• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Golf VI GTI Concept [UPDATED]

Auteur: autoblogger, gepost 25 september 2008 om 08:26 – 75 Reacties

Golf VI GTI
Een conceptcar van de nieuwe zesde generatie Golf GTI staat volgende week op de autoshow van Parijs, maar de eerste officiële beelden zijn reeds beschikbaar…

In vergelijking met de gewone Golf VI krijgt de GTI er 10 pk bij. Niet schokkend, maar wel goed voor lage emissies. De GTI heeft een topsnelheid van 239 km/u en gaat in 7,2 seconden naar de 100 km/u.

Aan de buitenkant is het ietsje beter gewoorden, maar niks spectaculairs. We zien oa strakkere bumpers, een dakspoiler en een diffuser met extra uitlaatpijpje. De auto zal officieel gepresenteerd worden als ‘GTI Concept’, maar de productieversie (2009) zal waarschijnlijk erg weinig afwijken van wat we hier zien. Op een later moment komt er ook een 170 pk sterke dieselversie van de Golf GTI (Golf GTD) en een R-versie met 270 pk vermogen, zoals we reeds konden melden (via evo.co.uk).

UPDATE: Uitgebreide gallery

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, Volkswagen

Vorig bericht: « Cerberus wil ook laatste plukje Chrysler aandelen
Volgend bericht: Maserati GranTurismo MC Corse Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Roger zegt

    25 september 2008 om 08:27

    ‘k weet het niet….

    Login om te reageren
  2. thijs zegt

    25 september 2008 om 08:30

    Die uitlaatpijpen vindt ik niet super geslaagd. Bewaar die 2 pijpen dichter bij het midden maar voor de r32. De GTI gewoon een enkele pijp links. Verder wel een stoere auto, beter dan het huidige model!

    Login om te reageren
  3. FiXeR zegt

    25 september 2008 om 08:34

    @thijs. De huidige GTI heeft ook een dubbele pijp, links? Toch?

    Login om te reageren
  4. audi racer zegt

    25 september 2008 om 08:34

    Uitlaatpijpen mogen van mij wel groter en de achterlichten mogen ook wel een donkertintje krijgen.

    Login om te reageren
  5. de jos zegt

    25 september 2008 om 08:37

    GOLF IV… geeuw…

    Login om te reageren
  6. VLS54 zegt

    25 september 2008 om 08:38

    Vind hem wel heftig! Ik zou de portemonaiie er wel voor trekken…

    Login om te reageren
  7. Neal zegt

    25 september 2008 om 08:41

    1 woord… BORING

    Login om te reageren
  8. ITALIAgait zegt

    25 september 2008 om 08:41

    Het blijft een saaie bak !

    Login om te reageren
  9. Melchior zegt

    25 september 2008 om 08:42

    Wat een banaal model die “nieuwe” golf. Dat dit nog verkocht geraakt… De concurrenten zoals de nieuwe renault megane coupé, opel astra gtc, kia pro’ceed, citroën c4, … zien er veel beter uit.

    Login om te reageren
  10. Greg zegt

    25 september 2008 om 08:45

    Ben Golf moe geworden.

    De auto ziet er zeker wel goed uit hoor, daar niet van. Maar het kan me gewoon niets meer bommen.

    Steeds maar weer dezelfde styling, omdat VW Golf-klanten zogenaamd geen prijs zouden stellen op iets vernieuwends en verfrissend. Ze graven hun eigen graf als je het mij vraagt. Deze Golf is nl. heel erg lauw ontvangen.

    Login om te reageren
  11. MrSelected zegt

    25 september 2008 om 09:07

    Deze Golf is nog helemaal niet ontvangen, niemand weet dat er een nieuw model is…

    De Golf V GTi was een stap in de goede richting. Maar deze GTI..

    het is net zoals bij de Golf I GTi en de Golf II GTi. De II is ook een leuke en goede auto, maar minder dan het origineel.

    Dus de Golf VII wordt net zo dramatisch als de Golf III, als het weer zo doorgaat..

    Login om te reageren
  12. rijzerlo zegt

    25 september 2008 om 09:10

    Nou dit wordt dus zo’n typisch golf IV verhaal… in het begin zeggen mensen nog: “Tja dit is inderdaad een golf”, twee weken later kijkt niemand er meer van op… WAT EEN SAAIE AUTO!!

    en dan moet dit dus de GTI worden… ik zou zeggen, die rode lijn moet meer worden teruggehaald in de algehele design, die dubbele uitlaat zat bij de vorige golf in het midden, leek best geinig en mogen ze van mij weer gebruiken. Wielkasten moeten meer uitgebouwd worden en misschien moet er een duidelijkere lijn tussen raamstijlen en zijpanelen gemaakt worden, wordt de auto ook direct breder van.

