• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Porsche 911 heeft lelijke koplampen

Auteur: ricardo, gepost 13 september 2011 om 01:03 – 62 Reacties

Porsche 991

Oh, hai!

Na een zorgvuldig gelekt stapeltje foto’s zagen we vorige maand eindelijk hoe de langverwachte opvolger van de 997 er uit kwam te zien. Meer van hetzelfde, maar toch ook weer niet. Wat vooral opviel is de lengte die toch aardig is toegenomen (5,6 cm). De breedte nam vervolgens 65 millimeter toe en de koets is in totaal 11 mm lager. Andere -vooral zuinigere- motoren en achterlichten + koplampen, you name it. De fotografen die voor ons ter plekke waren (Autoblogger met z’n iPhone) viel één ding vooral op: de groteske koplampen op de neus van de 911. Dat was even schrikken in het echt…

Zojuist was de nagelnieuwe Porker voor het eerst in het eggie te zien, op het VAG Event natuurlijk.

Nog even wat gerecyclede info over de 991:

Je koopt een Porsche er niet voor, maar het is wel prettig voor de aanschafprijs en wellicht een goed excuus om die vervuilende 997 in te ruilen: de 991 werd namelijk tot 16% zuiniger. In de standaardtestcyclus (New European Driving Cycle – NEDC) zijn alle (tot nu toe aangekondigde types) ruim zuiniger dan 10 liter per 100 km. Met een beetje trappen, waar je zo’n 911 toch voor koopt, wordt ongetwijfeld heel anders. De Porsche 911 Carrera verbruikt met de nieuwe 3,4-liter boxermotor (350 pk) 8,2 l/100 km ) wat 1,6 l/100 km minder is dan zijn voorganger. De CO2 -uitstoot is 194 g/km is en daarmee is het de eerste Porsche 911 die onder de grens van 200 g/km duikt. De Carrera S, met zijn 294 kW (400 pk) sterke 3,8-liter boxermotor 14 procent of 1,5 l/100 km zuiniger, de totaalscore staat op 8,7 l/100 km. De CO2-uitstoot bedraagt 205 g/km.

De prestaties namen ook weer toe: de 911 Carrera S met PDK accelereert van 0 naar 100 km/uur in 4,3 seconden. Na het indrukken van de Sport Plus-knop die hoort bij het optionele Sport Chrono-pakket kan dat zelfs in 4,1 seconden. De Carrera met PDK noteert hiervoor respectievelijk 4,6 en 4,4 seconden. De versies met handgeschakelde zevenbak zijn “trager” en dan rekenen we de factor “incompetente bestuurder” nog niet eens mee.

UPDATE: Met video!

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • nieuwe Porsche kleur
    Nieuwe Porsche kleur is heel erg duur

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Autoshows, iaa, iaa-2011, Porsche, vag

Vorig bericht: « De nieuwe Audi RS5 heeft achterwielaandrijving
Volgend bericht: Kia GT Concept: met achterwielaandrijving en 395 pk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kyanite zegt

    13 september 2011 om 01:10

    Met die koplampen zou ik best kunnen leven… Wel erg fraaie velgen onder deze 911.

    Login om te reageren
  2. Orichy zegt

    13 september 2011 om 01:12

    Naast de te grote koplampen, Beetle-achtige?!? is ook de achterkant afgevlakt, natuurlijk door de lager lijnen, maar ook die nieuwe lijn vind ik niet mooi, past niet bij de 911.
    Maar hij zal door de meer lengte en breedte, beter handelbaar zijn.

    Login om te reageren
  3. sir_smokalot zegt

    13 september 2011 om 01:12

    Je MoEdEr HeEfT LiLlIkKe KoPlAmPeN!!!!!!111!!11!!

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      13 september 2011 om 01:19

      @sir_smokalot:
      Met deze koplampen kan ik best leven hoor…

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        13 september 2011 om 01:28

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
        • norge zegt

          13 september 2011 om 06:46

          -edit: nutteloze bijdrage-

          Login om te reageren
  4. Northwestern zegt

    13 september 2011 om 01:16

    En eindelijk flatblade ruitenwissers.

