• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Porsche Cayenne – en zo herken je ‘m!

Auteur: Wouter, gepost 9 maart 2010 om 10:38 – 66 Reacties

Porsche Cayenne in Geneve


Leftover uit Genève, maar wel een hele belangrijke! We moeten namelijk nog even toelichten hoe je in -piep-snaam de oude en nieuwe Cayenne uit elkaar kan houden.

De achterkant is eenvoudig, en dus zul je op de Duitse Autobahn direct kunnen zien dat een Cayenne Turbo sneller is dan jouw Prius/ Insight of Aygo. En zelfs sneller dan je tot 900 pk gechipte Golf rode-T, rode-D, rode-I uit 2002. In NederVlaanderland wordt het weer wat lastiger, want ja BPM en de BIV zorgen ervoor dat alle Vlaanderlands sprekende wereldbewoners zo min mogelijk cilinders en al helemaal geen PK’s onder de motorkap specificeren. De dragrace tussen een driecilinderdieselhybride Cayenne en een Prius met skibox en sportgaspedaal is nog best spannend.

Dus speciaal voor die mensen hebben we een handleiding hoe de nieuwe Cayenne van de oude te onderscheiden. In het persbericht staat vast iets over de gedistingeerde karakterlijnen en de onderscheidende geheel nieuw ontworpen grille, maar alleen een collega-auto-ontwerper zal dat onderscheid kunnen maken. Voor leken kunnen we het eenvoudig houden: de oude Cayenne en nieuwe Cayenne zijn uit elkaar te houden door de mistlampen. Bij de 2010 Cayenne zijn de mistlampen in een soort verdieping gezet, terwijl de mistpitjes van de oude Cayenne direct in de bumper zijn opgenomen. Behoorlijk duidelijk toch!


Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, cayenne, geneve-2010, Porsche

Vorig bericht: « De spitsstrook werkt!
Volgend bericht: De lucht is te schoon, dus warmt de aarde op »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benjamin1 zegt

    9 maart 2010 om 10:40

    Beetje 911 style make over dit……

    Login om te reageren
  2. R2rule zegt

    9 maart 2010 om 10:42

    hij is wat kleiner dan de huidige cayenne of niet?

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      17 november 2011 om 22:05

      @R2rule: de nieuwe cayenne is in feite groter/langer/breder dan de oude cayenne, maar stiekem oogt het wel kleiner.

      Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    9 maart 2010 om 10:44

    Achterkant doet mij heel erg denken aan een hyundai santa fe.
    Het ziet er in ieder geval een stuk minder europeaans meer uit. Ben er niet weg van.

    Login om te reageren
  4. Bosnia_love zegt

    9 maart 2010 om 10:46

    Het is even wennen, maar hij is zo ingeburgerd; net als de Cayenne in het begin. De personen die nu al kunnen zeggen dat ‘ie lelijk, afschuwelijk, etc. zeggen, zullen als zij hem in het echt zien wel anders piepen. ;)

    Login om te reageren
  5. Bennink zegt

    9 maart 2010 om 10:48

    Aziatische achterlichten hoor. Verder wel aardige wagen, ben benieuwd hoe deze er in het echt uit ziet. We komen ‘m vast en zeker snel tegen op de snelweg.

    Login om te reageren
  6. Neptukker zegt

    9 maart 2010 om 10:49

    Weet niet hoe ik de 2 modellen uit elkaar houd maar weet wel hoe ik een Cayenne herken.
    Altijd zit er een proleet aan het stuur met een enorme plofkop. Ee vrouw achter het stuur herken je aan het platinablonde haar en veel te grote zonnebril.

    Login om te reageren
  7. majinstar zegt

    9 maart 2010 om 10:49

    Hij ziet er inderdaad meer aziatischer uit, vooral die achterlichten zijn spuuglelijk. Hij oogt kleiner ( misschien door de rondingen ). Interieur vind ik saai.

    Login om te reageren
  8. Vanquish zegt

    9 maart 2010 om 10:55

    De achterkant vind ik niks, de voorkant is erop vooruit gegaan.

