• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe RS3 van ABT krijgt nog meer vermogen

Auteur: camber24, gepost 9 november 2017 om 19:01 – 28 Reacties

ABT RS 3 achterkant


Want 400 pk was te weinig…

In de basis is de Audi RS3 al geen stakker; 400 pk, 480 Nm, 0-100 km/u in 4,1 seconden en op verzoek een topsnelheid van 280 km/u. De heren van ABT vonden dit echter niet volgende en besloten de eerste stappen te zetten naar wat meer vermogen. Ze deden dit in de vorm van het ABT Power pakket, beschikbaar op zowel de Sportback als de Limousine. Waar de vorige ABT RS3 het nog moest doen met 430 pk, weet men nu door een aanpassing in de ECU er maar liefst 460 pk uit de vijfpitter te persen. Dat is meer dan een standaard RS5. Naast de vermogensupgrade heeft men ook de remmen en de ophanging aangepakt met onderdelen vanuit hun eigen ‘ABT Sportsline’. In een hoogte verstelbare ophanging is nog in ontwikkeling.

ABT RS 3 voorkant

Daarnaast kan de RS3 ook vrijer ademen dankzij ABT uitlaatdemping en twee matzwarte stortkokers van ruim 10 centimeter. Andere uiterlijke aanpassingen zijn er in de vorm van carbon afwerking in het interieur, instapverlichting met het ABT logo, ABT logo’s op de versnellingspook en op de start/stop knop, een keuze aan ABT wielen, aangepaste voorbumper en splitter, en last but not least, een zwart glimmende diffuser.

ABT RS 3 Limousine voorkant

Mocht je nu ook zelfs die 460 pk aan de lullige kant vinden, niet getreurd. ABT is bezig met het ‘ABT Power R’ met nog wat meer vermogen. Details hiervan zijn helaas nog niet bekend. De planning is om dit apparaat te onthullen op de Essen Motor Show van december dit jaar.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Gespot - De nieuwe Audi RS3 is een en al grille
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, abt, Audi, RS3, tuning

Vorig bericht: « Gepantserde Espace van Macron mag maximaal 80 km/u
Volgend bericht: Citroën Museum verkoopt deel van de collectie »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    9 november 2017 om 19:12

    Zijn de schijven van Audi niet goed genoeg??

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      10 november 2017 om 06:54

      @rufctr01: Hahaha, daar was inderdaad iets mee.

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        10 november 2017 om 13:59

        @racerx: Bij het vorige model!

        Login om te reageren
  2. dirkv zegt

    9 november 2017 om 19:27

    Dat is een serieus hoog vermogen voor een hot hatch. Echt zin heeft het niet maar op verjaardagen en in de kroeg ben je wel de koning.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      9 november 2017 om 19:38

      @dirkv: Geen zin? In sommige situaties is het juist beter om even flink gas te geven ipv te remmen om een ongeluk te verkomen. 460pk in een hatch is daar dus ideaal voor!

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        9 november 2017 om 19:59

        @kennone: Aha, er gaat een wereld voor me open!

        Login om te reageren
      • bitd zegt

        9 november 2017 om 22:05

        @kennone: lane assist, active brake assist, etc etc & dan natuurlijk de 460pk om ongelukken te voorkomen, top idee. Ik ben voor.
        Zijn al die boetes voor te hard rijden ook weer goed te praten: ja, moest ff active doorplanken…

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          10 november 2017 om 01:36

          @bitd: idd met dit verhaal kom je makkelijk onder je boete uit. Agent ik moest volgas geven om een gevaarlijke situatie te voorkomen!

