wel geslaagd. Maar de achterkant is er toch wel wat over. Vind je ook niet dat het ontwerp meer in balans zou zijn moesten er roosters zitten op de plaats van de gaten? Vooral bij het achteraanzicht. Dan zie ik er al onmiddelijk een GT in en is het ook minder agressief, want nu heeft het iets te veel weg van die gran turismo prototypes in mijn ogen.

        Login om te reageren
  5. kalax3 zegt

    12 januari 2015 om 15:54

    Nice! Alleen V6 is minder nice :( Daar moet gewoon een smerige Amerikaanse V8 in!

    Login om te reageren
    • super zegt

      12 januari 2015 om 16:40

      @kalax3:
      want een lichtere motor met groter vermogen is beter in een sportauto?

      Login om te reageren
      • marc94 zegt

        12 januari 2015 om 17:18

        @super: want het recept voor een Amerikaan is volgens velen nog steeds veel gedonder onder de kap en hard rechtdoor. En ik begrijp het wel.

        Login om te reageren
        • super zegt

          12 januari 2015 om 17:54

          @marc94:
          ja, als je meer waarde aan sentiment hecht dan aan techniek prestaties dus

          Login om te reageren
          • marc94 zegt

            12 januari 2015 om 21:37

            @super: mee eens

            Login om te reageren
        • mrrallycross zegt

          12 januari 2015 om 18:26

          @marc94: ja want de wereld veranderd niet

          Login om te reageren
          • marc94 zegt

            12 januari 2015 om 22:09

            @mrrallycross: dat is ook mijn standpunt. Je koopt een auto niet met je hoofd of hart maar met geld. Dan heb je voor je geld denk ik liever een auto die van meer markten thuis is als hard rechtdoor. Maar dat ben ik. Velen zijn het daar niet mee eens.

            Login om te reageren
      • motiondrive zegt

        12 januari 2015 om 18:19

        @super: Bij dit soort auto’s gaat het niet alleen om meer pk’s. Maar ook om beleving. En daar past (naar mijn mening) in dit geval toch beter een ongeblazen V8 met 600 pk in plaats van een geblazen V6 met 1100 pk (deze pk’s hebben niks met de werkelijkheid te maken, alleen maar om mijn punt te maken).

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          12 januari 2015 om 20:45

          @motiondrive: Je weet dat de vorige een geblazen V8 had?

          Login om te reageren
          • motiondrive zegt

            12 januari 2015 om 21:05

            @SimonMc: Ja, een supercharger had die. Dat past beter bij de beleving van een brute Amerikaanse supercar zoals deze dan een Turbo. Een turbo dempt over het algemeen het pure uitlaatgeluid ook nogal. Al hoeft dat tegenwoordig ook niet meer perse (AMG komt hier redelijk goed mee weg).

            Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    12 januari 2015 om 15:55

    Huh hij ziet er goed uit maar ook weer niet. Zal wel door z’n voorgangers komen. Wel jammer dat er geen v8 in zit

    Login om te reageren
  7. burninrubber zegt

    12 januari 2015 om 15:55

    Wauw! Kom maar door

    Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    12 januari 2015 om 15:56

    Horen jullie er eigenlijk niet te zijn @wouter: & @casperh:

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      12 januari 2015 om 16:02

      @henkhupelschoten: http://www.abhd.nl/video/autoblog-detroit-2015-deel-1/

      Login om te reageren
  9. dhrwilders zegt

    12 januari 2015 om 15:56

    RIP 5.4 supercharged V8

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 januari 2015 om 17:02

      @dhrwilders:
      Ach, bij elke pomp moeten stoppen gaat op den duur ook vervelen….
      Misschien heeft hij nu wel een acceptabele actieradius….

      Login om te reageren
  10. Kvgorp zegt

    12 januari 2015 om 15:58

    heb je zo’n brede auto zit je nog met je ellebogen tegen elkaar aan te wrijven.

    Login om te reageren
  11. Foramen zegt

    12 januari 2015 om 15:58

    Die V6 is echt een heerlijk blok met ontzettend veel koppel, het ontwerp hint subtiel terug naar vorige generaties. Ik vind het mooi.

