• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Shelby GT350R: een hele zieke Mustang

Auteur: ricardo, gepost 12 januari 2015 om 17:18 – 42 Reacties

Afbeelding Ford Shelby GT350R: een hele zieke MustangAfbeelding Ford Shelby GT350R: een hele zieke MustangAfbeelding Ford Shelby GT350R: een hele zieke MustangAfbeelding Ford Shelby GT350R: een hele zieke MustangAfbeelding Ford Shelby GT350R: een hele zieke MustangAfbeelding Ford Shelby GT350R: een hele zieke MustangAfbeelding Ford Shelby GT350R: een hele zieke MustangAfbeelding Ford Shelby GT350R: een hele zieke Mustang

Ford Shelby GT350R
Carroll Shelby, oprichter van de gelijknamige Mustang-finetuner, mag dan al twee jaar niet meer onder ons zijn (†), zijn legende wordt door Ford in leven gehouden. En hoe! Na de beestachtige Shelby GT350 Mustang is het nu de beurt aan diens R-variant.

Terwijl de nieuwe GT alle spotlights op zich gericht krijgt bij de Blauwe Ovaal, is er meer interessant Ford-nieuws te melden vanuit Detroit. Zoals deze Shelby GT350R. Een moderne interpretatie van de Mustang GT350 Competition uit ’65. Destijds gepresenteerd als een lichtere Mustang met meer vermogen en een betere ophanging. Kernwaarden die we ook op het 2015-model kunnen plakken. Van het gewicht werd 59 kg geschraapt, door zaken als airco, een achterbank en de audio-installatie achterwege te laten. Ook het tapijt sneuvelde en de velgen zijn volledig van carbon fiber. Aan de buitenkant werd de aerodynamica verder verbeterd met nieuwe skirts en een andere diffuser.

Ford claimt dat de GT350R een gekietelde 5,2-liter V8 heeft die meer dan 500 pk genereert – het krachtigste atmosferische blok uit de geschiedenis van het merk – en er een nieuwe setup voor de MagneRide-schokdempers en stabilisatorstangen is gehanteerd. Ook zou dit racertje een stuk feller moeten klinken, aangezien de resonators uit de uitlaat zijn gesloopt ivm gewichtsreductie.

Of het een echte racer is? Dat niet, want hij krijgt in Canada en de VS gewoon een kenteken. Het is wel een auto die je het nodige trackdayplezier moet kunnen opleveren. Erheen rijden, racen, zorgen dat je de Michelin Pilot Sport Cup 2 niet helemaal kaal rijdt, en aan het einde van de dag weer naar huis toeren. Over de prijzen en beschikbaarheid heeft Ford nog niets losgelaten.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2015, Ford, gt350, gt350r, mustang, shelby

Vorig bericht: « De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!
Volgend bericht: Porsche 911 Targa 4 GTS is officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dimglor zegt

    12 januari 2015 om 17:25

    Dit is nog eens een leuke Ford!
    Ik vind hem er beter uitzien dan die nieuwe Gt…

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      12 januari 2015 om 17:28

      @Dimglor: Eigenlijk best wel grappig dat ze de airco eruit halen om gewicht te besparen, maar wel het gps-systeem laten zitten..
      En Ford heeft volgens mij iets met hun sturen vol knopjes te zetten.. Deze staat ook goed vol!

      Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        12 januari 2015 om 19:38

        @Dimglor: het gps systeem weegt een heeeel stuk dan een airco systeem

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          13 januari 2015 om 00:39

          @johanhummer9: strepen eraf zou ook schelen, maarja dan ben je ook peekaa’s kwijt…

          Login om te reageren
    • rb26dett zegt

      12 januari 2015 om 17:40

      @Dimglor: Ik niet ik vind het teveel van het goede, de strepen de spoiler, doe mij maar een normale Gt

      Login om te reageren
  2. RobUSA zegt

    12 januari 2015 om 17:26

    Sorry M4 en dan moet de GT 500 nog komen . :-)

    Login om te reageren
  3. fejjie zegt

    12 januari 2015 om 17:29

    De legendarische GT krijgt een V6, en deze krijgt een V8. What’s up with that, Ford??

    Login om te reageren
    • mustang34 zegt

      12 januari 2015 om 19:24

      @fejjie: de gt heeft ook gewoon een v8 hoor

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 januari 2015 om 19:36

        @mustang34: Lees het artikel over de nieuwe Ford GT eens.

        Login om te reageren
      • rb26dett zegt

        12 januari 2015 om 19:50

        @mustang34: Hij bedoelt de Ford GT ipv de Ford mustang gt

        Login om te reageren
  4. norge zegt

    12 januari 2015 om 17:31

    “airco, een achterbank en de audio-installatie achterwege te laten. Ook het tapijt sneuvelde” Goedkope manier van gewicht besparen.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      12 januari 2015 om 17:34

      @norge: En dan extra geld aanrekenen voor dingen die je niet krijgt op je wagen…

      Login om te reageren
    • 560pkferrari zegt

      12 januari 2015 om 17:55

      @norge: om ze daarna weer op de optielijst te zetten.

      Login om te reageren
  5. rolov zegt

    12 januari 2015 om 17:32

    Zo deze Is echt heel erg dik.

    Login om te reageren
  6. Dimitriej zegt

    12 januari 2015 om 17:36

    Had nooit zoveel met Mustangs, maar sinds ik afgelopen jaar een roadtrip door Canada gedaan heb in een Mustang 5.0 V8 cabrio begrijp ik de liefhebberij.

    Heerlijke cruiseauto, en dat geluid!