    Login om te reageren
  5. drivingpleasure zegt

    13 september 2011 om 01:28

    inderdaad erg lelijk

    Login om te reageren
  6. bigcar zegt

    13 september 2011 om 01:29

    Het ding was al lelijk … nooit mooi Gevonden, gewoon opgeblazen koek

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 september 2011 om 08:16

      @bigcar: de turbo moet nog komen…

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        13 september 2011 om 18:41

        @mashell: tot die tijd: gewoon opgeblazen koek!

        Login om te reageren
  7. Jazzie zegt

    13 september 2011 om 01:31

    De koplampen zijn inderdaad aan de grote kant, maar verder vind ik het wel weer een mooie 911.

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    13 september 2011 om 01:48

    Ik vind vooral de velgen veel te groot. Ben ik de enige?

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      13 september 2011 om 07:01

      @SimonMc: Dat is op Autoblog zoiets als zeggen dat je vindt dat je teveel geld hebt.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      13 september 2011 om 09:53

      @SimonMc: Je bent niet de enige.
      Te grote koplampen, te grote velgen, langer en breder… Ik voorzie een te grote te lange te brede spoilerset op de te veel actiemodelletjes.

      Login om te reageren
  9. deVia zegt

    13 september 2011 om 01:54

    ik zie niet wat er mis zou moeten zijn met de koplampen… klinkt een beetje alsof er weer zo nodig iets móet worden gevonden om af te zeiken…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 september 2011 om 02:08

      @deVia: klik eens op die eerste foto?

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        13 september 2011 om 02:34

        @SimonMc: Gvd, nu zie ik het ook! trekt inderdaad niet op veel.

        Login om te reageren
  10. divine zegt

    13 september 2011 om 02:59

    Dit artikel heeft een lelijke titel.

    Login om te reageren
  11. torana zegt

    13 september 2011 om 03:05

    ik vindt ‘r mooier dan de 997

    Login om te reageren
  12. CBR600rr zegt

    13 september 2011 om 04:25

    Wat een BS. Een 928 heeft lelijke koplampen! Dit is prima in lijn met het model. Bovendien is het vanaf het 911-930 model vechten tegen de bierkaai

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    13 september 2011 om 06:49

    Niks mis mee.

    Login om te reageren
  14. lemster zegt

    13 september 2011 om 07:02

    Ik kon er al niet achter komen waarom ik deze auto mooi vind, maar het zal dan zijn dat de koplampen groter zijn. Ik vind hem erg netjes zo. Liever dit dan het vorige model.

    Login om te reageren
  15. arro zegt

    13 september 2011 om 07:39

    De koplampen zijn wel groot ja

    Login om te reageren
  16. Zoepie zegt

    13 september 2011 om 07:53

    Niets te groot, als ik het geld had zou ik hem bestellen.

    Login om te reageren
    • arro zegt

      13 september 2011 om 08:23

      @Zoepie: daar heb je gelijk in

      Login om te reageren
    • agera zegt

      13 september 2011 om 18:54

      @Zoepie: Ben ik helemaal met je eens nog te bedenken dat de Turbo, GT2, GT3. GT2 RS nog moeten komen.

      Login om te reageren
  17. Initial_D zegt

    13 september 2011 om 08:23

    Wat is er mis met de koplampen? Of wilde je zeggen dat die dingen niet opvielen bij de oer-911? Dan vind ik dit nog subtiel.

    Login om te reageren
  18. MLTB zegt

    13 september 2011 om 08:35

    Mooie bak, alleen ik zie wel wat hoeken deze keer waaruit hij wat minder mooi is. Anyway; ik kan niet wachten op de sport-modellen zoals de Turbo, GT2 en GT3 :)

    Deze 991 Carrera (S) heeft standaard trouwens erg mooi velgen, zoals iedereen al zegt. Dat maatje groter heeft ‘m erg goed gedaan.

    * Overigens jammer dat die interieurshot zoveel blur heeft, volgende keer iets meer steady handjes gebruiken. Maar netjes zo in het zwart! Beter als die ‘huidskleur’ van de persfoto’s.