    Login om te reageren
  12. rolov zegt

    12 januari 2015 om 15:58

    Ik vind het eerlijk gezegd niks. Maar ik wacht tot de foto’s van in zijn natuurlijke habitat. De vorige Was een koning.

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      12 januari 2015 om 16:54

      @rolov: Zal weinig verschil zijn tussen deze pers foto’s en zijn “natuurlijke habitat” supercar garages waar hij meer mooi staat te zijn dan daadwerkelijk rijd.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        12 januari 2015 om 17:13

        @isn1981: nee ik weet nog toen de 599 uitkwam. Kwamen eerst zulke foto’s uit en toen vond ik het niks. Later kwamen de foto’s uit van een shoot in de woestijn in die mooie Ferrari rode kleur. Toen Was ik om. Ik hoop met deze hetzelfde te hebben.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          12 januari 2015 om 19:44

          @rolov: ik zie net een filmpje op instagram. Achterkant ben ik zeker niet kapot van. Lijkt wel zo’n jaren 50 spacedesign.

          Login om te reageren
  13. JeffreyRBB zegt

    12 januari 2015 om 15:58

    Tja, dat de v8 het veld moet ruimen is aan de ene kant jammer. Maar als de uitstoot hier door ook meevalt, dan is hij hier misschien ook ‘betaalbaar’.

    Login om te reageren
  14. caraddicted zegt

    12 januari 2015 om 15:59

    Wauw! die mag zo snel mogelijk naar Nederland komen

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      12 januari 2015 om 16:51

      @caraddicted: dat hopen we denk ik allemaal :)
      Ben verder ook wel benieuwd of ene meneer Clarkson van Top Gear nog eens een poging bij Ford gaat wagen.. Z’n vorige GT was niet echt een fijne ervaring bleek later

      Login om te reageren
  15. malefunk zegt

    12 januari 2015 om 16:00

    Te veel invloeden van andere merken naar mijn mening… Ik wacht nog even meer foto’s af voor een oordeel :)

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      12 januari 2015 om 16:09

      @malefunk: Ik zag net de beursfoto’s voorbij komen,ziet er toch wat beter uit.Al sla ik niet steil achterover.De kleur vindt ik ook maar wat lafjes,dat zal ook niet helpen.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      12 januari 2015 om 16:35

      @malefunk: welke invloeden dan? Ik zie hier overduidelijk een futuristische ford gt, en niks anders..

      Login om te reageren
      • malefunk zegt

        12 januari 2015 om 16:52

        @lambo4all: Zijkant (luchthapper, wielkast achter) heeft in mijn ogen veel weg van de Asterion / Huracan, de achterkant (foto 3) vind ik veel weg hebben van de F12. En ergens doet de achterkant me denken aan de Carrera GT (uitlaatpijpen, doorlopende spoiler) Vind hem minder uitgesproken dan zijn voorganger.

        Na het bekijken van de beursfoto’s vind ik hem al beter maar had er toch meer van verwacht…

        Login om te reageren
        • malefunk zegt

          12 januari 2015 om 16:52

          @malefunk: http://img2.autoweek.com/styles/gen-1200-675/public/photo_0.jpg?itok=cTXFVgrq

          weet niet of dit werkt?

          Login om te reageren
      • sydney zegt

        12 januari 2015 om 16:53

        @lambo4all: Ik zag er wel een hele grote Lotus Evora in bijvoorbeeld.Vooral schuin van voren.Niet persé een GT(40) Op zich niet erg,dat retro gedoe verveeld snel.Maar ik moet eerlijk zeggen; na een hoop verschillende foto’s gezien te hebben begin ik ‘m wel erg mooi te vinden.FF wennen dus.

        Login om te reageren
        • malefunk zegt

          12 januari 2015 om 16:59

          @sydney: Ik deel je mening… Even wennen :)

          Login om te reageren
  16. fordnut zegt

    12 januari 2015 om 16:00

    Doe mij die gele maar!
    Ik durf te wedden dat hij ook met een V6 snel genoeg is.

