De reguliere nieuwe Yp van Lancia is “wel aardig”, maar echt spannend durf ik het niet te noemen. Gelukkig helpt het als je er een bekend rally sausje overheen gooit.
Door er een HF Integrale look-a-like van te maken heb je plotseling een kleine Ypsilon waar je ook als man in gezien durft te worden. Want zegt nou zelf, als echte man ga je toch niet in een Ypsilon rijden. Dat is echt zo’n auto die in 95% van de gevallen een vrouw achter het stuur heeft zitten.
Vanaf halverwege volgende maand staat de nieuwe Ypsilon overigens bij de Nederlandse Lancia dealers. Onder de motorkap kan je kiezen uit 3 motoren. Een 69 pk 1.2 Fire of 85 pk TwinAir benzinemotor, als je liever diesel tankt is er nog een 1.3 MultiJet met 95 pk. Uiteraard zijn alle kruimeltjes standaard uitgerust met het Start&Stop-systeem.
De belastingvrije Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir 85 pk met Start&Stop staat vanaf half juni in de Nederlandse showrooms. Tot 18 juni geldt een speciale introductieprijs voor de ‘Gold’ uitvoering van € 15.000,- voor de 0.9 TwinAir (85 pk). Daar zit dan een Dolce Vita pack twv €677.-bij dat bestaat uit regen- en verlichtingssensoren, cruisecontrol en parkeersensoren aan de achterzijde. (via: area75.com)
toch een vooruitgang dit
Damn, dat is een lelijk gebakje zeg.
Daar helpt zelfs geen ralley sausje bij hoor, Yuk!
@clubbtraxx: totaal mee eens!
Staat wel leuk, maar ik denk niet dat we Lancia snel terug zullen in de rallywereld.
Het is een leuk autootje die Ypsilon, maar inderdaad een vrouwenauto, meer nog dan de Fiat 500.
Dit kan ik echt niet mooi vinden…. In die Rally uitvoering valt ie nog mee…. maar toch…
Die rally versie is best dik ja!
Vrouwen auto, klopt wel een beetje. Al vind ik het met de vorige Ypsilon meer. Ik wil echter een exemplaar in bi-color en wel rood als basis kleur. Wordt het toch een ander geabkje door. Zelfde als de zeer zeldzame Momo desginers….
Ik hoop dat Lancia in de toekomst meer echt sportieve uitvoering gaat maken, doet ze als merk denk ik veel goeds!
dit hoort toch op carwoman.nl? :)
Vind ik deze toch ook wel aardig.
@ederooij: volledig me eens (hoewel ze beiden iets hebben)
@ederooij: Dan vind ik deze toch mooier. Thx! Een Lancia moet in de klassieke Martini striping. Da’s toch het mooiste. Ik vind die groene AlItalia striping alleen mooi op de Stratos.
Wat kunnen die Italianen toch fantastische interieurs maken.
En zo’n Ypsilon in rally trim ziet er wel grappig uit (totdat je het twin-air blokje hoort…)
Die achterlampen kunnen echt niet, alsof de designer dacht: OW KUT; er moeten ook nog lampjes in…
Aangezien Fiat zelf al meedoet met verschillende rally-evenementen zie ik het niet 1,2,3 gebeuren dat ook Lancia mee laten doen, alhoewel ze dat eigenlijk wel aan hun geschiedenis verplicht zijn maar goed.
Ypsilons zijn te gek! Een Panda voor snobs, wie wil dat nou niet?


Mat achterklepje na de facelift ook beschikbaar in funky patroontjes!
Deze kon je volgens mij in elke denkbare kleur laten spuiten. In de showroom stond een computer waarmee je met een CDi-achtige interface (zo’n bol) je eigen uniek tint kon creëren. Kaleidoscope heette dat.
Evensnel tussendoor maare staat dit karretje niet net als de Fiat 500 en de ford Ka op het platform van de Nuovo Panda? Die motoren klinken wel bekend en aardig overeen te stemmen welk natuurlijk niet raar is gezien ze beiden producten zijn van mama Fiat.
@tvrspeedsix: Voorheen stond de Yp altijd op de bodemplaat van de uno/punto volgens mij. Hoe dan ook, ik vond de nieuwe Yp een aangename verrassing. Voor m’n vriendin dan, dat wel.
@tvrspeedsix: Klopt, wel op verlengd onderstel. Dat merk je wel, hier kan ik wel fatsoenlijk achterin zitten. De Yp wordt trouwens ook op dezelfde productielijn in Polen gemaakt als z’n broertjes Panda, 500 en Ka.
Evensnel tussendoor maare staat dit karretje niet net als de Fiat 500 en de ford Ka op het platform van de Nuovo Panda? Die motoren klinken wel bekend en aardig overeen te stemmen welk natuurlijk niet raar is gezien ze beiden producten zijn van mama Fiat.
Ik vind heel die Ypsilon niet lelijk, coolse A(?)-segmenter met de 500.
Maken dat ding!
Lancia terug in de rally dat zou wat zijn.
Misschien gebeurt het wel, je hebt als de Fiat Punto Super 2000.
een 1.6 turbo motor er in hangen en de pakjes vervangen en je hebt de Lancia WRC.
Leest “Lancia” dit ook? Ja? Wat vinden jullie ervan “Lancia”? Doen? Ja, toch!
Voor een lancia ziet het er wel aardig uit, maar voor een auto die verkocht moet worden moeten ze terug naar de teken tafel en prate met de motor afdeling
Hahaha belastingvrij. Was ook te mooi om waar te zijn.
In zijaanzicht ziet hij er echt mooi uit!
Ik vrees ervoor dat de achterkant niet zo ruig zal zijn, maar toch. Beter dan een Mini Clubman! Naar het WRC met dat ding.
Heeeej,….schuin vanachter lijkt ‘ie op de Fiat 500 Zagato! Let maar eens op de C-stijl die de daklijn aantikt.
http://static.autoblog.nl/images/wp2011/Fiat_500_Coupe_Zagato_Concept_01.jpg
@288gto: volgens mij bedoel je bijna ELKE zagato die dit heeft,…
Ik vind het een gave auto, ook zonder rally uitvoering. Briljant interieur ook voor zo’n klein autootje!
Super, zowel de Alitalia uitmonstering als de Martini kleuren. Ik zeg;DOEN!
Zou wel echt super zijn als ook Lancia zijn comeback zou maken in de rally wereld. Nog meer zelfs als ze met een WRC auto zouden komen. Maar zal jammer genoeg wel niet gebeuren… Misschien in “Dirt4”? ;)
er schijnt volgend jaar nog een 1.4 multi air (140pk?) te komen in de Momo design trim. Da’s voor mannen.
Als hij nou een 1.6 turbo had met 300 PK en 4WD zou ik hem wel willen hebben…
ik zeg doen, super dik! vooral in die kleuren :D!