    Login om te reageren
  9. integralechubasco zegt

    9 maart 2010 om 11:02

    moet zeker goed gaan verkopen op de chinese markt… ik vindt hem wel geslaagd…

    Login om te reageren
  10. v8 zegt

    9 maart 2010 om 11:04

    Tekst in 2e alinea klop echt niks van, kopje koffie nodig?

    Login om te reageren
  11. cpw zegt

    9 maart 2010 om 11:06

    Het is en blijft nog steeds een lelijke auto. Voor dat geld kocht ik toch een andere wagen voor mezelf.

    Login om te reageren
  12. BNNY zegt

    9 maart 2010 om 11:09

    @Wouter

    of nog gemakkelijker, je zet ze even naast elkaar

    Login om te reageren
  13. Cubix zegt

    9 maart 2010 om 11:14

    Beetje raar om als autoliefhebber naar de mistpitten te moeten kijken. De lijnen van de nieuwe Cayenne zijn compleet anders.
    Als je toch naar details wil kijken zijn de spiegels ook wel genoeg afwijkend, naast en de vorm van de grill en koplampen.

    Login om te reageren
  14. Barnato zegt

    9 maart 2010 om 11:15

    @cpw
    Wat voor auto wou jij dan kopen voor dat geldt dat zowel op de snelweg als terrein zijn mannetje staat en ook gewoon met de hele familie met aanhanger kunt rijden?

    ot
    Ik vind hem geweldig!

    Login om te reageren
  15. sacha zegt

    9 maart 2010 om 11:21

    Duitse achterkant-designers zijn de laatste tijd een beetje in aziatische budget sferen…

    Login om te reageren
    • GekkeHenkie zegt

      9 maart 2010 om 11:45

      @sacha: Inderdaad… gaat teveel richting Toyota Landcruiser als je het mij vraagt. De nieuwe Cayenne oogt ook een stuk vrouwelijker dan de oude.

      Login om te reageren
  16. Zephyr zegt

    9 maart 2010 om 11:23

    Panamera Estate, nu bij de dealer.

    Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    9 maart 2010 om 11:24

    Ik vind het best wel een stoer ding eigenlijk. Hij is mooier dan het oude model. Ik zal het geld er nooit voor hebben. En als ik het wel heb, gebruik ik het voor iets verstandigers. Maar toch. In het land van ooit is alles mogelijk. Respect voor de mensen die zo’n auto kopen. Iedereen die afgeeft op deze auto of de eigenaar is: a) een geindoctrineerde milieufreak of b) gewoon schijtjaloers.

    Login om te reageren
  18. MDA zegt

    9 maart 2010 om 11:24

    @Barnato: Een RangeRover natuurlijk. En nee: niet de ‘sport’.

    Login om te reageren
  19. paul zegt

    9 maart 2010 om 11:31

    bla bla bla dit en bla bla dat, wacht maar weer tot dat je de auto in het echt ziet. Dan draait je nekje automatisch richting het voertuig. en vervolgens denk je met een diepe zucht. SHIT deze kan ik nooit betalen.WAT EEN KUT AUTO ZEG

    su6 in je astra OPC!!!!!!!!!1

    Login om te reageren
  20. Imba zegt

    9 maart 2010 om 11:37

    Voorkant is wel aardig,achterkant is een teleurstelling.

    Login om te reageren
  21. moox12 zegt

    9 maart 2010 om 11:42

    I vind die van buiten verstelbare binnenspiegel wel handig.

    Login om te reageren
  22. Xpert zegt

    9 maart 2010 om 11:49

    Wat een lelijke achterkant!
    En de letters van PORSCHE mogen eraf.

    Login om te reageren
  23. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 11:50

    Is meer van het zelfde, meer is minder. Kan je, wanneer je er al een hebt er nog even door mee rijden. Niet zo slim van Porsche!

    Login om te reageren
  24. Gerrit zegt

    9 maart 2010 om 11:59

    Ik snap niet waarom je in te dure als Porsche vermomde Volkswagen Touareg wilt rijden, terwijl je voor minder geld in het (wat mij betreft) mooiere origineel kunt rijden.
    Maar dat is mijn mening.

    Login om te reageren
  25. paulusrx7 zegt

    9 maart 2010 om 12:05

    bleh kots walgelijk doe maar de touarek

    Login om te reageren
  26. Tombnolz zegt

    9 maart 2010 om 12:10

    Ongelooflijk lelijk.