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    12 januari 2015 om 16:00

    Apart is het zeker, mooi weet ik nog niet. Aan de ene kant vind ik het typisch een GT en aan de andere kant weer niet. En de V6 hoort er niet in thuis.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      12 januari 2015 om 16:24

      @berlinetta: Precies dit…hoewel ik neig naar wel mooi. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de koplampunits, plus de voorkant is klassiek GT maar de achterkant is dan opeens heel wat anders en doet me nog het meeste denken aan wigvormige ‘space-age’ concepts uit de jaren ’70.

      Wel erg jammer dat de nieuwe atmosferische flat plane V8 er niet in zit.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 januari 2015 om 19:34

        @jaapiyo: Ja, ik had ook verwacht dat die nieuwe V8 uit de Mustang erin gelepeld zou worden. Wellicht dat dit nog in een later stadium komt met een dikke supercharger erop.

        Login om te reageren
  18. knipperlichtje zegt

    12 januari 2015 om 16:02

    Donderslag bij heldere hemel. Geen ‘gelekte’ afbeeldingen, geen gecamoufleerde testwagen, gewoon uit het niets. Lang geleden dat een fabrikant mij zo verrast heeft. En wat een radicaal vormgegeven achterkant. Zeer bijzonder, al moet ik er nog even aan wennen.

    Login om te reageren
  19. E34M5Touring zegt

    12 januari 2015 om 16:02

    Vind het design een beetje te druk. Die 600+ twin turbo Ecoboost wordt vast een toppertje. En zoals bij de vorige, opgevoerde motor uit een pick up dus historisch correct :p

    Login om te reageren
  20. marc789 zegt

    12 januari 2015 om 16:03

    De voorkant is een vaardige opvolger maar de achterkant….

    Login om te reageren
  21. Rob zegt

    12 januari 2015 om 16:04

    Oef, dit is toch wel een fikse tegenvaller. Ik had gehoopt op een strakke moderne sportwagen met wat leuke verwijzingen naar vroegah (beetje zoals ze met de nieuwste Mustang hebben gedaan), maar ze komen met een soort extreme hypercar….

    Nee, doe mij immer en altijd maar de vorige GT. In al zijn retroheid nog steeds een beeldschone supercar. Dit ding lijkt zo uit Need For Speed te komen…..

    Login om te reageren
  22. wub072 zegt

    12 januari 2015 om 16:05

    Ziet er leuk uit voor in de vision gran turismo reeks..

    Login om te reageren
  23. nielsnl1 zegt

    12 januari 2015 om 16:06

    Als het gewicht nu ‘passend’ is bij de V6 dan: omnomnomnom
    De looks zijn in ieder geval geweldig!

    Login om te reageren
  24. autospotter2punt0 zegt

    12 januari 2015 om 16:10

    Ford, breng deze auto alstublieft heeeel snel naar mijn garage WHAAAAAUUW

    Login om te reageren
  25. Ram-G-maN zegt

    12 januari 2015 om 16:11

    Heerlijk dit. Alleen jammer van de flipperkast transmissie en het V6’je. Stilstand is achteruitgang zullen we maar zeggen. Als je hiermee aan huidige emissie-eisen kunt voldoen zonder hybride-meuk heb je mijn zegen. Go Ford!

    Login om te reageren
  26. kapiteinaudi zegt

    12 januari 2015 om 16:14

    Iets minder retro dan de vorige, maar wel gewoon een lekkere auto.

    Login om te reageren
  27. awesome zegt

    12 januari 2015 om 16:21

    Holy fuck! Wat een bruut apparaat!

    Login om te reageren
  28. mrrallycross zegt

    12 januari 2015 om 16:21

    Bouwen!!!!

    Login om te reageren
  29. gregorius zegt

    12 januari 2015 om 16:22

    Grappig ding. Ontwerp is wat veel GranTurismo: zoals er al wordt gezegd.
    Vraag me af wat ie gaat kosten (in de US); kans is aanwezig dat ze zichzelf uit de markt gaan prijzen; maar als ze m weg prijstechnisch als concurrent van een Corvette kunnen aanbieden: dan komen ze er wel. Komt ie in de buurt van een 458/Huracan/911 Turbo; dan kunnen ze t wel shaken denk ik.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      12 januari 2015 om 16:32

      @gregorius: Tegen de 458 (speciale) zou de keuze lastig zijn, maar ten opzichte van een Huracan of 911…laat maar komen die GT.