    Login om te reageren
    • ramon zegt

      13 september 2011 om 11:47

      @MLTB: Hey, niet zo egocentrisch he? Zwart kan ook een huidskleur zijn… :P

      Login om te reageren
  19. RuVi zegt

    13 september 2011 om 08:35

    Bij de 911, 930, 964 vielen ze nog meer op….
    Om over die lelijke spiegeleieren van de 996 maar te zwijgen.

    Login om te reageren
  20. dotternetta zegt

    13 september 2011 om 08:36

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      13 september 2011 om 09:10

      @dotternetta: sorry, je hebt gelijk. Ik wilde eigenlijk zeggen: jammer dat ze allemaal zo op elkaar lijken.

      Login om te reageren
  21. vincenzo zegt

    13 september 2011 om 08:53

    Altijd al een lelijk ding geweest…en nu is het helemaal een dure beetle. Misschien zijn er ook wel van die lieve wimpers te krijgen voor de lampen.

    Login om te reageren
  22. cls4all zegt

    13 september 2011 om 08:53

    Autobild heeft er al in gereden. check http://www.autobild.de

    Ja is wel vloeken in de kerk maar ja.

    Login om te reageren
  23. BaRa zegt

    13 september 2011 om 08:56

    Ik struikel vooral over de slecht geïntegreerde LED-strips onder de koplampen. Voegen niets toe aan het ontwerp, ondersteunen het op geen enkele manier. Kitsch.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      13 september 2011 om 12:18

      @BaRa: 997 had in de laatste jaren ook LED strips voor de dagrijverlichting en knipperlichten, maar die vielen minder op dan deze lelijke dingen.

      Login om te reageren
  24. dutchmark zegt

    13 september 2011 om 09:09

    Het is gewoon weer een briljante evolutie. Over 2 jaar weet je niet beter en is het huideige model weer gedateerd.
    Geslaagde nieuwe 911 wat mij betreft !

    Login om te reageren
    • agera zegt

      13 september 2011 om 18:52

      @dutchmark: Absoluut dat is de kracht van Porsche, dit had in 1960 kunnen uitkomen, maar ook in 2025 een tijdloos perfect design

      Login om te reageren
  25. rbloem zegt

    13 september 2011 om 09:17

    Kan Autoblog misschien eens stoppen met het bepalen wat mooi of lelijk is? Dat kunnen de lezers best zelf..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 september 2011 om 09:49

      @rbloem: Inderdaad, en vooral die irritante reaguurders hier die 500x in hetzelfde topic zichzelf herhalen dat ze hem lelijk vinden. Ikzelf vind dit een zeer goede vooruitgang, prachtig, niet teveel gewijzigd en niet te weinig!

      Login om te reageren
      • T-Spark zegt

        13 september 2011 om 09:54

        @kaasboerin: Ben je bewust aan hetb trollen of vindt je dat op een blog meningen niet gegeven mogen worden? Oprechte vraag.

        Login om te reageren
        • rbloem zegt

          13 september 2011 om 10:03

          @T-Spark:

          Ook ik heb er geen moeite mee als iemand reageerd en zijn mening negatief is, maar Autoblog hoeft het ons niet voor te kouwen.

          Ik wil graag objectief autonieuws, maar dan wel op een leuke manier gebracht, zoals Autoblog tot op heden meestal heeft geboden.

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          13 september 2011 om 10:13

          @T-Spark: Ik wil toch even refereren naar de reaguurder ‘bigcar’ in de topic van de Panamera van Hamann, dan begrijp je denk ik wel wat ik bedoel daarmee. Meningen geven mag van mij natuurlijk altijd.

          Login om te reageren
          • T-Spark zegt

            13 september 2011 om 14:50

            @kaasboerin: Understood;)

            Login om te reageren
  26. T-Spark zegt

    13 september 2011 om 09:53

    De koplampen zijn niet moeders mooiste. Daarnaast vindt ik dat ie erg rottig op zijn wielen staat, de archgap bij de voorwielen is simpelweg te groot waardoor hij als het ware achterover lijkt te leunen. Ziet er cheap uit!