    @ mensen van golf: Het is niet zo moeilijk, haal Giorgetto Giugiaro nou eindelijk eens van zijn ontwerpersstoel, hij heeft zijn beste tijd gehad. Maak het ontwerp frisser en probeer het jonge publiek weer warm te draaien voor het ontwerp, de golf is duidelijk voor jong publiek, niet voor mijn oma!

    Login om te reageren
  13. STxN zegt

    25 september 2008 om 09:15

    en toch vraag ik me af waarom je zo’n 3deurs Golf zou verkiezen boven een Scirocco

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    25 september 2008 om 09:18

    Nog twee plaatjes, van de voor- en achterkant…

    Login om te reageren
  15. Antoine zegt

    25 september 2008 om 09:20

    Doet u er maar een strik om aub.

    Het is logisch dat VW niet veel afwijkt van het vorige model , waarom zouden ze??
    Het ding verkoopt als een dolle en ik geloof niet dat er veel merken kunnen zeggen dat ze van 1 model ruim 26 miljoen stuks hebben verkocht.

    Login om te reageren
  16. Audi A6 zegt

    25 september 2008 om 09:23

    Wat wel grappig is is dat de Scirocco 0-100 doet in 7.1 sec en maar 197 pk heeft.

    Login om te reageren
  17. Stancke zegt

    25 september 2008 om 09:24

    Veel van hetzelfde bij VW…

    Login om te reageren
  18. Benjamin1 zegt

    25 september 2008 om 09:40

    Nounou, wat een spannende bak zeg. Vooral die badge zal verkopen, maar verder kan je net zo goed een 2.0tdi rijden, net zo saai.

    Login om te reageren
  19. V8 Vantage zegt

    25 september 2008 om 09:41

    Uitlaten passen niet onder een Golf GTI, hoort gewoon een dubbele uitlaat aan één kant te zijn. Verder een behoorlijke gaap-auto, een Scirocco is veel mooier en kost waarschijnlijk ongeveer even veel…

    Login om te reageren
  20. Timmie zegt

    25 september 2008 om 09:43

    Die achterkant ziet er nogal soft uit… Die R-versie komt er gewoon omdat de concurrentie ook al zo hoog zit…

    Login om te reageren
  21. mcx zegt

    25 september 2008 om 09:51

    7,2 seconde naar de honderd… is dat niet een beetje langzaam voor een gti met 270pk?

    Login om te reageren
  22. bramwillemse zegt

    25 september 2008 om 09:55

    op één of andere manier lijkt ie wat minder stoer dan de huidige GTI, zit ‘m vooral in de neus denk ik.. Op zich gave neus, maar is wat minder extreem verschil met de Golf VI. De GTI V heeft toch een wat extremer verschil in dat opzicht.

    Maarja, als ie maar wil hoekuh! :)

    Login om te reageren
  23. MurcieBoy zegt

    25 september 2008 om 09:56

    ik vind hem niet geslaagd, aanpassen dat ding!!

    Login om te reageren
  24. Euphoric zegt

    25 september 2008 om 10:20

    @mcx

    De GTI is niet de 270PK versie, staat vrij duidelijk vermeld.

    Login om te reageren
  25. KingBenzai zegt

    25 september 2008 om 10:26

    Het zal wel aan mij liggen ofzow, maar ik vindt de Golf steeds saaier en saaier en NOG saaier worden. De Golf IV was mega-saai, de Golf V overtrof die saaiheid en dit model… Ja saai.

    Petjesdragend Nederland zal er wel weer mee weglopen. Maar ik zou toch echt even bij de concurrentie kijken die voor weiniger geld een mooiere auto neerzetten dan dit gedrocht.

    VW is de weg kwijt. Eerst komen ze met een ‘Scirocco’ die geen coupe is (te belachelijk voor woorden) en dan komen ze met een Golf die TEVEEL Golf is…

    Login om te reageren
  26. Alwood zegt

    25 september 2008 om 10:32

    wat deze wagen nu nog voor nut heeft met de scirocco in het assortiment?! Fifth Gear had het er laatst ook al over… Alleen de vijfdeurs GTI heeft daadwerkelijk een meerwaarde door beter zicht rondom en een achterbank ipv stoelen.