      Overigens de vorige GT gaat inmiddels geregeld over de toonbank voor meer dan $200K terwijl diens toenmalige concurrenten als de 360 en 996 Turbo voor aanzienlijk minder gaan, vooral de 996 Turbo kun je voor een appel en een ei kan oppikken tegenwoordig. Lijkt me dus niet per sé een issue.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        12 januari 2015 om 21:32

        @jaapiyo: *-kan

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      12 januari 2015 om 19:36

      @gregorius: dan mag je nog eens heel goed nadenken. Die vorige GT was niet veel goedkoper dan een 911 turbo of 575m destijds en die was ook binnen de kortste keren uitverkocht. Was zelfs een wachtlijst voor om er destijds een te kopen.

      Login om te reageren
  30. ronaldddvos zegt

    12 januari 2015 om 16:22

    Dik!!

    Login om te reageren
  31. jrmpower24 zegt

    12 januari 2015 om 16:25

    Kijk Ferrari en Lamborghini.
    Dit is nou een pracht van een supercar!!

    Login om te reageren
  32. jeppie zegt

    12 januari 2015 om 16:25

    Nieuwe manier van ontwerpen bij Ford? Het zal wel wat anders worden en anders is dit echt rete dik. Dan motten ze dit naar de andere auto’s toe brengen

    Login om te reageren
  33. badboys zegt

    12 januari 2015 om 16:29

    Een hele dikke dikke Ford GT.

    Login om te reageren
  34. ferhat1100 zegt

    12 januari 2015 om 16:38

    Bruut! Alleen die achterlichten lijkt op die Van een la-ferrari

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    12 januari 2015 om 16:39

    De mensen die kritisch zijn… Dit is Ford, je weet wel, die waren een paar jaar geleden zo goed als failliet en knallen er in het muesli-tijdperk gewoon een 600+ pk Supercar uit… Wees blij dat zoiets er uberhaupt komt… En nee deze is niet zo mooi als de oude, maar wel heel gaaf! En een knaller van jewelste.

    Login om te reageren
  36. aJackie zegt

    12 januari 2015 om 16:40

    WTFlyingFuck, waarom ziet niet elke Ford er zo uit!!! Dit is Bruut en vernieuwend qua design tov concurrenten :)

    Login om te reageren
  37. hetzwartesaabvandefamilie zegt

    12 januari 2015 om 16:43

    De achterkant is ronduit prachtig.

    Login om te reageren
  38. amg1999 zegt

    12 januari 2015 om 16:53

    Beetje Asterion achtig misschien

    Login om te reageren
  39. rd1991 zegt

    12 januari 2015 om 16:53

    Heerlijk High Output V6! Ach joh, een GTR heeft een een V6 en die is vaak de baas op de straat! Ik vind het gewoon geweldig!

    Login om te reageren
  40. ettie zegt

    12 januari 2015 om 16:55

    En waarom boeit het me in 1x niet meer of er een v6 in ligt?… Omdat ie gewoon belachelijk mooi is!

    Login om te reageren
  41. damion123 zegt

    12 januari 2015 om 17:05

    Ik vind hem iig super mooi !!!!

    Login om te reageren
  42. thomcarspotter zegt

    12 januari 2015 om 17:12

    Oh zo geweldig!

    Login om te reageren
  43. 87sandyd zegt

    12 januari 2015 om 17:14

    Ik krijg een glimlach op mijn gezicht als ik de foto’s zie. Echter als ik me dan ga bedenken dat dit een Ford GT(!!) is dan vergaat de glimlach. Dit heeft nog weinig met het monster te maken.

    Wat ik ook vreemd vind is dat de foto van bovenaf echt de allermooiste is. Dan heeft die echt schitterende lijnen. Helaas heb ik niet de beschikking tot een helicopter dus zal ik dit beeld zelden zien, tenzij die af en toe door een Justin Bieber (noem maar een jong verwend nest) op zn kant in de sloot ligt

    Login om te reageren
  44. Hupke zegt

    12 januari 2015 om 17:24

    Iets mis met een V6 supercar?