    Login om te reageren
  27. linkador zegt

    13 september 2011 om 10:06

    Die knip en plakwerk pinkers?

    Login om te reageren
  28. renoir zegt

    13 september 2011 om 10:48

    Kan het zijn dat ik de nieuwe 911 heb gezien in Eindhoven 3 a 4 weken geleden? Hij is toch uit, niet?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 september 2011 om 10:50

      @renoir: Kan niet. Hij moet nog komen.

      Login om te reageren
      • renoir zegt

        13 september 2011 om 12:42

        @kaasboerin: vreemd. Ik weet 100% zeker dat ik een 911 zag met de nieuwe achterlichten en spik splinter nieuw kenteken…

        Login om te reageren
        • agera zegt

          13 september 2011 om 18:50

          @renoir: Met een NL of Duits kenteken? Het kan zijn dat een examplaar al naar de dealer wordt gereden.

          Login om te reageren
  29. grandmasterb zegt

    13 september 2011 om 11:23

    Zo langzamerhand wordt dit steeds meer het muurbloempje onder de sportwagens, tenminste van voren het lijkt het een schrielkip.

    Login om te reageren
  30. PeugeotGTI zegt

    13 september 2011 om 12:32

    Goh wat leuk.
    Een Porsche met een schildklieraandoening.

    Login om te reageren
  31. KaCh1ng zegt

    13 september 2011 om 14:21

    mijn volgende auto

    Login om te reageren
  32. midasracer zegt

    13 september 2011 om 15:08

    Op de een of andere manier vind ik de standaard versies van de 911 slaapverwekkend. Deze 991 is mij ook te glad en te saai. Dan ga ik toch weer voor de old school 993. Maar Porsche is altijd weer koning in de specials. De 997 is saai, maar de 997 GT3RS staat heeeel hoog op mijn verlanglijstje. Ik hoop dus op vele spannende 991 varianten.

    Login om te reageren
  33. agera zegt

    13 september 2011 om 18:48

    De nieuwe Porsche 911 is de mooiste 911 ooit en samen met de Nissan GT-R mijn favoriete sportauto’s. Sinds mijn jeugd heb ik een zwak voor de Porsche en dat zal ook altijd zo blijven.

    Ik vind het juist leuk dat de 911 elke keer evoluties meemaakt ipv van revoluties. Het leuke is dat het bijna dezelfde auto is van jaren terug.
    Mensen die exotische en extreme auto’s willen moeten bij Ferrai of Lambo zijn!

    Login om te reageren
  34. maxx1 zegt

    13 september 2011 om 21:38

    nieuw & dus wennen

    Login om te reageren
  35. Esprit_de_Flandre zegt

    13 september 2011 om 22:59

    Mwoah, niet echt iets mis mee, maar hier op AB is natuurlijk niet ‘in het echt’…

    Login om te reageren
  36. bertvandessel zegt

    14 september 2011 om 07:27

    De 911 wordt steeds meer panamera achtig…

    Login om te reageren
  37. Dimglor zegt

    14 september 2011 om 08:09

    Ik zou hem wel graag eens in het echt zien… Ziet er inderdaad een “lange” neus uit.. En ie heeft inderdaad wat grote koplampen…..
    Voor de rest vind ik de achterkant veruit het mooist… Ziet er echt goed uit met die achterlichten…

    Login om te reageren
  38. TT225man zegt

    14 september 2011 om 10:11

    De eerste facelift zal er al wel weer aan zitten te komen na al die opmerkingen over die groteske voorkant :)

    Achterkant is wel aardig, maar vernieuwend is het totaal niet, en dat is al 45 jaar zo…….ach ja, waarom zou je een melkkoe niet nog langer uitmelken als dat kan….

    Kortom: zoals te verwachten een saaie, klinische auto die technisch uiteraard prima in orde zal zijn.

    Login om te reageren
  39. mellie zegt

    21 september 2011 om 13:46

    blijft toch knapp dat ze al sinds model 1 het zelfde uiterlijk hebben en toch vernieuwend kunnen zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North