    2 uitlaatjes op een GTI’tje is ook een beetje veel :?

    Login om te reageren
  27. Mairsil zegt

    25 september 2008 om 10:52

    Ik heb niets met Golfjes, en ik vind dit een van de slaapverwekkender incarnaties, maar ik moet zeggen dat ik de velgen nog steeds erg strak vind. Wel een beetje Alfa-achtig, maar er zijn slechtere merken om je velg-design op te inspireren.

    Login om te reageren
  28. danny zegt

    25 september 2008 om 10:56

    de “nieuwe” Golf … schandalig is dit gewoon

    Login om te reageren
  29. Waxweazel zegt

    25 september 2008 om 11:05

    is er eigenlijk iets vernieuwd ? 10pk meer maar acceleratie en topsnelheid zijn hetzelfde gebleven. De dieselversie is zelfs compleet hetzelfde… Beetje andere voorkant en heel licht andere achterkant.

    Nog maar eens het bewijs dat dit geen nieuwe Golf is, maar een facelift van de Golf V maar met een duurdere prijs ?
    En nog lopen zoveel van jullie VW-lovers er met open ogen in. Er zijn zoveel concurrenten die het veel beter voor mekaar hebben dan dit misbaksel, zelfs wagens van een lager segment zijn beter dan dit..

    Login om te reageren
  30. MLTB zegt

    25 september 2008 om 11:35

    Ik vind die nieuwe Golfjes niet zo spannend meer allemaal om heel eerlijk te zijn..

    Huidige model GTI en R32 zijn ook niet super.

    Golf 4 GTI en R32 vond ik daarintegen wel weer spannend ogen.

    Login om te reageren
  31. ITALIAgait zegt

    25 september 2008 om 11:36

    Ik hang de foto’s boven m’n bed !!!

    Nooit meer slaapproblemen !

    Wat een slaapverwekkend ontwerp

    Login om te reageren
  32. DockVenom zegt

    25 september 2008 om 11:38

    Blijf erbij, dit is het niet waardig op het te schoppen tot nieuwe generatie. Blijven degelijke dingen, maar niet voor mij. dan liever de Scirocco

    Login om te reageren
  33. thijs zegt

    25 september 2008 om 11:38

    @fixer: Dat klopt idd, maar bedoelde eigenlijk met dubbele pijp 2 pijpen met een gigantische open ruimte er tussen zoals bij de concept.

    Login om te reageren
  34. thijs zegt

    25 september 2008 om 11:39

    @antoine: dat is wel gerekend vanaf de golf 1.

    Login om te reageren
  35. thijs zegt

    25 september 2008 om 11:41

    @antoine: Na een snelle zoektocht over het internet leert mij dat de Toyota Corolla meer dan 30 miljoen keer is verkocht

    Login om te reageren
  36. johnnyt-jet zegt

    25 september 2008 om 11:47

    De reden voor een nieuwe Golf is dat VW de vorige Golf te duur moest produceren. Dit ondanks een vernietigend rapport in de Autobild deze week van VW in zijn algemeenheid .

    Login om te reageren
  37. Een betere ontwerper zegt

    25 september 2008 om 12:36

    Dit ding kennen we al in extremere vorm als dat Golf W12 gedrocht. Deze ziet er wel beter uit, maar ja blijft een Golf dus mij krijg je er niet naast, laat staan in.

    Login om te reageren
  38. Pluk zegt

    25 september 2008 om 13:01

    Niet nog eens zo’n misselijk storende factor die op de weg komt. Golf rijders kunnen niet rijden. Dat is een feit

    Login om te reageren
  39. j zegt

    25 september 2008 om 13:51

    petjes car

    Login om te reageren
  40. jeroen zegt

    25 september 2008 om 13:53

    interessant, had ik niet verwacht…..

    Login om te reageren
  41. Richard Brunsveld zegt

    25 september 2008 om 14:13

    Ziet er heel goed uit! Vooral die dubbele uitlaat

    Login om te reageren
  42. Kempjes zegt

    25 september 2008 om 15:00

    Vanmorgen in Lunteren al een hele trailer vol met VW GOLF VI gezien ! Deze stond te tanken. In het echt is de auto mooier dan op foto’s ! Echt wel anders dan de V hoor……

    Login om te reageren
  43. Martijn zegt

    25 september 2008 om 15:08

    zeker een vette auto…ik zou hem alleen flink laten tunen!
    Wat 7.2 sec naar 100 en top nog geen 240, vind ik te weinig!