    Jaguar XJ220 … argument gewonnen.

    De vraag is hoe ligt de motor? Longitudinaal of transversaal?

    Als die transversaal ligt zou het wel eens gewoon een FWD aandrijflijn kunnen zijn die erin ligt en dat zou wel wat cheap zijn voor een supercar. En wat weinig kans om er een serieuze racewagen van te maken.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 januari 2015 om 17:35

      @Hupke: Met die Jaguar doe je dat argument dus echt geen goed..

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        12 januari 2015 om 17:37

        @norge:

        Hoe kan je iets slecht zeggen over de jaguar XJ220 in de context van supercar zijnde?

        Login om te reageren
        • ikbenmnzus zegt

          12 januari 2015 om 18:21

          @Hupke: Misschien omdat er nooit een v6 in had moeten liggen?

          Login om te reageren
        • tupperware zegt

          12 januari 2015 om 18:28

          @Hupke:
          Omdat het concept gewoon een 7 liter V12 had in plaats van de helft en dat juist dat de enige rede was waarom ze die dingen aan de straatstenen niet konden slijten….

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            12 januari 2015 om 18:44

            @tupperware:

            Wat de boer niet kent …
            Maar ondertussen heeft men kunnen zien dat zo’n supercar met een V6 ook een absurd scheurijzer kan zijn.

            Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      12 januari 2015 om 17:55

      @Hupke: ik denk in de lengte als ik zo foto 5 zie, is ook het meest voor de hand liggende overigens.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        12 januari 2015 om 18:43

        @mmot05:

        De lengte en de motorcover geven idd die indruk.
        Maar een V6 is heel kort. Mss dat ze eerste een andere motor van plan waren, of dat die er nog komt. Of mss dat ze iets speciaals doen met de gearbox omdat een transaxle mss niet gaat me die bewegende diffuser.

        … we zullen zien.

        Login om te reageren
    • ikbenmnzus zegt

      12 januari 2015 om 18:22

      @Hupke: FWD? You serious?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        12 januari 2015 om 18:46

        @ikbenmnzus:

        Leer lezen.

        Als ze een FWD aandrijflijn gewoon achterin stoppen heb je ook een MR opstelling. Maar dan simpel en goedkoop. Zoals bij een elise, renault sport spider, …

        Login om te reageren
        • ikbenmnzus zegt

          12 januari 2015 om 19:00

          @Hupke: Ik heb het nog een keer gelezen.
          Sorry dat ik niet uit je glasheldere relaas begrijp dat je dat bedoelt..

          Login om te reageren
        • mopar zegt

          12 januari 2015 om 19:48

          @Hupke: ford gaat dus echt geen omgekatte FWD setup gebruiken voor een wagen die zo veel internationaal bekijks zal hebben. En dan hebben We het nog niet eens over de baggage die deze wagen meedraagt door zijn naam alleen… Dus laat het speculeren maar achterwege en wacht af tot de uiteindelijke specs.

          Login om te reageren
  45. callyromeo166 zegt

    12 januari 2015 om 17:24

    Dammm die is goed geluk

    Login om te reageren
  46. mmot05 zegt

    12 januari 2015 om 17:25

    Vaarwel mijn favoriete V8, maar zoals het in de tekst ook aangegeven wordt als het niet anders kan…. design vind ik zeer geslaagd, vooral de naar binnen toelopende taille lijn.

    Login om te reageren
  47. gecko75 zegt

    12 januari 2015 om 17:27

    Doe maar in gulf livery en dan nemen we de V6 wel voor lief

    Login om te reageren
  48. RobUSA zegt

    12 januari 2015 om 17:38

    Ja toch wel weer een leuke USA supercar erbij.
    Mooie auto om te zien , hoeveel gaan ze er dit keer maken ?
    Die vorige doet goed geld op de div auto verkoop sites nl.

