• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Golf TCR maakt hebberig

Auteur: Author, gepost 13 maart 2017 om 14:06 – 27 Reacties

Afbeelding De nieuwe Golf TCR maakt hebberigAfbeelding De nieuwe Golf TCR maakt hebberigAfbeelding De nieuwe Golf TCR maakt hebberig

De nieuwe Golf TCR maakt hebberig
Zo hebberig dat er haast wel een addertje onder het gras moet zitten…

Dat addertje zit er inderdaad, want de Golf GTI TCR is helaas alleen voor gebruik op het circuit en dus niet straatlegaal. Voor het nieuwe seizoen werd de racer lichtjes bijgepunt. Daarbij gaat het vooral om de aerodynamica, maar ook onder de kap gebeurde het nodige.

Zo werd de geblazen 2.0 viercilinder verder opgekieteld naar 350 pk. Deze krachtbron zit gekoppeld aan een flappy paddle ‘bak met zes verzetten. Of deze hete Duitser een beetje vooruit wil? Op het circuit waarschijnlijk wel, maar reken op een standaardsprintje naar 100 km/u in ongeveer 5 tellen. Niet bloedstollend, maar dit is voor een racewagen dan ook zo’n beetje het minst belangrijke prestatiecijfer. De prijs is vastgesteld op 90.000 euro ex belastingen want je kunt ‘m toch niet op kenteken zetten.

Overigens schreven we al eerder over TCR-racers van bekende fabrikanten. Check bijvoorbeeld deze Peugeot 308, Audi RS3 of Seat Leon.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
    Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Gespot - De nieuwe Audi RS3 is een en al grille

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Vergelijking: de nieuwe Volvo XC60 vs de oude
Volgend bericht: Precies 70 jaar geleden werd Ferrari geboren »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2505 zegt

    13 maart 2017 om 14:12

    Zie ik het goed of zit de spoiler nou door de achterruit heen?

    Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      13 maart 2017 om 14:36

      @deuxmillecinqcentetcinq: Dat is toch plastic. Zo kan je hem mooi aan de kooi zelf vastmaken!

      Login om te reageren
      • 2505 zegt

        13 maart 2017 om 15:11

        @bruinbeer: volgens mij zit hij toch gewoon aan de ruit zelf vast, bij de Astra TCR is het wat duidelijker te zien

        Login om te reageren
    • TheMaster zegt

      13 maart 2017 om 23:19

      @deuxmillecinqcentetcinq: gaat door de plastic ruit geen waar daar achter de ruit een stevige constructie zit. Net als bij Seat.

      Login om te reageren
  2. stephano zegt

    13 maart 2017 om 14:14

    Oogt als een creatie uit Need 4 Speed. Zeker zo met die bumper die verkeerd geplaatst lijkt te zijn zo op de achterruit.

    Login om te reageren
  3. mercedesclk350 zegt

    13 maart 2017 om 14:14

    Deze, samen met een Touareg en trailer zijn best leuk voor erbij. Niet heel verstandig, 90k voor een niet straatlegale auto is wel een beetje veel.

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    13 maart 2017 om 14:17

    Als ik 90k op een circuitspeeltje zou stuk slaan, dan zou ik het heel anders aanpakken. Ik zou waarschijnlijk niet eens een kant-en-klare auto kopen, maar zelf iets gaan samenstellen. Koop een tweedehands auto die in de basis goed is, zoals een Elise, een Cayman of een GT-86/BRZ, en met de rest van het geld ga je deze ombouwen tot circuitracer. Zou een ultieme droom van me zijn.

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      13 maart 2017 om 15:03

      @berlinetta: dit is geen tracktoy maar eerder een FIA geschikte touringcar racer…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        13 maart 2017 om 17:29

        @goodolddays: Dat is waar, maar ik gaf alleen aan wat ik met 90k zou doen als ik op het circuit wilde racen.

        Login om te reageren
  5. futse zegt

    13 maart 2017 om 14:26

    Dit is dan ook niet zomaar een tracktoy, wel een serieuzer fabriekseracer voor een tof, serieus en spannend kampioenschap, waar verschillende fabrikanten topracers inzetten. Denk dat deze in running costs ook net iets duurder is dan een Elise of GT86 ;-)

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 maart 2017 om 14:55

      @futse: Des te meer reden om zelf een circuitracer samen te stellen ;)

      Login om te reageren
      • futse zegt

        13 maart 2017 om 17:09

        @berlinetta: Tsja, hangt er maar van af welk kampioenschap je wil rijden he

        Login om te reageren
  6. jaso013 zegt

    13 maart 2017 om 14:33

    Vrij prijzig voor een bodykit en wat engine tuning.

    Login om te reageren
    • dutchcarguy zegt

      13 maart 2017 om 15:00

      @jaso013: Jij hebt een TCR-racer nooit van dichtbij gezien zeker?

      Login om te reageren
    • futse zegt

      13 maart 2017 om 17:10

      @jaso013: slimme opmerking…

      Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    13 maart 2017 om 14:47

    En dankzij AB weten we waarom de spoiler zo gemonteerd zit! Thanks AB! \(*^▽^*)/

    Login om te reageren
  8. Design_Driven zegt

    13 maart 2017 om 14:58

    Kopen en omkatten en job done. :)

    Login om te reageren
  9. gash zegt

    13 maart 2017 om 15:37

    Ze hebben hem nog net niet Golf Supercopa genoemd.

    Login om te reageren
  10. nasty zegt

    13 maart 2017 om 15:43

    Als je genoeg geld hebt kun je alles op kenteken zetten. Tijdje geleden nog een mooi artikel gelezen van een bedrijf dat Aston Martin’s Vulcan straatlegaal maakt.

    Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      13 maart 2017 om 16:54

      @nasty: woah dat zou mooi bruut zijn!! Hulde voor die mannen

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        13 maart 2017 om 17:05

        @soundgarden: Yup, en het mooiste van alles is nog dat het hele proces in samenspraak met Aston Martin gebeurt en al bij aankoop geregeld kan worden. Vergelijkbaar straatconversie van de P1 GTR door Lazante, die ook gewoon via McLaren zelf geleverd werden.

        Login om te reageren
  11. kilum zegt

    13 maart 2017 om 17:03

    Vind je? Ik wordt hier niet echt hebberig van eerlijk gezegd. En al helemaal niet voor die prijs.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      13 maart 2017 om 17:43

      @kilum: race auto’s zijn dan ook niet goedkoop. Vind zelfs dat deze goed meevalt qua prijs, voor een fabrieksracer… Ik zou wel willen :-)

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    13 maart 2017 om 17:51

    Hmmm tja, duur speeltje.

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    13 maart 2017 om 17:54

    Heel eerlijk…ik vind hem wel gaaf.

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    13 maart 2017 om 19:15

    Login om te reageren
  15. cthijs zegt

    13 maart 2017 om 21:58

    Is wel handig zo n regendakje achter op de auto,sta je lekker droog als je de boodschappen achterin wil doen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North