          Login om te reageren
          • 599gto zegt

            10 november 2017 om 08:44

            @kennone: veel geluk agenten zijn net mensen

            Login om te reageren
  3. yipikaye zegt

    9 november 2017 om 19:27

    Altijd lekker dit nieuws

    Login om te reageren
  4. gerjan zegt

    9 november 2017 om 19:36

    Het tijdperk van zwarte velgen is nu echt wel geweest. Het is nooit mooi geweest en het zal ook nooit mooi worden. Verder zit er toch wel een hoop zwart plastic voor op. Ik vind het niet mooi meer. Het vermogen is wel leuk.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      9 november 2017 om 19:46

      @gerjan: Die glimmende zwarte meuk hoeft van mij ook niet. Net zoals dat Komo-grijs op die sedan. Doe me maar een lekker fel kleurtje en goed glimmende alu-velgen :)

      Login om te reageren
  5. maxidyne zegt

    9 november 2017 om 19:46

    Breng hem liever naar MTM, Oettinger of JD. Die laten het uiterlijk ongemoeid, en je krijgt chiptuning opmaat bij deze fabrikanten. Niet zo’n standaard ABT chipje. Dit ziet er niet uit naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 november 2017 om 19:51

      @maxidyne: helemaal mee eens. JD heeft uit het nieuwe blok van de facelift al 540pk gehaald. Uiteraard met een hele rits mechanische aanpassingen. Maar het blijft heel, en de vermogensopbouw is zoveel mooier.

      Login om te reageren
    • oemplus zegt

      9 november 2017 om 20:18

      @maxidyne: Los van het uiterlijk rijd het ook veel beter. ABT tuning rijd erg zenuwachtig met veel pieken in de vermogensopbouw..

      Login om te reageren
  6. m-tfsi zegt

    9 november 2017 om 20:05

    Ik snap oprecht niet dat de redactie nog aandacht schenkt aan abt..?

    Login om te reageren
  7. shadowbroker zegt

    9 november 2017 om 20:07

    Voor het geld wat een full option rs3 kost, bouw ik mij wel een dikke wrc rally.

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      9 november 2017 om 23:22

      @shadowbroker: ok…

      Login om te reageren
  8. diablogt zegt

    9 november 2017 om 20:58

    De vraag is natuurlijk, wat is zijn olieverbruik en doe je langer dan 10000km met je remmerij?

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      9 november 2017 om 21:16

      @diablogt: dat zijn er twee…

      Login om te reageren
      • diablogt zegt

        9 november 2017 om 23:47

        @n0zem: Bij gebruik van ‘de vragen zijn’ komt het formeel over, net of je van de Europese Commissie bent die de uitstoot van de auto’s komt controleren ofzo.

        Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      9 november 2017 om 21:41

      @diablogt: Weer zo negatief over Audi, ik snap het niet. Je krijgt tenslotte weer een extra set zuigerveren erbij in de grille.
      Is zo een beetje als een gereedschapszakje bij een oude Ferrari…

      Login om te reageren
    • oemplus zegt

      10 november 2017 om 07:38

      @diablogt: De 2.5 5 cil. Heeft geen problemen qua olieverbruik?

      Login om te reageren
  9. snel70 zegt

    9 november 2017 om 21:51

    Another Boring Tune-up? ; )

    Login om te reageren
  10. Robert zegt

    9 november 2017 om 22:08

    Doodzonde dat Audi dit motorblok niet in méér modellen stopt dan de TT-RS en de RS3. Alleen al uit historisch oogpunt. Plus het feit dat dan niemand ze iets zal kwalijk nemen als men de zescilinder hiermee vervangen. Downsizing done right, als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    9 november 2017 om 22:42

    Toch vind ik die RS3 Sedan alweer gaar eruit zien, die hatchback daarentegen vind ik veeel dikker ogen. Maar ja, een beetje configureren bij Audi kwam ik op €106.500,- dus laat maar weer.

    Login om te reageren
  12. vagtroep zegt

    10 november 2017 om 05:32

    Ik vraag me af hoelang die pk wedloop nog doorgaat.. op de facelift golf gti zit er nu standaard al 230 pk en 245 pk bij upgrade. Dat is gewoon bijna evenveel als een Golf R32 wat ik overigens wel goddelijk vind klinken.

    Login om te reageren
  13. racerx zegt

    10 november 2017 om 06:59

    Laat Abt dit blok eens in een R8 lepelen, ga ik misschien een audi ook eens tof vinden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North