    Login om te reageren
  49. rufctr01 zegt

    12 januari 2015 om 17:42

    Bruut!!!

    Login om te reageren
  50. gt500eleanor zegt

    12 januari 2015 om 17:42

    Ik mag dan wel een grote ford liefhebber zijn, maar dit vind ik 3X niks, optisch en technisch. Geef mij maar een GT40

    Login om te reageren
  51. grandmasterb zegt

    12 januari 2015 om 17:44

    Prachtig gelijnde auto, maar dat goedkoop en saai uitziende interieur doet wel erg afbreuk aan het geheel, daar moet een italiaanse interieurdesigner op los om er iets supercarwaardigs van te maken.

    Login om te reageren
  52. Svensson zegt

    12 januari 2015 om 17:45

    Ik blijf het vreemd vinden dat Ford de Mustang met V8 levert, maar deze GT, die toch in de markt wordt gezet als echte supercar, het moet doen met een V6, turbo’s of niet.

    Login om te reageren
  53. Orichy zegt

    12 januari 2015 om 17:45

    Het eerst wat ik dacht bij het zien van de foto vanmiddag, was dit;

    OT: Maar het lijkt toch wel historisch verantwoord, qua ontwerp en de motor is gewoon een moderne en goed presterende motor, wat ook bij het hedendaagse tijdsbeeld hoort.

    Login om te reageren
  54. moldauferrari zegt

    12 januari 2015 om 17:47

    Ziet er goed uit! Dat er een V6 in zit vind ik find ik niet erg want is nu lichter en heeft meer pk’s, hoop allen wel dat hij goed klinkt.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 januari 2015 om 19:36

      @moldauferrari: Op youtube staan wel een paar getunede F150’s met die motor. Zoek maar eens op 3.5V6 Ecoboost exhaust. Klinkt best lekker in die vorm moet ik zeggen.
      (En find is vind denk ik, geen probleem verder hoor).

      Login om te reageren
  55. autofanaat zegt

    12 januari 2015 om 17:47

    Nice, uiterlijk is heel vet maar toch een beetje jammer dat er geen v8 inzit.

    Login om te reageren
  56. Orichy zegt

    12 januari 2015 om 17:57

    Voor grote live-beelden: http://www.autoblog.com/photos/ford-gt-concept-detroit-2015/#image-1.

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      12 januari 2015 om 17:59

      @Orichy:

      Login om te reageren
  57. Corrado16v zegt

    12 januari 2015 om 18:15

    Prachtig design, naar mijn mening een grote vooruitgang op de GT. Heeft een opzichzelfstaand design, met kleine hints naar de GT40. De V6 in plaats van een V8, tja het zat er een keer aan te komen. En als Ford hiermee kan laten zien dat het een goede supercar met een V6 neerzet, krijgt het meer sympathie van klanten als ze meer downsizing toepassen op andere V8 modellen. En waarom zou het niet werken, Nissan heeft jaren geleden al laten zien dat je een goede supercar kan neerzetten met een V6. Al komt Nissan van een andere lijn van motoren, maar toch.

    Login om te reageren
  58. pas430 zegt

    12 januari 2015 om 18:31

    ”EcoBoost” dat woord maakt het feit dat deze auto een V6 heeft alleen nog maar erger..

    Login om te reageren
  59. harrie zegt

    12 januari 2015 om 18:43

    Errug fraai! Gelukkig niet teveel van dat geknutselde retro design.

    Login om te reageren
  60. meepinz zegt

    12 januari 2015 om 18:47

    Wat een geweldig design, vooral de achterkant!

    Login om te reageren
  61. mrniesoe zegt

    12 januari 2015 om 18:50

    PRACHTIGE BAK!!!!

    Login om te reageren
  62. casperfcb zegt

    12 januari 2015 om 19:00

    Doet me een beeeetje denken aan de 918.

    Login om te reageren
  63. norge zegt

    12 januari 2015 om 19:11

    Kijkt alvast uit naar de herintroductie van de GT40 Classic om 20 jaar..

