De nieuwe Golf TCR maakt hebberig

Auteur: , 27 Reacties

Zo hebberig dat er haast wel een addertje onder het gras moet zitten...

Dat addertje zit er inderdaad, want de Golf GTI TCR is helaas alleen voor gebruik op het circuit en dus niet straatlegaal. Voor het nieuwe seizoen werd de racer lichtjes bijgepunt. Daarbij gaat het vooral om de aerodynamica, maar ook onder de kap gebeurde het nodige.

Zo werd de geblazen 2.0 viercilinder verder opgekieteld naar 350 pk. Deze krachtbron zit gekoppeld aan een flappy paddle ‘bak met zes verzetten. Of deze hete Duitser een beetje vooruit wil? Op het circuit waarschijnlijk wel, maar reken op een standaardsprintje naar 100 km/u in ongeveer 5 tellen. Niet bloedstollend, maar dit is voor een racewagen dan ook zo’n beetje het minst belangrijke prestatiecijfer. De prijs is vastgesteld op 90.000 euro ex belastingen want je kunt ‘m toch niet op kenteken zetten.

Overigens schreven we al eerder over TCR-racers van bekende fabrikanten. Check bijvoorbeeld deze Peugeot 308, Audi RS3 of Seat Leon.



27 reacties

Zie ik het goed of zit de spoiler nou door de achterruit heen?
@deuxmillecinqcentetcinq: Dat is toch plastic. Zo kan je hem mooi aan de kooi zelf vastmaken!
@bruinbeer: volgens mij zit hij toch gewoon aan de ruit zelf vast, bij de Astra TCR is het wat duidelijker te zien
@deuxmillecinqcentetcinq: gaat door de plastic ruit geen waar daar achter de ruit een stevige constructie zit. Net als bij Seat.
Oogt als een creatie uit Need 4 Speed. Zeker zo met die bumper die verkeerd geplaatst lijkt te zijn zo op de achterruit.
Deze, samen met een Touareg en trailer zijn best leuk voor erbij. Niet heel verstandig, 90k voor een niet straatlegale auto is wel een beetje veel.
Als ik 90k op een circuitspeeltje zou stuk slaan, dan zou ik het heel anders aanpakken. Ik zou waarschijnlijk niet eens een kant-en-klare auto kopen, maar zelf iets gaan samenstellen. Koop een tweedehands auto die in de basis goed is, zoals een Elise, een Cayman of een GT-86/BRZ, en met de rest van het geld ga je deze ombouwen tot circuitracer. Zou een ultieme droom van me zijn.
@berlinetta: dit is geen tracktoy maar eerder een FIA geschikte touringcar racer…
@goodolddays: Dat is waar, maar ik gaf alleen aan wat ik met 90k zou doen als ik op het circuit wilde racen.
Dit is dan ook niet zomaar een tracktoy, wel een serieuzer fabriekseracer voor een tof, serieus en spannend kampioenschap, waar verschillende fabrikanten topracers inzetten. Denk dat deze in running costs ook net iets duurder is dan een Elise of GT86 ;-)
@futse: Des te meer reden om zelf een circuitracer samen te stellen ;)
@berlinetta: Tsja, hangt er maar van af welk kampioenschap je wil rijden he
Vrij prijzig voor een bodykit en wat engine tuning.
@jaso013: Jij hebt een TCR-racer nooit van dichtbij gezien zeker?
@jaso013: slimme opmerking…
En dankzij AB weten we waarom de spoiler zo gemonteerd zit! Thanks AB! \(*^▽^*)/
Kopen en omkatten en job done. :)
Ze hebben hem nog net niet Golf Supercopa genoemd.
Als je genoeg geld hebt kun je alles op kenteken zetten. Tijdje geleden nog een mooi artikel gelezen van een bedrijf dat Aston Martin’s Vulcan straatlegaal maakt.
@nasty: woah dat zou mooi bruut zijn!! Hulde voor die mannen
@soundgarden: Yup, en het mooiste van alles is nog dat het hele proces in samenspraak met Aston Martin gebeurt en al bij aankoop geregeld kan worden. Vergelijkbaar straatconversie van de P1 GTR door Lazante, die ook gewoon via McLaren zelf geleverd werden.
Vind je? Ik wordt hier niet echt hebberig van eerlijk gezegd. En al helemaal niet voor die prijs.
@kilum: race auto’s zijn dan ook niet goedkoop. Vind zelfs dat deze goed meevalt qua prijs, voor een fabrieksracer… Ik zou wel willen :-)
Hmmm tja, duur speeltje.
Heel eerlijk…ik vind hem wel gaaf.
Is wel handig zo n regendakje achter op de auto,sta je lekker droog als je de boodschappen achterin wil doen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).