    Zeker de acceleratie mag richting de 4/5 seconde…

    Login om te reageren
  44. Alain zegt

    25 september 2008 om 15:17

    De Golf, of nu in basis-uitvoering of als top-versie is en blijft een “no-nonsense car”. Hij wordt gemiddeld door iedereen als neutraal aanvaard.
    Dat échte autoliefhebbers hem maar saai en ongedurfd vinden, zal VW een zorg wezen. Er zijn wel aardig wat VW-bonzen in Wolfsburg die hem maar wat graag gedurfder en spectaculairder zouden willen maken, maar de VW-Vorstand wuift dit ten langen laatste steeds weg. Resultaat is en zal voor de VII ook zo blijven : Evolution statt Revolution. En da’ s maar goed ook !

    Login om te reageren
  45. Joost zegt

    25 september 2008 om 15:20

    -edit: working on it-

    Login om te reageren
  46. Solstice zegt

    25 september 2008 om 15:48

    Ik vind ‘m wel geslaagd (alleen de achterlichten vind ik nog steeds niet mooi). Net als bij de Golf V is de GTI er voor de fijnproever die niet al te schreeuwerig wil overkomen. Voor de poseurs (met haast) komt er tenslotte nog de R-versie die er denk ik een stuk wilder zal uitzien (maar waarschijnlijk weer aan chronisch overgewicht zal lijden…)

    Login om te reageren
  47. Heyhuub zegt

    25 september 2008 om 16:00

    Het lijkt me sterk dat deze GTI van 0-100 in enkel 7.2 seconden doet. De nieuwe A4 doet 0-100 met dezelfde 211pk 2.0 TFSI in 6.6 en 6.9 voor respectievelijk de quattro en voorwiel aangedreven versie.
    En die is toch wel een stuk zwaarder lijkt mij.

    Login om te reageren
  48. willem zegt

    25 september 2008 om 16:01

    wanneer kappen ze nou eens om van die smerige velgen er onder te zetten

    Login om te reageren
  49. Antoine zegt

    25 september 2008 om 16:05

    @Thijs Ik had het over weinig merken , niet over geen enkel merk die dat ooit gehaald heeft.
    Maar je hebt gelijk dat de golf al een lang lopend model is , wat tevens ook voor de Carolla geld.
    Maar ik blijf erbij , waarom iets veranderen wat toch voor heel veel mensen werkt , en gekocht word?

    Login om te reageren
  50. luc zegt

    25 september 2008 om 16:17

    Ziet er saai uit, vorige was veel beter.

    Login om te reageren
  51. Rotary zegt

    25 september 2008 om 16:30

    licht het aan mij of zie ik geen gallery? :\

    Login om te reageren
  52. Citrofiel zegt

    25 september 2008 om 16:35

    @ Rotary; Dat ligt niet aan jou, ik zie ook alleen een openingsplaatje, en twee in de reacties… Waar is die uitgebreide gallery? En hoe wordt er in de tweede reactie al gepraat over de achterkant, als alleen dat ene plaatje te zien was? :?

    Login om te reageren
  53. autoblogger zegt

    25 september 2008 om 16:43

    De gallery was even een uurtje offline, hij werkt inmiddels weer:
    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Volkswagen/Golf_VI_GTI

    Login om te reageren
  54. TBK zegt

    25 september 2008 om 17:03

    @ luc : lekker droog… :)
    Tja, het is een Golf als alle andere, niets speciaals dus.

    Login om te reageren
  55. VI zegt

    25 september 2008 om 17:21

    woooow das nog s een vette wagen

    Login om te reageren
  56. jdm zegt

    25 september 2008 om 17:23

    saaai, het blijft een saaie [s]golf[/s] [b]volkswagen[/b]

    Login om te reageren
  57. simon zegt

    25 september 2008 om 17:25

    vind het huidige model beter, en dat de prestaties na 5 jaar nog het zelfde zijn is zwak! ebbek gelijk of ebbek gelijk:p

    Login om te reageren
  58. Tommy zegt

    25 september 2008 om 18:38

    Ik snap niet waarom iedereen zegt dat hij saai is, noem dan een auto van dezelfde prijsklasse met evenveel pk die wel strak is… Die uitlaten zitten puur zo omdat er toch geen R32 meer komt, dus kunnen ze ook wel op de GTI. Verder mooie auto, alleen die achterlichten staan me niet echt aan, beetje te lomp. Dat ze de styling van de W12-650 over hebben genomen vindt ik dan wel weer leip.