    Login om te reageren
  27. fritsdeblitzzz zegt

    9 maart 2010 om 12:33

    zit er eindelijk een mooi stuur in, ziet de auto er zelf niet meer uit.. zonde..

    Login om te reageren
  28. marck zegt

    9 maart 2010 om 12:36

    Woorden schieten me tekort,hoe kan een waardig merk als Porsche nou zoiets uitbrengen !?

    De achterlampen zijn in mijn ogen de grootste faal van dit design en serieus ook al zie ik deze wagen in het echt, het blijft een feit dat de oude Cayenne gewoon een stuk mooier is.

    Login om te reageren
  29. aaap zegt

    9 maart 2010 om 12:51

    wat moet ik hier van denken….

    Login om te reageren
  30. Michael zegt

    9 maart 2010 om 12:55

    Echt afschuwelijk!! De enige Porsche die ik ooit zou willen is de 911. Timeless classic. Héél misschien een Cayman S. Cayenne new edition is gewoon een lelijk hok, samen met Panamera.

    Login om te reageren
  31. Bas zegt

    9 maart 2010 om 13:19

    Ik kan het niet (h)erkennen hoor…die nieuwigheid.
    Volgens mij hebben ze echt alleen de achterlichten ietsje bijgeschaafd en that’s it.

    Bij kans is ie natuurlijk wel te herkennen…

    Ze zijn er in geslaagd om de lelijkste auto nog lelijker te maken.

    Login om te reageren
  32. prop zegt

    9 maart 2010 om 13:30

    damn .. wat een lelijk onduidelijk geschreven artikel

    Login om te reageren
  33. killioq zegt

    9 maart 2010 om 13:32

    natuurlijk kan je ze daardoor uit elkaar halen. een idioot die neit hoger dan de grill kan kijken ja. hij is zo lelijk!, vorige was veel mooier

    Login om te reageren
  34. peter - italia zegt

    9 maart 2010 om 13:33

    briljante 2de alinea!

    Login om te reageren
  35. yuyu zegt

    9 maart 2010 om 13:48

    hij lijk zoo goedkoop nu,, beetje nep vorige model was beter,,

    Login om te reageren
  36. Egon zegt

    9 maart 2010 om 14:07

    Mooi stukje humor Wouter, heb me weer kostelijk vermaakt…

    Hoeveel aandelen Porsche heeft Hyundai gekocht? Weg Porsche bloedgroep, deze Cayenne doet erg Oosters aan!

    Login om te reageren
  37. Jochempie zegt

    9 maart 2010 om 14:53

    Ik weet hoe je ze uit elkaar kunt houden! Ze lijken namelijk geen meter op elkaar..

    Login om te reageren
  38. Willem_vd_Velde zegt

    9 maart 2010 om 14:59

    Ligt ut aan mij of lijkt hij hier op A6 Avant?

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      9 maart 2010 om 17:08

      @Willem_vd_Velde:Dat ligt ben ik bang aan jou

      Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      9 maart 2010 om 17:09

      @Willem_vd_Velde: Nu ik wat beter kijk heeft de voorkant er inderdaad wel wat van weg

      Login om te reageren
  39. jeanclaude zegt

    9 maart 2010 om 15:20

    maaak je nou de golf 4 tdi alles rood belachelijk? hij rijdt aardig wat auto’s eruit van deze tijd laat staan nog met een chip en dat voor een auto uit bouwjaar 2002 haha
    ontopic : wel mooi maar anders dan zijn voorganger mijn overbuurman heeft er eentje uit 2008 een turbo s en ernaast staat een q7 v12 tdi hoe die man eraan komt blijft een raadsel

    Login om te reageren
  40. porsche911turbo2 zegt

    9 maart 2010 om 15:21

    mooi ding super interieur!

    Login om te reageren
  41. Jippie zegt

    9 maart 2010 om 15:25

    De achterkant is nogal Koreaans gestyled. Kia Cayenne past daar beter.

    Login om te reageren
  42. Binsbo zegt

    9 maart 2010 om 15:26

    Achter lichten zien er naar mijn idee echt niet uit..