    Login om te reageren
  64. Dev zegt

    12 januari 2015 om 19:22

    Een van onze artiesten (@ Autemo.com) heeft alvast een vlugge impressie gemaakt van een race editie https://www.facebook.com/HugosilvaDesigns/photos/a.223098807762928.54469.204599252946217/811994925539977/

    Login om te reageren
  65. mikkeloentje zegt

    12 januari 2015 om 19:53

    Hoeveel kost?

    Login om te reageren
  66. jensgib zegt

    12 januari 2015 om 20:00

    De voorkant is mooi :) de achterkant ziet er beetje apart uit.

    Login om te reageren
  67. fiestafeest zegt

    12 januari 2015 om 20:06

    Ziet er erg tof uit ,nu maar hopen dat de v6 een mooi/bruut geluid gaat produceren en ik ben om!

    Login om te reageren
  68. toyotafortuner zegt

    12 januari 2015 om 20:23

    Supersexy apparaat! Wel jammer van het verdwijnen van de V8…

    Login om te reageren
  69. spotternoord zegt

    12 januari 2015 om 20:31

    Absoluut geslaagd design!!

    Login om te reageren
  70. patrick zegt

    12 januari 2015 om 20:42

    Hello sexy! Wil jij met mij daten? Gaan we samen lekker overal naar toe rijden. Ik betaal de tankbeurtjes

    Login om te reageren
  71. davelepeef zegt

    12 januari 2015 om 20:58

    Bijzonder ding. Leuk, de verscheidenheid in reacties hier! Ding maakt zeker tongen los!! Wie baalt van het gebrek aan V8 moet ff t kanaal van Schmee opzoeken. Zit wel snor hoor ;) Vind n v6 nét een mooi blok; toch n compromis tussen karakteristiek en gewicht… En drukvulling is een noodzakelijk kwaad anders zien we dergelijke prestaties nooit meer…

    Login om te reageren
  72. mclarenf1lm zegt

    12 januari 2015 om 21:12

    Nu nieuw kopen, een paar jaartjes in de garage houden met dikke profit.

    Login om te reageren
    • patrick zegt

      12 januari 2015 om 21:48

      @mclarenf1lm: ben ook weleens benieuwd als je z’n auto een klokje rond zou rijden, gaat hij de boeken in als supercar met de meest gereden kilometers. Wellicht dat deze dan juist meer waard wordt ;)

      Login om te reageren
  73. jpoers zegt

    12 januari 2015 om 21:59

    Waarom doet die gele foto me zo sterk aan een lamborghini miura concept denken.

    http://www.autoblog.nl/gallery/Ford/Ford_GT_2015/ford-gt-2015-007.jpg

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7b/Lamborghini_Miura_Concept.jpg/800px-Lamborghini_Miura_Concept.jpg

    Login om te reageren
    • patrick zegt

      13 januari 2015 om 07:51

      @jpoers: ik dacht daar ook al aan! Okal verschillen ze nog behoorlijk van elkaar. Wellicht mede ontworpen door de zelfde designer?

      Login om te reageren
  74. 87sandyd zegt

    12 januari 2015 om 22:29

    Onze vriend Shmee heeft een eerste soundimpressie op z’n FB/instagram staan. De auto wordt daar gestart, helaas niet gerevt

    Login om te reageren
  75. Tonnie zegt

    13 januari 2015 om 00:38

    Wat een geile bak weer, veel moderner dan zn voorganger en minder dicht bij t origineel maar ik vind t allemaal helemaal niet erg!

    Login om te reageren
  76. shicomm zegt

    13 januari 2015 om 19:15

    Waar de nsx me meer is gaan tegenvallen qua looks is dit juist een aangename verassing.
    Wat een uiterlijk !

    Maar daar blijft het dan ook bij…
    Deze auto leunt zwaar op z’n verleden ( ondanks de hondsbrutale ; maar oh zo coole ; frisse look ) maar denkt er mee weg te komen dat het qua bak en motor ook nieuw kan…

    De EU mustang zonder V8 was al vloeken in de kerk ( een mustang zonder V8 is als een bakker die groente staat te verkopen imho.. ) maar dit is al helemaal the bloody limit…

    Dood en doodzonde want oh wat ziet dit ding er lekker uit…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North