    Login om te reageren
  59. Edgar zegt

    25 september 2008 om 19:26

    NIIICEEEE!!! maar waarom nou geen R32 :-~

    Login om te reageren
  60. RenJie zegt

    25 september 2008 om 19:30

    @Edgar

    Rrrroestug. Die komt nog wel :)

    Login om te reageren
  61. VonStroke zegt

    25 september 2008 om 19:34

    Een logische evolutie, al vind ik de MK 5 mooier dan deze.

    Login om te reageren
  62. Leone zegt

    25 september 2008 om 19:44

    Tja…. ook met GTI logo blijft het een gefacelifte Golf V met Touareg achterlichten… Ik kan maar niet wennen aan het idee dat VW dit de Golf VI durft te noemen… blijft technisch natuurlijk een heel goede auto maar VW heeft hiermee nu echt afgedaan :-(

    Big disgrace!!

    Login om te reageren
  63. Hendrik zegt

    25 september 2008 om 20:06

    Ik vind het een mooie auto. Als je hem spannender wilt dan breng je hem toch naar 1 van de honderden tuners? En de kwaliteit van vw daar kan menig autoproducent nog een puntje aan zuigen!

    Login om te reageren
  64. luuk zegt

    25 september 2008 om 20:24

    ik vind de golf 5 stoerder dan dees.

    Login om te reageren
  65. Quicknick1987 zegt

    25 september 2008 om 20:26

    Mooie strakke bak! Alleen die achterlichten mogen inderdaad wel een tintje donkerder.

    Login om te reageren
  66. johnnyt-jet zegt

    25 september 2008 om 20:31

    hendrik. je hebt het over kwaliteit waar menig fabrikant een puntje aan kan zuigen. Als je duits kan moet je de autobild van deze week eens kopen.
    Ga je er echt anders over denken.

    Login om te reageren
  67. phantom zegt

    25 september 2008 om 20:58

    hij heeft veel weg vna de gti w12 650, zeer VET dus.

    Login om te reageren
  68. Erwin zegt

    25 september 2008 om 22:13

    Op zich ziet hij er netjes uit. Maar wat is nou het doel van een 3drs GTI terwijl er een veel spannender ogende Scirocco is? Wat trouwens geen coupe is, maar een 3drs Golf. Volgt iedereen het nog?

    Login om te reageren
  69. Nick zegt

    25 september 2008 om 22:53

    Zodra de naamgeving maar niet zoiets slaps als R20 gaat worden…

    R-GTI zou wel leuk zijn.

    Login om te reageren
  70. Sjeuf335 zegt

    26 september 2008 om 00:32

    Is wel ok.. even wennen.

    Login om te reageren
  71. gerardo zegt

    26 september 2008 om 12:49

    Hij heeft veel weg van een eerdere gti, gaap, en dan die velgen!

    Login om te reageren
  72. mashell zegt

    26 september 2008 om 17:39

    “Maar wat is nou het doel van een 3drs GTI terwijl er een veel spannender ogende Scirocco is?”
    Van buiten spannender, maar van de Scirocco is van binnen gewoon een Eos, en dus stukken minder mooi dan een Golf 6.

    Login om te reageren
  73. turbo99 zegt

    27 september 2008 om 20:44

    Wel een leuke auto alleen is er iets raars met de specificaties:

    Waarom heeft de motor van de Golf VI GTI een vermogen van 210PK en een maximum koppel van 280NM bij 1800rpm, terwijl de nieuwe Audi A4 2.0 TFSI met 211PK en dezelfde motor (VAG type EA 888) een max. koppel heeft van 350NM bij 1500rpm?

    Login om te reageren
  74. Erwin zegt

    29 september 2008 om 12:54

    @ turbo99

    Dat heet marketing. Stel je voor dat je met je Golf in het vaarwater zit van de A4. ;)

    Login om te reageren
  75. v8 zegt

    14 december 2008 om 14:30

    ondanks de vele afzeikers hier,vind ik de golf vanaf model 1 al een leuke auto.degelijk en gewoon mooi. merken als renault,peugeot,citroen en alfa is pas rommel. na 5jr niet meer vanaf te komen. golf verkoopt altijd,dus dat zegt genoeg….de golf met het s4 blok van audi erin zou wel leuk zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North