    Doe mij maar toureg(zelfde hybride, WEL een dikke diesel), turbo is echt een zinloze auto. Als de techniek je op motorisch vlak niet zoveel kan schelen: Altijd De RARO.

    Aan de andere kant, X6 vond ik ook lelijk op de foto, maar wat een vette bak is dat irl.

    Login om te reageren
  43. BananaFlip zegt

    9 maart 2010 om 15:47

    Het smoelwerk is best een grote mislukking. Maar ja, alles beter dan wat er nu aan Cayenne’s rondstuift.

    Login om te reageren
  44. jorden zegt

    9 maart 2010 om 16:02

    dat ligt aan jouw ja.

    Login om te reageren
  45. F612S zegt

    9 maart 2010 om 16:06

    Hoezo zetten ze op de beurs niet een wat stoerdere? In ieder geval eentje in het zwart. Niet zo’n donkerblauwe zeik kleur. Ik moet er nog aan wennen.

    Login om te reageren
  46. Marco zegt

    9 maart 2010 om 16:18

    achterkant kan zo een hyundai zijn

    Login om te reageren
  47. Simon zegt

    9 maart 2010 om 16:32

    ‘k vind het zeker geen mislukking, zéér geslaagd, goed in lijn met hun 911. Zou graag eens het interieur in het zwart zien, want in het beige trekt het op nie veel vind ik

    Login om te reageren
  48. laulau zegt

    9 maart 2010 om 16:39

    van achter is ie ook zo raar. Net zo raar als de panamera

    Login om te reageren
  49. Sjonny zegt

    9 maart 2010 om 17:06

    Binnekort staat autoblog weer vol met tuners van de cayenne

    Login om te reageren
  50. The360box zegt

    9 maart 2010 om 17:35

    Lelijke achterlichten, doet me denken aan een chinees ding, Cayenne vond ik wel leuk maar nu hebben ze em echt vernuekt.

    Login om te reageren
  51. GerreLekker zegt

    9 maart 2010 om 18:00

    Ik kijk al uit naar de Mansory uitvoering… het moet nog lelijker kunnen dan dit!

    Login om te reageren
  52. mb man zegt

    9 maart 2010 om 19:11

    Ziet er niet uit.Nog leijker dan het huidige.Daar komt bij datzzon auto gewoon uit de tijd is.

    Login om te reageren
  53. JamesBond007 zegt

    9 maart 2010 om 19:29

    gewoon aan gemballa vragen of ze andere achterlichten voor je willen maken en klaar ;)

    Login om te reageren
  54. annemiek zegt

    9 maart 2010 om 19:32

    die blauwe porsche is erg mooi en hij zit echt onwijs lekker :):) ben er zelf geweest op de autosalon :):)

    Login om te reageren
  55. Dimglor zegt

    9 maart 2010 om 19:35

    Niet echt mooi… Die achterkant doet mij echt denken aan een Aziaat….

    Login om te reageren
  56. Flamingo zegt

    9 maart 2010 om 19:49

    ik vind deze ouwe wel een beetje op de nieuwe Turbo lijken. dat zegt denk ik genoeg.



    en dan isdie achterkant nog veel en veel verschrikkelijker

    Login om te reageren
  57. Bram zegt

    9 maart 2010 om 20:06

    BIV hier valt dan nog heel goed mee in vergelijking met BPM daar

    Login om te reageren
  58. MrNiceguy zegt

    9 maart 2010 om 23:06

    @ Flamingo: Maar op die “oude” zit een foute street-tjoening bumper

    Login om te reageren
  59. Yerrie zegt

    10 maart 2010 om 08:01

    hij is minder walgelijk dan de vorige maar het blijft typisch porsche, het ziet er weer niet uit

    Login om te reageren
  60. KaCh1ng zegt

    10 maart 2010 om 13:44

    interieur vn de nieuwe is zo mooi :)

    Login om te reageren
  61. Edo zegt

    10 maart 2010 om 14:45

    konden ze die S in Porsche niet recht plakken op de achterkant? En wat weinig ruimte aan de bestuurderskant zeg?!

    Vind de vorige (facelift) een stuk mooier.

    Login om te reageren
  62. Knokkespotter zegt

    11 maart 2010 om 19:27

    schandalig lelijk .. lijkt net een Hyundai SantaFe …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North