    Login om te reageren
  7. janmetdelangeachternaam zegt

    12 januari 2015 om 17:42

    moet me een beetje denken aan de gtr op een of andere manier

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    12 januari 2015 om 17:44

    Zo, dit is een gave Ford! Hier niet te betalen en in de VS waarschijnlijk net zo duur als een aangekleedt Golfje hier.

    Login om te reageren
  9. damion123 zegt

    12 januari 2015 om 17:44

    Heeft van veraf wel wat weg van een Nissan GTR..

    Login om te reageren
    • Eric-pablo zegt

      12 januari 2015 om 17:59

      @damion123: sorry telefoon had wat moeite met laden.. zie nu jou reactie op. Maar we zijn het iig eens

      Login om te reageren
  10. autofanaat zegt

    12 januari 2015 om 17:45

    Altijd leuk dit soort auto’s. Een atmosferisch blok die alle pk’s naar de achterwielen stuurt: Ik hou er van.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 januari 2015 om 18:16

      @autofanaat:
      Speakers zij redelijk aan het gewicht en de tijd dat ze er links en rechts 1 in de deur propte ligt wel even achter ons, mij zou het althans niet verbazen als alleen dat al goed is voor een besparing van 20kg….

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        12 januari 2015 om 18:17

        @tupperware:
        Had @grandmasterb moeten zijn.

        Login om te reageren
  11. grandmasterb zegt

    12 januari 2015 om 17:48

    Airco is toch wel vaak nodig en gewenst, de bestuurder kan beter wat minder eten, dat lijkt mij heel wat nuttiger om gewicht te besparen. Wat weegt trouwens een audioinstallatie? Dat zal ook niet veel uitmaken.

    Login om te reageren
  12. rauto zegt

    12 januari 2015 om 17:49

    Inderdaad letterlijk ziek….

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    12 januari 2015 om 17:49

    Geen airco? Waarom zitten de knoppen er wel en waarom zit er dan een navigatiescherm in?

    Login om te reageren
  14. Eric-pablo zegt

    12 januari 2015 om 17:57

    Hij doet wat japans aan beetje gtr accenten?

    Login om te reageren
  15. reobnednab zegt

    12 januari 2015 om 18:04

    Persoonlijk vindt ik die “R” beetje knullig eruit zien op de stoel, maar neemt niet weg dat deze voiture er zeer goed uitziet.

    Login om te reageren
  16. motiondrive zegt

    12 januari 2015 om 18:16

    Ooooooooooooooooooh… sorry, ik liet me gaan. Ik word hier helemaal gelukkig van :D

    Login om te reageren
  17. kapiteinaudi zegt

    12 januari 2015 om 18:17

    Lijkt meer op een Japanse tuner dan een Amerikaanse muscle car. Zo’n spoiler hoort toch niet op een Mustang. Dan vind ik de originele GT350R toch wat stijlvoller!
    http://assets.blog.hemmings.com/wp-content/uploads//2011/09/1965-Shelby-GT350R-700-x-354.jpg

    Login om te reageren
  18. sydney zegt

    12 januari 2015 om 18:54

    Leuk en aardig allemaal, maar een auto zonder airco moet ik niet.Gewicht besparen doen ze maar op andere zaken.En 59 kg is nu ook niet wereldschokkend.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 januari 2015 om 20:00

      @sydney: minder dan 100kg zwaarder dan de M4 en meer vermogen+betere gasresponse… Behoorlijk serieus wapen voor trackdays en dus wil je die 60kg minder….

      Login om te reageren
  19. PunicaOase zegt

    12 januari 2015 om 19:01

    Beaty and beast :-)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      12 januari 2015 om 19:28

      @punicaoase: ?

      Login om te reageren
  20. mopar zegt

    12 januari 2015 om 19:30

    Ziek is die inderdaad… Hopelijk is hij snel “genezen” van die afzichtelijke achterspoiler.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 januari 2015 om 20:21

      @mopar: het is een trackday uitvoering en die Aero is functioneel….

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        13 januari 2015 om 03:13

        @w0o0dy: trackday niet per se hoor. De vorige versie was dat ook niet. De trackday was eerder die Boss 302. Shelbys waren nooit super snel rond een circuit, dat deden companies als Roush destijds veel beter. Dit is gewoon een beter sturende en snellere versie. Neemt niet weg dat die spoiler de complete lijn van de auto aan de achterzijde verpest.

        Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    12 januari 2015 om 20:18

    Airco en sterke als optie..

    “For customers seeking more comfort in their Shelby GT350R, Ford is offering an optional Electronics Package. Included is dual-zone air conditioning, 8-inch touch screen with navigation, seven-speaker audio system, turn signal mirrors and more”

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    12 januari 2015 om 20:19

    Stereo ipv sterke

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    12 januari 2015 om 20:25

    Wat een heerlijke machine!

    Login om te reageren
  24. mclarenf1lm zegt

    12 januari 2015 om 21:03

    Dus een concurrent voor de Camaro ZZ28, deze ziet er toch wel wat beter uit, gisteren ook voor het eerst de 2015 Mustang gezien in Roush S1 vorm, mooiste muscle car op het moment.

    Login om te reageren
  25. Rob zegt

    12 januari 2015 om 21:39

    Toch grappig dat je tegenwoordig voor een leuke sportwagen bij de Amerikanen moet gaan shoppen….

    Dit is toch veel leuker dan zo’n computer gestuurde turbosonische mietjesmachine van een BMW M4, wat ze doodleuk een sportwagen noemen? En dat zeg ik, terwijl ik dat overdadige spoilerwerk niet om aan te gluren vind….

    Login om te reageren
  26. schellekens006 zegt

    13 januari 2015 om 02:25

    Rij je daar in death valley met je snelle mustang waar je max 90 mile mag ZONDER airco … Nee dan ben je goed bezig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North